Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Ik vind iedereen die hier z'n post begint met "Ik ben geen prepper, maar..." (en dan komt er een hele lijst) er eigenlijk wel eentje, hoor.
chevax schreef:Ik vind iedereen die hier z'n post begint met "Ik ben geen prepper, maar..." (en dan komt er een hele lijst) er eigenlijk wel eentje, hoor.
cursebreaker schreef:Vriezer houden wij idd ook wel redelijk vol met gerechten/sauzen/soepen e.d. wanneer het kan. Voornamelijk uit het gemak en om zo min mogelijk eten te hoeven weggooien e.d. Maar na lange vermoeiende dagen heb ik ook niet altijd de energie meer 'from scratch' te koken en dan is het toch wel erg fijn om iets uit de vriezer te halen. Hiermee zouden we, afhankelijk van het moment waarop je in de vriezer kijkt, ook zeker nog een week kunnen eten denk ikMomenteel is hij ver leeg met al gemaakte gerechten, maar ga ik wel de komende weekenden weer aanvullen door gericht een zondag of 2 aan de slag te gaan met gerechten maken puur om de vriezer mee te vullen
![]()
Bij een echte prepper denk ik ook eerder idd aan iemand die voorbereid is om in een bunker te overleven voor lange tijd, misschien wel jaren jaDat wat de gemiddelde bewoner doet hier in NL vind ik niet zozeer onder 'prepper' vallen. Gewoon een beetje zelfredzaamheid en soms gemakkelijkheid in bepaalde situaties, wat hierboven al aangegeven werd
Hannanas schreef:cursebreaker schreef:Vriezer houden wij idd ook wel redelijk vol met gerechten/sauzen/soepen e.d. wanneer het kan. Voornamelijk uit het gemak en om zo min mogelijk eten te hoeven weggooien e.d. Maar na lange vermoeiende dagen heb ik ook niet altijd de energie meer 'from scratch' te koken en dan is het toch wel erg fijn om iets uit de vriezer te halen. Hiermee zouden we, afhankelijk van het moment waarop je in de vriezer kijkt, ook zeker nog een week kunnen eten denk ikMomenteel is hij ver leeg met al gemaakte gerechten, maar ga ik wel de komende weekenden weer aanvullen door gericht een zondag of 2 aan de slag te gaan met gerechten maken puur om de vriezer mee te vullen
![]()
Bij een echte prepper denk ik ook eerder idd aan iemand die voorbereid is om in een bunker te overleven voor lange tijd, misschien wel jaren jaDat wat de gemiddelde bewoner doet hier in NL vind ik niet zozeer onder 'prepper' vallen. Gewoon een beetje zelfredzaamheid en soms gemakkelijkheid in bepaalde situaties, wat hierboven al aangegeven werd
Moet alleen wel het stroomnet blijven werken, en juist dat zie ik wel mogelijk uitvallen (overstromingen etc). Dan is je vriezer bedorven.
8nnemiek schreef:Bij een echte prepper denk ik meer aan iemand die zit te wachten op het einde der tijden en een complete bunker vol heeft met eten en spullen en wapens om jaren te overleven
Cer schreef:Hoe lang zijn die waterflessen houdbaar en let je daar dan ook op?
Vraag ik als iemand die de vriezer al niet georganiseerd krijgt …
Karin schreef:Cer schreef:Hoe lang zijn die waterflessen houdbaar en let je daar dan ook op?
Vraag ik als iemand die de vriezer al niet georganiseerd krijgt …
Correctie: ik heb nog acht flessen staan, ik heb er deze zomer twee gebruikt.
Teruggerekend naar het moment van aankoop zijn ze blijkbaar anderhalf jaar houdbaar. Ik let daar idd ook niet op, goed dat je het zegt
Citaat:Een THT-datum staat op producten die niet snel bederven. Na de THT-datum kan de kwaliteit van het product achteruit gaan, maar smaakt het meestal nog goed. Je kunt het dan nog wel veilig eten.
Een TGT-datum staat op zeer bederfelijke producten. De TGT-datum is de laatste dag waarop het nog veilig is om het product te eten.