Witwaswet, burgers onder de loep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:05

Morganlefay schreef:
Dit heet het bij mij George Orwell's 1984 en die ligt nu lekker in zijn graf te rollen van de lach.

deze snap ik niet... -O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:30

Oh boy, wat is dit topic een feest :')

We kunnen echt niet ruiken of iemand crimineel is, dus ja ALLE transacties worden gecontroleerd. Ook die 3 euro wat je aan een broodje bij AH uitgeeft gaat door de molen :j En niet alleen op witwassen, maar ook belastingontduiking, fraude, oplichting, mensenhandel en tig andere zaken.

Nog food for thought, zoiets ogenschijnlijk onschuldigs als echtgenoten die geld naar elkaar overboeken en ff contant pinnen komt veel voor bij zorgfraude, uiteraard indien er ook andere aanwijzingen voor zijn. Moet de overheid zich er niet mee bemoeien dat er geld vanuit de staatskas geclaimd word voor zorg die in feite nooit verricht wordt en waar de zorgbehoevenden het meest dupe van zijn?

Yonker schreef:
Maar als je, je druk gaat maken om geld dat je over maakt als stalgeld.... sorry maar zo interessant zijn jullie niet voor de overheid en ze gaan jullie daar echt niet op controleren
Ze gaan dit pas doen als je dus iets verdachts doen. Net als dat de overheid ook niet zomaar je telefoon gaat afluisteren. Waar moeten ze de tijd vandaan halen, sorry maar Anita en Jan van Schoolstraat 10 zijn vaak echt niet interessant

Dat inderdaad, je doorsnee Pietje Puk uit Lutjegast kijkt echt geen hond naar omdat er gewoon niets boeiends in zit :+

germie schreef:
Stel je betaalt je stalgeld elke maand netjes door het over te maken. En je staat bij een particulier. Dan is het geen witwassen, maar een vergoeding betalen voor iets. Als die particulier er iets winst op maakt, is dat dan meteen inkomen? In mijn ogen niet. Maar denk ook hier maar eens over na.

Als je stalhouder dan in feite een onderneming heeft en zakelijk inkomen uit stalverhuur ontvangt waarvan niets bekend is bij de belastingdienst, wordt het mogelijk aan de belastingdienst gemeld ja. Dat jij belastingontduiking oke vindt is jouw zaak, vanuit de overheid mag het niet en heeft nooit gemogen... "sorry maar IK vind het geen inkomen" vindt Belastingdienst over het algemeen niet heel overtuigend als argument :=

En ja we zitten ook alle prive gegevens thuis te bekijken, wat net zo veilig is als op kantoor overigens wat IT-security betreft. Mensenfouten en misbruik komen zowel op kantoor als thuis wel weleens voor, dat blijft onvermijdelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:40

MarlindeRooz schreef:
Die monitor plicht is er al jaren? Dat accepteer je zodra je klant wordt van een bank. Die controle wordt steekproefsgewijs en op basis van verdachte transacties al jaren gedaan. :=

en dus is het goéd?

Onder het mom van misdaadbestrijding de laatste cent belasting van het plebs afromen.
Het is net als met alle wapenverboden: Treft alleen de wetsgetrouwe brave burgers. De leeuw die de schapen belooft hen tegen de jakhalzen te beschermen.

En hoppa aap op de schouder over zorgbehoevenden. Natuurlijk, verifieer aanvragen maar dat is heel wat anders dan alles van iedereen onder de loep.
Wat is er gebeurd met het beginsel van onschuld, van het voordeel van de twijfel?
Laat de belastingdienst de grote ontduiker met kapitaal overzee aanpakken. Maar ja, díe hebben krachtige advocatenkantoren in dienst.
Op deze manier wordt de burger kwader trouw áángeleerd.

Privacy is verder een illusie. Daar zijn bij mij in de jaren zeventig alle illusies al over verdampt.

Enneh de dooddoener over wie niets te verbergen heeft is sinds begin WO2 al door de mand gevallen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-12-22 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:42

Er zou eens iemand onderzoek moeten doen wat er van die witwaszaken nu feitelijk terecht komt.
Dat is namelijk in heel veel gevallen niets, de overheid faalt jammerlijk al jaren lang op dit onderwerp.
En in plaats van daar iets aan te doen verzinnen ze nog meer regels.
Maar het eindresultaat veranderd er niets door, behalve dat de gewone burger betaald

Ik snap niet dat mensen nog steeds geen patroon zien in een falende overheid die hun eigen falen proberen te verdoezelen door steeds meer macht naar zichzelf proberen toe te bewegen.
Een gevaarlijke ontwikkeling.

En banken zijn misschien wel het minst betrouwbare instituut buiten overheden in dit land, maar ook wereldwijd. Het is niet voor niets gekscherend een 'ministerpost' genoemd.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 21-12-22 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:43

dat mensenfouten en misbruik voorkomt, is bekend.
Dat daar levens door verwoest kunnen worden, ook..

Dat daar vrij laconiek op gereageerd wordt soms, vind ik best apart.. Erkennen dat er dingen best wel heel erg mis kunnen gaan is gezonde achterdocht denk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:43

Cer schreef:
ja want de overheid is nogal goed in privacy waarborgen en monitoren van zaken...

zolang er best nog wel grote missers gemaakt worden lijkt t me dat ze dat soort impactvolle dingen niet moeten doen.
Want, wat is de consequentie als een instantie meent dat je een illegale transactie doet, die niet illegaal is maar ze geloven je niet?

Nou dit. Toeslagen affaire en etnisch profileren etc.

Ik vind dit ook wel heftig hoor. Stel dat je dingen gaat verkopen op MP. Kerststukjes ofzo. Wanneer is dat dan "zwart" verdienen, of gewoon handelen in spullen etc. Krijg je allemaal van dat soort gemuts.

Ben geen complotdenker, maar ieder bedrag boven de 100 euro controleren en er een "oordeel" aanhangen vind ik heftig en ben ik geen voorstander van :=

Af en toe, steeksproefgewijs lijkt me meer dan prima.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:47

Menino schreef:

Inderdaad méér dan prima. Alleen MITS een aanleiding, een verdenking. Zomaar steekproeven is volledig over de streep.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:51

Huertecilla schreef:
Menino schreef:

Inderdaad méér dan prima. Alleen MITS een aanleiding, een verdenking. Zomaar steekproeven is volledig over de streep.

Ik heb zelfs geen bezwaar tegen steeksproefgewijs zonder aanleiding. Mits de privacy wordt gewaarborgd en een externe waakhond hierbij meekijkt. (Niet op mijn rekening uiteraard, maar bij het selectieproces en de procuderes)

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:52

Cer schreef:
Yonker schreef:
Contant geld MOET je ook gewoon aangeven. Dat het niet gebeurd is wat anders, het is nogal een grijs gebied. Virtueel geld is gewoon veel makkelijk te controleren :)

Dat hoeft toch pas boven de 10.000 euro?

Oh, ik lees net dat je maar 560 euro contant thuis mag hebben? Ik wist dat niet :')
Dus als je je zegeltjes een paar jaar gespaard hebt, moet je elk jaar dat bedrag opgeven zodat je er ... belasting over moet betalen? Over geld wat in je kast ligt en verder niks doet?
Of hoe werkt dat ?

Wait.. ook de waarde van kadobonnen erbij tellen lees ik nu... :') Ik voel me heel dom nu.. Dat, en ik ga niet zoeken ook

Nee hoor, je mag zoveel in huis hebben als je wil, maar vanaf die 560 moet je het aangeven in de IB bij je box 3 vermogen (dat is het onderdeel sparen en beleggen, waar ook je bankrekeningen tevoorschijn komen). Maar, stel je wordt staande gehouden en ze ontdekken dat je 100.000 op zak hebt, dan moet je natuurlijk wel met een heel goed verhaal komen hoe je aan dat geld komt, want verdacht is het in eerste instantie wel.

In de praktijk geeft natuurlijk bijna niemand dat contante geld en cadeaubonnen aan.

Hier een linkje over die contante betalingen, dit valt ook onder de Wwft die eerder genoemd werd.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ntant-geld

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:52

Echt, niemand maar dan ook helemaal niemand bij de hele overheid ligt s nachts wakker om kerststukjes op Marktplaats die niet bij de belastingdienst worden opgegeven. Wat ze wel willen aanpakken zijn de mensen die GROF GELD verdienen op illegale wijze en dit op allerlei slinkse manieren proberen te verdoezelen via listige kunstgrepen in betaalverkeer, donaties, stichtingen en weet ik al niet wat.

Wij werken toch ook eerlijk voor ons geld en moeten sparen voor een huis, auto of paard? Dan is het toch idioot dat je buurman met zijn uitkering overal tussendoor fietst met een dikke auto, dure keuken en een totaal niet passende levensstijl.

Maar denk vooral dat de 200 euro die je opneemt om je boodschappenpotje aan contant geld te spekken iemand bij een bank of politie in absolute staat van alertheid en opwinding brengt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:55

Menino schreef:
Ik vind dit ook wel heftig hoor. Stel dat je dingen gaat verkopen op MP. Kerststukjes ofzo. Wanneer is dat dan "zwart" verdienen, of gewoon handelen in spullen etc. Krijg je allemaal van dat soort gemuts.

Strikt genomen is het voor de fiscus inkomen en moet je het opgeven. Dat is met ebay ook al lang zo. Idem andere on line apps.

Je betaalt belasting over je salaris/je werk. Betaalt belasting, BTW, over elke inkoop. Eigelijk de tweede belasting over je arbeid. Verkoop het artikel en dan moet je er wéér belasting over betalen. De derde belasting... Ja, moet nauwgezet onder de loep.
Het gaat namelijk om miljoenen mensen en dat is veel kleine beetjes is veel belastinginkemen via automatische registratie en intelligente programmas.
Is imo niets ethisch aan maar wel wet.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-12-22 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:55

Cer schreef:
Gnome schreef:
Hoe moeten de instellingen naar jullie idee dan ruiken of iets een lage betaling is of een onderdeel van iets veel groters in kleine beetjes, als er niks gerapporteerd mag worden?

Ja, daar zijn andere mensen voor om dat te bedenken, die worden daarvoor betaald :j
dan bedenken ze iets zonder lekken, dan leggen ze vast dat mensen niet 'vals' beschuldigd kunnen worden, dan geven ze de gewone man goede tools om snel tegen een beslissing in te kunnen gaan en dan gaan ze bijv kunnen garanderen dat onschuldige niet per ongeluk ook in het sleepnet komen en er niet heel makkelijk meer uit kunnen ...
zoiets.. maar mijn werk is het niet :)

Lekker makkelijk :')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:56

Snadrem schreef:
Echt, niemand maar dan ook helemaal niemand bij de hele overheid ligt s nachts wakker om kerststukjes op Marktplaats die niet bij de belastingdienst worden opgegeven. Wat ze wel willen aanpakken zijn de mensen die GROF GELD verdienen op illegale wijze en dit op allerlei slinkse manieren proberen te verdoezelen via listige kunstgrepen in betaalverkeer, donaties, stichtingen en weet ik al niet wat.

Wij werken toch ook eerlijk voor ons geld en moeten sparen voor een huis, auto of paard? Dan is het toch idioot dat je buurman met zijn uitkering overal tussendoor fietst met een dikke auto, dure keuken en een totaal niet passende levensstijl.

Maar denk vooral dat de 200 euro die je opneemt om je boodschappenpotje aan contant geld te spekken iemand bij een bank of politie in absolute staat van alertheid en opwinding brengt.

Nogal naief om te denken dat deze wet dit oplost. ;)
Die buurman fietst ertussendoor omdat er een enorm capiciteitsprobleem is, niet omdat de bestaande wet geen prima mogelijkheden biedt om dit aan te pakken.

Als je het over heel groot geld hebt heb je het echt niet over Nederlandse banken hoor. Een boef zou wel gek zijn. Ff de rekening van Taghi opzoeken. Ohhh die heeft gisteren nog 2 kilo coke gekocht. :+
Wat fijn, de naam van zijn verkoper staat er ook. Wat een geluk.

De wereld is wel iets gecompliceerder dan dit.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:05

Sunnda schreef:
De wereld is wel iets gecompliceerder dan dit.

Nou, nee. Niet in alle gevallen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:06

Cer schreef:
Yonker schreef:
Contant geld MOET je ook gewoon aangeven. Dat het niet gebeurd is wat anders, het is nogal een grijs gebied. Virtueel geld is gewoon veel makkelijk te controleren :)

Dat hoeft toch pas boven de 10.000 euro?

Oh, ik lees net dat je maar 560 euro contant thuis mag hebben? Ik wist dat niet :')
Dus als je je zegeltjes een paar jaar gespaard hebt, moet je elk jaar dat bedrag opgeven zodat je er ... belasting over moet betalen? Over geld wat in je kast ligt en verder niks doet?
Of hoe werkt dat ?

Wait.. ook de waarde van kadobonnen erbij tellen lees ik nu... :') Ik voel me heel dom nu.. Dat, en ik ga niet zoeken ook

Het is een bezitting en wordt onder box 3 gezien, maar als jou totaal niet boven de drempel komt (in 2022 50.650) hoef je dus niks aan te geven. Komen als je bezitten (bankrekening, contant geld, 2de huizen etc.) wel boven dit bedrag moet je het opgeven. Maar goed die cadeaubon die je hebt zal echt niemand om huilen. Het gaat er meer om dat als je heel veel hebt je het op moet geven. Zegel boekjes lijken me niet om duizenden euro's gaan. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:09

Gnome schreef:
Lekker makkelijk :')

ja, mensen die moeten doen waar ze voor betaald worden.. heel veel makkelijker kan ik het inderdaad niet maken nee.. :+

Citaat:
Nee hoor, je mag zoveel in huis hebben als je wil, maar vanaf die 560 moet je het aangeven in de IB bij je box 3 vermogen (dat is het onderdeel sparen en beleggen, waar ook je bankrekeningen tevoorschijn komen). Maar, stel je wordt staande gehouden en ze ontdekken dat je 100.000 op zak hebt, dan moet je natuurlijk wel met een heel goed verhaal komen hoe je aan dat geld komt, want verdacht is het in eerste instantie wel.

Ik vind 500 euro cash niet zo veel.. doe er drie bonnen van 50 euro bij en je zit er al overheen.. Ik denk dat best wat mensen dat thuis hebben en dat best wat mensen dat niet op hun aangifte zetten?
Wat is daar dan de consequentie van eigenlijk? Dat je 700 euro cash hebt wat je niet opgeeft? Een boete ofzo? En hoe komen ze daar dan achter? Binnen kijken?
I have questions .. :')

Maar dan nog snap ik het principe niet dat je 1000 euro cashgeld wat thuis ligt, waar je geen rendement op krijgt, moet opgeven?
Maar goed, dat wordt boven 50.000 toch pas interessant? Dat is toch dat vrije vermogen in box 3?

Edit: ik zie nu je antwoord Yonker.. Thanks :j

Maar je moet er dus wel dingen van weten.. om het goed te kunnen doen.. :)

Daarnaast vind ik dat monitoren nog steeds een slecht idee, gewoon, omdat de reputatie met systemen en valse aantijgingen etc niet vlekkeloos is..

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:23

Morganlefay schreef:
Dit heet het bij mij George Orwell's 1984 en die ligt nu lekker in zijn graf te rollen van de lach.

Aldous Huxley, auteur van Brave New World en Brave New World Revisited, ligt er dan naast te rollen :j. Ze lijken allebei steeds meer gelijk te krijgen!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:28

Menino schreef:
Nou dit. Toeslagen affaire en etnisch profileren etc.

Ben geen complotdenker, maar ieder bedrag boven de 100 euro controleren en er een "oordeel" aanhangen vind ik heftig en ben ik geen voorstander van :=

Niemand hangt een oordeel aan elke transactie van €100, ook niet aan elke transactie van €100.000, hoeveel mensen denk je dat er bij de banken werken? :')

Het wordt automatisch gefilterd, bepaalde bijzonderheden worden onder de loep genomen, waar in meeste gevallen ook nog nauwelijks oordeel aan gehangen wordt. En we hebben echt betere dingen te doen dan achter mensen aan gaan die wat op marktplaats verkopen :+ Niemand die wakker ligt van paar kerststukjes of heel af en toe een recreatiepaardje in de verkoop.

Cer schreef:
dat mensenfouten en misbruik voorkomt, is bekend.
Dat daar levens door verwoest kunnen worden, ook..

Als je een opgeheven rekening levensverwoestend vindt dan sure :j := bank staat niet in de positie om wie dan ook te beschuldigen, vals of niet. Het is een commercieel bedrijf.

Alles wat verder gaat dan een rekening opheffen verloopt via instanties die zich sowieso met criminaliteit bemoeien (zoals FIU, politie, FIOD, you name it) en die niet zomaar op elke hint van een bank afgaan zonder verder onderzoek. En er moet heel, maar dan HEEL veel aan de hand zijn wil een van deze instanties ingrijpen.

Huertecilla schreef:
Menino schreef:

Je snapt dat financiele criminaliteit nou eenmaal zo in elkaar steekt dat er meestal geen aanleiding is behalve afwijkend transactieverkeer?

ElCid schreef:
Morganlefay schreef:

Aldous Huxley, Brave New World en Brave New World revisited, ligt er dan naast te rollen :j

Heb je een van die boeken uberhaupt gelezen...? :')

Cer

Re: Witwaswet, burgers onder de loep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:33

Hoe zat dat dan bij die toeslagen affaire en mensen die nu nog steeds in de problemen zitten?
Imo ook iets wat door de overheid opgesteld was... en door mensen werd uitgevoerd..

Waar zou nu dan het verschil inzitten dat er NIETS mis kan gaan?
En ja, als al je geld op je bankrekening staat (en dat moet, want zwart geld) en die wordt geblokkeerd, dan denk ik wel dat je een soort van probleem hebt?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:37

Fly_high schreef:
]

Heb je een van die boeken uberhaupt gelezen...? :')

Nee, ik banketstaaf uit mijn nek. :):) +:)+ {:)-:(

Heb jij ze gelezen? want dan snap je of de boeken niet of de huidige situatie van de wereld. Of, kan natuurlijk, ook; je snapt het allemaal niet..............en dat laatste acht ik het grootst.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 21-12-22 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:38

En wanneer wordt iets vergoed krijgen van een onkostenvergoeding dan betaald worden en dus inkomen? Want zo ver kan het wel gaan. Als jij van elk kerststukje 1 euro overhoudt, is dat dan inkomen of niet? Of mag dat gezien worden als een investering in de schaar die nodig is om het stukje te maken? Een schaar die je mogelijk al had, maar nu iets eerder moet vervangen, een schaar die je ook voor andere dingen gebruikt?

Je mag altijd werkkleding als kosten zien, maar stel je rijbroek die je voor 90% prive gebruikt, ziet zo'n algoritme het wel? Ik denk het niet.

Vergeet niet dat als je een goed en slim algoritme bedenkt en deze implementeert dat je de menselijke beoordeling uit kunt schakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:54

Huertecilla schreef:
Menino schreef:

Strikt genomen is het voor de fiscus inkomen en moet je het opgeven. Dat is met ebay ook al lang zo. Idem andere on line apps.

Je betaalt belasting over je salaris/je werk. Betaalt belasting, BTW, over elke inkoop. Eigelijk de tweede belasting over je arbeid. Verkoop het artikel en dan moet je er wéér belasting over betalen. De derde belasting... Ja, moet nauwgezet onder de loep.
Het gaat namelijk om miljoenen mensen en dat is veel kleine beetjes is veel belastinginkemen via automatische registratie en intelligente programmas.
Is imo niets ethisch aan maar wel wet.

Ja precies mijn punt.

Snadrem schreef:

Dit zeg jij, maar zolang iemand boodschappen van zijn moeder niet mag aannemen omdat die een bijstandsuitkering heeft, en vervolgens duizenden euro's terug moet gaan betalen, geloof ik niet meer zo in het zuivere geweten van de overheid. Ik weet het, het zijn twee verschillende dingen.

Maar ik geloof echt niet dat er nergens een paar overijverige banketstaaf zitten die er op kicken als ze mensen kunnen betrappen. Dat jij die persoon niet bent geloof ik ook meteen.
Maar mijn vertrouwen is daarin echt niet zo hoog :')

Tuurlijk, leuk als je de zwartwerkende metselaar kunt aanpakken die er ook nog een ziektewet-uitkering bovenop krijg. Maar hoe ging het de vorige keer ookal weer toen we fraude sneller en strenge wilde aanpakken? Zie hier de geboorte van 's werelds meest ingwikkelde en omslachtige toeslagensysteem (mag nu zelf weer 800 euro gaan terugbetalen omdat ik mijn zorgtoeslag letterlijk niet op tijd KON opzeggen door een error op de site :D . Ook niet echt meer mijn best gedaan na 3x . Maargoed. ) en dat is echt het minst grootste probleem t.o.v. alle onterecht aangemerkte fraudeurs,

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:02

germie schreef:
En wanneer wordt iets vergoed krijgen van een onkostenvergoeding dan betaald worden en dus inkomen? Want zo ver kan het wel gaan. Als jij van elk kerststukje 1 euro overhoudt, is dat dan inkomen of niet? Of mag dat gezien worden als een investering in de schaar die nodig is om het stukje te maken? Een schaar die je mogelijk al had, maar nu iets eerder moet vervangen, een schaar die je ook voor andere dingen gebruikt?

Je mag altijd werkkleding als kosten zien, maar stel je rijbroek die je voor 90% prive gebruikt, ziet zo'n algoritme het wel? Ik denk het niet.

Vergeet niet dat als je een goed en slim algoritme bedenkt en deze implementeert dat je de menselijke beoordeling uit kunt schakelen.

En daarom hoort elke Nederlander de wet te kennen.
Dat je weet waar het verschil tussen hobby en bedrijf ligt.
Dus als die paar kersttukje die je verkoopt een beetje uit de hand loopt en het zijn er opeens 10.000 , dat je dan weet wat je moet doen.

Heb je enig idee van algoritmes, lijkt het niet op.

Ik heb ook een mooi real life voorbeeld. In mij werk is het vrij normaal om opties aandelen te krijgen.
Bedrijf waar vriendin werkt ging naar de beurs en ze kreeg veel geld op haar rekening gestort ( tonnen en niet een paar ).
Toen kreeg ze een uitnodiging van de bank om langs te komen.

Daar moest ze uitleggen hoe ze aan dat geld kwam. Dat kon ze uiteraard, inclusief documenten, en toen was het prima.

Cer

Re: Witwaswet, burgers onder de loep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:05

ik weet wel bijna zeker dat niet elke nederlander de wet kent en al helemaal niet de financiele wetgeving.. laat staan alles vwb toeslagen uitkeringen inkomsten teruggaves aangiftes etc... :')
Want het is voor iedereen ook zo makkelijk te begrijpen en uit te voeren.. :j
maar goed, dat is een ander verhaal..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:06

germie schreef:

Ook voor het aftrekken van werkkleding zijn voorwaarden....... een rijbroek die je ook privé kan gebruiken, moet voorzien zijn van een beeldmerk (logo, bedrijfsnaam) van minimaal 70cm2.....

Maar wat heeft dat eigenlijk te maken met deze wet?? :')
Laatst bijgewerkt door Yonker op 21-12-22 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt