secricible schreef:tuurlijk kan dat fijn zijn, maar zorg dan dat je niet herkenbaar bent daarin.
Voor een kind kan het wellicht helemaal niet wenselijk zijn dat iedereen over 15 jaar kan terugvinden over jou dat je een (niet heel zichtbare) aangeboren afwijking hebt, dan wil je gewoon normaal zijn.
Je kan prima op een forum over dingen praten zonder daarbij alles herleidbaar vol foto's, filmpjes en vlogs te posten.
Sowieso vind ik het hele principe van momfluencers en familie-vlogs echt een heel zorgelijke ontwikkeling waar heel snel wetgeving over ontwikkeld mag worden. Wat daar soms allemaal in voorbij komt....
Want het is gênant om een afwijking te hebben?
Of dan ben je niet 'normaal'? Daar mogen we namelijk ook weleens vanaf. 
En ja ik zou het enorm genant vinden als er zulk beeldmateriaal van mij online zou staan, ook van 15 of 20 jaar geleden. Het is mijn lijf en ik mag mijn eigen grenzen bepalen, ook al is het voor jou weer geen reden tot schaamte.
Ik heb geen zin om in herhaling te vallen. Ik verlaat dit topic daarom maar.
dan is je leven namelijk anders, dan heb je vaker hulp nodig in de zin van hulp van anderen, of hulpmiddelen, of een aangepaste omgeving, behoefte aan minder prikkels, of noem het maar. Het is beschamend en ook confronterend om daar tegenaan te lopen wanneer je niet mee kunt komen met anderen, en ook om er tegenaan te lopen dat mensen 'ontdekken' dat er wat mis is met je. Het maakt een mens kwetsbaar. Acceptatie is echt een ding, niet alleen voor omstanders (die dat soms niet kunnen handelen en heel asociaal kunnen reageren) maar ook zeker voor de persoon zelf.