Deugenietje schreef:Ik vind dat mensen met een hoog inkomen van ruim 3000 euro toch wel wats kunnen inleveren.
3000?

Ik ben verre van rijk. 3000 euro is in deze maatschappij een druppel op een gloeiende plaat.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Deugenietje schreef:Ik vind dat mensen met een hoog inkomen van ruim 3000 euro toch wel wats kunnen inleveren.
Balou_k schreef:Deugenietje schreef:Ik vind dat mensen met een hoog inkomen van ruim 3000 euro toch wel wats kunnen inleveren.
Bruto of netto?
Ik verdien bruto boven de €3000,- maar netto houden wij aan het eind van de maand echt geen vetpot over na alle vaste lasten.
Silenna schreef:Ik vind dat je financieel gezien rijk bent als je op vakantie kunt gaan wanneer je wilt, waarheen je wilt, je onbeperkt uit eten zou kunnen. Je in een huis woont met al je wensen (bijv paarden aan huis, mooie auto op het erf) etc.
En tot slot: als je je ouders/vrienden financieel zou kunnen ondersteunen indien nodig. Vooral dat laatste zou me ECHT heel fijn lijken. Of dat je je kinderen kan laten studeren ofzo.![]()
Maar ik voel mezelf ook al rijkLieve vriend, ouders en broertje, iedereen gezond, heerlijk appartement en een zeer stabiele en toffe baan
Silenna schreef:Silenna schreef:Ik vind dat je financieel gezien rijk bent als je op vakantie kunt gaan wanneer je wilt, waarheen je wilt, je onbeperkt uit eten zou kunnen. Je in een huis woont met al je wensen (bijv paarden aan huis, mooie auto op het erf) etc.
En tot slot: als je je ouders/vrienden financieel zou kunnen ondersteunen indien nodig. Vooral dat laatste zou me ECHT heel fijn lijken. Of dat je je kinderen kan laten studeren ofzo.![]()
Maar ik voel mezelf ook al rijkLieve vriend, ouders en broertje, iedereen gezond, heerlijk appartement en een zeer stabiele en toffe baan
Aanvulling: ik kan daar trouwens wel uren over dagdromen, rijk zijn.Noem het oppervlakkig maar het lijkt me gewoon heerlijk:
- In een ruim huis wonen met een stapel huisdieren, een stel paarden aan huis aan de rand van het bos, een paar keer per jaar op vakantie kunnen (want een goede dierenoppas huur je dan gewoon in)
- De mooiste plekken ter wereld kunnen bezoeken, herinneringen voor het leven maken
- Mijn ouders een financieel onbezorgde oude dag te kunnen geven, misschien een campertje voor ze kopen. Barbeque's en feestjes organiseren, vrienden meenemen op vakantie/weekendjes weg, uit eten, etc.. Het delen van je rijkdom met je naasten lijkt me prachtig.
- Zonder stress rekeningen kunnen openmaken en alles direct kunt betalen
- Dat je werk dan iets is wat je doet omdat je het WILT, omdat je je ergens voor wilt inzetten en niet omdat je het financieel gezien echt nodig hebt
En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle prachtige, dure paardenspullen![]()
Achja. Toch geloof ik dat je mentale en lichamelijke gezondheid nog het grootste goed is.
BloemBloem schreef:Silenna schreef:
Aanvulling: ik kan daar trouwens wel uren over dagdromen, rijk zijn.Noem het oppervlakkig maar het lijkt me gewoon heerlijk:
- In een ruim huis wonen met een stapel huisdieren, een stel paarden aan huis aan de rand van het bos, een paar keer per jaar op vakantie kunnen (want een goede dierenoppas huur je dan gewoon in)
- De mooiste plekken ter wereld kunnen bezoeken, herinneringen voor het leven maken
- Mijn ouders een financieel onbezorgde oude dag te kunnen geven, misschien een campertje voor ze kopen. Barbeque's en feestjes organiseren, vrienden meenemen op vakantie/weekendjes weg, uit eten, etc.. Het delen van je rijkdom met je naasten lijkt me prachtig.
- Zonder stress rekeningen kunnen openmaken en alles direct kunt betalen
- Dat je werk dan iets is wat je doet omdat je het WILT, omdat je je ergens voor wilt inzetten en niet omdat je het financieel gezien echt nodig hebt
En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle prachtige, dure paardenspullen![]()
Achja. Toch geloof ik dat je mentale en lichamelijke gezondheid nog het grootste goed is.
Maar echt he! Hoe heerlijk ik bovenstaande dingen ook allemaal zou vinden,
het eerste wat ik zou doen met een sloot geld is passief inkomen genereren
BabiiVeeraa schreef:Slim, daarmee is de kans dat je al die bovenstaande dingen alsnog kan doen gelijk weer een stukje groter
superpony schreef:Deugenietje schreef:Ik vind dat mensen met een hoog inkomen van ruim 3000 euro toch wel wats kunnen inleveren.
Zo kan je dat niet zeggen. Je weet niet wat de kosten zijn die mensen hebben en wat ze daarvan overhouden en vrij te besteden hebben.
Juist de midden inkomens kunnen het zwaar hebben. Teveel verdienen voor het 1 en te weinig voor het ander, kan er in mensen hun nadeel werken.
Normaal zou je "rijk" zijn als je boven modaal zit.
Echwel schreef:Brainless schreef:Klopt, het is schrikken wat er nu al af gaat als je in de bovenste categorie zit.
Maar he.... het is zo lekker wijzen naar anderen
Mdrf schreef:Daancha schreef:Mensen die minder verdienen werken er ook hard voor, en moeten er ook dingen voor laten. Bijvoorbeeld in de zorg, hard werken, nachtdiensten en echt lang niet verdienen wat je bij grote bedrijven verdient.
Het gaat niet over schuldig, maar over solidariteit.
Hoezo solidariteit? Ik verdien geen 3000 euro per maand, maar al had ik dat wel. Hoezo zou een rijk persoon niet gewoon van zijn rijkdom mogen genieten en moet het "afgepakt" worden. Er gaat in Nederland gewoon structureel iets mis met salarissen in o.a. zorg. Maar daar hoef je de "rijken" toch niet voor te straffen?
MarlindeRooz schreef:Ik vind dat als je netto meer dan 4000 per persoon verdient dat je dan rijk bent.