Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik vind dit echt gigantische onzin. Eerst lopen stimuleren dat men aan de zonnepanelen gaat, en nu men dat doet en het net overbelast raakt, iets wat het netbeheer best aan kon zien komen, moet je betalen...
En Miep om de hoek betaalt zich scheel aan haar energierekening.
Bizar gewoon.
Elisa2 schreef:Het wordt al jaren gezegd dat het stroomnetwerk ontoereikend is, maar daar wordt niks aan gedaan en is ook niet meegenomen door de politiek. Dus dit is ook echt weer een gevalletje van wanbeleid en niet verder denken dan de neus lang is. Of bewust gecreeerd, alles voor de centen..maar ik hoop gewoon dat ze niet zo in en in slecht zijn.
Edit, die batterij bestaat al Pol..maar is ontzettend duur in aanschaf en kost volgens mij ook behoorlijk wat ruimte.
Elisa2 schreef:Het wordt al jaren gezegd dat het stroomnetwerk ontoereikend is, maar daar wordt niks aan gedaan en is ook niet meegenomen door de politiek. Dus dit is ook echt weer een gevalletje van wanbeleid en niet verder denken dan de neus lang is. Of bewust gecreeerd, alles voor de centen..maar ik hoop gewoon dat ze niet zo in en in slecht zijn.
Edit, die batterij bestaat al Pol..maar is ontzettend duur in aanschaf en kost volgens mij ook behoorlijk wat ruimte.
MarliesV schreef:Ik moet wel een beetje lachen om de mensen die beweren uit milieu oogpunt die dingen op het dak te hebben.
Wij hebben ze al jaren, maar voornamelijk voor onze eigen portemonee haha.
Ik snap het wel, en had het ook wel aan zien komen. Maar bij een voorbeeld hier in dit topic dat iedereen er 1 heeft (appartementencomplex) zou ik het heel unfair vinden. Dus ik zou wel teruglevering gekoppeld willen zien qua hoeveelheid aan betaling daarvoor eventueel.
Maar laten ze eerst dan eens terug gaan naar geen geld krijgen voor terug leveren en laten ze zorgen dat de thuisaccu's ed beter ontwikkeld worden. Anders slaan we de plank volledig mis met onze energietransitie en zullen er steeds minder mensen het aantrekkelijk vinden om ze op het dak te hebben (op die paar milieuactivisten na)
nikkel schreef:Winged, dat spelletje dat VdB en straks anderen ook willen gaan doen, heet: pluk je klanten, alles voor de aandeelhouder. Het is net een soort doorgeefluik van geld.
chanicha schreef:Ja stel je voor dat je ergens voordeel uithaalt, daar steken ze wel weer een stokje voor.
Net als dat ze nu weer de leveringskosten van de energie verhogen, is het eindelijk rustiger op die markt dan vinden ze wel weer een manier om nóg meer geld binnen te harken.
OleJon schreef:De zonnepanelen heb ik niet aangeschaft voor het milieu. Maar voor mijn eigen portemonnee.
Ze zijn juist milieu vervuilend, nauwelijks recyclebaar.
En word niet voor niets het nieuwe asbest genoemd.
Het verbaasd me dan ook niks dat deze heffing er op komt, en de andere maatschappijen zullen vast volgen.
De teruglevering vergoeding is sowieso al een lachertje. Bij Vattenfall 3 jarig contract 7 cent de KW. En zodra de saldering er af gaat. Zullen de zonnepanelen nog onaantrekkelijker worden.
Nu kan iedereen zich wel verheugen op een batterij. Maar al zouden die goedkoper worden, denk je dan echt dat je dan nog voordeliger bent?
Dan vinden ze daar ook wel weer wat op.
Ze willen ook niet dat men onafhankelijk word. De Energie maatschappijen willen heus hun inkomsten en winst behouden. Dat blijkt nu ook wel weer.
En idem dito met de elektrische auto. Duur in aanschaf. Vanaf 2025 gedeeltelijk wegenbelasting erop. Kassa, straks nog een extra toeslag voor omdat ze zwaar zijn en meer schade aan het wegdek aanbrengen, of duurder in de verzekering ivm extra brandgevaar. Weg voordeel.
Als men echt denkt dat de overheid en bedrijven het goed met u voor heeft om er voordeliger mee uit te zijn, ben je erg naïef.
Arabesk schreef:Ik vraag me af hoe rendabel die zonneweides nu nog zijn, een doorn in t oog. En bedrijven die enorme overcapaciteit aan panelen op hun dak gooien, waardoor de particulier van het net gedrukt wordt ...
OleJon schreef:De zonnepanelen heb ik niet aangeschaft voor het milieu. Maar voor mijn eigen portemonnee.
Ze zijn juist milieu vervuilend, nauwelijks recyclebaar.
En word niet voor niets het nieuwe asbest genoemd.
Het verbaasd me dan ook niks dat deze heffing er op komt, en de andere maatschappijen zullen vast volgen.
De teruglevering vergoeding is sowieso al een lachertje. Bij Vattenfall 3 jarig contract 7 cent de KW. En zodra de saldering er af gaat. Zullen de zonnepanelen nog onaantrekkelijker worden.
Nu kan iedereen zich wel verheugen op een batterij. Maar al zouden die goedkoper worden, denk je dan echt dat je dan nog voordeliger bent?
Dan vinden ze daar ook wel weer wat op.
Ze willen ook niet dat men onafhankelijk word. De Energie maatschappijen willen heus hun inkomsten en winst behouden. Dat blijkt nu ook wel weer.
En idem dito met de elektrische auto. Duur in aanschaf. Vanaf 2025 gedeeltelijk wegenbelasting erop. Kassa, straks nog een extra toeslag voor omdat ze zwaar zijn en meer schade aan het wegdek aanbrengen, of duurder in de verzekering ivm extra brandgevaar. Weg voordeel.
Als men echt denkt dat de overheid en bedrijven het goed met u voor heeft om er voordeliger mee uit te zijn, ben je erg naïef.