Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:17

Pandora2 schreef:
8nnemiek schreef:
Dit is ook vreselijk..
Ik volg al een tijdje het dierenhulpcentrum in België, die zouden een paar leeuwen uit Kiev opvangen, maar nu lees ik net dat ze geen contact meer krijgen met de chauffeurs :(
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202203 ... GgRNmrXix4

Ach jee...wat verdrietig toch weer dit ;(

Het is toch goed afgelopen *\o/* Ze zijn inmiddels de grens over, en in veiligheid!
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:19

Gelukkig weer wat dieren in veiligheid gebracht :j Zo te zien ook nog een jonge leeuw.

Ik las al berichten dat er een dierentuin ook flinke schade had met helaas ook gewonde en overleden dieren. Zo triest!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:49

Oh wow ! Geweldig dit !
Wat zal dat nieuws een pak van hun hart geweest zijn.
Hulde aan die chauffeurs ook. _/-\o_

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:59

Absoluut, helden die chauffeurs!
Dit bericht stond gisteren op hun Facebook site:
Citaat:
Van onze Oekraïense collega's van 'Wild Animal Rescue' in de belegerde hoofdstad Kiev, kregen we vrijdagavond de dringende vraag om Jamil en Tsar op te vangen. De twee extreem verwaarloosde leeuwen zouden normaal gezien in mei naar ons komen, maar gezien de verschrikkelijke omstandigheden worden alle dieren van het opvangcentrum geëvacueerd en kwam de vraag om beide leeuwen zo snel als mogelijk op te vangen. Het transport rijdt op dit moment doorheen Oekraïne richting de Poolse grens, maar verloopt moeizaam. De moedige chauffeurs werden al door Russische soldaten onder schot gehouden, maar weigerden hun dieren in de steek te laten en konden uiteindelijk Kiev verlaten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:03

Och jongens toch, dat moet een helse tocht geweest zijn... :\
Maar ze komen in supergoeie handen terecht nu bij Sil en co !

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:41

Ik heb geen facebook,maar wil best tijdelijk een kleine hond opvangen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 19:45

8nnemiek schreef:
Absoluut, helden die chauffeurs!
Dit bericht stond gisteren op hun Facebook site:
Citaat:
Van onze Oekraïense collega's van 'Wild Animal Rescue' in de belegerde hoofdstad Kiev, kregen we vrijdagavond de dringende vraag om Jamil en Tsar op te vangen. De twee extreem verwaarloosde leeuwen zouden normaal gezien in mei naar ons komen, maar gezien de verschrikkelijke omstandigheden worden alle dieren van het opvangcentrum geëvacueerd en kwam de vraag om beide leeuwen zo snel als mogelijk op te vangen. Het transport rijdt op dit moment doorheen Oekraïne richting de Poolse grens, maar verloopt moeizaam. De moedige chauffeurs werden al door Russische soldaten onder schot gehouden, maar weigerden hun dieren in de steek te laten en konden uiteindelijk Kiev verlaten.

Wat fantastisch dat dit gelukt is. Hopelijk worden nog veel meer dieren gered! Zo verschrikkelijk allemaal ;(

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 21:46

Heel blij na 1 dag inzamelen! En er kan nog veel meer bij!

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:16

Op NOS staat een filmpje dat mensen hun huisdieren de grens mee overnemen. Blijkbaar gaat dat normaal echt niet zo gemakkelijk , maar voor nu maken ze een uitzondering.

Een mevrouw vertelde dat haar hond bij de Poolse grens is voorzien van vaccinaties en een paspoort. Dus gelukkig kunnen er ook een hoop dieren mee!

Een meisje had haar Hamster meegenomen ze kon hem niet achterlaten.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:34

Ohh wat fijn hopelijk kunnen veel dieren mee,niet te bevatten,moeten vluchten en dan ook nog eens je huisdieren achter moeten laten.

FCSA

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:40

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:56

wat een goed topic, ik volg op FB al enkele pagina's en wat een ellende daar voor zowel mens als dier.
Je leest vooral veel over honden en katten, maar ik vraag me ook af hoe is het daar nu met de paarden en ander (klein) vee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 23:51

Zebrastreep schreef:
Op NOS staat een filmpje dat mensen hun huisdieren de grens mee overnemen. Blijkbaar gaat dat normaal echt niet zo gemakkelijk , maar voor nu maken ze een uitzondering.

Een mevrouw vertelde dat haar hond bij de Poolse grens is voorzien van vaccinaties en een paspoort. Dus gelukkig kunnen er ook een hoop dieren mee!

De dieren die in Nederland terecht komen met hun baasje. Gaan in quarantaine in Lelystad.

Bikers For Animals Groningen, zullen op de terugweg honden mee nemen uit het asiel in Polen. Deze honden zijn gevaccineerd en vrij van ziektes (voor zover je kunt beoordelen) dan hebben ze daar weer ruimte, voor de dieren uit Oekraïne. Mocht je ruimte en mogelijkheid hebben voor adoptie. Mag je een mail sturen naar perdok@bikersforanimals.nl Er zijn geen kosten aan de adoptie verbonden. Al is een donatie natuurlijk altijd welkom.

Er is ontzettend veel binnen gekomen aan voer, water en voerbakken, riemen, reismanden enz. Ook voor knaagdieren en zelfs voor vogels. Iemand hier uit de buurt ging nog kijken of ze halsters en touwen kan verzamelen. Ook de paarden mogen niet vergeten worden!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:19

MISTRAL94 schreef:
Zebrastreep schreef:

De dieren die in Nederland terecht komen met hun baasje. Gaan in quarantaine in Lelystad.

Bikers For Animals Groningen, zullen op de terugweg honden mee nemen uit het asiel in Polen. Deze honden zijn gevaccineerd en vrij van ziektes (voor zover je kunt beoordelen) dan hebben ze daar weer ruimte, voor de dieren uit Oekraïne. Mocht je ruimte en mogelijkheid hebben voor adoptie. Mag je een mail sturen naar perdok@bikersforanimals.nl Er zijn geen kosten aan de adoptie verbonden. Al is een donatie natuurlijk altijd welkom.

Er is ontzettend veel binnen gekomen aan voer, water en voerbakken, riemen, reismanden enz. Ook voor knaagdieren en zelfs voor vogels. Iemand hier uit de buurt ging nog kijken of ze halsters en touwen kan verzamelen. Ook de paarden mogen niet vergeten worden!

Helaas geen plek , maar wat goed dat er honden mee terugkomen! Hopelijk vinden ze allemaal een mooi en fijn plekje hier. Kan het ingezamelde voer desnoods hier nog gebruikt worden als het teveel is om mee te nemen naar Oekraïne.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 00:37

Zebrastreep schreef:
Helaas geen plek , maar wat goed dat er honden mee terugkomen! Hopelijk vinden ze allemaal een mooi en fijn plekje hier. Kan het ingezamelde voer desnoods hier nog gebruikt worden als het teveel is om mee te nemen naar Oekraïne.

Ik heb gister contact gehad met een transportbedrijf, die aangeboden hebben het kosteloos naar Polen te brengen. Dus ik verwacht dat het vervoer ernaar toe wel rond zal komen. Ik had graag zelf heen willen gaan. Maar mijn vriend is er niet gelukkig mee..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:49

MISTRAL94 schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik heb gister contact gehad met een transportbedrijf, die aangeboden hebben het kosteloos naar Polen te brengen. Dus ik verwacht dat het vervoer ernaar toe wel rond zal komen. Ik had graag zelf heen willen gaan. Maar mijn vriend is er niet gelukkig mee..

Ik kan je vriend wel begrijpen , het is wel een gevaarlijke reis met name het laatste deel.... Vindt het ook heel dapper dat het transportbedrijf erheen gaat. Ik had het zelf absoluut niet gedurfd , ik ben al blij dat ik op afstand wat kan doen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 02:20

Ze reizen niet af naar Oekraïne. Dat is inderdaad te gevaarlijk. Ze reizen af naar Polen. De mensen daar, gaan dus wel de grens over om de dieren op te halen. Die daar rond zwerven. Van het transportbedrijf begreep ik dat het 20 uur rijden is naar de Poolse grens vanaf Beerta.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 02:58

Wat een goed topic!
Is er een FB pagina of andere site waar alle verzamelpunten per provincie duidelijk leesbaar op staan?
Ik zag op pagina 1 van dit topic wel iets voorbij komen over verzamelpunten, maar dat is helaas amper leesbaar.

Die foto's hierboven met het gedoneerde voer <3 Wat lief!
Is er ook behoefte aan slaapmanden en kleden?
En mogen er ook voerdonaties gedaan worden voor bijvoorbeeld knaagdieren?
Ik zie vooral hulp voor honden en katten voorbij komen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 08:36

MISTRAL94 schreef:
Zebrastreep schreef:

Heb ze een mailtje gestuurd nadat vorig jaar mijn oude hond is overleden wil ik er wel eentje opvangen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 11:12

Cayenne schreef:
Wat een goed topic!
Is er een FB pagina of andere site waar alle verzamelpunten per provincie duidelijk leesbaar op staan?
Ik zag op pagina 1 van dit topic wel iets voorbij komen over verzamelpunten, maar dat is helaas amper leesbaar.

Die foto's hierboven met het gedoneerde voer <3 Wat lief!
Is er ook behoefte aan slaapmanden en kleden?
En mogen er ook voerdonaties gedaan worden voor bijvoorbeeld knaagdieren?
Ik zie vooral hulp voor honden en katten voorbij komen.

Jazeker ook daar is behoefte aan! En ook voor knaagdieren. Ik heb wel wat konijnenvoer. Mijn dochter heeft wat knaagdieren snoepjes gekocht. Maar het meeste wat binnen gekomen is. Is inderdaad voor honden en katten.

Op de pagina van Bikers For Animals Groningen zijn de adressen te vinden voor het inzamelen. Indien je wilt doneren maar je woont te ver weg mag je mij ook een pb sturen. Dan stuur ik een betaalverzoek, haal daar producten op. En stuur je als bewijs daar een foto van de kassabon en de producten. Bovendien staat er op hun pagina ook een betaallink.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 11:15

cariena1 schreef:
Heb ze een mailtje gestuurd nadat vorig jaar mijn oude hond is overleden wil ik er wel eentje opvangen

Wat onwijs leuk dit te lezen. Wil je mij op de hoogte houden? Zou ik heel leuk vinden :j

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:57

MISTRAL94 schreef:
cariena1 schreef:

Wat onwijs leuk dit te lezen. Wil je mij op de hoogte houden? Zou ik heel leuk vinden :j

Ja hoor heb bericht terug ze hebben t heel druk en hectisch

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:23

https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=28878

Fijn dat er vele initiatieven zijn. Succes ook TS!

Mooiste zou zijn om ook fabrikanten te benaderen of zij voer willen doneren. Of winkels die misschien voer op de datum over hebben en dat willen doneren. Dan gaat het misschien om wat grotere hoeveelheden tegelijk.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:34

Ik heb hier een hamsterhok klaar staan. Helemaal ingericht en alles. Dus mocht er behoefte zijn aan opvang voor knaagdieren kan ik helpen.

En ook nog heel veel extra voer voor knaagdieren en katten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:29

Centaurus Foundation haalt katten en honden op die achtergelaten zijn door de Oekraïense vluchtelingen.
Ze worden ook gechipt en geënt.
https://nos.nl/video/2420059-de-huisdie ... hier-gered

Het trieste ervan is dat ze oa uit de huizen gehaald worden maar met 2 weken herplaatst worden elders in Europa.
Kinderen / mensen die hun dier dus moesten missen omdat ze nog niet mee genomen konden worden zullen dus hun dier niet meer terug zien. Ik had gehoopt dat de eigenaren werden opgespoord....ook van de niet gechipte huisdieren....bv via een website voor Oekraïense vluchtelingen in de EU met foto's van de dieren. Heb de foundation ook gemaild met deze vraag.