Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Wat is daar bizar aan? Als je het niet meer kunt betalen en keuzes moet maken kiest de 1 dus voor niet meer uit eten en de andere voor wat anders laten?
Ik denk dat er van alles gaat omvallen en dat wij alleen maar armer en armer worden. Ik moet gewoon echt keuzes maken in wat ik belangrijk vind.
vaaleriee schreef:Ik moet een beetje lachen als ik sommige reacties lees.
Volgens mij beseffen veel niet hoe enorm de inkoop voor de horeca is gestegen. Ja natuurlijk willen ze winst maken, maar de inkoop van producten zijn bizar gestegen, GWL is gestegen, minimumloon is omhoog. De horeca kan toch niet overal zelf voor opdraaien? Ik vind het logisch dat ook uit eten gaan, helaas, duurder wordt.
Het is een luxe, je hoeft niet te gaan.
Earth schreef:germie schreef:Wat is daar bizar aan? Als je het niet meer kunt betalen en keuzes moet maken kiest de 1 dus voor niet meer uit eten en de andere voor wat anders laten?
Ik denk dat er van alles gaat omvallen en dat wij alleen maar armer en armer worden. Ik moet gewoon echt keuzes maken in wat ik belangrijk vind.
We worden niet perse armer, we zijn gewoon altijd erg verwend geweest in dit welvarende landje. Dat je niet meer uit eten kunt, dat is enkel opgeven van luxe, niet een teken van arm worden.
Ze horen je al praten in Afrika zeg
Dees schreef:Het mag inmiddels als een bekend vooruitzicht zijn voor de korte en middellange termijn: Nederland (en ook de rest van Europa) gaat significant op welvaart inleveren.
Dus ja, de beleving dat je "armer en armer" wordt, die is inderdaad waar.
En er is niets wat je er aan kunt doen.
germie schreef:Dagahra schreef:Ben je ook al minder gaan duiken? Neem dat daarvoor de prijzen ook al zijn gestegeniig de brandstofkosten...
Zolang je dat nog kunt betalen, heb je weinig te klagen. Lijkt me
Ja, ik duik minder dan voor corona, helaas.
Ik maak zeker keuzes en kies er voor dat het nu 14 graden bij mij in huis is, zodat ik nog wel andere leuke dingen kan doen. Maar de stijgingen in een restaurant vallen me nu echt op.
Winged schreef:Dees schreef:Het mag inmiddels als een bekend vooruitzicht zijn voor de korte en middellange termijn: Nederland (en ook de rest van Europa) gaat significant op welvaart inleveren.
Dus ja, de beleving dat je "armer en armer" wordt, die is inderdaad waar.
En er is niets wat je er aan kunt doen.
tja, we hollen heel hard naar een behoorlijke recessie. En dat is ook niet gek. Zonder corona was die er 2 jaar geleden al geweest waarschijnlijk. Alleen knalt er nu nog een oorlog bij bovenop. Dus komt het een keer zo hard aan. Op naar de 8 magere jaren.