Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:En die in Fukuchima? Die was volgens mij prima gebouwd.. en toch ging het mis.
Geen enkele kerncentrale kan een bom overleven, of een overstroming.
SusanH schreef:Fukishima...aardbeving, tsuniami. Lijkt me dat je daar vrij weinig op kan bouwen wat 100% zeker helemaal heel blijft. Er is maar 1 dode gevallen en zelfs daarvan is niet 100% zeker te zeggen dat het door straling komt. Er gaan ook heel veel mensen dood bij het aanleggen van windparken. En het probleem is, met alleen zonnepanelen en windmolens gaan we het niet redden. Nu niet, maar over een paar jaar ook niet. Er is altijd aanvulling nodig van andere bronnen. Dus welke bron is dan geschikt als kernenergie afvalt? Daar hoor je niemand over, en dat zou wel eerlijk zijn.
tamary schreef:Korte termijn opties zijn goed OV en halveren energie verbruik naast zoveel mogelijk zon & wind.
tamary schreef:Zout is nogal funest voor heel veel materialen. Maakt betrouwbaar werkende machines met bewegende delen in water lastig.
SusanH schreef:Fukishima...aardbeving, tsuniami. Lijkt me dat je daar vrij weinig op kan bouwen wat 100% zeker helemaal heel blijft. Er is maar 1 dode gevallen en zelfs daarvan is niet 100% zeker te zeggen dat het door straling komt.
Citaat:Er gaan ook heel veel mensen dood bij het aanleggen van windparken.
Citaat:En het probleem is, met alleen zonnepanelen en windmolens gaan we het niet redden.
Citaat:Er is altijd aanvulling nodig van andere bronnen.
Janneke2 schreef:We hebben batterijen, kabels naar Marokko, er is getijdenenergie - en we moeten voortmaken.
Energie besparen kan ook geen kwaad.
Ondertussen is de hoeveelheid energie die de zon 'naar beneden stuurt' per dag al gigantisch veel meer dan wij verbruiken.
E4D schreef:Hoi bokkers,
De tweede kamer verkiezingen komen er aan. Ik ben meestal wel een beetje van het last minute en volg de politiek niet. Nu heb ik dit topic niet geopend om een hele politieke discussie te starten maar ik ben wel benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe partijen naar de paardensport kijken?![]()
Verder vind ik zelf punten over het klimaat erg belangrijk.
Ook ben ik benieuwd hoe jullie kiezen waar je op gaat stemmen, doen jullie nu alvast kieswijzers? Op Insta zie ik af en toe het een en ander voorbij komen b.v. een post van de ASN Bank met een duurzame kieswijzer. Die sla ik dan op en bekijk ik later.
Morganlefay schreef:Wat ik mij heen zie is dat al die klimaatregelingen en aanverwante zaken alleen betaalbaar zijn voor mensen met geld. Al die regelingen subsidie zus subsidie zo. Hele volksstammen hebben nauwelijks geld om te leven laat staan om te investeren in hun huis energiezuiniger te maken.
Houdt in dat voor mij gelijkere verdeling geld een puntje is.
Ben nog aan het uitvissen wie mijn stem gaat krijgen maar ik neig naar NSC.
Morganlefay schreef:Wat ik mij heen zie is dat al die klimaatregelingen en aanverwante zaken alleen betaalbaar zijn voor mensen met geld. Al die regelingen subsidie zus subsidie zo. Hele volksstammen hebben nauwelijks geld om te leven laat staan om te investeren in hun huis energiezuiniger te maken.
Houdt in dat voor mij gelijkere verdeling geld een puntje is.
Ben nog aan het uitvissen wie mijn stem gaat krijgen maar ik neig naar NSC.
Citaat:Precies! En wat mij daarnaast opvalt is dat de mensen die het hardst roepen dat wij de klimaattransitie moeten doen, zelf dikke huizen (Timmermans, Van der Wal, etc) hebben zonder zonnepanelen en de heel wereld (Jetten, Rutte, Timmermans, etc) over vliegen, liefst in een privé of staatsjet.
Citaat:Als ze zelf zo begaan zijn met het klimaat, waarom stappen ze dan niet in een lijnvlucht of trein?
Citaat:Ze willen zelf ook niet in een elektrische dienstauto rondgereden worden, omdat het niet “comfortabel” genoeg is voor ze, terwijl de gewone mens om de haverklap bij een stekker moet gaan staan.
Citaat:We krijgen alleen maar steeds meer armoede, het leven wordt steeds onbetaalbaar (en waar gaat dat geld helemaal heen??) terwijl de rijke mensen steeds rijker worden.