Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:46

Mijn werk is 25 min met de auto en een groot deel door het Amerongse bos...daar rijden ze 90 terwijl je er 60 mag en ga ik dus echt niet fietsen...ook niet elektrisch. Kost mij teveel tijd en fietsen is met mijn lijf ook geen pretje. Het is 21 km enkele reis. Ik ga ook nog 2x per week door naar mijn bijrijdpaard in Ede. Dat kan allemaal niet met de fiets, dat is gewoon echt geen doen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:46

Ik heb vorige maand een scooter gekocht, ben ik nu wel heel blij mee.
Werk zit op 1 km.
Paard staat op 7 km.
Man werkt wel 20km van huis maar gaat gem. maar 2 dagen per week naar kantoor.

Benzine E10 stond hier net op 2.03.

Edit: overigens tank ik 9/10x in DL.
Dat is ong 18 km rijden, maar ik combineer dat meteen met boodschappen doen, even langs mn oude buurvrouw en ik neem een 25l jerrycan mee in de auto.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 03-03-22 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:48

Mijn man werkt in Amsterdam op ongeveer 40 minuten rijden, hij heeft geen mogelijkheid om ergens anders te werken. Misschien toch kijken of ov veel scheelt qua prijs, maar hij kan ook vanwege spullen niet altijd met ov.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:48

Hier benzine op het dorp 2,179 onbemande pomp... De andere op het dorp is 2,099. Reed vandaag ook een stukje snelweg. 2,339 benzine, 2,029 diesel |(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:49

Kan er niet wat van de accijns af O:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:49

herr_balou schreef:
Ten eerste begrijp ik niet dat mensen zover van huis werken, ik heb dat altijd geweigerd. Voor enkele beroepen kan het echt niet anders, maar over het algemeen zijn die enorme afstanden onzin. Maar da's een andere discussie.

Waarom zou je een afstand kleiner dan 25-30km per se met de auto willen doen? Neem een elektrische fiets! En er is tegenwoordig echt heel goede regenkleding.
Ik vind het vooral een probleem dat de prijzen gekoppeld zijn want gas (en olie) duur betekent dat elektriciteit ook duur is zelfs als dat enkel wind-, zonne- en water-energie is.

Geld?
En laatst ook al in een topic over wonen tegen gekomen; betaalbare huur- of koopwoningen.
Ben je toch ook redelijk van afhankelijk

Ik zou heel graag een elektrische fiets willen hebben om naar stal te gaan, maar ze zijn onbetaalbaar.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:50

herr_balou schreef:
Ten eerste begrijp ik niet dat mensen zover van huis werken, ik heb dat altijd geweigerd. Voor enkele beroepen kan het echt niet anders, maar over het algemeen zijn die enorme afstanden onzin. Maar da's een andere discussie.

Waarom zou je een afstand kleiner dan 25-30km per se met de auto willen doen? Neem een elektrische fiets! En er is tegenwoordig echt heel goede regenkleding.
Ik vind het vooral een probleem dat de prijzen gekoppeld zijn want gas (en olie) duur betekent dat elektriciteit ook duur is zelfs als dat enkel wind-, zonne- en water-energie is.

Mijn werk zit op 15 km. Prima te fietsen alleen werk ik alleen maar avond en nachtdiensten (huisartsenpost dus ook geen dagdiensten). Ik ga echt niet rond 23.30 door het bos heen naar huis fietsen in mijn eentje. Een andere weg dan door het bos is er niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:51

moonsparkle schreef:
Kan er niet wat van de accijns af O:)

Het zou wel fijn zijn als er een max. tarief wordt ingesteld. Nu stijgt die 60% gewoon lekker mee. Zou fijn zijn als dat ergens ophoudt. Maar geen idee of dat gaat gebeuren...

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:52

herr_balou schreef:

Leuk willen wonen en leuk werk, maar helaas op flinke afstand van elkaar. Ik heb het er (nu) nog voor over

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:52

Hier net 2.17 in een dorpje :( goedkoopste 2.11 en duurste 2.21

Is niet grappig meer.
Aan het overwegen om naast meer carpoolen ook een elektrische fiets via het werk te doen. Is 15km enkele reis. Dus dat moet dan nog te doen zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:57

Ik heb werk ook op 10km, paarden van thuis uit net iets verder. Van werk uit 3 km.
Ik pak dus elke dag de auto (nu een diesel 2.0) omdat ik dat gewoon gemakkelijker vind.

We kunnen ook fietslease doen, maar dan gaat er méér van je loon af elke maand dan dat je kwijt bent aan benzinekosten (in mijn geval toch). Ik kan met een volle tank bijna 2 weken rijden. Heb hem ook op eco-stand staan en merk wel dat die dan minder verbruikt.

In België zijn de prijzen ook de hoogte aan het ingaan.
Ik tank altijd bij Lukoil omdat deze gewoon het goedkoopste is, niet perse dichtste bij huis.
Ik kies ook de goedkoopste Lukoil (scheelt toch wel in prijs want die dichter bij huis is 1.809/l voor diesel) .
Nu staat diesel bij de goedkopere lukoil aan 1.779/l

Het scheelt ook maar iets van max 7km tussen beide tankstations van thuis uit berekend. De goedkoopste is wel dichter op de route naar de paarden. (als ik van thuis naar de paarden rij)

Ik doe nu wel extra flexijob dus een extra job op zaterdag naast mijn huidige vaste job. Verdien ik per zaterdag 80 euro extra mee. (flexijob moet je niet aangeven bij belastingen dus die 80 is bruto alsook nettobedrag)
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 03-03-22 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:57

Tja, het is wel erg balen nu.. Ik zit er vaak over te denken om gewoon een elektrisch scootertje te gaan rijden. Maar ik kan eigenlijk niet zonder auto :+

Kennen jullie overigens de app van Direct Lease? Daarin kun je zien wat de brandstof kost bij ieder tankstation, voor benzine, diesel, LPG etc. Zo kijk ik altijd een beetje wat de prijzen in mijn regio doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:01

Het wordt onderhand tijd dat dat kwartje van Kok er afgaat :j
Wij komen nog regelmatig in Utrecht en op de Gageldijk zit het goedkoopste tankstation dus gooien we de auto daar vol.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:02

Voor mijn werk als hoefsmid zit fietsen er helaas niet in ivm de afstanden en spullen die mee moeten.
Maar de prijsverhoging die ik per 1 januari door gevoerd heb hou ik absoluut niets over....
Kantoorbaan die ik ook heb is op 8km, dus is te fietsen. Maar doe dat tussen mijn klanten door dus eerst de auto naar huis brengen en dan op de fiets scheelt bijna niets in kilometers en wel een berg in tijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:02

Petrichor schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wij zijn mede om deze reden in de stad gaan wonen waar mijn partner werkt. We wilde eigenlijk in een dorpje wonen maar je kan beter die 100 euro per maand aan extra huur uitgeven dan aan benzine. :n

Mijn vriend tankt nu in Duitsland maar die grap kan straks ook niet meer. Huilend tanken zeg.

Hoezo kan je straks niet meer in Duitsland tanken?

Omdat hij nu 10 min van de grens woont en straks 60 haha.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:03

Herkenbaar helaas. Ik rijd 160 km per dag voor werk, zijn wel zakelijke kosten omdat ik zzp'er ben maar toch hakt het er wel flink in. -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:04

herr_balou schreef:

Waarom zou ik 21 km willen fietsen met een hele zware tas om vervolgens verwaaid, verhit en bezweet voor de klas te gaan staan?
Ik stap liever in de auto, muziekje aan, kop thee erbij en 20 minuten later fris aankomen op werk.
Ik betaal er met liefde voor.

MarlindeRooz

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:07

Ik zal m’n vader zeggen dat hij die 47 km moet fietsen. Of mijn zusje idem dito! _O-

Niet iedereen woont in de randstad.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:09

herr_balou schreef:

Mijn baan is niet dichterbij te vinden dan waar ik nu zit, dezelfde baan elders zit op 45km. Verhuizen is geen optie want wij hebben ook nog een melkveehouderij waar we de kost mee proberen te verdienen. Het is met de auto ongeveer 35 km vanaf mijn huis naar mijn werk, OV is in dit deel van het land belabberd (ik zou dan eerst 25 minuten moeten fietsen en dan 2 bussen pakken met in totaal meer dan 50 minuten reistijd en dan komt de overstaptijd en fietsen daar dus nog bovenop).

Een elektrische fiets is leuk, maar dan zou ik het niet redden qua tijd om te werken, te melken en voor mijn baby te zorgen. Niet voor iedereen is het een reële optie om niet wat verder te moeten reizen voor een baan, zeker hier in de buurt niet (oosten van het land).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:11

Eloya schreef:
Hier net 2.17 in een dorpje :( goedkoopste 2.11 en duurste 2.21

Is niet grappig meer.
Aan het overwegen om naast meer carpoolen ook een elektrische fiets via het werk te doen. Is 15km enkele reis. Dus dat moet dan nog te doen zijn.

Ik werk tegenover een benzinestation.
Vandaag 2,14 per liter. Een verhoging van 3 cent in 1 dag

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:23

herr_balou schreef:

Niet elke baan kan je overal krijgen en uitoefenen. Ga jij bij alle nieuwe banen direct verhuizen? Of blijf je lekker in de ww zitten als je in je eigen woonplaats niet een geschikte functie kan vinden? Of genoegen nemen met een bijbaantje in de supermarkt boven die functie die 100x beter bij je past maar verder weg is? Wel makkelijk praten zo.

Ik ben blij dat ik veel thuiswerk. Locatie bezoeken goed vergoed krijg. En ov naar werk als ik naar kantoor moet prima te doen is.

Alleen privé dus veel kilometers. Dat is even slikken en wat beter op de noodzaak letten...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:35

vanavond heeft mijn zoon nog even snel mijn diesel auto getankt, 1,829 per liter, vorige week donderdag tankte ik nog voor 1,699
Morgen gaat het weer omhoog

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:41

Ik heb vandaag een baan aangenomen 30km verderop terwijl ik nu op 5km van huis werk. Soms moet je keuzes maken als je iets wilt bereiken of überhaupt geld wilt/moet verdienen.

Ik reis met het openbaar vervoer en dat wordt gelukkig 100% vergoed.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:44

Ik zag het inderdaad ook. Ik rijd 54 km heen en weer van mn werk. Werk nog wel op de dagen dat ik geen afspraken heb thuis. Dus het is nog te doen. Echter zit ik er wel aan te denken om in het weekend de fiets te pakken naar stal (=5,6 km fietsen dus moet te doen zijn).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:50

Ergens vind ik het ook wel weer goed dat mensen nu echt bewust gaan nadenken wanneer ze de auto pakken. Doe ik zelf nu ook.

Ik heb er nu, ook ivm zwangerschap, voor gekozen om nog grotendeels thuis te blijven werken. Gelukkig moet ik nog maar 2 weken en dan begin ik in het nieuwe schooljaar pas weer, hopelijk is de wereld tegen die tijd weer enigszins normaal..