Avalanche schreef:Mopjemop schreef:Hij heeft hier zeker wel een punt!
Laten we beginnen met paarden niet meer op te sluiten in kooien! Want dat is wat we doen mensen; we sluiten ze op in een kooi. Het woord box klinkt wat vriendelijker maar dat is het niet!
En hier gaat het al mis! Paarden zijn gemaakt om elke dag weer tientallen kilometers te lopen; hapje stapje methode.
En laten we beginnen met het geven van keuze vrijheid. Waarom hebben onze maatjes waar we o zoveel van houden zo weinig recht van spreken?
En exact waar wilde je een warmbloed van 1.74 die geen wintervacht aanmaakt, behoorlijk wat voer nodig heeft, en wel met andere paarden kan, maar daar héél kieskeuring in is, exact neer gaan zetten dan?
Want ik zou de mijne met liefde 24/7 buiten hebben he. Maar elke PP wil of geen dekens/ijzers, of heeft geen behoorlijke baan (en ik hoef geen super de luxe binnenbaan he), of heeft alleen maar koudbloeden, waardoor mijn paard gewoon veel en veel te weinig voeding krijgt.
of mijn paard met pollen allergie die echt geen 24/7 buiten kon staan.
Of mijn oudje die de rust in de avond op stal nodig had.
Kijk ik ben ook felle tegenstander van 23/7 op stal en een paddockje van 10 x 10.
Maar 24/7 buiten is ook niet heilig. Dan moeten de voorwaarden heel goed zijn, voor gezonde paarden al.
En helaas gezond zijn ze niet allemaal. En helaas zijn de 24/7 plekken ook niet allemaal mooi.
Laten we gewoon eens een tussenweg zoeken die ook prima kan.