Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robert45 schreef:Een hele gevaarlijke ontwikkeling.
Hedgefondsen speculeren inderdaad op een daling in dit geval. Het probleem is dat ze ook geld/aandelen lenen van bv pensioenfondsen en andere investeerders. Wanneer de hedgefondsen niet kunnen terugleveren moeten ze betalen. Kunnen ze dat niet dan zijn oa de brokers de volgende die moeten leveren/betalen. Kunnen die dat niet etc etc. Dan schuift het probleem door. Uiteindelijk zijn de verliezen voor de gewone man.
Het lijkt een leuk grapje en dat is het natuurlijk ook maar je kan het hele systeem laten omrollen.
tita schreef:Jongens
Ook gewone brokers kun je met geleend geld beleggen
Kan me voorstellen als je ziet dat een bepaald aandeel flink winst maakt dat je dan Ff 10000€ extra leent en einde dag terug betaald
Dus beleggen met geleend geld is normaal en doen heel veel jongeren want met je gespaard geld beleggen duurt gewoon te lang om je te begeven in de fire generatie
Ik beleg niet met geleend geld maar kan bv via mijn broker 50000€ extra beleggen
Wat GameStop is, is wel normaal met beleggen doen legio mensen alleen haalt nu de tv
Kijk naar de film wolf of Wallstreet
Badeendje schreef:Eh, wat er nu gebeurt is niet normaal. Gamestop is voor meer dan 100% geshort, dat is de hele reden waarom het aandeel nu zo gruwelijk veel geld waard is, het heeft niks met het bedrijf zelf te maken.
Loretta schreef:Badeendje schreef:Eh, wat er nu gebeurt is niet normaal. Gamestop is voor meer dan 100% geshort, dat is de hele reden waarom het aandeel nu zo gruwelijk veel geld waard is, het heeft niks met het bedrijf zelf te maken.
Is dat niet gewoon wat hedgefunds constant doen. en waardoor bedrijven failliet gaan en het personeel op straat komt te staan.
robert45 schreef:Een hele gevaarlijke ontwikkeling.
Hedgefondsen speculeren inderdaad op een daling in dit geval. Het probleem is dat ze ook geld/aandelen lenen van bv pensioenfondsen en andere investeerders. Wanneer de hedgefondsen niet kunnen terugleveren moeten ze betalen. Kunnen ze dat niet dan zijn oa de brokers de volgende die moeten leveren/betalen. Kunnen die dat niet etc etc. Dan schuift het probleem door. Uiteindelijk zijn de verliezen voor de gewone man.
Het lijkt een leuk grapje en dat is het natuurlijk ook maar je kan het hele systeem laten omrollen.
Loretta schreef:_San87_ schreef:Vooralsnog zijn de verliezen voor de hedgefunds. De eerste rechtszaken zijn ook al aangekondigd, hoorde ik.
Waar gaan die rechtszaken over als ik vragen mag?
_San87_ schreef:robert45 schreef:Een hele gevaarlijke ontwikkeling.
In principe mogen pensioenfondsen alleen investeren in long term, dus niet met hedge funds in zee gaan, als ik het goed heb begrepen. En als ze dat al doen, zal dat met een heel klein percentage zijn.
Vooralsnog zijn de verliezen voor de hedgefunds. De eerste rechtszaken zijn ook al aangekondigd, hoorde ik.
robert45 schreef:_San87_ schreef:
In principe mogen pensioenfondsen alleen investeren in long term, dus niet met hedge funds in zee gaan, als ik het goed heb begrepen. En als ze dat al doen, zal dat met een heel klein percentage zijn.
Vooralsnog zijn de verliezen voor de hedgefunds. De eerste rechtszaken zijn ook al aangekondigd, hoorde ik.
De aandelen die ze shorten worden geleend. Die geleende aandelen zijn onder andere van pensioenfondsen of andere grote financiële instellingen.
Pantykous schreef:Ik zit er volop in met aandelen, en m’n vriend, m’n broer en z’n vrouw en 3 van zijn vrienden ook. Afgelopen vrijdag was echt rete spannend voor closing, heb in tijden niet zoveel lol gehadwe gaan zien wat er gebeurt de komende dagen.
Heb vrijdag de hele dag level 2 data gevolgd en zelfs met de beperkingen van Robin Hood zag je hun impact nog heel goed in de aankopen.
robert45 schreef:Pantykous schreef:Ik zit er volop in met aandelen, en m’n vriend, m’n broer en z’n vrouw en 3 van zijn vrienden ook. Afgelopen vrijdag was echt rete spannend voor closing, heb in tijden niet zoveel lol gehadwe gaan zien wat er gebeurt de komende dagen.
Heb vrijdag de hele dag level 2 data gevolgd en zelfs met de beperkingen van Robin Hood zag je hun impact nog heel goed in de aankopen.
Ik hoop voor je dat je laag ingestapt bent. Zou er voor deze koers niet graag meer inzitten. De komende dagen gaan mensen hun winst nemen omdat mensen zenuwachtig worden. De brokers hebben alleen de laatkant open staan.
Zou zonde zijn als je veel winst misloopt.
robert45 schreef:Pantykous schreef:Ik zit er volop in met aandelen, en m’n vriend, m’n broer en z’n vrouw en 3 van zijn vrienden ook. Afgelopen vrijdag was echt rete spannend voor closing, heb in tijden niet zoveel lol gehadwe gaan zien wat er gebeurt de komende dagen.
Ik hoop voor je dat je laag ingestapt bent. Zou er voor deze koers niet graag meer inzitten. De komende dagen gaan mensen hun winst nemen omdat mensen zenuwachtig worden. De brokers hebben alleen de laatkant open staan.
Zou zonde zijn als je veel winst misloopt.
enzino schreef:Volgens Laura Unger (voormalig SEC Chairman onder Bush) is de short-squeeze vergelijkbaar met de bestorming van de Capitol op 6 januari en Jimmy Kimmel heeft al aangegeven dat "Russian bots" er onderdeel van zijn. Ook Elizabeth Warren wil dat de SEC snel onderzoek doet naar de Reddit gebruikers. Het lijkt me duidelijk: dit is een binnenlands terroristisch plan, met buitenlandse inmenging, om de Amerikaanse economie onderuit te halen. Waar eerst Trump en zijn supporters het probleem waren, zijn nu GameStop aandeelhouder het probleem. Ik zou maar oppassen om niet met een handje Gamestop aandelen te zitten wanneer de FBI/CIA binnen komt vallen om je als terrorist te behandelen.
(en natuurlijk heeft dit alles niets te maken met dat Wall Street 74 miljoen dollar "geïnvesteerd" heeft om Biden de verkiezingen te laten winnen).
Mkango schreef:Pantykous schreef:Haha, ja mooi altijd hoe ze het weten te draaien
Mooie framing idd.Maar goed, als het establishment er ergens hoofdzakelijk voor de rijken is, is het in de VS (en de UK).
_San87_ schreef:enzino schreef:Volgens Laura Unger (voormalig SEC Chairman onder Bush) is de short-squeeze vergelijkbaar met de bestorming van de Capitol op 6 januari en Jimmy Kimmel heeft al aangegeven dat "Russian bots" er onderdeel van zijn. Ook Elizabeth Warren wil dat de SEC snel onderzoek doet naar de Reddit gebruikers. Het lijkt me duidelijk: dit is een binnenlands terroristisch plan, met buitenlandse inmenging, om de Amerikaanse economie onderuit te halen. Waar eerst Trump en zijn supporters het probleem waren, zijn nu GameStop aandeelhouder het probleem. Ik zou maar oppassen om niet met een handje Gamestop aandelen te zitten wanneer de FBI/CIA binnen komt vallen om je als terrorist te behandelen.
(en natuurlijk heeft dit alles niets te maken met dat Wall Street 74 miljoen dollar "geïnvesteerd" heeft om Biden de verkiezingen te laten winnen).
Oh dat is wel heel creatief.
Loretta schreef:Maar ook wel heel eng. Wanneer mensen die niets illegaals doen opeens als terrorist worden aangemerkt omdat het de miljardairs njet bevalt dan is dat toch wel zorgelijk.