Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:28

BigOne schreef:
Omzigt is niet gek, die sluit zich niet bij BBB aan. Eentje om over na te denken( nooit gedacht dat ik het zou zeggen) Esther Ouwehand. Die maakte indruk de afgelopen week.

Dat heb ik gemist. Waarmee maakte Esther Ouwehand dan indruk?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:30

Mdrf schreef:
Het extreme linkse moet eraf, vvd is tegenwoordig ook links. Maar op dit moment vertrouw ik niemand meer van de politiek. van Haga en BBB komen wel het dichtsbij het belang van de burger, maar als die de grootste partij zijn dan vrees ik ook dat het snel verkeerd gaat. Er is op dit moment niemand die de ondergang van Nederland kan redden. Het zijn allemaal grote narcisten die alleen aan hun eigenbelang denken. Vieze spelletjes worden er gespeeld waardoor alleen zij en hun familie en vriendenkring profiteren. Want hoezo is er wel geld voor Oekraine, maar kan het eigen volk stikken? en waarom zitten de asielzoekers alleen in het noorden/oosten van Nederland, laat ze lekker doorstromen naar de randstand. Net zoals de wolven in drenthe/friesland, 1 grote ellende momenteel maar boeie.... scheelt weer stikstof als iedereen stopt met het houden van schapen.

Maar de huidige dictatuur met extreem linkse invloeden is zeer ongezond voor de Nederlandse belastingbetalende burger.

In het belang van welke burger. Je kan niet iedereen over een kam scheren.
BBB komt in iedergeval niet het dichts bij waar ik naar op zoek ben als burger net als een heel groot deel van Nederland.

En dictatuur alsjeblieft zeg. Moet je eens naar een land gaan waar een echte dictatuur heerst of mensen spreken die daar vandaan komen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 13:31

Oh wow... -O- waar het kabinet niet over de brug wil komen voor de Nederlandse burger vliegen de Nederlandse belastingmiljoenen weer zonder schroom in het rond naar de asielzoekers:

Citaat:
Een dikke middelvinger naar de burger: kabinet trekt 730 MILJOEN uit voor asielcrisis. Gemeenten MOETEN 20.000 migranten opvangen
Het is te ranzig voor woorden. Elke keer als het kabinet gevraagd wordt of het de gewone Nederlander financieel kan helpen in deze barre tijden is het antwoord, 'neen.' Maar nu wordt bekend dat de landverraders van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie maar liefst 730 miljoen euro extra uittrekken voor de opvang van nepvluchtelingen... en daarbij ook nog eens even gemeenten willen dwingen om 20.000 'statushouders' op te vangen.

Welkom in de nepdemocratie genaamd Nederland! De kartelmedia berichten vandaag dat het kabinet de komende jaren maar liefst 730 miljoen euro (extra) wil besteden aan allerlei leuke ideeën om de asielcrisis tegen te gaan (maar niet door een asielstop in te voeren). Er moet extra noodopvang worden neergezet, en oh ja, er is ook behoefte aan meer huisvesting. Bijna 1 miljard euro wordt daar dus voor vrijgemaakt. Want jeetje, die vreemdelingen zijn heel zielig en dat kan zo niet.

Nu weten we natuurlijk meteen waarom er de afgelopen dagen zoveel aandacht was voor 700 hele asielzoekers die "buiten moesten slapen" (terwijl zo'n 35.000 échte Nederlanders dakloos zijn; een cijfer waar niemand in Den Haag zich druk om maakt): de coalitiepartijen waren van plan te komen met een nieuw project van bijna 1 miljard euro.

In Ter Apel is de druk zogenaamd het grootst en dus komt er daar gewoon een tweede locatie bij. Want, haha!, daar is in Nederland anno 2022 natuurlijk alle ruimte voor. Want, laten we eerlijk zijn, het is niet alsof ons land geteisterd wordt door een 'wooncrisis.' Of wel dan?

Dit is het land van VVD, D66, CDA en ChristenUnie; een land waarin iedereen belangrijk is, behalve de gewone Nederlandse burger. De hardwerkende man en vrouw die hun best doen om iets moois van hun leven en land te maken, zonder steun te verwachten van de staat, maar ook met de gedachte dat die staat het hen niet lastiger maakt dan nodig is.

We hebben een nieuw motto voor deze tijden ontdekt: ander volk eerst. Lekker Deugen.

DDS

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:34

Amber_anne schreef:
Mdrf schreef:
Het extreme linkse moet eraf, vvd is tegenwoordig ook links. Maar op dit moment vertrouw ik niemand meer van de politiek. van Haga en BBB komen wel het dichtsbij het belang van de burger, maar als die de grootste partij zijn dan vrees ik ook dat het snel verkeerd gaat. Er is op dit moment niemand die de ondergang van Nederland kan redden. Het zijn allemaal grote narcisten die alleen aan hun eigenbelang denken. Vieze spelletjes worden er gespeeld waardoor alleen zij en hun familie en vriendenkring profiteren. Want hoezo is er wel geld voor Oekraine, maar kan het eigen volk stikken? en waarom zitten de asielzoekers alleen in het noorden/oosten van Nederland, laat ze lekker doorstromen naar de randstand. Net zoals de wolven in drenthe/friesland, 1 grote ellende momenteel maar boeie.... scheelt weer stikstof als iedereen stopt met het houden van schapen.

Maar de huidige dictatuur met extreem linkse invloeden is zeer ongezond voor de Nederlandse belastingbetalende burger.

In het belang van welke burger. Je kan niet iedereen over een kam scheren.
BBB komt in iedergeval niet het dichts bij waar ik naar op zoek ben als burger net als een heel groot deel van Nederland.

En dictatuur alsjeblieft zeg. Moet je eens naar een land gaan waar een echte dictatuur heerst of mensen spreken die daar vandaan komen

Vrijheid om te protesteren maakt nog niet dat er geluisterd wordt (anders dan mooie woordjes zodat je op die partij stemt volgende keer). Ja dat maakt democratie beter dan een dictatuur qua veiligheid van overheidsgeweld, maakt de overheid nog niet competent.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:34

Door in het debat duidelijk te zeggen waar het op stond bij het cda . En zolangzamerhand is het een partij voor dier en mens geworden. Vond ze altijd redelijk extreem maar eigenlijk weet ze de huidige pijnpunten goed bloot te leggen.
Wat betreft asielzoekers, voor elke opgevangen asielzoeker krijgt de regering 10.000 euro van de EU dus hoe sneller de aanvragen afgehandeld zijn en de blijvers instromen in de maatschappij hoe goedkoper het word.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:35

superpony schreef:
fransje23 schreef:
Als je echt zo ontevreden bent kun je er ook zelf iets aan doen. Ga de politiek in!

Als je je bij geen enkele partij thuis voelt kun je zelfs je eigen partij oprichten en gelijkgestemden zoeken.

Die vrijheid hebben we in Nederland!

Dat zet toch helemaal geen zoden aan de dijk. Nog een partij erbij.........We hebben er al zoveel.

Er zijn partijen die even roepen wat mensen willen horen, maar het nooit waar kunnen g joaan maken wat ze beloven, omdat het zo niet werkt in de politiek.

Niemand kan er nu "even" gaan zitten en de boel omgooien zodat alles is opgelost voor iedereen.

En neem een Caroline vd Plas. Die heeft snel veel volgers, maar hoeveel mensen denken dat zij daadwerkelijk het land kan runnen?

Rutte is de schietschijf, maar wil je echt veranderingen moet er veel meer aangepakt worden dan een paar mensen op een functie elders zetten.

Ben ik grotendeels met je eens maar er zijn mensen die in ieder Bokt topic klagen en dat zet nog minder zoden aan de dijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:36

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -asielstop

Even de iets neutralere versie van hetzelfde rapport.

Geen idee hoe ze dit willen oplossen? En vooral waar? Waar er plekken eerder niet voor woningen gebruikt mochten worden of mensen niet mogen wonen op een park in een chalet staan die nu vol met tijdelijke chalets. Ik weet van zeker drie camperplekken in nederland die opgeheven zijn en volgebouwd met chalets voor oekrainers. En elders waar al jaren doorde bewoners gevochten werd om opeen braakliggend stuk tinyhouses of andere woonvormen neer te zetten ivm de enorme woningnood daar. Mocht niet want bestemmingsplan. Staan daar nu 38 chalets voor asielzoekers. Die mogelijk gelukkig wel daarna door eigen bewoners gebruikt worden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:42

fransje23 schreef:
Ben ik grotendeels met je eens maar er zijn mensen die in ieder Bokt topic klagen en dat zet nog minder zoden aan de dijk.

Maar waar mogen mensen anders klagen? Het is het gesprek van de dag en Bokt is een afspiegeling van de maatschappij en waar we het irl ook over hebben.

Heel veel mensen kunnen ook niet anders dan klagen. Als je broodbakker bent, kan je niet zomaar even de politiek en de wereld veranderen.

Maar heel veel mensen die zelf geen last hebben van de problemen die heersen, krijgen zo wel mee wat er nog meer in de maatschappij leeft en dat vind ik niet zo erg.

Genoeg mensen met een rijke papa of man die in een gouden kooi zitten en maar blijven schreeuwen hoe het allemaal wel meevalt, terwijl ze zelf niet weten of zien wat er speelt.

En ja, we kunnen nog steeds rondkomen, maar maak me wel zorgen en trek het me aan omdat ik ook de mindere kanten heb meegemaakt oa in de zorg en nog mee maak.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:43

karuna schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -asielstop

Even de iets neutralere versie van hetzelfde rapport.

Geen idee hoe ze dit willen oplossen? En vooral waar? Waar er plekken eerder niet voor woningen gebruikt mochten worden of mensen niet mogen wonen op een park in een chalet staan die nu vol met tijdelijke chalets. Ik weet van zeker drie camperplekken in nederland die opgeheven zijn en volgebouwd met chalets voor oekrainers. En elders waar al jaren doorde bewoners gevochten werd om opeen braakliggend stuk tinyhouses of andere woonvormen neer te zetten ivm de enorme woningnood daar. Mocht niet want bestemmingsplan. Staan daar nu 38 chalets voor asielzoekers. Die mogelijk gelukkig wel daarna door eigen bewoners gebruikt worden

Ken je die mop van het land dat heel veel huizen ging bouwen?

MoniqueT

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:47

Er is volgens mij geen enkele partij die goed onderbouwd en met de benodigde financiële middelen met oplossingen is gekomen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:52

Mdrf schreef:

Amen

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:53

VVD links? :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:56

Soepblik schreef:

Als VVD links is. Wat is dan rechts?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 13:58

Soepblik schreef:

VVD volgt nu de globalistische D66 agenda en ipv een asielzoekersstop wordt er weer met 700 miljoen gesmeten en wordt het land opgezadeld met de aanzuigende werking die dat heeft, want reken er maar op dat in de appgroepen van asielzoekers dit nieuws als een lopend vuurtje rond gaat: Nederland trekt miljoenen voor ons uit en regelt weer gratis huizen, naast al die 4-sterrenhotels en cruiseschepen. We zijn ondertussen zelf een zinkend schip geworden. Rutte zou met z'n vuist op tafel moeten slaan en Kaag buitenspel moeten zetten. Want waarom kon er geen enkele toezegging worden gedaan tijdens het debat voor de Nederlanders die de energierekening niet meer kunnen betalen, maar kan er wel zomaar eventjes 700 miljoen worden getrokken voor asielzoekers? Dit is toch niet meer uit te leggen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:05

elnienjo schreef:
VVD volgt nu de globalistische D66 agenda en ipv een asielzoekersstop wordt er weer met 700 miljoen gesmeten en wordt het land opgezadeld met de aanzuigende werking die dat heeft, want reken er maar op dat in de appgroepen van asielzoekers dit nieuws als een lopend vuurtje rond gaat: Nederland trekt miljoenen voor ons uit en regelt weer gratis huizen, naast al die 4-sterrenhotels en cruiseschepen. We zijn ondertussen zelf een zinkend schip geworden. Rutte zou met z'n vuist op tafel moeten slaan en Kaag buitenspel moeten zetten. Want waarom kon er geen enkele toezegging worden gedaan tijdens het debat voor de Nederlanders die de energierekening niet meer kunnen betalen, maar kan er wel zomaar eventjes 700 miljoen worden getrokken voor asielzoekers? Dit is toch niet meer uit te leggen?

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:10

VVD en D66 zijn rechts en zijn dat altijd geweest := Welliswaar meer richting het midden tegenwoordig, sinds de komst van partijen als lpf en pvv, maar nog steeds rechts. Waar hebben jullie op school gezeten zeg :=

En als je het hebt over '700 miljoen' (geen idee of dat klopt hoor, dat mag iemand anders fact-checken), dan heb je het over €38 per persoon. Nou waaw, daar komen we wel overheen.
Tegenover die paar honderd euro die je per maand extra aan energie gaat betalen zijn die vluchtelingen wel het minste waar je je druk om zou moeten maken :=
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 26-08-22 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:13

8nnemiek schreef:
VVD en D66 zijn rechts en zijn dat altijd geweest := Waar hebben jullie op school gezeten zeg :=

En als je het hebt over '700 miljoen' (geen idee of dat klopt hoor, dat mag iemand anders fact-checken), dan heb je het over €38 per persoon. Nou waaw, daar komen we wel overheen.
Tegenover die paar honderd euro die je per maand extra aan energie gaat betalen zijn die vluchtelingen wel het minste waar je je druk om zou moeten maken :=

Precies. Rechts van rechts zitten nog de partijen die alles bij de asielzoekers neerleggen. Populisten als FvD, BBB, JA21, Van Haga en Wilders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:16

Ja asielzoekers worden als zondebok neergezet terwijl het grote probleem bij de multinationals en de lobby eromheen ligt. Gecombineerd met de loomheid en bureaucratie van onze democratie. Dat zijn de problemen waar wij ons druk om moeten maken. Niet om een paar gelukszoekers. Dat is namelijk maar een heel laag percentage.

(Ik ben trouwens voor een wat meer Deens asielbeleid, dus wat strenger).

Maar ik ben het ook wel zat, ik ben zeker niet links. Maar als je medicatie steeds op is, je geld ziet verdampen aan gas en brandstof en dat die bedrijven dan nog steeds dikke winsten maken… En ik maar mijn koopkracht zie dalen. Dan word je het wel een keer zat.

Maar in plaats van mokken en niks doen overweeg ik heel serieus of emigratie niet wat voor mij is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 14:19

PVV heeft een veel socialere agenda. Die hecht daarnaast ook veel meer belang aan de eigen westerse cultuur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:20

Maar op de PVV stemmen is totaal niet constructief omdat er geen partijen zijn die daarmee een coalitie willen vormen. Dus als je PVV / FvD stemt dan zal jouw “stem” nooit regeren.

Nooit is natuurlijk wat overdreven maar de kans is bijzonder klein.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:23

Daarnaast heeft de pvv het nog nooit voor elkaar gekregen om een realistische berekening te maken of überhaupt een plan te presenteren voor een 'beter' Nederland.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 26-08-22 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 14:23

PVV zou idd wat water bij de wijn moeten doen, maar andere partijen ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:27

elnienjo schreef:
PVV zou idd wat water bij de wijn moeten doen, maar andere partijen ook.

Wat heeft de PVV tot nu toe bereikt dan? En water bij de wijn doen daarvoor moet men eerst in overleg met elkaar. Dat willen de andere partijen al niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:35

Kom op, de PVV is gewoon het pensioenvehikel van Wilders, die zorgt ervoor dat hij tot aan zijn pensioen een baantje heeft. Die heeft helemaal geen zin in regeren, dat gaat namelijk tegen zijn verdienmodel in, overal tegen zijn en zo de ontevreden burgers om zich heen verzamelen. Als hij gaat regeren, dan worden die per direct ontevreden over hem.

En de BBB is niks meer dan een lobbyist met een kamerzetel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:37

8nnemiek schreef:
VVD en D66 zijn rechts en zijn dat altijd geweest := Welliswaar meer richting het midden, maar nog steeds rechts. Waar hebben jullie op school gezeten zeg :=

Blijkbaar zien sommige mensen leiver dat het kabinet gevuld wordt met de CEO's van een aantal grote multinationals.