"Lekker belangrijk" in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:41

karuna schreef:
:oo Wacht even begrijp ik dat goed. Jullie werk bestaat onder andere uit het verwijderen van gedumpte matrassen. Maar als jullie die verzameld hebben zodat ze daarna farsoenlijk afgevoerd kunnen worden krijgen jullie een boete? :? 8)7 Wat is daar de reden achter? En protesteren heeft geen zin?

Ja, en de reden is dat er in de regelgeving staat dat ze beschermd tegen de regen moeten worden opgeborgen. Dat gebeurt netjes elke dag, maar soms zijn de medewerkers druk met bezoekers van de milieustraat helpen en blijven de matrassen even liggen.

Bij beide controles was het droog trouwens, dus dat vonden wij ook geen argument, de regen. Uiteraard geprotesteerd, maar nul op het rekest gekregen.

ista

Re: "Lekker belangrijk" in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 08:47

Laaaang geleden werkte ik in een broodjeszaak in Eindhoven tegenover het station. Voor onze deur 2 laad en los-plekken. Wij hadden een bedrijfsauto waarmee we bestellingen rondbrachten. Die auto stond verderop op een afgesloten parkeerterrein, werd pas gehaald als de bestellingen geladen konden worden. Ooit was een bestelling nog niet klaar en stond de auto daar iets te lang. Je raadt het al... boete van een langsrijdende politiewagen.

Uur later komen er 2 agenten lunch halen. Parkeren hiervoor op de laden en los-plek. Toen ik daarnaar vroeg, kwam het antwoord: ja, maar wij hebben vrijstelling van de weg- en verkeerswetten. Ja, toedeloe, alleen in noodgevallen... Lekker meten met twee maten.