Kassa's verdwijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:23

Ik vind de zelf scan fijn als ik max een 1 tas vol heb.

Als ik een kar vol heb wil ik gewoon een kassa omdat het zo veel is dat het anders geen doen is.

Kruitvat etos etc heeft bij ons alleen een kassa en geen zelf scan

Is ook erg fijn voor alle oudjes hier in het dorp. *\o/*

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:23

Marjo schreef:
Meeste fouten worden gemaakt met bonusartikelen waarbij het "2 voor ..." is. Als mensen dan 2 verschillende varianten pakken, dan vergeten ze nog wel eens beide te scannen :j .

Dit had ik laatst, schaamde mij echt kapot. Had inderdaad een andere variant en had de eerste gewoon 2 x gescand.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:24

Ik ga echt nooit meer naar een gewone kassa als ik de keuze heb voor zelfscan. Ik ben een echte introvert, met vreemde mensenvrees ook nog, voordat zelfscan een ding was stond ik altijd eerst even een soort peptalk met mezelf te houden voor ik dan eindelijk naar de kassa stapte, en dan had ik nog paniek ook want oh het gaat allemaal niet zo snel als ik zou willen :')

Ik vond het ook vreselijk als ze dan een praatje wilden maken. Het is niet dat ik onvriendelijk ben of geen sociaal contact wil hoor, maar met iemand die ik alleen even een minuut zie vind ik het zo lastig. Ik ben gewoon niet goed in small talk en stond dan echt vaak te rillen van nervositeit.

Dus dit is echt ideaal voor mij. Het is in mijn ervaring snel en efficiënt en de medewerkers zijn altijd heel vriendelijk als ik wel hulp nodig heb of een steekproef. Ik heb dan ook een stuk minder paniek, want ik kan alles gewoon lekker op mijn eigen tempo inpakken en scannen. Dan is een praatje maken ook een stuk minder intimiderend vind ik. Plus ik vind het gewoon héél fijn om in real-time de prijs te zien. Ik heb namelijk dyscalculie en ADHD, dus hoofdrekenen wordt hem al niet, dus pakte ik mijn rekenmachine er altijd maar bij, maar dan was ik door de ADHD steeds de tel ook weer kwijt... :')

Wel kan ik me voorstellen dat het voor heel veel mensen juist het tegenovergestelde is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:25

Century schreef:
De AH pakt echt wel een item of 10 bij mij.

Yep, hier ook minimaal 8 ofzo...

Exitium

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:33

Ik laat inmiddels alweer wat jaren bezorgen, maar daarvoor was ik heel blij met de introductie van de zelfscan. Het was sneller en je kon gelijk je boodschappen goed inruimen en hoefde die er bij de kassa niet weer uit te halen. Zo heel af en toe kreeg je controle, maar dan scanden ze een paar producten en was je ook zo weg. Ik vond het ideaal :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:40

Ik loop het liefste met de zelfscanner door de winkel. Meteen zien of aanbiedingen kloppen.
Bij voorbaat zien of je een hart infarct van de prijs krijgt bij afrekenen.
Alles al fijn in het kratje.
En ja liefste ook nog bij de zelf scan kassa betalen.
Lekker makkelijk.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:48

Ik maak nergens gebruik van de handscanner of scankassa. Ik waardeer de kassière die daar zit (die baan verdwijnt anders langzaam maar zeker) en daarnaast wil ik gewoon contant betalen. Ik zal ook nooit boodschappen laten bezorgen. Geef mij maar lekker ouderwets zelf uitzoeken, halen en afrekenen met een gezellig praatje aan de kassa ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:50

Ik gebruik de zelfscan bijna nooit. Tenzij ik een handvol artikelen heb.
Meestal heb ik een volle kar en ga ik liever bij de gewone kassa.
Ik ga naar de AH. Bijna nooit een lange rij, of ze openen een nieuwe kassa, cassières zijn vriendelijk. Helemaal ok voor mij.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:50

Ik vind zelfscan heel leuk! Ook veel leuker om met mijn zoontje te doen. Voor hem is het scannen een leuk tijdverdrijf.
Het enige wat ik echt niet fijn vind is dat er niet cash kan betaald worden en dat vind ik belangrijk. Het wordt hoog tijd dat ze cashautomaten plaatsen bij de zelfscan. Ik begrijp niet dat dit niet mogelijk is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:51

Laibadji schreef:
Ik vind zelfscan heel leuk! Ook veel leuker om met mijn zoontje te doen. Voor hem is het scannen een leuk tijdverdrijf.
Het enige wat ik echt niet fijn vind is dat er niet cash kan betaald worden en dat vind ik belangrijk. Het wordt hoog tijd dat ze cashautomaten plaatsen bij de zelfscan. Ik begrijp niet dat dit niet mogelijk is.

Dat is vast mogelijk, maar het zijn dure apparaten en dat wordt gewoon doorbelast. En er zijn nog maar weinig mensen die contant betalen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:52

De Dirk heeft hier 1 contant zelfscan kassa, daar kan je ook heen als je geld terug krijgt door statiegeld bijvoorbeeld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:53

Laibadji schreef:

Las al dat dit op diverse plaatsen kan :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:53

Ik gebruik altijd de zelfscan, tenzij ik een klein boodschapje heb, dan niet.
Heel handig om alles al goed in de tas en krat te hebben ingedeeld en dat niet 3x hoef te doen..

Er staan altijd 2 dames bij het zelfscanplein om te helpen of te controleren.

Dat het weinig sociaal is, ben ik het wel helemaal mee eens. :j
Echter is dat een nadeel dat voor mij niet opweegt tegen het voordeel.

Bij de Action hier hebben ze hem weggehaald, waarschijnlijk teveel diefstal. Wat ik wel begrijp, want met zo'n zelfscan wordt diefstal ook wel extreem makkelijk gemaakt natuurlijk. Je moet het maar durven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:54

Ik bestel en laat bezorgen. Nog handiger :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:54

Wij pinnen nog steeds iedere maand geld voor de boodschappen en ik was echt niet van plan daarmee te stoppen. Ik ben dus geen grote fan van de zelfscan kassa’s. Nou valt de rij bij de kassa bij ons nog wel mee, maar die sluit wel al om 20u. Dus als ik een keer laat ben voor m’n boodschappen en na 20u bij de kassa kom dan kan ik niet betalen. Nou ja, dan moeten ze er maar iets op verzinnen, ik ga niet pinnen als ik contant heb.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:01

Ik ga het liefst bij een gewone kassa. Als ik 1 of 2 dingen heb doe ik nog weleens zelfscan maar de voorkeur gaat uit naar de gewone kassa. En dan het liefste nog bij mijn vertrouwde cassiere. Daar maak ik altijd even een praatje mee. Ik word oud volgens mij. Dit soort dingen ga je doen en ineens besef je dat je oud aan het worden bent. :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:03

Zelfscan wat een uitvinding. Ik ga daardoor het liefst naar de AH, want de jumbo heeft het niet.

Ik scan alles met m'n telefoon. Stop het dan meteen in de tassen. Daarna even telefoon scannen en pinnen. Rijen staan er soms wel maar ik heb nog nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten. Terwijl ik bij de normale kassa altijd mensen tref die nog even snel wat moeten halen of van die mensen die eerst rustig alles gaan staan inpakken voordat ze betalen. Daar heb ik echt geen geduld voor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:07

Ik gebruik de zelfscan altijd, ideaal. Ik gebruik de AH app om te scannen dus ik kan meteen mijn tas inpakken, dan hoef ik aan de kassa alleen mijn telefoon te scannen. Perfect!

Dorus schreef:
Wij pinnen nog steeds iedere maand geld voor de boodschappen en ik was echt niet van plan daarmee te stoppen. Ik ben dus geen grote fan van de zelfscan kassa’s. Nou valt de rij bij de kassa bij ons nog wel mee, maar die sluit wel al om 20u. Dus als ik een keer laat ben voor m’n boodschappen en na 20u bij de kassa kom dan kan ik niet betalen. Nou ja, dan moeten ze er maar iets op verzinnen, ik ga niet pinnen als ik contant heb.

Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Jij hebt een probleem, zij niet.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 19-11-23 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:08

simongek schreef:

Als ik een kar vol heb wil ik gewoon een kassa omdat het zo veel is dat het anders geen doen is.

Deze snap ik niet.
Ik neem een scanner en heb mijn tassen in de kar staan, pak iets uit het schap, scan, stop het in mijn tas.
Toch zoveel fijner dan alles uit het schap in je kar, vanuit de kar op de band en dan nog eens van de band in je tassen?

Ik ben echt team zelfscan hier, alles maar 1x in mijn handen en na het afrekenen zo met ingepakte tassen de winkel uit.
En ik ben wel sociaal aangelegd en niet verlegen om een praatje, maar boodschappen doen gaat met zon scanner door de winkel heen zoveel efficiënter.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:08

Als ik de keuze heb, dan ga ik voor de handscanner en de zelfscankassa. Alles meteen netjes opgeruimd en gesorteerd in mijn tassen, heel prettig.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:09

Marije_jiplover schreef:
simongek schreef:

Deze snap ik niet.
Ik neem een scanner en heb mijn tassen in de kar staan, pak iets uit het schap, scan, stop het in mijn tas.
Toch zoveel fijner dan alles uit het schap in je kar, vanuit de kar op de band en dan nog eens van de band in je tassen?

Ik ben echt team zelfscan hier, alles maar 1x in mijn handen en na het afrekenen zo met ingepakte tassen de winkel uit.
En ik ben wel sociaal aangelegd en niet verlegen om een praatje, maar boodschappen doen gaat met zon scanner door de winkel heen zoveel efficiënter.

Ik snap dat verschil met hoeveel spullen je hebt ook niet, zelfscan is volgens mij altijd sneller, alleen al om het feit dat je niet alles meerdere keren in je handen hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:14

Maar je wilt toch de zware dingen onderop in je tas? Pas je daar je route op aan door de supermarkt dan? Hoe kan je nou alles meteen in je tas stoppen? Ik sorteer echt de zware dingen onder en brood en eieren bovenop enzo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:15

Cayenne schreef:
Bij een controle halen ze er toch maar iets van drie random items uit? Of is dat bij iedere winkel anders?

Plus meestal 4.
Maar het verschilt een beetje per winkel maar ook hoeveel boodschappen je hebt heb ik het idee.
Bij een kleine hoeveelheid scannen ze bij mij vaak 3 producten bij controle.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:16

Ik snap niet wat voor gezellige praatjes mensen aan de kassa hebben. Da's toch alleen gegroet, er wordt een bedrag genoemd en dan betaal je en zeg je doei?

Perfect die zelfscanners. Ik wil nooit meer anders.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:16

Suzanne F. schreef:
Maar je wilt toch de zware dingen onderop in je tas? Pas je daar je route op aan door de supermarkt dan? Hoe kan je nou alles meteen in je tas stoppen? Ik sorteer echt de zware dingen onder en brood en eieren bovenop enzo.

Er passen 4 tassen in de winkelwagen en 1 gebruik ik voor de flessen/pakken.
En ja dan is er wel eens een tas minder vol, maar meestal heb ik zeker 4 tassen vol aan boodschappen.