Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirranda schreef:Effe serieus, geloven jullie nou echt in elke crisis die je op de MSM wordt voorgeschoteld?!
Weet je hoeveel water een Datacenter verbruikt? 84 miljoen liter per jaar.
Ze willen nog wat Datacenters in NL erbij hebben.
Denk je nu echt dat minder douchen, geen tuin sproeien enz ook maar iets gaat beïnvloeden?
Buiten dat, als onze overheid die Datacenters belangrijker vind dan de watervoorziening van haar bevolking, dan is er iets grondig mis.
Maar ik zal wel weer een complotwappie zijn
Mirranda schreef:Effe serieus, geloven jullie nou echt in elke crisis die je op de MSM wordt voorgeschoteld?!
Denk je nu echt dat minder douchen, geen tuin sproeien enz ook maar iets gaat beïnvloeden?
Buiten dat, als onze overheid die Datacenters belangrijker vind dan de watervoorziening van haar bevolking, dan is er iets grondig mis.
loriene schreef:Marije_jiplover schreef:In delen van Zweden is het water op de campings ook al op rantsoen ivm de droogte, dus kennelijk is dat complot groter dan alleen Nederland?
Heb je daar een link bij?
Ben zoiets nog niet tegen gekomen op het nieuws overal.
Prairy schreef:Ik douche 2x per week, mijn man wil iedere dag. Water vangen we grotendeels op in emmers die we leeg gooien in de regenton voor de moestuin.
Beregenen van ons pas aangelegde voedselbos doen we wel, met grondwater. Nu de planten in leven kunnen houden betekent over een paar jaar groot voordeel.
We gaan weer IBC vaten plaatsen, totaal 5 stuks om regenwater op te vangen zodat we daarmee ook weer planten water kunnen geven.
In de toekomst wil ik nog een nieuw huis bouwen. Daarvan zal al het grijze water via een filter opgevangen worden voor de tuin, net als al het regenwater. En IPV een water toilet komt er dan een compost/droogtoilet.
En voor iedereen die alleen maar naar de buitenwereld kijkt wat daar fout is... Begin gewoon eens bij jezelf, daar kun je makkelijk iets aan doen. Dat jij vind dat er geen probleem is, betekent niet dat dat waar is. Maar goed, na (of met, ook goed) mij de zondvloed en de hele mensheid kan lekker naar z'n grootje gaan, zal mij echt een worst wezen, voor alles behalve de mens zal dat beter zijn
Spenk schreef:Mirranda schreef:@Spenk: Blijf maar lekker onder die steen hoor
Zolang mensen geloven dat onze overheden capabel genoeg zijn voor een soort mega complot blijf ik lekker onder de steen ja.
Century schreef:Prairy schreef:Ik douche 2x per week, mijn man wil iedere dag. Water vangen we grotendeels op in emmers die we leeg gooien in de regenton voor de moestuin.
Beregenen van ons pas aangelegde voedselbos doen we wel, met grondwater. Nu de planten in leven kunnen houden betekent over een paar jaar groot voordeel.
We gaan weer IBC vaten plaatsen, totaal 5 stuks om regenwater op te vangen zodat we daarmee ook weer planten water kunnen geven.
In de toekomst wil ik nog een nieuw huis bouwen. Daarvan zal al het grijze water via een filter opgevangen worden voor de tuin, net als al het regenwater. En IPV een water toilet komt er dan een compost/droogtoilet.
En voor iedereen die alleen maar naar de buitenwereld kijkt wat daar fout is... Begin gewoon eens bij jezelf, daar kun je makkelijk iets aan doen. Dat jij vind dat er geen probleem is, betekent niet dat dat waar is. Maar goed, na (of met, ook goed) mij de zondvloed en de hele mensheid kan lekker naar z'n grootje gaan, zal mij echt een worst wezen, voor alles behalve de mens zal dat beter zijn
Ik heb ook 3 IBC's en een pomp erbijmaar ze zijn toch best wel snel leeg met even sproeien, dat valt me wat tegen. Aan de andere kant lopen ze ook wel snel weer een stuk vol bij een flinke regenbui
verootjoo schreef:Ja ik begreep van de complotties dat ze naar 1 wereldmacht willen oid.
Vraag me wel af hoe, want volgens mij is het in het hele bestaan der mensheid nog nooit gelukt om met alle leiders van alle landen zonder oorlog samen te werken dus hoe die dan met z’n allen zo’n groot complot kunnen geheimhouden en uitvoeren is mij nog een groot raadsel.
Prairy schreef:Ik weet niet hoeveel planten je er mee wil doen, maar je zou kunnen overwegen om hem hoger te zetten en dan een druppel slang eraan doen met ruime openingen bij je planten, Gravity fed. Minder werk om te sproeien (en geen elektra verbruik), minder verdamping en het water komt daadwerkelijk waar het nodig isscheelt waarschijnlijk ook nog onkruid.
Citaat:Voor datacenters wordt geen drinkwater gebruikt maar industriewater. Maar wel veel water, dat klopt. Maar het is geen verspilling van gezuiverd drinkwater.