Stemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:44

Ik stem Van Haga, die beste man kan alles onderleggen wat hij zegt, komt altijd scherp terug.
En ik wil wel eens wat anders zien in de kamer.
VVD heeft het afgedaan na het doordrukken van de spoedwet en het eerst kapot bezuinigen van de zorg en nu met de handen in het haar zitten. Tevens wordt er door het huidige kabinet niets gedaan aan dat tekort, mijn inziens hadden ze een jaar de tijd om ervoor te zorgen dat er wat met de zorg zou gebeuren.
Gemiste kansen all over the place.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:52

Ik weet het nog niet. Iig geen van die kleine 'pop-up' partijtjes, geen PVV, geen FvD en geen PVDD. En geen partijen met een geloof. In de rest moet ik me dit weekend eens verdiepen :+

Verder moet iedereen zelf weten of ze stemmen en wat ze stemmen. Vind het alleen jammer dat sommige mensen op een partij stemmen door 3 kreten die ze roepen en vervolgens niet eens lezen wat de standpunten nu precies zijn.

Ik zit iig die dag vanaf 10 uur in een stembureau. Benieuwd tot hoe laat het tellen erna gaat duren *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:21

Ik vind het zo moeilijk, elke keer weer.
Want wat ze heel hard beloven komen ze de eerste dag al op terug.
Dan nog het gedoe is wil niet met die in de partij en niet mee die.
Je komt er samen maar aan uit met wie de grootste worden.

Ik wil dus geen VVD, met pinokkio, die nu ineens met Covid word geprezen maar wel de laatste 10 jaar bijna 10.000 bedden heeft wegbezuinigd.
Geen geld naar de Grieken, elke werkende 1000 euro, we blijven van de hypotheek aftrek af, leugens leugens. Alles voor de grote bedrijven. Dus dat is duidelijk voor mij.

Maar dan.
Niet compleet links.
Ik wil best wat doen voor het milieu, maar idiote dingen als van het gas af en een vervuilende, kinderarbeid, elektrische auto door de strot duwen, nou nee, dat gaat me veel te ver.

FVD hoeft geen verdere uitleg waarom niet, brrr

PvdD, nee dat zijn een paar hippies zonder realiteitszin.

CDA, wil kinderopvang gratis, ja natuurlijk als cristelijke partij wil die mensen fokken wel stimuleren terwijl de aarde en vooral Nederland als zo vol is. Ook een nee dus.

D66 wil een miljoen huizen erbij voor de asielzoekers, maar vergeet de Nederlandse jongeren die ook eens een kans willen maken. En wil daarvoor landbouwgrond gebruiken.
Ik ben erg tegen dat beetje groen wat we hebben te gebruiken, zet in de stad maar meer hoogbouw.

En dan komt er dus ongeveer automatisch PVV uit mijn stemwijzer, maar op die roeptoeter wil ik helemaal niet stemmen. Die komt nooit met oplossingen al kaart hij redelijk vaak wel pijnpunten aan.

Dus ik weet het niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:27

Je hebt dus hetzelfde dillema als ik heb gehad. :(:) Ik ben er uit.
En purny ik vertrouw mijn gevolmachtigde persoon uiteraard. Daarnaast heeft hij met stemmen dezelfde keuze gemaakt. Staat aardig gelijk in zijn standpunten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:31

Texas02 schreef:
verootjoo schreef:
Als je op FvD stemt om van de maatregelen af te komen ga je bedrogen uitkomen. Die kunnen er nu niet vanaf.
Waarschijnlijk van de zomer kan er wat meer, maar dat heeft dan de FvD niet gedaan, maar het verloop van het virus.

Ik stem CU, zoals al een tijdje eigenlijk.

Het kan heel best, maar dat stelletje landverraders laten een spoor van vernieling achter met wat ze aan het doen zijn.

Baudet was 1 van de eersten die mondkapjes wilde, dus die draait ook steeds.

Voor het eerst heb ik echt geen idee. Ik vind het het allemaal net niet. Misschien krijg ik nog een ingeving maar ik ben er bang voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:38

@duopenotti, Kinderopvang gratis is ook goed voor de economie. Nederland is volgens mij zo'n beetje koploper deeltijdwerkende vrouwen.
Ook kan je zo misschien eindelijk de kloof tussen man en vrouw dichten op de arbeidsmarkt. Samen met verplicht vaderschapsverlof.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:39

@DuoPenotti, als je PvdD een stel hippies zonder realiteitszin noemt moet je je misschien wat beter verdiepen hun partijprogramma. Het is namelijk wat overdreven :+
En andere partijen die je niet noemt? PvdA, GL, SP? Of de wat nieuwere kleine partijen? Die komen soms met best vernieuwende dingen waar de grote jongens geen aandacht aan geven.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:39

Als je, bijv. via een stemwijzer of kieskompas een partij gevonden hebt die het meeste met je matcht, vergeet dan ook vooral niet te kijken naar de onderwerpen/standpunten waar je niet overeen komt. Soms heb ik de beste match met een partij maar wijken de onderwerpen/standpunten waar we het niet eens zijn zo van mijn mening af dat ik er op stemmen al geen optie vind.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:42

brokjes schreef:
@duopenotti, Kinderopvang gratis is ook goed voor de economie. Nederland is volgens mij zo'n beetje koploper deeltijdwerkende vrouwen.
Ook kan je zo misschien eindelijk de kloof tussen man en vrouw dichten op de arbeidsmarkt. Samen met verplicht vaderschapsverlof.

Volgens mij zijn fulltime werkenden beter voor de economie. Die vroegere rolverdeling was helemaal zo gek nog niet. Bovendien werkt het best lastig samen met mensen die er standaard 1-3 dagen niet zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:45

Lynne, jij vind ze wat, ik niet, keer op keer komen ze door het jaar heen met domme dingen aan dat ik nog niet eens verder ga verdiepen.

Brokjes,
Kan goed zijn voor de economie, maar ik wil niets steunen dat kinderen promoot.
Wil je een kind betaal je zelf maar. De wereld is vol, veel te vol.
Daarom hebben we nu Covid, daarom hebben we zoveel milieu problemen, daarom stijgt criminaliteit en armoe. Alles heeft zijn oorsprong in veel te veel mensen.

Groen links was ik al duidelijk in.

Sp moet ik me inderdaad eens meer in verdiepen andere jaren komt deze hoog in mijn stemwijzer en dit jaar niet en ik weet dus niet waarom.

kleintjes leuk en aardig, maar van mij hadden juist een verbod mogen komen op zoveel partijen. Zo zonde want ze kunnen nooit iets gaan betekenen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:47

eva1969 schreef:
Als je, bijv. via een stemwijzer of kieskompas een partij gevonden hebt die het meeste met je matcht, vergeet dan ook vooral niet te kijken naar de onderwerpen/standpunten waar je niet overeen komt. Soms heb ik de beste match met een partij maar wijken de onderwerpen/standpunten waar we het niet eens zijn zo van mijn mening af dat ik er op stemmen al geen optie vind.

Er zijn een aantal websites als https://www.stemchecker.nl
Toegegeven : werkt niet voor nieuwkomers. Maar het laat zien wat partijen daadwerkelijk deden in de Tweede Kamer.
(De pvv jat qua verkiezingslokkertjes bij de SP en trekt daar stemmen mee. In de Tweede Kamer stemt men gewoon zoals de vvd, waar de club uit voortkomt. "Vlieg er niet in"...!)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:49

Janneke2 schreef:
eva1969 schreef:

Er zijn een aantal websites als https://www.stemchecker.nl
Toegegeven : werkt niet voor nieuwkomers. Maar het laat zien wat partijen daadwerkelijk deden in de Tweede Kamer.
(De pvv jat qua verkiezingslokkertjes bij de SP en trekt daar stemmen mee. In de Tweede Kamer stemt men gewoon zoals de vvd, waar de club uit voortkomt. "Vlieg er niet in"...!)

Bij mij komst bij stemmentracker evengoed PVV als hoogste uit de bus. En dit jaar heb ik voor 't eerst veel plenaire debatten gevolgd en daar zie ik PVV gewoon stemmen op moties die ik belangrijk vind.
De grootste leugenaars bij stemmentracker zijn toch VVD, CDA, D66.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:52

Ik vind Baudet de grootste elitaire zak stront die er op dit moment rondloopt in het politieke landschap dus die krijgt zeker m'n stem niet.

Hier gaat het tussen D66, en VVD. Groenlinks stond ook op de shortlist maar ik vind Jesse Klaver nog iets te onervaren om ons door de komende jaren heen te leiden. Sigrid vind ik een hele verstandige dame en ik kan me in de meeste punten van D66 goed vinden. Ik was altijd een trouwe VVD stemmer en ik vind ook dat Rutte een goede premier is. Echter is het nu wat meer tijd voor menselijkheid en ik moet ook voor mijn kinderen meer stemmen met het milieu in het achterhoofd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:53

Haha, Baudet elitair noemen maar wel Kaag overwegen? :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:55

:j

Baudet lacht zich een krul in z'n banketstaaf dat al het klootjesvolk op hem stemt (even hier naar Spijkenisse kijkend bijvoorbeeld) en is absoluut en totaal alleen met zichzelf en zijn eigen stem bezig.

Kaag is misschien ook elitair maar in ieder geval wel bezig met politiek bedrijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:02

Texas02 schreef:
verootjoo schreef:
Als je op FvD stemt om van de maatregelen af te komen ga je bedrogen uitkomen. Die kunnen er nu niet vanaf.
Waarschijnlijk van de zomer kan er wat meer, maar dat heeft dan de FvD niet gedaan, maar het verloop van het virus.

Ik stem CU, zoals al een tijdje eigenlijk.

Het kan heel best, maar dat stelletje landverraders laten een spoor van vernieling achter met wat ze aan het doen zijn.

Ok. :Y)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:05

Kom ook even binnenvallen, ik stem eigenlijk altijd Groen links en zojuist bij de stemwijzer kwam er ook uit dat ik of groenlinks of D66 moet stemmen (beide met evenveel percentages). Ik ben zelf lid van groenlinks en daar zal mijn stem uiteindelijk ook naar toe gaan.

Enigste punt waar ik me (ook) niet in kan vinden is het gratis maken van de kinderopvang, ik snap de redenatie dat het beter is voor de economie. Aan de andere kant vindt ook ik dat de wereld te vol is en dat we alleen maar toegeven aan de mogelijkheid meer mensen hier op de wereld te plaatsen. Zijn zoveel mensen om mij heen die 2+ kinderen hebben, zelf wil ik bewust geen eigen kinderen. Wel heb ik een kinderwens en zou ik bijvoorbeeld willen adopteren uit een systeem/land waarbij bewezen is dat niemand er aan profiteert.

Afijn, je kan je nooit 100% zien in een partij toch?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:07

Ik denk eigenlijk niet dat gratis kinderopvang meer kinderen promoot. Dat zie je ook niet in landen om ons heen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:08

Er is niet een partij die geheel volmaakt is.Ik stem op de PvdD, daar ben ik ook lid van.Wel vind ik het jammer dat Marianne Thieme weg is, omdat die die behalve dierenbeschermster ook nog gelovig was.En dat aspect zit er nu niet meer in voor zover ik het kan zien.De enige echt zwaar gelovige partij die er nu is,dat is de SGP, die echt pro-life is maar ja,dan gaat dat om het leven van mensen en niet van dieren.Terwijl ik vind dat de gehele schepping beschermd moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:09

Ik denk niet dat gratis kinderopvang zorgt voor meer kinderen..
Ik zie vaak mensen om me heen in (imo) niet fantastische omstandigheden, maar die krijgen toch veel kinderen. Bijvoorbeeld gezinnen in de bijstand.
Je houdt het niet tegen.

Denk wel dat het erg goed is dat vrouwen meer gaan werken. En dan het niet meer financieel voordeel geeft om niet te werken om zo kinderopvang uit te sparen want dat is zo duur.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:12

Daar geef ik je gelijk, andersom is het alleen nu ook niet echt aan te tonen. Persoonlijk voelt het gewoon krom en gaat het tegen mijn mening in. Ik gun iedereen hun kinderen en ben er echt dol op, echter heb ik ook genoeg gezien waardoor ik er zelf niet voor zou gaan kiezen.
Dus op basis daarvan ben ik het er niet mee eens, alle financiële middelen die we kwijt zouden zijn om gratis kinderopvang te realiseren zouden ook kunnen worden herverdeeld in de vergroening.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:22

Ik vroeg zojuist aan een kennis die begeleid wonen woont met een beperking waar hij op gaat stemmen... zijn antwoord was van haga...

Nu kun je volgens mij als je een beperking hebt op geen slechte partij stemmen dan fvd

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:27

Pantykous schreef:
Ik denk eigenlijk niet dat gratis kinderopvang meer kinderen promoot. Dat zie je ook niet in landen om ons heen.

Dat denk ik dus eerlijk gezegd wel.
Ik had jaren terug toevallig een studiegenoot, die had 3 kinderen genomen en gaf daarbij als reden aan dat ze van 3 kinderen en weinig/geen inkomen van de belasting etc dusdanig veel toeslagen kreeg dat ze daar meer aan over hield dan als ze zou gaan werken (even uitgaande van minimumloon, dit verdien ik helaas ook) , haar moeder kon als oppas dienen zodat hier geen kosten aan verbonden zaten en zij kon ondertussen wat meer genieten van het leven en in alle rust een studie volgen.
Vond dit best wel erg om te horen dat ze hier dus haar kinderen voor gebruikte, ik werkte fulltime voor een miezerig loontje en studeerde daarnaast dan dus nog voor die zelfde deeltijdstudie als haar.

Ik ben ook van mening dat we overbevolkt zijn, ik zou kinderen nooit kunnen betalen en wil het op dit moment ook niet, maar als ik wel kinderen zou willen en ik krijg de opvang gratis en kan daarnaast ook nog eens blijven werken, word de keuze toch wel ineens een heel stuk makkelijker.

Ipv van ze nog meer huizen gaan bouwen en dit soort dingen stimuleren lijkt het mij toch een beter plan om iets aan de overbevolking te doen en het geld voor dit soort zaken in milieu, natuur etcetera te stoppen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:29

Maar je moet de mensen die nu opzoek zijn naar een woning toch ergens huisvesten. Dus zullen er toch woningen gebouwd moeten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:36

Qua huizen bouwen zou ik graag willen dat er vooral duurzame appartementen komen. Die betaalbaar zijn om te huren of te kopen.

Ik zie zo vaak dat er nieuwbouw projecten zijn, maar dan zijn die huizen meteen 3 ton. Dat kunnen de mensen die geen huis kunnen krijgen nooit betalen.