Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:45

Jammer dat ze hun eigen poten er niet afgeblazen hebben!
Eerst kloppen ook nog _-:(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:46

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2035125 ... in-kapelle

Als dit al gebeurt (de wat andere vorm van belletje trekken) in de aanloop naar oud en nieuw vrees ik het ergste.
In deze situatie kan de overheid het nooit goed doen denk ik. Laat je het los, dan is de situatie even explosief en zal het aantal besmettingen even explosief gaan stijgen. Ik weet niet wat erger is.
Politie zou bekende raddraaiers een nachtje kunnen opsluiten. Dat zou mogelijk al wat schelen.

Het artikel doet t niet meer?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:50

Hier wel op de aaipet :j

Zwaar vuurwerk bij 78 jarige vrouw in de de brievenbus gegooid maar ze hebben eerst aangeklopt dus vrouwtje liep naar de deur!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:54

Ja, hier inmiddels ook weer. Wat bezielt mensen :\.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:02

moonsparkle schreef:
Jessix schreef:
Nou dit inderdaad. Ook nu je leest (hier boven ergens een link) dat politie waarschuwt hun dienstwapen te gebruiken als het moet. Dat zou toch wel indruk moeten maken op ouders? Ik zou mijn kinderen niet uit het zicht laten.

Ik denk dat er heel veel ouders zijn die nog zo hard hun best doen maar waarvan de kinderen het verkeerde pad kiezen. Ik kijk heel vaak documentaires en het ligt echt niet altijd aan de opvoeding of aan de ouders.

Ik werk zelf in jeugdhulp, dus heb denk ik wel een redelijk beeld wat er mis kan zijn. Maar ik heb het eigenlijk over gezinnen met gewone pubers die graag vuurwerk afsteken. Die andere jaren ook bij Bureau Halt terecht komen. Niets mis met die kinderen, maar die overzien gewoon de gevaren nog niet. Nou die kinderen, daarvan hoop ik dat de ouders ze nu even niet uit het oog verliezen. Zou toch heel naar zijn als die verzeilt raken in een of andere rel waarbij dus ook door de politie hard opgetreden kan worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:07

Ik heb maar één wens: Dat het vanaf 21.00 tot 04.00 knetterhard gaat regenen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:07

Nou sorry hoor maar degene die vuurwerk door een brievenbus gooit mist toch echt wat in zijn bovenkamer, daarbij kan je als ouder toch ook in de gaten houden wat ze in huis halen qua vuurwerk!
Bij mij zouden die zware dingen echt niet in huis komen hoor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:08

bigone schreef:

_/-\o_

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:10

bigone schreef:

Dit hoop ik ook *\o/*

Ik woon in een dorp. Hier is tot nu toe weinig of niets.
Maar voor de grotere steden ben ik bang dat er toch dingen gaan gebeuren. Ik hoop dan ook dat de nacht rustig gaat verlopen en dat de hulpdiensten niet belemmerd worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:16

Bij voorkeur hoosregen vanaf 12 uur smiddags tot de dag erop of zo. Maar nadeel dan. Dan blijven al die nitraatbommen en cobras over.

Of neem een veraf terrein en geef daar mensen toestemming alles af te steken. Hek er omheenzetten. }>

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:26

bigone schreef:

Ik zet de regendans alvast in

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:42

Ik hoop dat iedereen zijn verstand gebruikt dit jaar en zeker met het afsteken van vuurwerk. Als je het in brievenbussen gaat gooien ben je het verstand al aardig kwijt. 3 jaar geleden is er op mijn werk een brievenbus aan gort geblazen. En nee, dit ging niet per ongeluk, je tilt bewust de klep op en stopt het vuurwerk naar binnen. Mijn cliënten helemaal van slag vanwege dit gebeuren.
Deze week bij ons in de buurt veel onrust met jongeren die rellen, politie, ME in grote hoeveelheden op de been. Ik snap het niet, we hebben allemaal last van de Corona en het wordt een ander jaar dan anders. Pas je gewoon aan en hopen op een beter 2021.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:46

Ik plak mijn brievenbus af op oudejaarsdag, doe er wel een plankje voor met ductape of zo. Gaat er 2 Jan wel weer af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:26

Billy schreef:
Ik plak mijn brievenbus af op oudejaarsdag, doe er wel een plankje voor met ductape of zo. Gaat er 2 Jan wel weer af

Gezellig plekje, Billy, Poetsplaats :Y)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:33

Nielojram schreef:
Billy schreef:

Gezellig plekje, Billy, Poetsplaats :Y)

Haha das al ff geleden... Woon nu in een klein dorp in Zeeland, geloof nooit dat ze daar gaan handhaven...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:20

Dit jaar ga ik geen gelukkig nieuw jaar wensen aan de buren. Gewoon binnen zitten naar de conference kijken met hapjes en verder niks.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:25

Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

-ik denk er nu al aan. Zou niet in hun schoenen willen staan. Maak me er ook wel zorgen om. Hoop dat het allemaal meevalt..

Oja 'deze ellende is gecreëerd door de overheid'
Nou ik zal je wat vertellen, ik had gister de HAP nodig voor een ernstig zieke corona patiënt, die konden pas na lange tijd komen omdat ze de hele ochtend te druk waren met alleen maar corona patiënten. Er is geen ruimte meer. De rek is er uit! Dus de vuurwerkslachtoffers kunnen er gewoon niet meer bij. Ik snap het wel, en hadden we deze oplossing nou met z'n allen geaccepteerd, dan was dit een prima oplossing. Maar er moeten altijd weer mensen zijn die egoïstisch tegendraads gaan zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:03

Respect is er al tijden niet meer en dat begint bij de ,,wortel,, om het zo maar te zeggen.
Kinderen moeten weer opgevoed worden en niet zo gepamperd en verwend!
Leraren moeten met U aangesproken worden. Meneer, mevrouw en U tegen meerdere en ouderen. En dan moeten volwassenen niet zeiken dat ze zich dan zo oud voelen als een kind U tegen je zegt!! Niet alles meer bij voornaam en je en jij of het je broer is.
En wat mij betreft mogen kinderen ook weer een ouderwets pak slaag krijgen als ze niet luisteren en vervelend zijn. Kregen wij vroeger ook. Ben er niet slechter van geworden en als ik zelf kinderen had dan hadden ze ook een pak op hun donder gehad als dat nodig was.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:04

Eens. En fatsoenlijk schrijven en spreken. Allemaal opvoeding

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:28

Popstra schreef:
Respect is er al tijden niet meer en dat begint bij de ,,wortel,, om het zo maar te zeggen.
Kinderen moeten weer opgevoed worden en niet zo gepamperd en verwend!
Leraren moeten met U aangesproken worden. Meneer, mevrouw en U tegen meerdere en ouderen. En dan moeten volwassenen niet zeiken dat ze zich dan zo oud voelen als een kind U tegen je zegt!! Niet alles meer bij voornaam en je en jij of het je broer is.
En wat mij betreft mogen kinderen ook weer een ouderwets pak slaag krijgen als ze niet luisteren en vervelend zijn. Kregen wij vroeger ook. Ben er niet slechter van geworden en als ik zelf kinderen had dan hadden ze ook een pak op hun donder gehad als dat nodig was.

dat is jouw mening ik kijk daar anders tegen aan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:20

Een groot deel van de ouders kan zelf amper normaal praten en schrijven, niet zo vreemd dat kroost het dan ook niet leert.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:17

Nou vroeger (30 jaar geleden of langer) was het hier nog veel erger met lampegiet (lokaal feest) werd zo ongeveer 't hele dorp in de fik gestoken door de jeugd :=
Van slaan krijg je trouwens ook geen brave kinderen. Streng zijn kan ook zonder er op los te meppen maar met respect zodat je je kind ook respect leert te hebben en daarin dus het goede voorbeeld geeft. Maargoed dat is weer 'n andere discussie :D
Er zijn ouders zat die zelf het vuurwerkverbod onzin vinden en hun Kids dus ook lekker laten gaan, die leven zich niet in in andere mensen of hulpverleners, dan ben je gewoon a-sociaal :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:23

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:06

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:07

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... aarsrellen

Oh wat ben ik blij daar niet te wonen. Het gemak waarmee verteld wordt wat ze allemaal van plan zijn, boom in de fik steken ruiten sneuvelen bij mensen die ze gaan dwars zitten. Soms zou je willen dat een journalist dit moet doorgeven met foto aan de politie.

Stelletje dwazen. De man ook als laatste ik vrees voor rellen maar ik ga zelf ook illegaal vuurwerk afsteken twee straten verderop. -:(-