Eu heeft er mee te maken maar het gaat hier toch voornamelijk over de mensen die echt beïnvloed worden en de wet

Daar zou je anders een topic over kunnen te houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hiraeth schreef:Dinopino, je hebt nog niet eens half door wat je het over hebt. Helemaal in Nederland is het proces zo lang, mét psychologische hulp, dat je echt niet daar doorheen komt als je een onzekere puber bent.
Er is zeker een bepaalde groepsdrang aanwezig bij sommige pubers die graag onderdeel willen zijn van een, tegenwoordig duidelijk aanwezige, groep op bijvoorbeeld social media. Daar zijn de begeleidende doktors zich al lang van bewust en daar prikken ze wel doorheen.
Appeltje_1 schreef:Zouden we het over de nieuwe wet in Hongarije kunnen houden en de verhalen van mensen? Niet de regels in Nederland?
Eu heeft er mee te maken maar het gaat hier toch voornamelijk over de mensen die echt beïnvloed worden en de wet![]()
Huertecilla schreef:Appeltje_1 schreef:Zouden we het over de nieuwe wet in Hongarije kunnen houden en de verhalen van mensen? Niet de regels in Nederland?
Eu heeft er mee te maken maar het gaat hier toch voornamelijk over de mensen die echt beïnvloed worden en de wet![]()
Op basis waarvan wil je het dan over de wet in Hongarije hebben?
Op basis van dan ´onze´ vermeend hogere moraal hoger is dan die van Hongarije?
Is het echt zó moeilijk om een draad in een fundamentelere kader te plaatsten dan simplistisch vingerwijzen?
Maar ga je gang
Huertecilla schreef:Appeltje_1 schreef:Zouden we het over de nieuwe wet in Hongarije kunnen houden en de verhalen van mensen? Niet de regels in Nederland?
Op basis waarvan wil je het dan over de wet in Hongarije hebben?
Op basis van dan ´onze´ vermeend hogere moraal hoger is dan die van Hongarije?
Is het echt zó moeilijk om een draad in een fundamentelere kader te plaatsten dan simplistisch vingerwijzen?
Maar ga je gang
Hiraeth schreef:Ik vind het vervelend dat er een discussie ontstaat over transgender zijn in Nederland, want ik wil er heel erg op in gaan hoe foutief de informatie is, maar dan ontspoort het hele topic.
In zekere zin rijmt het Hongaarse beleid namelijk met de gedachtegoed dat het een trend is en 'zorgwekkend', want op die manier is het natuurlijk makkelijk om steun te vergaren voor een tegenbeweging daar op.
Appeltje_1 schreef:Ik bedoel niet dat niks meer mag
Maar ik denk dat ik de titel zou moeten veranderen als we het over banen in Duitsland gaan hebben.
Maar wees vrij. Ik lees met interesse de meeste antwoorden die tot nu toe zijn gekomen
Maar wel een beetje ontopic houden graag
Hopelijk een beetje verduidelijkt nu
Huertecilla schreef:Hiraeth schreef:Wat mij betreft is het dan ook terecht dat de EU als overkoepelend orgaan daar wat aan doet.
De EU is niet echt een ´overkoepelend orgaan´.
Het probleem met dingen zoals deze gewraakte wet en allerhanden religieuze ´waardes´ is de vermeend hogere moraal erachter.
oomens schreef:Maar goed, om het over die Hongaarse wet te hebben:
Strekking ervan is volgens mij: 'de meerderheid van de mensen is wat hij/zij tussen de benen heeft hangen en is aangetrokken tot wie daar iets anders heeft. Dat stellen we als norm.
Iets anders dan dat wordt niet expliciet verboden. Je mág homo zijn of transgender, je mag er alleen niet mee te koop lopen als er kinderen bij zijn.'
Een beetje zoals katholieken hier vroeger wel mochten bestaan, maar hun kerken het liefst wel een beetje uit het zicht op zolder moesten verstoppen, zodat de 'normale' mensen er niets van hoefden te merken.
Daar kun je wat van vinden, maar de vraag is vooral of we daar als niet-Hongaren iets over te vinden hebben.
Je kunt ook simpelweg constateren dat ze het daar kennelijk niet zo hebben op homo's, transgenders, moslims, Roma, Soros, Merkel, etc. en vervolgens blij zijn dat je in Nederland woont en niet daar.
mysa schreef:Ik denk wel dat we daar iets van moeten vinden en dat ook uit moeten dragen. De vrije pers is in Hongarije namelijk min of meer afgeschaft.
Cer schreef:"Je mág homo zijn of transgender" ik vraag me af of dat zo is... maar daarvoor ken ik het land niet goed genoeg.
Maar goed, je mag dan dus niet met je partner hand in hand over straat , mag je wel of niet in een regenboogrok gaan winkelen.. of wat valt onder 'te koop lopen'?
Appeltje_1 schreef:Je mag onder de 18 niet laten zien dat je homo bent. Daarboven “mag” dat, maar mocht je dat doen terwijl er jongeren bij zijn. Kan je er op aangesproken worden.
Je mag dus ook geen transitie hebben als je onder de 18 bent. Zit je tot je 18de opgesloten ik het verkeerde lichaam
bigone schreef:Je mag? Je bent het, vanaf je geboorte. Homo hetero bi trans. Ik vind het al van de zotte dat deze mensen in het openbaar ook in Nederland vaak niet hand in hand over straat kunnen zonder door een stel potenrammers in elkaar gemept te worden. En dat zal in heel veel landen exact hetzelfde zijn.
anjali schreef:Appeltje_1 schreef:Je mag onder de 18 niet laten zien dat je homo bent. Daarboven “mag” dat, maar mocht je dat doen terwijl er jongeren bij zijn. Kan je er op aangesproken worden.
Je mag dus ook geen transitie hebben als je onder de 18 bent. Zit je tot je 18de opgesloten ik het verkeerde lichaam
Transitie is in feite zoiets als een zeer ingrijpende cosmetische operatie. Volgens mij krijg je in Nederland ook geen andere cosmetische ingrepen als borstvergrotingen\verkleiningen als je nog niet volwassen bent,leeftijdsgrens daarvoor weet ik niet precies.Ik vind echt wel dat je lichamelijk en geestelijk volwassen moet zijn alvorens zoiets belangrijks wat niet terug te draaien is te laten doen.