Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:35

Kikka schreef:
Dat eerste lees ik nergens, dat tweede baseer je denk ik hierop?

Citaat:
Er komt een einde aan extreme paardensport zoals, zoals de military en springwedstrijden met steeds hogere hindernissen.

Ik denk, net als 8nnemiek, dat de PVDD voor positieve veranderingen kan zorgen binnen de paardenwereld. En dat het wijzer is om de dialoog aan te gaan, zodat de informatie die ze hebben ook correct is, in plaats van ze als paardenliefhebber maar volledig af te schrijven.

Maar goed, daar gaat het hier niet om! Ik vind het wel erg leuk om te lezen hoe iedereen redeneert in het bepalen van zijn of haar stem.

Nee. Hierbij beide letterlijk gekopieerd;

Sport en wedstrijden waarbij dieren worden gebruikt of gedood, zoals kamelenraces, duivensport, hengelen en het rapen van kievitseieren, worden verboden.

Er komt een einde aan de verhuur van dieren.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:40

Ik ben van PvdD afgestapt, nadat duidelijk werd dat zij in die koude winter tegen bijvoeren van de konikspaarden en de heckrunderen waren bij de OVP.

Nu wil ik wel juist steun bieden aande kleine biologische boeren ( die koeien en schapen) buiten willen laten lopen. Maar BBB is ook voor de grote bedrijven. En daar ben ik niet voor.
Ik vind het lastig dit jaar.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:44

Ik stem dit jaar BBB, eigenlijk enkel omdat ik pro boer ben en vind dat we wel behoefte hebben aan een boerenmening.

Eapy

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:45

Voor waterschappen stem ik PvdD, provinciaal kan ik me het meeste vinden in JA21.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:45

sterregoud schreef:
Nu wil ik wel juist steun bieden aande kleine biologische boeren ( die koeien en schapen) buiten willen laten lopen. Maar BBB is ook voor de grote bedrijven. En daar ben ik niet voor.
Ik vind het lastig dit jaar.

Dit is dus precies waar ik ook op blijf twijfelen. Ik ben voor verkleining van (boeren)bedrijven, maar tegen verplichte stop. Vanavond het partijprogramma nogmaals goed doornemen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:47

Ik vind het juist erg goed dat er nu eens een partij opstaat voor het dierenwelzijn. En dus ook bij paarden.
In eerste instantie wilde ik weer op SP gaan stemmen, maar het valt mij op dat c.q. het lijkt of Lilian Marijnissen het niet helemaal voor elkaar krijgt in de kamer. Haar vader was altijd sterk, vond ik.
Volgens de kieswijzer kom ik dit jaar ook weer volop uit op SP, maar ik twijfel dus nog heel erg.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:52

Shenavallie schreef:
Ik vind het juist erg goed dat er nu eens een partij opstaat voor het dierenwelzijn. En dus ook bij paarden.
In eerste instantie wilde ik weer op SP gaan stemmen, maar het valt mij op dat c.q. het lijkt of Lilian Marijnissen het niet helemaal voor elkaar krijgt in de kamer. Haar vader was altijd sterk, vond ik.
Volgens de kieswijzer kom ik dit jaar ook weer volop uit op SP, maar ik twijfel dus nog heel erg.

Maar ze zijn niet voor dierenwelzijn. Bij de OVP zijn ze tegen bijvoeren, ze vinden de paarden en heckrunderen massaal honger laten lijden oké. Dat klopt toch niet ?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:54

Ik vind het ook bijzonder om te lezen dat er toch nog best wat mensen zijn die PvdD gaan stemmen. Ik zou nog eerder FvD stemmen dan PvdD.

Ik stem waterschap lokaal. Provinciale staten stem ik BBB. Ik vind boeren en de wolf hele belangrijke punten waar voor mijn gevoel zo snel mogelijk actie op moet worden ondernomen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:54

Ik twijfel nog heel erg. Mocht ik per onderwerp kiezen, zou ik ook niet overal voor dezelfde partij gaan. Het is lastig dat geen enkele partij volledig aansluit bij waar ik achter kan staan. Je zoekt een goede middenweg, maar kan het mezelf niet verkopen als ze bij het 1 ergens voor zijn en ergens anders volkomen tegen als ik daar zelf anders in sta.

Voor waterschap vind ik ook altijd best lastig.

Doe altijd wel een stem en kieswijzer, maar verbaas me altijd waar ik op uit kom. Ik zit ook teveel overal tussenin.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:58

prugelpiet schreef:
Ik vind het ook bijzonder om te lezen dat er toch nog best wat mensen zijn die PvdD gaan stemmen. Ik zou nog eerder FvD stemmen dan PvdD.

Ik stem waterschap lokaal. Provinciale staten stem ik BBB. Ik vind boeren en de wolf hele belangrijke punten waar voor mijn gevoel zo snel mogelijk actie op moet worden ondernomen.

Ik vind het juist wel bijzonder dat er zo veel mensen tegen de wolf zijn omdat die een paar honderd dieren heeft gedood.. maar vervolgens vóór de bio-industrie waarbij honderden miljoenen dieren geslacht worden per jaar waarvan een groot deel hun hele leven in een kooi leeft.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:00

pmarena schreef:
Ik ga gewoon weer voor de CU. Tot mijn eigen verbijstering bleek deze qua normen en waarden een paar jaar geleden het beste aan te sluiten bij wat ik belangrijk vind. Ik vind dat ze keurige standpunten hebben waarin ze eigenlijk steeds weer met ieders belang rekening houden.

Ik heb niks met gelovig gedoe maar omdat zij er zo in staan dat we "Gods aarde te leen hebben en goed moeten verzorgen voor de volgende generaties" zijn ze ook wel goed gemotiveerd om milieuproblemen aan te pakken en dat kan ik ook wel waarderen +:)+

KNIP

Maar als je dan even de moeite neemt om echt hun volledige standpunten er bij te zoeken en het verkiezingsprogramma door te lezen, wordt die nuchtere kijk op de zaken eigenlijk alleen maar bevestigd en goddelijk gedoe kwam eigenlijk amper ter sprake :)

Om precies dezelfde redenen stem ik voor de provinciale staten ook CU.

Waterschap moet ik nog een keuze in maken, zal geen grote landelijke partij worden maar een 'partij' wiens specialiteit waterbeheer is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:02

Een partij die dieren laat verhongeren, door een ander dier juist de weidedieren op laat sluiten en zo niet laat creperen met open wonden, maar vervolgens wel wijst naar de bio industrie is voor mij een partij die niet eerlijk is. Daar zit een rare agenda bij.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:03

8nnemiek schreef:
prugelpiet schreef:

Ik vind het juist wel bijzonder dat er zo veel mensen tegen de wolf zijn omdat die een paar honderd dieren heeft gedood.. maar vervolgens vóór de bio-industrie waarbij honderden miljoenen dieren geslacht worden per jaar waarvan een groot deel hun hele leven in een kooi leeft.

Als de wolf die dieren meteen zou doden, was echt iedereen er niet zo tegen. Het stoot alleen iedereen zo ontzettend tegen de borst dat die dieren met zó veel verwondingen levend achtergelaten worden tot ze uit hun lijden verlost kunnen worden door de dierenarts. En de hobby boer hier op de hoek in een nacht 10 schapen kwijt is.

Vreet 3 schapen op uit een kudde en er was niet zoveel aan de hand. Vermoord er 4 en vermink er 6 die moeten liggen creperen, dát is een ander verhaal.

Zolang we niet iets doen aan het probleem van de wolf, blijven er meer en meer en meer komen, en leven straks alle dieren binnen. Lijkt me een nog slechter plan, niet?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:08

De bio-industrie laat anders miljarden dieren iedere dag lijden hoor..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:09

Flippertje schreef:
Om precies dezelfde redenen stem ik voor de provinciale staten ook CU.

Waterschap moet ik nog een keuze in maken, zal geen grote landelijke partij worden maar een 'partij' wiens specialiteit waterbeheer is.

Ik ben daar net ingedoken en ga voor Water Natuurlijk, en dan voor een jonge vrouw die klinkt alsof ze echt stappen wil maken voor de toekomst +:)+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:14

FVD als vrouw zijnde moet je al helemaal niet doen natuurlijk… iets met eigen glazen ingooien

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:16

Wat betreft de OVP is het niet zo dat PvdD de dieren wilden laten creperen. Hun idee was het graasgebied te vergroten. Dat is niet realistisch, maar niet zo erg als dat vaak geschetst wordt.
En wat de wolf betreft zijn er wel meer opties dan ‘laat al je schapen maar opvreten’ en ‘alle wolven tot aan de laatste uitroeien’.
Je dieren beter beschermen sowieso, van mij mag daar best wat subsidie voor vrijgemaakt worden. Hier in de buurt is een schapenweide met een waakhond die er dag en nacht bij zit.
En in plaats van alle wolven afschieten kun je ook gewoon alleen de probleemdieren eruit halen zoals in andere landen ook gebeurt.
Er worden ook heel veel kippen gepakt door vossen en marters en roofvogels. Die dieren lijden net zo goed. En toch worden mensen alleen kwaad op de wolf, en dan toch weer steeds de misstanden in de bio-industrie goedpraten. Dat blijf ik echt vreemd vinden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:19

En jij denkt dat die waakhond zo groot als een schaap daar enige invloed op heeft?

Hier in de buurt ook een, de hele dag ligt hij te blaffen.
Fijn als je buren dat gaan verzinnen.
De rijdende rechter gaat het nog druk krijgen.
En dan komt de wolf er, fijn honden gevecht later een dode hond!
Precies dat, precies dat is waarom geen PvdD

Spoiler:
Afbeelding

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:24

Ik ga voor de FvD. Ik heb veel rechts conservatieve standpunten en kan me goed vinden in veel standpunten van deze partij. Zo ben ik voor een zo lokaal mogelijke regering (dus minder globalisme/EU), pro boeren en vind ik het ook geen slim idee om veel geld in klimaatplannen te stoppen als berekeningen laten zien dat het heel veel geld kost, maar relatief weinig oplevert.

Waterschap nog niet in verdiept, moet ik nog even doen dus.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:25

DuoPenotti schreef:
En jij denkt dat die waakhond zo groot als een schaap daar enige invloed op heeft?

Hier in de buurt ook een, de hele dag ligt hij te blaffen.
Fijn als je buren dat gaan verzinnen.
De rijdende rechter gaat het nog druk krijgen.
En dan komt de wolf er, fijn honden gevecht later een dode hond!
Precies dat, precies dat is waarom geen PvdD

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Dat zijn uitzonderingen. Misschien een aanval door een grote roedel?
Er zijn tal voorbeelden waarbij het heel goed blijkt te werken.
En je hebt nog niet op de rest gereageerd. Wat is er mis met alleen de probleemdieren eruit halen? En wegen die paar wolvenaanvallen echt op tegen de honderden miljoenen dode slachtdieren? En tegen al dat leed in de bio-industrie? Want door rechts te stemmen, stem je vanzelf vóór die bio-industrie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:28

Alleen de probleemdieren eruit halen vind ik heel goed :j
Dat is wel een 99% in Nederland.
En op de dag dat er in de slachthuizen dieren gedood/verwond worden via kont en buik voor meer dan de helft van de gevallen, ga ik anders stemmen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:30

Ik denk niet dat het nodig is om elkaars meningen hierover op het blok te leggen. Iedereen is vrij om te stemmen naar eigen keuze. De discussies over wolven, bio etc etc worden elders op het forum al genoeg gevoerd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:30

Ik vraag mij altijd af of mensen die denken dat we geen aandacht aan het klimaat moeten besteden beseffen dat hun eigen kinderen straks de dupe er van zijn.

Nee, fijn dat jij er geen last van gaat krijgen , maar je eigen kinderen straks in de ellende laten of misschien wel een vreselijke dood door hevige klimaatverandering is toch gek?

Ik wil mede daarom zelf geen kinderen , ik wil kinderen op deze wereld zetten waarvan de toekomst onzeker is , en dat niet alleen ook alle ellende wat er nu gebeurd. En ik vindt dat we met teveel zijn. Ook geen moedergevoelens maar ook die redenen spelen een grote rol. Ik zou mijn kinderen het nooit aan willen doen dat ze straks moeten vluchten voor overstromingen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 17:31

Een discussie over standpunten prima, maar laten we niet ook hier een discussie starten over wat wel en niet werkt tegen de wolf :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:33

DuoPenotti schreef:
Alleen de probleemdieren eruit halen vind ik heel goed :j
Dat is wel een 99% in Nederland.
En op de dag dat er in de slachthuizen dieren gedood/verwond worden via kont en buik voor meer dan de helft van de gevallen, ga ik anders stemmen.

Wat er nu gaande is in de varkenshouderijen vind jij wel acceptabel?