Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Ayasha schreef:Froukje_J schreef:Ik vind het zelf vooral heel bizar dat een man niet in de meisjes kleedkamer welkom is, dus er word verwacht dat het meisje tussen de jongens zich om moet gaan kleden.. daar zou ik me op die leeftijd denk ik nog veel ongemakkelijker door voelen.
En wat ik wel met velen eens ben op deze leeftijd moeten ze zich prima zelf kunnen omkleden
Nee, dat zegt niemand. Enkel dat er geen vader in de meisjeskleerkamer hoort te zitten. Dan moet er maar een vrouwelijke begeleider voorzien worden of het kind moet zich eerst zelf leren omkleden.
Is dat weer iets Woke dat vaders nu in de meidenkleerkamer moeten kunnen?
Goof schreef:Eigenlijk wel sneu en bizar dat mannen, vaders dus, structureel buiten spel gezet worden terwijl zij exact dezelfde taak uitvoeren als de moeders.
Maar omdat je man bent, ben je een potentieel gevaar en mag het niet.
Boras schreef:Ik ga mij zelf niet omkleden daar waar vreemde mannen zijn. Jullie wel? Ik geloof daar eerlijk gezegd helemaal niets van.
Doubtless schreef:Ayasha schreef:Nee dat is een oprechte vraag. Ik weet mijn hele leven al niks anders dan dat vaders/mannen niet in de meiden kleerkamer mochten. De enige reden die ik kan bedenken om dat nu ineens te doen is een doorgedreven drang naar "gelijkheid". Ik kan me werkelijk geen enkel ander voordeel/argument bedenken hiervoor.
Hoe werd dat bij jullie aangepakt? Als de vaders mee naar sport gingen en de dochters hadden hulp nodig bij het omkleden?
Doubtless schreef:@Goof: en dat behoeften/wensen van dochters van die vaders automatisch ondergeschikt zijn aan die van meisjes wiens oma mee is.
Mama3 schreef:Ik zou het aankaarten bij de sportvereniging.
Ik heb het net mijn dochter voorgelegd en zij ws duidelijk. Een vader hoort daar niet. Dan moet zijn dochter naar de jongenskleedkamer en als ze dat niet wil snapt die vader misschien waarom andere meisjes een vader niet in de kleedkamer willen. En anders gewoon thuis omkleden in sportoutfit en trainingspak en in de gang trainingspak uittrekken. Dan hoeft er niemand in de kleedkamer.
secricible schreef:Jeetje, ik heb hier nooit over na gedacht.
Maar als mijn zoontje van 4 naar het toilet moet neem ik hem mee naar het damestoilet. Zou ik dan met hem naar het herentoilet moeten? Of geldt dat alleen voor kleedkamers?
Ik zou hem in automatisme meenemen naar een dameskleedkamer denk ik, echt nooit over nagedacht...
De kleedkamer bij zijn zwemles is overigens niet gesplitst.
Overigens eens dat je dit met een jaar of 8-9 echt zelf moet kunnen.
Maar echt, ik eindig dit topic met meer vragen dan antwoorden merk ik...
Ayasha schreef:Dan moest er een vrouwelijke begeleider bij zijn. en-en-en-en-en moeten hebben was toen gewoon nog geen ding. Je paste je aan of je kon niet mee doen.
Doubtless schreef:Eapy schreef:Is het kind 4 dan had ik het enigszins begrepen. Maar dit zijn, zoals al veelvoudig herhaald, oudere kinderen die zichzelf kunnen omkleden.
Maar als al die kinderen dat zo goed zelf kunnen, wat doen dan al die vaders, moeders en oma’s in de kleedkamer?
Nikass schreef:Dat is iets anders. Er komt dan geen man in het damestoilet, alleen een jongetje van vier.
Dat is iets anders dan een volwassen man in een meisjeskleedkamer.
Petpa schreef:Ik krijg het gevoel dat dit volledig doorslaat...
De kleindochter van TS heeft dit echt 100% zelf bedacht, zonder tussenkomst van een volwassene?!?
Heel apart!
Dammie schreef:Ik vind dat de kwetsbaarste partij bepaalt wat veilig is. Dat is het meisje dat zich niet fijn voelt met een volwassen man in de kleedkamer.
Dammie schreef:Het meisje heeft al borstontwikkeling en menstrueert.
In die leeftijd worden meisjes zich bewuster van zichzelf.