Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:17

Derksen en zijn VI-matties hadden van mij drie rellen geleden al gecanceld mogen worden :=

Hopen dat er nu eindelijk wat gebeurt, en niet dat hij er weer met een tik op de vingers van de zender vanaf komt, zonder echt sorry te zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:28

Er zit maar één goede kant aan dit verhaal, de desbetreffende vrouw weet nu wie de dader was, 50 jaar na dato.
Er was toen inderdaad een andere moraal maar seksueel geweld was seksueel geweld. Fout, altijd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 18:38

Avalanche schreef:
Niet doen Janneke, ik heb spijt dat ik het wel gelezen heb.

Fijn dat er ook mensen van die generatie in shock over zijn, Jessix. Thanks dat je dat even zegt.

Zeker, in de jaren 60 en 70 was er natuurlijk een hele hype rondom vrije seks. Maar dat was toch echt wel seks met wederzijds goedvinden en geen vrijbriefje om maar gewoon misbruik van een ander te kunnen maken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:39

bigone schreef:
Er zit maar één goede kant aan dit verhaal, de desbetreffende vrouw weet nu wie de dader was, 50 jaar na dato.

Nou, inderdaad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 18:40

bigone schreef:
Er was toen inderdaad een andere moraal maar seksueel geweld was seksueel geweld. Fout, altijd.

Misschien wist ze dit allang maar heeft ze er gewoon nooit wat mee durven doen. Staat nergens bij dat het volledig anoniem was dus misschien weet ze dondersgoed wie er die avond mee naar huis zijn gegaan.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:40

whuut, hadden jullie zijn reactie al gelezen?

""Ik trek er geen woord van terug, ik bied ook mijn excuses niet aan. Het is een jeugdzonde die ik heb opgebiecht, daarmee heb ik me kwetsbaar opgesteld. Ik ben er niet trots op, maar ik heb gezegd wat ik heb gezegd. Het gebeurde in de tijdgeest van toen"

Kwetsbaar opstellen, bij een publiek op TV die er smakelijk om lacht?
Biechten doe je bij de priester. Niet terwijl heel Nederland meekijkt.
Volgens mij heeft deze man ook een beetje een issue met excuses aanbieden. Vraag me af of hij ooit ergens wél zijn excuses voor heeft aangeboden.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:43

Hoppa, de buis af die vent.

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:45

Ik heb er geen woorden voor…

Shocking dat deze man nog te zien is op tv…

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:48

Ik snap gewoon niet hoe hier zó hard om word gelachen. Het bewijst maar weer hoe (seksueel) geweld tegen vrouwen niet serieus wordt genomen..

Edit: En hoe kan het aanwezige publiek hier ook om lachen? Wat is er mis met al die mensen in die ruimte?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:56

... biechten bij een priester houdt in:
vertel het hele verhaal, zonder weglachen, weglaten en afzwakken;
met berouw;
en het ernstige voornemen om het nooit meer te doen.

Nee hoor, dit is een soort van stoer verhaal.
Het zij herhaald:
zet maar tien voet van mij.
:r

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:59

Wow dit is echt ongelooflijk, wat een ontzettende kwal :r
Onmiddellijk van de buis halen zulke mensen. Geef hen geen platform!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 19:00

Ik vind het ook weer zo laf dat Talpa enkel aangeeft geschokt te zijn en dat ze in gesprek gaan. Waar wil je het dan nog over hebben, denk ik dan?!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:05

Zeeuwsemeid schreef:
Ik snap gewoon niet hoe hier zó hard om word gelachen. Het bewijst maar weer hoe (seksueel) geweld tegen vrouwen niet serieus wordt genomen..

Edit: En hoe kan het aanwezige publiek hier ook om lachen? Wat is er mis met al die mensen in die ruimte?

Vermoedelijk omdat ze denken dat hij het verhaal grootmaakt of zelfs verzint als 'satire' ofzo.

Kortom, er niet vanuit gaan dat het wérkelijk waar is.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:06

Benieuwd wat hij er in de uitzending vanavond over gaat zeggen. Goedpraten zal de zender, gezien de commotie, niet accepteren. Enige gepaste zou zijn te stoppen met programma?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:07

Die vrouwen in het publiek zitten inderdaad ook gewoon lekker mee te lachen. :? Denk wel dat dit gevolgen gaat hebben, helemaal na de openbaringen uit the voice..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:12

Captain schreef:
Die vrouwen in het publiek zitten inderdaad ook gewoon lekker mee te lachen. :? Denk wel dat dit gevolgen gaat hebben, helemaal na de openbaringen uit the voice..

Lachen is niet per definitie omdat ze iets grappig vinden. Dat kan ook zijn omdat ze zich opgelaten voelen, of niet weten hoe ze erop moeten reageren, en dan maar meedoen met de rest. Dit geld niet enkel voor de vrouwen trouwens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:16

Ik was al klaar met de botte bijl die Johan Derksen is, maar nu mag ie van mij wel helemaal gecancelled worden. En niet eens per se om wat hij gedaan heeft, dat is niet goed te praten echter wel verjaard, maar hoe hij ermee omgaat vind ik echt om te kotsen. Helemaal gezien zijn sowieso al niet te subtiele mening over vrouwen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:18

Ik vraag mij al heel lang waarom die gast nog op tv is en wat zijn toegevoegde waarde is.

Ik zag het fragment net bij Boulevard voorbij komen en zat echt met mijn mond open te kijken.
WTF -:(- is dit??

Die vent komt gewoon aandacht te kort. Tijd voor een grote clean sweap in media land.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:20

Jessix schreef:
Ik vind het ook weer zo laf dat Talpa enkel aangeeft geschokt te zijn en dat ze in gesprek gaan. Waar wil je het dan nog over hebben, denk ik dan?!

Gesprek: “Johan, je bent niet meer welkom. Doei.”

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:24

rien10 schreef:
Jessix schreef:

Gesprek: “Johan, je bent niet meer welkom. Doei.”

Nou inderdaad, en die van der gijp mag ook opzouten met zijn honkbal knuppel opmerking.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:24

Ik vermoed dat Johan mag blijven. Vi is een te groot programma om te stoppen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:28

Paardenfan25 schreef:
Benieuwd wat hij er in de uitzending vanavond over gaat zeggen. Goedpraten zal de zender, gezien de commotie, niet accepteren. Enige gepaste zou zijn te stoppen met programma?

Is het een live programma? Want als ze hem daar vanavond nog laten zitten, dan geeft dat meteen aan hoe ze ermee omgaan :\

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:29

De Voice is groter en dat is ook gestopt. Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat het moeilijk is om wat beters te maken dan dit. Er zijn toch wel leuke mensen die wat over voetbal kunnen zeggen? Volgens mij knapt het daar alleen maar van op.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:31

Captain schreef:

Al zappend kwam ik er gisteren langs en hoorde wat hij vertelde. Was zo absurd dat het niet gelijk indaalde. Tot ik 's avonds twitter zag. Denk dat in eerste instantie het publiek ook niet verwachtte dat het een live bekentenis was. Meer een hele foute grap

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:33

Paardenfan25 schreef:
Captain schreef:

Al zappend kwam ik er gisteren langs en hoorde wat hij vertelde. Was zo absurd dat het niet gelijk indaalde. Tot ik 's avonds twitter zag. Denk dat in eerste instantie het publiek ook niet verwachtte dat het een live bekentenis was. Meer een hele foute grap

Dat denk ik ook.
Net als Will Smith pas ook in eerste instantie lachte.
Het moet gewoon ff indalen en dan heb je pas zoiets van. Wat!?