Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Sunnda schreef:En dan te bedenken dat ik iemand sprak uit het westen en die hebben geen spatje regen gehad.
Hier lokaal echt alleen een spatje miezer (ten westen van Rotterdam) zo rond lunchtijd, maar dat was zo ongelooflijk minimaal dat ik mijn paraplu maar gewoon ingeklapt hieldhet was hier vanochtend nog vooral warm en broeierig, het koelt sinds vanmiddag wel af en het waait nu iets harder.
Zijn hier misschien bokkers uit de buurt van Geleen of Heerlen? Ik heb daar familie wonen en we hebben ze nog niet te pakken kunnen krijgen, geen bericht is meestal goed bericht maar als iemand mij gerust kan stellen dan graag![]()
tienus63 schreef:Campings langs de IJssel in Overijssel worden ook al ontruimd.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1987467/H ... aatregelen
Emj_23 schreef:Echt, mvdende, mensen hun huizen staan onder water en jij bent vooral blij dat jij al vakantie hebt gehad en gaat je afvragen hoe mensen op de ontruimde camping dit weekend kunnen genieten van het voorspelde mooie weer….. Misschien kan je je proberen te verplaatsen in mensen die huis onder water hebben staan en niet de mensen die een paar dagen eerder naar hun (droge) huis mogen..
mvdende schreef:Van half tot eind juni in Zuid Limburg op vakantie geweest. Rondgereisd en nu vele plekjes onder water.
Onwerkelijk en blij dat mijn vakantie al achter de rug is.
Zullen veel toeristen nu in de knel komen te zitten denk ik..... hele hotels ontruimd, waar moeten die mensen allemaal heen vraag ik me af? (Behalve naar huis. Maar kan me voorstellen dat je de regen een paar dagen wil uitzitten want vanaf vrijdag is het weer stralend weer)
mvdende schreef:Emj_23 schreef:Echt, mvdende, mensen hun huizen staan onder water en jij bent vooral blij dat jij al vakantie hebt gehad en gaat je afvragen hoe mensen op de ontruimde camping dit weekend kunnen genieten van het voorspelde mooie weer….. Misschien kan je je proberen te verplaatsen in mensen die huis onder water hebben staan en niet de mensen die een paar dagen eerder naar hun (droge) huis mogen..
Ondergelopen huizen is natuurlijk erg. Hopelijk valt het allemaal mee. Zijn tot nu toe niet heel veel huizen ondergelopen geloof ik. Ten minste, niet zoals op de beelden van België.....
Ongelooflijk dat het zo plaatselijk kan zijn..... zal wel even duren voordat de rommel allemaal weer is opgeruimd.
CupCakes_ schreef:Jongens, Mvdende reageert vaker onredelijk. Misschien is het beste om daar niet op in te gaan?![]()
Ik heb altijd gedacht dat wij aan de kust zoiets zouden overkomen en dat Limburg wel redelijk veilig lag.
Maar ik heb het te doen met iedereen die schade en/of angstige ervaringen hieraan over houdt. Dit is gewoon heftig.![]()
Ladybird schreef:Bizar al die foto's. Echt ook niet voor te stellen dat dit ook NEderland is ofzo. Ik zit hoog en droog in het noorden van Nederland en daar is het gewoon de hele dag droog geweest. En dan te bedenken dat het in limburg maar blijft regenen.
BOTtraining schreef:Zit programma van Humberto te kijken en hoor dat het de komende dagen overstromingen in de uiterwaarden verwacht worden. Allereerst, wat een nachtmerrie voor alle inwoners die hiermee te kampen hebben.. vreselijk!
Maar wat ik me meteen afvraag..
Hoe zit het met de koeien en de paarden die daar vrij lopen? Worden die nu voortijdig geëvacueerd? Weet iemand dit?
ajesca123 schreef:Echt vreselijk voor de mensen daar. Zou graag ergens mee willen helpen maar heb even geen idee of daar behoefte aan is en natuurlijk de vraag hoe kom je daar…