mysa schreef:D66 is niet 'heel links' hoor.
Hier stemmen we heel verschillend. En dat vind ik lastig inderdaad. We hebben daarom besloten het niet meer over politiek te hebben.
Ik vind D66 juist erg links.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Matheno schreef:mysa schreef:D66 is niet 'heel links' hoor.
Hier stemmen we heel verschillend. En dat vind ik lastig inderdaad. We hebben daarom besloten het niet meer over politiek te hebben.
Ik vind D66 juist erg links.
cp112 schreef:Captain schreef:Ik ben van mening dat het weinig uitmaakt, en daarnaast heb ik geen motivatie of uberhaupt tijd om me er eens in te gaan lezen. Wie staat waar voor etc. Want met alleen een stemwijzer invullen ben je er ook nog niet.
Hoezo weinig uit maakt? Als je stemt maakt het wel degelijk wat uit.
musiqolog schreef:Ik heb al heel lang geen relatie meer, maar waarschijnlijk zou het net zo zijn als met langjarige vrienden. Sommige dingen kunnen gewoon echt niet, maar je moet wel wat meningsverschillen overhouden om met elkaar te praten.
De partij waarop iemand stemt zegt ook niet alles. Met veel GroenLinksers kan ik lezen en schrijven, maar sommige vind ik mateloos irritant (overdreven woke, ideologisch commentaar op letterlijk alles wat je zegt en doet). En dat terwijl ik zelf mijn hele leven al PvdA stem en zelfs lid ben van die partij (slapend, een politieke carrière is niets voor mij), dus zo ver zit ik niet van ze af. Dat heeft m.i. meer te maken met persoonlijkheid dan met ideologie.
Maar net als vele anderen hier kan ik me geen relatie voorstellen met een populist. Sowieso zou het een afknapper bij het daten zijn; daarbij moet zo iemand ideeën hebben die fundamenteel van de mijne verschillen en tot ruzie leiden. Klein-christelijk kan ik me ook niet voorstellen, maar dat gaat terug op een verschil in cultuur en niet in persoonlijkheid. Wie orthodox of bevindelijk gereformeerd is (als het goed is ben je dat wanneer je CU of SGP stemt), is gewoon te anders opgegroeid dan ik voor een relatie. Op persoonlijk vlak kan ik vaak prima met die mensen overweg.
Laurora schreef:Mijn vriend en ik stemmen beide links.
Ik zou denk ik geen relatie kunnen hebben met iemand die rechts stemt.
(met iemand die in het midden stemt zou ik dan weer minderen problemen mee hebben) Mijn politieke overtuiging is deel van mijn persoonlijkheid en erg belangrijk voor me, ook omdat mijn leefwijze en normen en waarden afgestemd zijn op mijn politieke overtuiging. Daar zou ik echt niet op kunnen inleveren.