Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Dorine92 schreef:Ligt er ook aan of ze iedereen hebben laten leven.. als je voor 96 uur zuurstof voor 5 man aan boord hebt, kan het ook best zijn dat er besloten is om (1 van de) anderen meer uren te geven. Of dat iemands overlevingsinstinct zo hard heeft toegeslagen dat hij dacht, als ik de anderen omleg heb ik langer zuurstof. Geen idee wat er op dat moment allemaal door je hoofd gaat
Ik weet niet of het zo verstandig is je morbide fantasie de vrije teugel te geven...
Citaat:Een van de opvarenden van de duikboot is Stockton Rush, eigenaar en oprichter van het OceanGate – het bedrijf dat de duikreizen regelt. Zijn echtgenote Wendy Rush werkt eveneens bij OceanGate, waar ze zich voornamelijk bezighoudt met de communicatie. Hoewel ze zelf in de afgelopen twee jaar al drie keer een duik naar het wrak maakte, bleef Wendy ditmaal achter aan de oppervlakte.
Bizar genoeg wist dagblad The New York Times op basis van archiefstukken te achterhalen dat Wendy een afstammeling is van twee passagiers die in 1912 met de Titanic ten onder gingen. Ze blijkt een achter-achterkleindochter te zijn van de steenrijke warenhuismagnaat Isidor Straus en zijn vrouw Ida. Het echtpaar zou een van rijkste mensen aan boord van de Titanic zijn geweest. Straus, die in 1845 werd geboren, vergaarde zijn vermogen onder meer als mede-eigenaar van het befaamde Amerikaanse warenhuis Macy’s.
Dorine92 schreef:Dit is niet mijn fantasie, maar ik kan me voorstellen dat de paniek toeslaat. Het enige wat ik zeg is dat er nu in dit topic al gepraat wordt over de nabestaanden, terwijl dat dus nog helemaal niet zeker is
KikiCelinevs schreef:Dorine92 schreef:Dit is niet mijn fantasie, maar ik kan me voorstellen dat de paniek toeslaat. Het enige wat ik zeg is dat er nu in dit topic al gepraat wordt over de nabestaanden, terwijl dat dus nog helemaal niet zeker is
Naja het is aardig zeker. Ze hebben sinds 13:00 smiddags geen zuurstof meer. En zelfs al zouden ze het geluk hebben niet geïmplodeerd te zijn, of sinds zondag in -2 graden water bij de Titanic dobberen. Dan zitten ze alsnog vast want ze kunnen de Sub niet van binnenuit openen.
Erg sneu voor die mensen. Ondanks dat het natuurlijk een super risicovolle tocht was en ze hiervan afwisten (Mike Reiss is vorig jaar gegaan en je tekent voor vertrek dus een mega lange waiver. Op pagina 1 wordt al 3 x doodgaan beschreven). De Sub is ook niet voor alles getest, de CEO maakte dit ook kenbaar.
KikiCelinevs schreef:Dorine92 schreef:Dit is niet mijn fantasie, maar ik kan me voorstellen dat de paniek toeslaat. Het enige wat ik zeg is dat er nu in dit topic al gepraat wordt over de nabestaanden, terwijl dat dus nog helemaal niet zeker is
Naja het is aardig zeker. Ze hebben sinds 13:00 smiddags geen zuurstof meer.
friezenfan2 schreef:Maar als je iemand vermoord dan ligt die persoon dood naast je dat lijkt me alles behalve fijn. Er is geen aparte ruimte ofzo. Dus je zuurstof wordt dan toch ook bevuild door al die dode mensen?
Avalanche schreef:https://klimaatveranda.nl/2019/01/31/ee ... le-oceaan/
Als ik deze link lees is de temperatuur daar eerder -20.
Het is -2 aan de oppervlakte, niet helemaal onderin.
Nyaleti schreef:Ik vind het best wel dubbel allemaal. Ook vooral benieuwd wat er is gebeurd. Maar ik stoor me er aan dat het zo'n wereldnieuws is.
De summit op Mount Everest is nu ook aan de gang, ook zo'n extreem iets. Maar als je daar dood gaat is het "ach pech. Daar moet je ook gewoon rekening mee houden als je zoiets gaat doen" en er is absoluut 0 aandacht voor.
Of andere ondoordachte plannen, als je dan overlijdt is het ook "Tja, eigen schuld". Daar komt dit in de brede lijnen schijnbaar ook op neer? Dat er vanalles mis was met die onderzeeër en het al een Death trap werd genoemd. En de 'toeristen' die mee zijn wisten ook dondersgoed waar ze aan begonnen.
Waarom moet dit zo'n enorm uitgemolken wereldnieuws worden?