Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kookaburra schreef:Ik moet deze aflevering nog kijken.. Maar als ik de reacties lees begin ik toch wat te twijfelen.
Ik vrees dat dit het topje van een (hopenlijk kleine) ijsberg is. Ik ken iemand die als kind zijnde in het zorgsysteem is gekomen, met opvang op een zorgboerderij. Deze heeft een boek geschreven (alleen voor zichzelf en eventueel mensen in de omgeving). Dat gaat ook over misbruik en mishandeling... En ik vrees dat dat gebaseerd is op eigen verhalen. Om misselijk van te worden
pateeke schreef:Zo te lezen wil ik dat niet zien…
Ik heb ook dingen gezien in de zorg die echt niet door de beugel kunnen, al zijn ze wel minder erg dan wat ik hier lees. En dan een psycholoog en orthopedagoog die het wel verantwoord vinden. Of leidinggevenden die de schuld voor een incident bij een cliënt met een zware beperking leggen “omdat de medewerker maar diploma x heeft”. Sommige mensen zouden echt niet in de zorg mogen werken….
Lijkt me dat de kans op zulke misstanden nog groter is in zorgboerderijen, nu maar hopen dat ze ervoor zorgen dat zoiets niet meer kan gebeuren.
Morganlefay schreef:pateeke schreef:Zo te lezen wil ik dat niet zien…
Ik heb ook dingen gezien in de zorg die echt niet door de beugel kunnen, al zijn ze wel minder erg dan wat ik hier lees. En dan een psycholoog en orthopedagoog die het wel verantwoord vinden. Of leidinggevenden die de schuld voor een incident bij een cliënt met een zware beperking leggen “omdat de medewerker maar diploma x heeft”. Sommige mensen zouden echt niet in de zorg mogen werken….
Lijkt me dat de kans op zulke misstanden nog groter is in zorgboerderijen, nu maar hopen dat ze ervoor zorgen dat zoiets niet meer kan gebeuren.
Zo triest om te lezen dat de afrekencultuur ondertussen ook op cliënten van een Zorginstelling wordt toegepast.
Sunnda schreef:En vergeet niet dat de regelgeving in dit land zo verrot is dat ongeplande bezoekjes door een toezichthouder vrijwel niet meer voorkomen..die komen gepland en aangemeld bij de instelling.![]()
En zo zijn er veel meer vormen van criminaliteit bijna niet meer op te sporen omdat men de boef allang meer beschermd dan het slachtoffer.
Ik vind dit een mooi voorbeeld dat de theorie in dit land zo prachtig kan zijn, en de praktijk zo funest.
prompter schreef:Sunnda schreef:En vergeet niet dat de regelgeving in dit land zo verrot is dat ongeplande bezoekjes door een toezichthouder vrijwel niet meer voorkomen..die komen gepland en aangemeld bij de instelling.![]()
En zo zijn er veel meer vormen van criminaliteit bijna niet meer op te sporen omdat men de boef allang meer beschermd dan het slachtoffer.
Ik vind dit een mooi voorbeeld dat de theorie in dit land zo prachtig kan zijn, en de praktijk zo funest.
Dit geldt gelukkig niet voor de Omgevingsdienst en de Arbeidsinspectie en IL&T, die komen nog altijd onaangekondigd, maar bij zorginstellingen zou dat ook moeten om dit soort vreselijke wantoestanden te voorkomen