27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:09

Peanutbutter schreef:
Dank jullie wel , het is echt vreselijk allemaal voor iedereen die betrokken is.
Ook de familie van die gasten , die alleen maar uit waren op knokken.

Dit was oprecht zinloos geweld.

;( Heel veel sterkte bij jullie.

Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Ik heb geen greintje agressie in me, dus hoe andere mensen dit kunnen doen? Vreselijk..

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:10

Afschuwelijk Peanutbutter. Wat zullen jullie geschokt en verdrietig zijn. Heel veel sterkte Y;(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:14

Peanutbutter schreef:
Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.

:knuffel: :knuffel:

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:16

Peanutbutter schreef:
Dank jullie wel , het is echt vreselijk allemaal voor iedereen die betrokken is.

Heel veel sterkte voor jou en iedereen die hem gekend heeft! :knuffel:
Beterschap voor je broertje!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:17

Zo ongelofelijk zinloos. Ik kan me er ook zo weinig bij voorstellen waarom je zoiets zou doen.

Heel veel sterkte voor jullie Peanutbutter :knuffel:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 22:07

Heb er geen woorden voor, Peanutbutter!
Wat een nachtmerrie voor jullie!
Heel veel sterkte!

:(:)

Fitzroy

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:26

Wat vreselijk, Peanutbutter. Heel veel sterkte voor jullie. :knuffel: Is je broertje thuis of nog op Mallorca? Hopelijk kunnen jullie hem goed steunen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:01

Wat ik dan weer wonderlijk vind is dat ik vandaag lees dat de advocaat van de verdachte wil dat ze in Nederland blijven en niet naar Spanje verplaatst worden. Gezien hun jonge leeftijd en in Nederland kan hun familie hun bezoeken. Volgens mij hebben ze die opties verspeeld op het moment dat ze volledig los gingen. Bovendien, de familie van het slachtoffer had hun geliefde ook nog willen bezoeken, kan ook niet meer. Dit soort dingen kan ik zo ontzettend slecht tegen!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:14

Peanutbutter, heel veel sterkte!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:15

Vreselijk Peanutbutter, heel veel sterkte voor iedereen!

Het lijkt wel of de grenzen weg zijn, je mag niet ‘verkeer’ kijken of wat dan ook en je wordt in elkaar getrapt.
Echt te erg voor woorden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:17

Ach Peanutbutter, wat vreselijk :(:)

Ik snap het wel wanneer ze in Spanje geen behoefte hebben om voor de verzorging van dergelijk tuig op te draaien. Wij zouden zelf ook zeggen van laat ze lekker terug gaan naar waar ze vandaan komen, ze ruimen daar hun eigen rommel maar op :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:20

De advocaat van de verdachten wil dat ze in Nederland kunnen blijven pmarena!
Van mij mogen ze daar berecht worden, gevangenissen in Spanje zijn niet zo netjes als in Nederland.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:22

Ja dat kan ik ook wel lezen hoor.

Maar ik kan me dus heel goed voorstellen wanneer een Spanje zegt dat zij ze niet hoeven.
Of willen zij ze juist wel graag daar berechten?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 08:25

Volgens een uitleg in een filmpje kunnen ze in Nederland worden berecht volgens de Spaanse wetgeving.
De dader van de moord op Joes Kloppenburg kreeg in Nederland 8 jaar, maar dat was eind jaren 90.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:25

pmarena schreef:
Ja dat kan ik ook wel lezen hoor.

Maar ik kan me dus heel goed voorstellen wanneer een Spanje zegt dat zij ze niet hoeven.
Of willen zij ze juist wel graag daar berechten?

Dat willen de Spanjaarden wel, idd. Staat ook in de nieuwsberichten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:49

DiantaM schreef:
Peanutbutter schreef:

;( Heel veel sterkte bij jullie.

Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Ik heb geen greintje agressie in me, dus hoe andere mensen dit kunnen doen? Vreselijk..

Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Ook niet dat er niemand in zo’n groep zegt: ‘jongens, volgens mij is dit geen goed idee’.

Sterkte peanutbutter, wat heftig dat het zo dichtbij komt.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:31

Penutbutter heel veel sterkte. Ik hoop dat het met je broertje een beetje oké gaat.

verootjoo schreef:
Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Ook niet dat er niemand in zo’n groep zegt: ‘jongens, volgens mij is dit geen goed idee’.

Ik wil het niet goed praten maar ik denk toch dat dat de groepsdruk is. 9 van de 12 hebben meegedaan aan het geweld. Ik denk dat je als net 18 jarige dan niet zo snel je mond open trekt alleen. En als de overige 3 wel samen hadden besloten op te komen is het nog 1 tegen 3. ‘Gelukkig of hopelijk’ zijn deze 3 niet bezweken voor de groepsdruk om mee te doen omdat ze nog een klein beetje fatsoen in hun donder hadden. Want dan waren er misschien nog meer slachtoffers gevallen. Maar in de ideale wereld zou je toch denken dat ze hun vrienden hadden tegen gehouden.

Maar goed ik snap dit sowieso niet. Waarom je zomaar iemand in elkaar gaat slaan. Ik heb geen ervaring met drugs maar zelfs met heel veel alcohol en grote groepsdruk zou je mij nooit zo ver krijgen om iemand in elkaar te slaan. Je hebt nou eenmaal bepaalde normen en waarden die altijd blijven staan. Ik kan mij ook niet voorstellen dat drugs op 9 mensen deze agressieve uitwerking heeft. Als dat al in het spel is dan zit het toch ook al in die mensen. Koekoek gewoon

Ik snap dat de Spanjaarden zouden zeggen: zorg er lekker zelf voor. Maar ik hoop dat ze daar bestraft worden zodat ze wat zwaarder bestraft worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:37

Daantj__ schreef:
Penutbutter heel veel sterkte. Ik hoop dat het met je broertje een beetje oké gaat.

verootjoo schreef:

Ik wil het niet goed praten maar ik denk toch dat dat de groepsdruk is. 9 van de 12 hebben meegedaan aan het geweld. Ik denk dat je als net 18 jarige dan niet zo snel je mond open trekt alleen. En als de overige 3 wel samen hadden besloten op te komen is het nog 1 tegen 3. ‘Gelukkig of hopelijk’ zijn deze 3 niet bezweken voor de groepsdruk om mee te doen omdat ze nog een klein beetje fatsoen in hun donder hadden. Want dan waren er misschien nog meer slachtoffers gevallen. Maar in de ideale wereld zou je toch denken dat ze hun vrienden hadden tegen gehouden.

Maar goed ik snap dit sowieso niet. Waarom je zomaar iemand in elkaar gaat slaan. Ik heb geen ervaring met drugs maar zelfs met heel veel alcohol en grote groepsdruk zou je mij nooit zo ver krijgen om iemand in elkaar te slaan. Je hebt nou eenmaal bepaalde normen en waarden die altijd blijven staan. Ik kan mij ook niet voorstellen dat drugs op 9 mensen deze agressieve uitwerking heeft. Als dat al in het spel is dan zit het toch ook al in die mensen. Koekoek gewoon

Ik snap dat de Spanjaarden zouden zeggen: zorg er lekker zelf voor. Maar ik hoop dat ze daar bestraft worden zodat ze wat zwaarder bestraft worden.
Maar dat zeggen de Spanjaarden niet. De Spanjaarden willen de daders naar Spanje overgedragen hebben zodat ze daar berecht kunnen worden.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:05

Peanutbutter schreef:
Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.

Oh wat verschrikkelijk, wat een nachtmerrie zijn jullie in terecht gekomen. Heel veel sterkte voor je broertje, natuurlijk ook voor jullie en alle betrokkenen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:17

Natuurlijk wil die advocaat dat ze in Nederland berecht worden en hun straf uitzitten.
In een buitenlandse gevangenis zitten is veel zwaarder.

Die advocaat dient nu eenmaal het belang van de verdachten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 10:18

Spanjaarden willen met de straf aan de daders misschien wel een waarschuwing geven voor andere groepen?

Kan er echt niet bij dat mensen zo laf kunnen zijn...
Wat bezielt je dan toch?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:49

Peanutbutter
Verschrikkelijk. Heel veel sterkte :knuffel:

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:57

Ik kan er zo boos over worden dat die jongeren nog proberen om van het eiland af te komen terwijl ze weten dat ze door de politie gezocht worden. En dan door die ene jongen de sleutel laten terugbrengen, wat een hufters zijn het. Zo moest er ff uit.

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:38

Ik ben ook verbaasd dat die gasten kennelijk met 8 man sterk een eerdere vlucht konden krijgen. En moesten ze niet testen? Dat die lui hops direct konden vluchten is wel heel vreemd.
En als ze dit pal voor vertrek hebben gedaan zou je bijna een voorbedachte rade vermoeden, want dan staat 'de vluchtauto' wel heel makkelijk al klaar.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:54

Zulke sneue figuren moet je gewoon meteen van de aardbodem laten verdwijnen, zulke mensen horen niet thuis in een samenleving en zouden zich niet moeten voortplanten.
En ja dit is hard.. maar dit is toch niet normaal?
Waarom? Omdat hij van een "verkeerde" voetbal club hield..? Of gewoon omdat het kon? Dan ben je naar mijn idee gewoon ziek in je hoofd (of je nou onder invloed bent of niet) en zou je niet meer vrij moeten rond mogen lopen!

Wees dan zo stoer om jezelf te melden als je zo stoer bent om zoiets te doen..