Of ze moet er zelf mee akkoord gaan, maar ik gok dat dat niet gaat gebeuren als ik het zo lees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik denk dat bewind erg lastig gaat worden. Dan moet je echt kunnen aantonen dat ze zelf niet in staat is om haar financiën te beheren.
Of ze moet er zelf mee akkoord gaan, maar ik gok dat dat niet gaat gebeuren als ik het zo lees
thequeensmum schreef:Cayenne schreef:Ik denk dat bewind erg lastig gaat worden. Dan moet je echt kunnen aantonen dat ze zelf niet in staat is om haar financiën te beheren.
Als ik het zo lees is ze toch niet in staat haar financiën te beheren? Er ontstaan schulden en dat wordt van kwaad tot erger.
Goof schrijft: ze is volwassen en verstandig.
Nou, daar zijn de meningen over verdeeld.
Wat een vreselijke situatie
thequeensmum schreef:Cayenne schreef:Ik denk dat bewind erg lastig gaat worden. Dan moet je echt kunnen aantonen dat ze zelf niet in staat is om haar financiën te beheren.
Als ik het zo lees is ze toch niet in staat haar financiën te beheren? Er ontstaan schulden en dat wordt van kwaad tot erger.
Goof schrijft: ze is volwassen en verstandig.
Nou, daar zijn de meningen over verdeeld.
Wat een vreselijke situatie
Morganlefay schreef:Onder curatele
Curatele is voor een meerderjarige die zijn financiële en persoonlijke zaken niet zelf kan regelen en voor wie beschermingsbewind en/of mentorschap niet genoeg is. Iemand die onder curatele staat is handelingsonbekwaam. De curator is de wettelijk vertegenwoordiger van de betrokkene.
https://www.zusterjansen.nl/zorgkompas/ ... nu-verder/
_Reneee schreef:Bij haar is het zo dat ze ervan overtuigd is dat mensen geen personen zijn maar bedrijven (omdat de overheid onze naam in brieven met hoofdletters spelt, ja ja) en dat ze daarom zelf mag weten met welke instantie ze een contract aan gaat.