(Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:28

elnienjo schreef:
Klopt en groepjes (vaak ook uit andere machocultuur) zijn nog intimiderender. Maar de politie staat erbij en kijkt er naar en pakt ze niet aan. Zie alle rellen het afgelopen jaar en sowieso altijd rond oudjaar. Vrouwen lijken me zeer in de minderheid bij dat soort gedrag. Het probleem zit dus in de mannelijke natuur, dus moet je daar mee aan de gang. Testosteron afremmen wellicht.
Het probleem zit niet in natuur, maar in cultuur.

Palmera schreef:
Lees jij wel? Aanklagen is wat er gebeurd! Als iedereen alleen praat is het prima. Maar mensen worden publiekelijk aan de schandpaal gehangen, daar zit het probleem!
Als dat soort aantijgingen en beschuldigingen niet zo plausibel zouden zijn, zouden ook valse aangiftes minder voorkomen of minder voet aan de grond krijgen. En als mensen met kwaad in de zin iemand niet hierom aan de schandpaal zouden kunnen nagelen, dan komen ze wel met wat anders. Linksom of rechtsom heeft de mannelijke bevolking als geheel het toch echt aan zichzelf te danken: zij zijn degenen die een voedingsbodem creëren voor dit soort beschuldigingen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:30

Waar rook is, is vuur...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:37

Palmera schreef:
Sintara schreef:
Ja dat is ook een probleem, maar dat staat hier wat mij betreft echt los van.
Als het heel onwaarschijnlijk wordt dat vrouwen worden belaagd, worden valse aangiften ook moeilijker

Nee, het staat niet los, het gaat hand in hand.
En dat mag best erkend worden.

Het gaat niet hand in hand, het aantal valse aangiftes tov 'echte' aangiftes is absoluut niet in verhouding.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:44

Waar er helemaal niet over gesproken word, is ( seksueel) geweld van vrouw naar de man toe.
Daar is een heel groot taboe over, dat word heel weinig publiek gemaakt, of dat het tot een aanklacht komt.
En dat gebeurd meer dan je denkt, maar juist omdat men zich er om schaamt of schrik om niet geloofd te worden, maakt dat er veel binnenskamers blijft.

Laat ons zeggen dat ik geen man in deze tijd zou willen zijn, want op elke slak wordt zout gelegt, iets te lang kijken, een grapje en je hebt al een klacht aan uw been of je wordt publiekelijk aan de schandpaal gezet.

En daarmee zeg ik niet dat bewezen misdrijven niet bestraft moeten worden voor alle duidelijkheid.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:45

elnienjo schreef:
Als je geen risico op zoiets wil lopen dan ga je niet tot diep in de nacht stappen of je nu man of vrouw bent.

Pardon?

Ik ben ooit eens van de ene naar de andere flat gelopen. Iemand liep met mij mee. Hij drukte MIJ tegen de muur en begon mij overal aan te raken en zijn smoel in mijn nek te duwen. Ik heb geluk gehad dat ik hem van mij af kon duwen, de deur kon openen en achter mij dicht kon trekken. Het was half 11 's avonds. Ja, ik had een drankje op. Nee. Ik droeg geen rokje (het was -20! buitenlandstudie in het hoge noorden)

Het was 150 meter, het was in de avond en we waren de enigen op straat. That's all.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:58

Dank allen, die stellen dat na een aantal jaar je gewoon je mond moet houden als je geen bewijs hebt. Dank allen, die stellen dat vrouwen er gewoon niet om moeten vragen als ze zich op een bepaalde tijd op een bepaalde plek begeven.

Dank dat ik nu rust in mezelf kan vinden, na jaren en jaren, want ik mag er blijkbaar niks meer over zeggen. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de aanrandingen die ik een heel schooljaar lang op de basisschool heb meegemaakt toen ik 9 was, door twee klasgenootjes en een leraar die wegkeek. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de verkrachtingen die ik een half jaar lang wekelijks meemaakte toen ik 15 was door mijn toen-vriendje, die vond dat ik hem zijn 'recht op seks' ontnam door nog niet ontmaagd te willen worden. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de man die mij op mijn 23'e drie maanden lang in de ban had, en vertelde dat ik gewoon stil moest blijven liggen als hij zijn ding wilde doen. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de man die in datzelfde jaar een hand in mijn broek stak, nadat we in een groepje grapjes maakten over 'vergelijkend waren onderzoek' en hij vond dat ik gewoon mijn mond moest houden want hij wilde mijn doos vergelijken met eerdere waren. Dank dat ik niks mag zeggen over hoe de term 'vergelijkend waren onderzoek' voor mij altijd beangstigend zal blijven. Dank dat ik niks mag zeggen over hoe die term mij voor altijd zal herinneren aan hoe hard ik ook altijd schreeuwde dat ik de volgende die mij verkeerd aan zou raken in het ziekenhuis zou slaan, dat je puntje bij paaltje toch verstijft en prooi bent. Dank dat ik niks mag zeggen over het gevoel van een ongewenst lichaamsdeel in mijn lichaamsdeel. Dank dat ik niks zeggen over de nachtmerries die ik afgelopen nacht heb gehad omdat ik gisteravond een scène van een groepsverkrachting onverwacht voorbij zag komen in een televisieserie.

Dank, dat ik hier niks over mag zeggen. Dat ruimt weer lekker op in mijn hoofd. Want als ik er niks over mag zeggen, verdwijnt het vast vanzelf.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:01

VuurVleugels schreef:
Dank allen, die stellen dat na een aantal jaar je gewoon je mond moet houden als je geen bewijs hebt. Dank allen, die stellen dat vrouwen er gewoon niet om moeten vragen als ze zich op een bepaalde tijd op een bepaalde plek begeven.

Dank dat ik nu rust in mezelf kan vinden, na jaren en jaren, want ik mag er blijkbaar niks meer over zeggen. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de aanrandingen die ik een heel schooljaar lang op de basisschool heb meegemaakt toen ik 9 was, door twee klasgenootjes en een leraar die wegkeek. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de verkrachtingen die ik een half jaar lang wekelijks meemaakte toen ik 15 was door mijn toen-vriendje, die vond dat ik hem zijn 'recht op seks' ontnam door nog niet ontmaagd te willen worden. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de man die mij op mijn 23'e drie maanden lang in de ban had, en vertelde dat ik gewoon stil moest blijven liggen als hij zijn ding wilde doen. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de man die in datzelfde jaar een hand in mijn broek stak, nadat we grapjes maakten over 'vergelijkend waren onderzoek' en hij vond dat ik gewoon mijn mond moest houden want hij wilde mijn doos vergelijken met eerdere waren. Dank dat ik niks mag zeggen over het gevoel van een ongewenst lichaamsdeel in mijn lichaamsdeel. Dank dat ik niks zeggen over de nachtmerries die ik afgelopen nacht heb gehad omdat ik gisteravond een scène van een groepsverkrachting onverwacht voorbij zag komen in een televisieserie.

Dank, dat ik hier niks over mag zeggen. Dat ruimt weer lekker op in mijn hoofd. Want als ik er niks over mag zeggen, verdwijnt het vast vanzelf.

Alles wat ik wil zeggen is: :knuffel:

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:04

Ik zie ook in dit topic alweer zoveel victimblaming voorbij komen. Het maakt niet uit hoe laat het is, hoeveel je gedronken hebt, hoe je gekleed bent. Mannen hebben gewoon hun poten van je af te houden zelfs al liep je naakt over straat. Als je verkrachting X jaar geleden is mag je er niets meer van zeggen. Pardon!! Als je na jaren eindelijk de kracht hebt gevonden om er wat van te zeggen, moet het niet uit maken dat het als X jaar geleden is. Vrouwen denken al dat het hun eigen schuld is en zo'n denkwijze helpt daar niet aan mee.

De manier waarop het in het nieuws komt helpt hier ook aan mee. "Vrouw van fiets getrokken" Nee "Man trok vrouw van fiets". Waarom moet de nadruk elke keer op de vrouw liggen? Die vrouw mag daar fietsen, die doet niets fout. Vrouw wordt verkracht, vrouw is mishandeld door haar partner. Begin eens met de nadruk leggen op degene die fout zit. Man verkracht onschuldige vrouw, man mishandeld partner.

Uit onderzoek is gebleken dat 97% van de Britse vrouwen tussen de 18 en 24 seksueel geweld hebben meegemaakt. https://www.theguardian.com/world/2021/ ... rvey-finds
Dat is nagenoeg elke vrouw, dat is gewoon niet oké en daar mogen we onze kop niet voor in het zand steken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:07

VuurVleugels schreef:

Dank dat ik nu rust in mezelf kan vinden, na jaren en jaren, want ik mag er blijkbaar niks meer over zeggen. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de aanrandingen die ik een heel schooljaar lang op de basisschool heb meegemaakt toen ik 9 was, door twee klasgenootjes en een leraar die wegkeek. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de verkrachtingen die ik een half jaar lang wekelijks meemaakte toen ik 15 was door mijn toen-vriendje, die vond dat ik hem zijn 'recht op seks' ontnam door nog niet ontmaagd te willen worden. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de man die mij op mijn 23'e drie maanden lang in de ban had, en vertelde dat ik gewoon stil moest blijven liggen als hij zijn ding wilde doen. Dank dat ik niks meer mag zeggen over de man die in datzelfde jaar een hand in mijn broek stak, nadat we in een groepje grapjes maakten over 'vergelijkend waren onderzoek' en hij vond dat ik gewoon mijn mond moest houden want hij wilde mijn doos vergelijken met eerdere waren. Dank dat ik niks mag zeggen over hoe de term 'vergelijkend waren onderzoek' voor mij altijd beangstigend zal blijven. Dank dat ik niks mag zeggen over hoe die term mij voor altijd zal herinneren aan hoe hard ik ook altijd schreeuwde dat ik de volgende die mij verkeerd aan zou raken in het ziekenhuis zou slaan, dat je puntje bij paaltje toch verstijft en prooi bent. Dank dat ik niks mag zeggen over het gevoel van een ongewenst lichaamsdeel in mijn lichaamsdeel. Dank dat ik niks zeggen over de nachtmerries die ik afgelopen nacht heb gehad omdat ik gisteravond een scène van een groepsverkrachting onverwacht voorbij zag komen in een televisieserie.

;( :(:)
Verder... Pb...

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:08

Sommige reacties hier zijn dus exact de reden dat er mensen zijn die heel hun leven in de put zitten. Van aanranding is vaak geen bewijs, dan moet je je mond maar houden? Hopen dat je verkracht wordt zodat er iets van bewijs te vinden is? Wat dan ook vaak nog aan de kant wordt geschoven? Echt van zo'n opmerkingen word ik gewoon boos, mooi voor jou dat jij nooit ergens last van hebt gehad maar dat geldt niet voor een groot deel van vrouwen en met dit soort opmerkingen haal je ze zó naar beneden. Wat schiet je hier in godsnaam mee op?
Voor elke man die wordt benadeeld door een vrouw die valse beschuldigingen uit wil ik zelfs niet weten hoeveel vrouwen met bewijs aan de kant worden geschoven, vrouwen zonder bewijs aan de kant worden geschoven, vrouwen niks durven te zeggen en zichzelf aan de kant schuiven. En dat gaat evengoed andersom om naar geweld tegen mannen.
De dader van het slachtoffer in Engeland heeft drie dagen van tevoren voyeurisme gepleegd in de McDonald's, dit is aangegeven geweest, niks mee gebeurd. Kijk wat een gevolgen
Hoeveel zaken er zo lopen met mensen die nog niet veroordeeld zijn na velen meldingen en uiteindelijk een moord plegen en dan pas gaat het vooruit.
Is toch erg dat je als vrouw meer doorslag geeft in een rechtzaak als je dood bent dan als verkrachtingsslachtoffer met bewijzen en getuigenis...

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:13

Wat een mooi geschreven stuk vuurvleugels over jouw pijn. Dit soort stukken raken eenieder denk ik! Het mag duidelijk zijn dat bijna alle vrouwen nare dingen hebben meegemaakt. Waar ik mezelf wel vaak mee bezig probeer te houden is okay: hoe pakken we dit aan? Wat zeg ik als k zoiets op straat zie, wat doe ik als k zelf mijn ogen ergens anders op focus omdat ik langs een clubje mannen moet etc etc.. Hoe Lossen we dit op zodat het hopelijk in een volgende generatie beter gaat.
Kunnen we ons daar op focussen? Wat zeg jij op straat als je lastig word gevallen?

Ik heb al een aantal maal op straat gezegd tegen gasten die dingen zeggen/fluiten etc " Ik ben iemands dochter he"..vervolgens krijg je dan nog meer geroep ,maar ik hoop dat het ze aan het denken zet .
Of "Hoe zou jij het vinden als iemand dit tegen jouw dochter/zusje zou zeggen?"
Tijdens het hardlopen schreeuw ik vaak : Dit is niet nodig!
Wie heeft er nog meer mooie rake opmerkingen?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:15

elnienjo schreef:
dems75 schreef:

“Dank je” voor deze intelligente toevoeging, want dat praat inderdaad goed dat mannen vrouwen seksueel, op wat voor manier dan ook, intimideren. Dank je voor de duidelijkheid.... helder....

En weer een vrouw die dit typt....

Ik geloof in biologie, niet in die genderneutrale benadering van tegenwoordig.

Wat heeft “gender neutraal” ingodsnaam te maken met mannen die vrouwen (seksueel)aanvallen?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:16

Palmera schreef:
Lees jij wel? Aanklagen is wat er gebeurd! Als iedereen alleen praat is het prima. Maar mensen worden publiekelijk aan de schandpaal gehangen, daar zit het probleem!

Ben oprecht blij voor je dat je het nog nooit hebt meegemaakt en ik hoop voor jou dat je het nooit mee mag maken... maar echt denk eens naar voor je dingen zegt.
Wat maakt het uit over het gisteren was, of 20 jaar geleden, of 50 jaar geleden. Die schandpaal mag er van mij zijn en altijd blijven!!!! Misschien leren ze het dan eens om met hun poten van mensen af te blijven die het niet willen.

Dikke knuffel voor alle vrouwen hier die wel eens te maken hebben gehad met aanranding (of iets dergelijks) :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:19

Geweld is nooit normaal. Niet naar mannen, vrouwen en dieren. De scheve verhouding is i.m.o. wel normaal. En met normaal bedoel ik niet dat het goed is, maar wel iets is wat er gewoon is en waar je als vrouw zijnde bewust of onbewust rekening mee houdt.

Als vrouw over straat of als vrouw tussen de mannen is anders dan als man. Ik denk dat elke vrouw zich wel eens kwetsbaar heeft gevoeld. Misschien zelf wel dat elke vrouw wel eens lastig is gevallen al is het maar doordat je na geroepen of aangestaard wordt.

Ik hoop inderdaad dat dit in opvoeding mee wordt genomen en eigenlijk ook wel op school. Maar of het ooit anders wordt... ik betwijfel het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:20

dromertje2 schreef:
Waar er helemaal niet over gesproken word, is ( seksueel) geweld van vrouw naar de man toe.
Daar is een heel groot taboe over, dat word heel weinig publiek gemaakt, of dat het tot een aanklacht komt.
En dat gebeurd meer dan je denkt, maar juist omdat men zich er om schaamt of schrik om niet geloofd te worden, maakt dat er veel binnenskamers blijft.

Laat ons zeggen dat ik geen man in deze tijd zou willen zijn, want op elke slak wordt zout gelegt, iets te lang kijken, een grapje en je hebt al een klacht aan uw been of je wordt publiekelijk aan de schandpaal gezet.

En daarmee zeg ik niet dat bewezen misdrijven niet bestraft moeten worden voor alle duidelijkheid.
Ik ken genoeg mannen en geen van hen is ooit publiekelijk aan de schandpaal genageld voor onheus gedrag, terwijl dat wel degelijk is voorgekomen, dus op het moment dat het wel gebeurt, ben je echt wel wat verder gegaan dan een simpel grapje. En laten we wel wezen: voor iedere klacht die wél wordt ingediend, is er zeker een veelvoud van grensoverschrijdende gedragingen waarbij dat niet gebeurt, dus misschien moeten we stoppen met mannen zielig vinden omdat ze aangepakt worden voor grensoverschrijdend gedrag. We blijven maar de excessen noemen van onterechte beschuldigingen, maar die staan echt in geen verhouding tot de beschuldigingen die wel degelijk terecht zijn. In plaats van het constant te hebben over die "zielige" mannen die onterecht beschuldigd worden of "zielige" mannen die wel terecht beschuldigd worden en daar de consequenties van moeten dragen, moeten we het misschien eens hebben over al die niet-zo zielige mannen die keer op keer wegkomen met seksuele intimidatie of erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:21

wordt er op scholen geen aandacht aan gegeven!!!

een vak:
normen een waarden b.v.,
etiketten/omgangsvormen : hoe gedragen we ons ten opzichte van elkaar, in het land waarin wij wonen

zowel voor de dames als voor de heren, we zijn nu eenmaal nog altijd niet gelijk (machtsverhoudingen b.v) en heel divers qua culturele achtergronden,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-21 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:23

Benoite schreef:
Wat een mooi geschreven stuk vuurvleugels over jouw pijn. Dit soort stukken raken eenieder denk ik! Het mag duidelijk zijn dat bijna alle vrouwen nare dingen hebben meegemaakt. Waar ik mezelf wel vaak mee bezig probeer te houden is okay: hoe pakken we dit aan? Wat zeg ik als k zoiets op straat zie, wat doe ik als k zelf mijn ogen ergens anders op focus omdat ik langs een clubje mannen moet etc etc.. Hoe Lossen we dit op zodat het hopelijk in een volgende generatie beter gaat.
Kunnen we ons daar op focussen? Wat zeg jij op straat als je lastig word gevallen?

Ik heb al een aantal maal op straat gezegd tegen gasten die dingen zeggen/fluiten etc " Ik ben iemands dochter he"..vervolgens krijg je dan nog meer geroep ,maar ik hoop dat het ze aan het denken zet .
Of "Hoe zou jij het vinden als iemand dit tegen jouw dochter/zusje zou zeggen?"
Tijdens het hardlopen schreeuw ik vaak : Dit is niet nodig!
Wie heeft er nog meer mooie rake opmerkingen?
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben niet pas iets waard als of omdat ik iemands dochter of zusje ben.

Ik zeg sowieso alleen iets terug als ik zeker weet dat het veilig kan, want dat is vaak niet zo.

Ik denk eigenlijk dat het niet aan vrouwen is om hier iets aan te doen, wat kunnen we nog meer doen? Ik denk dat het vooral beter wordt door opvoeding, en mannen die ook iets zeggen van dergelijk gedrag bij andere mannen, ook als dat bij een vriend is. Je hebt er niks aan als 90% van de mannen dit soort dingen niet zou doen als ze er niet tegenin gaan bij de 10% die het wel doet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:26

Helemaal gelijk hoor, echter vind ik dat je het woord mannen mag vervangen door mensen in het algemeen want omgekeerd gebeurd het evenzeer.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:29

Zo werkt het niet, want de machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen zijn niet gelijk.

Ik zeg overigens niet dat het andersom niet gebeurt. Maar over het algemeen voelen mannen zich niet fysiek kwetsbaar tegenover een vrouw, andersom wel. Mijn vriend voelt zich nooit onveilig, zou er niet eens over twijfelen om door een donker park naar huis te lopen, terwijl ik het niet eens zou overwegen. Dat is het verschil.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:31

Palmera schreef:
Als je na 20 jaar nog bewijs hebt? Ja hoor, klaag maar aan tot het bittere einde.
Zoniet: vind ik dat je je mond moet houden want dan is er geen grens meer tussen wel en niet waar/gebeurd.

Dit is dus de reden dat veel mensen niks durven te zeggen.

Stel je bent als puber langere tijd misbruikt door je buurman/leraar/(pleeg)ouders enz.. die moet ook na 20 jaar maar haar mond houden in jouw ogen.

Het gaat niet alleen om aanklagen, maar dat je erkenning krijgt van diegene dat hij/zij dingen gedaan heeft die niet kunnen.
Ik vind dat iemand (man/vrouw) altijd recht heeft die persoon aan te spreken om te kunnen uiten hoe degene zijn/haar leven negatief heeft beïnvloed. Wat voor gevolgen iets heeft gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:31

Veertig, vijftig jaar geleden werd ook bijna elke meid nagefloten op straat, mijn vader zei, fluit maar terug of fluit als eerste. Ik heb wel een keer gehad dat ik samen met een vriendin op de stoeprand op de bus stond te wachten, zal een jaar of 14 zijn geweest, komt een jochie aan gefietst en greep me bij mijn cup aaa. In een flits mijn tas naar hem gegooid met als gevolg dat hij op de grond smakte want die kwam in zijn achterwiel.Hij ging er hinkend vandoor met een bebloed hoofd dus mag hopen dat hij toen zijn lesje geleerd heeft. Het feit dat ik dit nog weet na 45 jaar zegt genoeg en dit was nog maar minimaal. Laat staan dat je echt verkracht bent of misbruikt. Nafluiten heb ik zelf geen enkel probleem mee maar woonde op het platteland en gesist werd/word er niet bij ons.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:33

MCE schreef:

een vak:
normen een waarden b.v.,
etiketten/omgangsvormen : hoe gedragen we ons ten opzichte van elkaar, in het land waarin wij wonen

zowel voor de dames als voor de heren, we zijn nu eenmaal nog altijd niet gelijk (machtsverhoudingen b.v) en heel divers qua culturele achtergronden,

Nou ik kreeg vanochtend een mail van de leerkracht van mijn zoon. Wel speciaal onderwijs. Er stond in dat het deze week de week van de lentekriebels is, en ze sexualiteit gaan behandelen. Maar ook stond er in dat ze ook in zullen gaan op het gebied van weerbaarheid etc. Heel erg goed dus!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:36

Eulogy schreef:
Zo werkt het niet, want de machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen zijn niet gelijk.

Ik zeg overigens niet dat het andersom niet gebeurt. Maar over het algemeen voelen mannen zich niet fysiek kwetsbaar tegenover een vrouw, andersom wel. Mijn vriend voelt zich nooit onveilig, zou er niet eens over twijfelen om door een donker park naar huis te lopen, terwijl ik het niet eens zou overwegen. Dat is het verschil.

En daar kun je niet omheen denk ik als vrouw.
Feit is dat je het als vrouw fysiek aflegt tegen de verkeerde man.
Dus niet door een donker park lopen is iets wat denk ik de komende generaties ook maar moeten doen.

Wat ik erger vind is dat op mijn werk (mannenwereld) veel mannen zijn met thuis een gezin, maar op werk als mannen onder elkaar de hele dag doen alsof vrouwen puur voor de lust zijn. Dan zijn ze net weer jongetjes van 14..ohh kijk borsten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:36

Saskia9 schreef:
MCE schreef:

een vak:
normen een waarden b.v.,

Nou ik kreeg vanochtend een mail van de leerkracht van mijn zoon. Wel speciaal onderwijs. Er stond in dat het deze week de week van de lentekriebels is, en ze sexualiteit gaan behandelen. Maar ook stond er in dat ze ook in zullen gaan op het gebied van weerbaarheid etc. Heel erg goed dus!

gaat dit dan elk jaar in elke klas herhaald worden, of is het eenmalig
kan me voorstellen dat met het ouder worden ook de behoeftes anders worden waar aandacht en weerbaarheid voor moet zijn

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:38

Saskia9 schreef:
MCE schreef:

een vak:
normen een waarden b.v.,

Bij ons in de regio is er inderdaad ook aandacht voor op speciaal onderwijs. Op sommige scholen pakken ze dat echt groots aan en wordt het zelfs vast onderdeel van het wekelijkse lesprogramma.