Vermiste onderzeeër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:01

Bij zo'n plan verbruik je door de inspanning ook nog eens extra zuurstof, dus of het in je voordeel is?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:06

Kuggur schreef:
Dorine92 schreef:
Ligt er ook aan of ze iedereen hebben laten leven.. als je voor 96 uur zuurstof voor 5 man aan boord hebt, kan het ook best zijn dat er besloten is om (1 van de) anderen meer uren te geven. Of dat iemands overlevingsinstinct zo hard heeft toegeslagen dat hij dacht, als ik de anderen omleg heb ik langer zuurstof. Geen idee wat er op dat moment allemaal door je hoofd gaat

Ik weet niet of het zo verstandig is je morbide fantasie de vrije teugel te geven... %)

Dit is niet mijn fantasie, maar ik kan me voorstellen dat de paniek toeslaat. Het enige wat ik zeg is dat er nu in dit topic al gepraat wordt over de nabestaanden, terwijl dat dus nog helemaal niet zeker is

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:52

De eigenaar zelf zit erin en ik lees dat zijn vrouw ook al een paar x naar beneden is gegaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:54

Citaat:
Een van de opvarenden van de duikboot is Stockton Rush, eigenaar en oprichter van het OceanGate – het bedrijf dat de duikreizen regelt. Zijn echtgenote Wendy Rush werkt eveneens bij OceanGate, waar ze zich voornamelijk bezighoudt met de communicatie. Hoewel ze zelf in de afgelopen twee jaar al drie keer een duik naar het wrak maakte, bleef Wendy ditmaal achter aan de oppervlakte.

Bizar genoeg wist dagblad The New York Times op basis van archiefstukken te achterhalen dat Wendy een afstammeling is van twee passagiers die in 1912 met de Titanic ten onder gingen. Ze blijkt een achter-achterkleindochter te zijn van de steenrijke warenhuismagnaat Isidor Straus en zijn vrouw Ida. Het echtpaar zou een van rijkste mensen aan boord van de Titanic zijn geweest. Straus, die in 1845 werd geboren, vergaarde zijn vermogen onder meer als mede-eigenaar van het befaamde Amerikaanse warenhuis Macy’s.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:55

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:05

Momo94 schreef:
https://fb.watch/lk2_CCg3e_/

Als ik dit zie dan word ik al claustrofobisch. :

Wow wat klein!
Ze hadden het steeds over een kleine vrachtwagen zo groot.
Dan had ik minstens fatsoeijke stoelen verwacht..

8nnemiek

Het verbaast me wel dat ze al zo vaak beneden zijn geweest en het altijd goed ging.
Maar al die noodsystemen klinken dan weer aardig goed gepland.

Annet73

Ik volg het nieuws op de voet. Merk dat ik het niet goed los kan laten. Vreselijk ondanks dat ze ongetwijfeld op de hoogte waren van, een aantal, risico’s.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:06

Dorine92 schreef:
Dit is niet mijn fantasie, maar ik kan me voorstellen dat de paniek toeslaat. Het enige wat ik zeg is dat er nu in dit topic al gepraat wordt over de nabestaanden, terwijl dat dus nog helemaal niet zeker is

Naja het is aardig zeker. Ze hebben sinds 13:00 smiddags geen zuurstof meer. En zelfs al zouden ze het geluk hebben niet geïmplodeerd te zijn, of sinds zondag in -2 graden water bij de Titanic dobberen. Dan zitten ze alsnog vast want ze kunnen de Sub niet van binnenuit openen.

Erg sneu voor die mensen. Ondanks dat het natuurlijk een super risicovolle tocht was en ze hiervan afwisten (Mike Reiss is vorig jaar gegaan en je tekent voor vertrek dus een mega lange waiver. Op pagina 1 wordt al 3 x doodgaan beschreven). De Sub is ook niet voor alles getest, de CEO maakte dit ook kenbaar.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 16:09

Ik vrees inderdaad nu wel het ergste.
Benieuwd of die onderzeeër nu ooit nog gevonden gaat worden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:20

KikiCelinevs schreef:
Dorine92 schreef:

Naja het is aardig zeker. Ze hebben sinds 13:00 smiddags geen zuurstof meer. En zelfs al zouden ze het geluk hebben niet geïmplodeerd te zijn, of sinds zondag in -2 graden water bij de Titanic dobberen. Dan zitten ze alsnog vast want ze kunnen de Sub niet van binnenuit openen.

Erg sneu voor die mensen. Ondanks dat het natuurlijk een super risicovolle tocht was en ze hiervan afwisten (Mike Reiss is vorig jaar gegaan en je tekent voor vertrek dus een mega lange waiver. Op pagina 1 wordt al 3 x doodgaan beschreven). De Sub is ook niet voor alles getest, de CEO maakte dit ook kenbaar.

https://klimaatveranda.nl/2019/01/31/ee ... le-oceaan/

Als ik deze link lees is de temperatuur daar eerder -20.
Het is -2 aan de oppervlakte, niet helemaal onderin.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:21

KikiCelinevs schreef:
Dorine92 schreef:

Naja het is aardig zeker. Ze hebben sinds 13:00 smiddags geen zuurstof meer.

Alleen als ze alle 5 hebben geademd is dat grofweg de berekening

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:32

Ik zou waarschijnlijk zelf proberen om iemand te vermoorden, dan heb je wat zuurstof voor paar uur extra. Maar voor de mensen in dat ding hoop ik dat dat hij geïmplodeerd is en het leed kort was.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:34

Het blijft schatten maar met het uur neemt de kans dat ze nog overleven natuurlijk af. Die controller ook als besturing...

Over het geld dat in deze operatie wordt gestopt; ik denk dat sommigen de belangen hiervan ook vergeten. Voor een bedrijf dat werk met robots die dusdanig diep kunnen is zoiets opsporen natuurlijk bijzonder interessant voor de verdere ontwikkeling. Je verzamelt data en kunt werken aan een vernieuwde/verbeterde versie.

Ik hoop dat ze die mensen nog vinden, het is echt een heel klein onderzeeërtje..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:35

Maar als je iemand vermoord dan ligt die persoon dood naast je dat lijkt me alles behalve fijn. Er is geen aparte ruimte ofzo. Dus je zuurstof wordt dan toch ook bevuild door al die dode mensen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:39

friezenfan2 schreef:
Maar als je iemand vermoord dan ligt die persoon dood naast je dat lijkt me alles behalve fijn. Er is geen aparte ruimte ofzo. Dus je zuurstof wordt dan toch ook bevuild door al die dode mensen?

Ehhh... het is sowieso niet fijn om met 5 man in een gammel onderzeeërtje ergens vast te zitten en te weten dat je nog voor een beperkt aantal uren zuurstof over hebt. En doodgaan omdat er geen zuurstof meer is, is ook alles behalve fijn.
Het zou zomaar kunnen dat je op dat moment even niet bezig bent met luchtvervuiling en ethische overwegingen
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 22-06-23 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:39

Ze hadden ook nauwelijks water mee - en geen eten. En na 3 dagen geen water ben je ook dood, dus veel uitstel zal je niet krijgen als je je medepassagiers ombrengt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:41

Ibbel schreef:
Ze hadden ook nauwelijks water mee - en geen eten. En na 3 dagen geen water ben je ook dood, dus veel uitstel zal je niet krijgen als je je medepassagiers ombrengt.

Volgens mij kan dat langer duren dan 3 dagen
Maar het is idd wel onwaarschijnlijk dat ze hier levend uit komen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:44

Wat een nachtmerrie voor de inzittenden en hun familie. Die onzekerheid lijkt me echt zo heftig. Ik hoop dat er snel nieuws komt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 16:45

Een mens kan zo'n 100 uur zonder water bij gemiddelde temperaturen. Maar hangt wel deels af hoeveel vocht ze in hun lichaam hebben.

We kennen ook allemaal die verhalen van mensen die in een woestijn overleven op hun eigen urine. Maar zonder zuurstof lukt dat natuurlijk niet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:56

Avalanche schreef:
https://klimaatveranda.nl/2019/01/31/ee ... le-oceaan/

Als ik deze link lees is de temperatuur daar eerder -20.
Het is -2 aan de oppervlakte, niet helemaal onderin.

Die figuur duidt een temperatuursverschil in cK aan. Bij -20C is er geen vloeibaar water meer en dat hoop ik toch niet op de bodem van de oceaan. Zal eerder rond 1-4 graden hangen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:02

Kan hoor, ik probeer het op te zoeken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:20

Ik vind het best wel dubbel allemaal. Ook vooral benieuwd wat er is gebeurd. Maar ik stoor me er aan dat het zo'n wereldnieuws is.
De summit op Mount Everest is nu ook aan de gang, ook zo'n extreem iets. Maar als je daar dood gaat is het "ach pech. Daar moet je ook gewoon rekening mee houden als je zoiets gaat doen" en er is absoluut 0 aandacht voor.
Of andere ondoordachte plannen, als je dan overlijdt is het ook "Tja, eigen schuld". Daar komt dit in de brede lijnen schijnbaar ook op neer? Dat er vanalles mis was met die onderzeeër en het al een Death trap werd genoemd. En de 'toeristen' die mee zijn wisten ook dondersgoed waar ze aan begonnen.
Waarom moet dit zo'n enorm uitgemolken wereldnieuws worden?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:24

Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat je zulke risico's neemt. Vreselijk voor de nabestaanden. Ook voor de jongen van 19, dan besef je nog niet wat voor risico je aangaat. Maar de oudere volwassenen hadden echt beter moeten weten. Maar waarschijnlijk een geval van 'te veel' geld hebben en daarom steeds extremere dingen opzoeken.
(Zoiets was volgens mij ook bij Musk en zijn ruimtereis het geval, aldus een ter zake kundige wetenschapper).

En dat hier miljoenen in omgaan en dat een migrantenschip gewoon afgeketst wordt, daar kan ik al helemaal niet bij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:25

Nyaleti schreef:
Ik vind het best wel dubbel allemaal. Ook vooral benieuwd wat er is gebeurd. Maar ik stoor me er aan dat het zo'n wereldnieuws is.
De summit op Mount Everest is nu ook aan de gang, ook zo'n extreem iets. Maar als je daar dood gaat is het "ach pech. Daar moet je ook gewoon rekening mee houden als je zoiets gaat doen" en er is absoluut 0 aandacht voor.
Of andere ondoordachte plannen, als je dan overlijdt is het ook "Tja, eigen schuld". Daar komt dit in de brede lijnen schijnbaar ook op neer? Dat er vanalles mis was met die onderzeeër en het al een Death trap werd genoemd. En de 'toeristen' die mee zijn wisten ook dondersgoed waar ze aan begonnen.
Waarom moet dit zo'n enorm uitgemolken wereldnieuws worden?

Ik denk omdat er niet dagelijks dergelijke tochten met particulieren ondernomen worden.

Ik vind deze kwestie lastig. Van wat ik zo lees, voldoet de onderzeeër niet aan de eisen om dergelijke diepten te duiken, is het niet met radar/sonar uitgerust, is er geen voedsel, geen water, en is naar zulke dieptes duiken sowieso al levensgevaarlijk. Ook met een degelijk vaartuig.

Ik vind het vreselijk voor deze mensen. En voor hun familie en vrienden. Ik kan niet zeggen dat deze uitkomst me verbaast, echter.