Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Ik vind het te ver gaan dat iemand de dierenpolitie ingeschakeld had toentertijd. Maar ik snapte wel dat mensen zich zorgen maakten om jouw paard. Mensen hebben met je meegedacht hoe je het geld bij elkaar kon sprokkelen met fotoshoots, er waren bokkers die je geld wilden lenen. Maar je ging liever zelf aan hoeven vijlen die een stuk of 5 (?) smeden eerder al niet goed kregen en de nieuwe foto's achteruitgang lieten zien. En dat omdat je eerder al 300 euro aan foto's had uitgegeven. Dan kun je toch wel bedenken dat mensen ernstig twijfelen of je wel goed bezig bent voor je paard? Je leek zelf de ernst niet in te zien. Ik heb heel vaak op het punt gestaan je een pb te sturen omdat ik na het sluiten van dat topic nog vaak aan je paard heb gedacht. Maar dat bewust ook niet gedaan omdat ik wist dat ik het antwoord waarschijnlijk toch niet wilde horen.
Het is een ethische kwestie hoever je dan als buitenstaander kan gaan. Maar ik denk dat je zelf ook eens kritisch naar jezelf moet kijken wat je post. Op bokt zitten dierenliefhebbers. Dan ga je er ook vanuit dat de mods alles voor hun dieren doen wat in hun macht ligt. En niet erover nadenken om hun katten weg te doen omdat die de nieuwe bank beschadigen bijvoorbeeld. Je hebt in zekere zin toch een voorbeeldfunctie. Uiteraard betekent dat niet dat je vogelvrij verklaard bent en dat wij alles maar mogen roepen en zeggen. Dus ja ik zal zeker ook kritisch naar mezelf kijken. Ik heb ook redelijk pittig in je topic gereageerd op het eind. Al waren het wel reacties die ik ook in het echt gezegd zou hebben. Want dat probeer ik als leidraad te houden. Enkel dingen typen die je ook face to face tegen iemand zou zeggen.
Uiteindelijk denk ik dat iedereen hier lering uit moet trekken. Het was minder geëscaleerd als het topic eerder gesloten was. En ja, we moeten ons beseffen dat we iemand kunnen kwetsen met een reactie.
Jessix schreef:Ja en aan de andere kant... als de dierenpolitie nou wel dierenleed had aangetroffen dan was degene die gebeld had nu een held. Een dier kan niet voor zichzelf opkomen, dus iemand anders moet dat voor hem doen.
Ik vind het moeilijk... Ik vond het inderdaad een heksenjacht. Maar als ik bovenstaande posten ook weer opnieuw lees over het zelf gaan trimmen van de hoeven dan weet ik ook wel weer dat ik dat toen ook echt niet kon begrijpen. Ik denk dat het topic gewoon eerder had moeten stoppen.
Shadow0 schreef:Maar modteam: is het dan niet een idee om weer ietsjes minder allemaal te laten gebeuren, en weer wat meer te sturen? Ik krijg op tems eigenlijk alleen maar terug dat er niks gedaan kan worden/niks gedaan wordt.
Problemen als cyberpesten lossen niet als sneeuw voor de zon op, maar hoe Bokt zich daarin opstelt maakt wel uit. En als je dan gewoon vrij consequent dat soort dingen niet toelaat, kun je ook opkomen voor je teamleden.
sarablack schreef:Shadow0 schreef:Maar modteam: is het dan niet een idee om weer ietsjes minder allemaal te laten gebeuren, en weer wat meer te sturen? Ik krijg op tems eigenlijk alleen maar terug dat er niks gedaan kan worden/niks gedaan wordt.
Problemen als cyberpesten lossen niet als sneeuw voor de zon op, maar hoe Bokt zich daarin opstelt maakt wel uit. En als je dan gewoon vrij consequent dat soort dingen niet toelaat, kun je ook opkomen voor je teamleden.
In een ander topic word er door een groepje ook erg gehakt op iemand. Als je er wat van zegt doet de mod er niks aan,we houden het in de gaten zegt ze dan.
Mijn moeder had me gewaarschuwd voor ik me registreerde,maar ik dacht het valt wel mee. maar buiten dat topic ,zat ik van de week ook al een topic te lezen dat via bokt of in ieder geval door een bokker valse info over iemands relatie was gestuurd. En als ik dit dan lees over deze ts dan denk ik dat mijn moeder gelijk heb. Ik ben misschien naïf maar zie hier soms dingen voorbij komen...
Mindim schreef:Als ik het topic zo bekijk, dan vind ik de filmpjes en foto's tenenkrommend. Ik vind het dieronwaardig om het met pijn te laten rondlopen jarenlang. Dan doe je als eigenaar toch iets erg verkeerd. Dat druist tegen mijn normen en waarden in en vast ook van velen met mij.
Een heksenjacht vind ik te ver gaan, maar snap prima dat iemand de dierenpolitie heeft gebeld.
Op deze manier een paard houden en dan een voorbeeldfunctie hebben hier op bokt, vind ik ook niet samen gaan.
MarcoBorsato schreef:sarablack schreef:
In een ander topic word er door een groepje ook erg gehakt op iemand. Als je er wat van zegt doet de mod er niks aan,we houden het in de gaten zegt ze dan.
Mijn moeder had me gewaarschuwd voor ik me registreerde,maar ik dacht het valt wel mee. maar buiten dat topic ,zat ik van de week ook al een topic te lezen dat via bokt of in ieder geval door een bokker valse info over iemands relatie was gestuurd. En als ik dit dan lees over deze ts dan denk ik dat mijn moeder gelijk heb. Ik ben misschien naïf maar zie hier soms dingen voorbij komen...
Laten we het alsjeblieft bij dit onderwerp houden en niet afdwalen naar andere topics, andere mensen.
sarablack schreef:Het gaat toch over normen en waarden ? Niet alleen over de ts en over cyberpesten en wat het doet met mensen.Dat heeft wel degelijk met andere topics te maken of Bokt an sich
Gini schreef:Kijk, dit is zo een verhaal waar het heel gemakkelijk is om een bepaalde mening te hebben als je zelf niet in het oog van de storm staat. Een mening die misschien ook wel heel snel verandert op het moment dat het jouw adresgegevens zijn die aan wildvreemden worden doorgespeeld en de instanties voor je deur staan.
Ik probeer zo weinig mogelijk te delen, maar goed, op het moment dat men mij kwaad wilt doen zal er vast wel genoeg te vinden zijn.
Jilletje schreef:Mindim schreef:Als ik het topic zo bekijk, dan vind ik de filmpjes en foto's tenenkrommend. Ik vind het dieronwaardig om het met pijn te laten rondlopen jarenlang. Dan doe je als eigenaar toch iets erg verkeerd. Dat druist tegen mijn normen en waarden in en vast ook van velen met mij.
Een heksenjacht vind ik te ver gaan, maar snap prima dat iemand de dierenpolitie heeft gebeld.
Op deze manier een paard houden en dan een voorbeeldfunctie hebben hier op bokt, vind ik ook niet samen gaan.
Dit dus! En zo had shanna nog wel wat topics waarbij ik zo mijn twijfels had over diervriendelijkheid.
En ja ik heb dit ook aan shanna.....en andere mods laten blijken. Dat dit gewoon niet past bij de voorbeeld functie die ze had.
Ik ben van mening dat er ook veeeeeel bokkers zijn die hier gewoon niet thuis horen, juist omdat zij aanstootgevend zijn........en dan niet iemand met een lollige avatar......maar juist die mensen verpesten wel de sfeer en lokken de zogenoemde persoonlijke aanvallen uit........ik snap het wel hoor ondanks dat ik het niet goed wil praten. Maar er mag letterlijk niks besproken worden op bokt betrefd mensen want dan word het persoonlijk.......maar elke gebruiker is toch een persoon??? De frustrsties lopen hoog op en omdat mensen toch graag hun kant van het verhaal kwijt willen ontstaan er kliekjes buiten bokt.
En mensen mogen ook wel wat meer ruggengraat kweken, niet elke opmerking die op de persoon word gemaakt is meteen ook mar cyberpesten.
De betreffende zou ook eens achter zijn oren kunnen krabben en bedenken waarom er zo word gereageerd.
Gini schreef:Omdat Bokkers soms ook echt wel een stelletje hyena's zijn en afkomen op de geur van bloed?
k_m schreef:Ik heb je topic ook gevolgd. En ja het is te ver gegaan, maar je moet toch ook toegeven dat je daar zelf een groot aandeel in had. Jij zag het als een naslagwerk, maar dan had je dat beter ergens privé gepost. Je zit op een forum, je kan verwachten dat mensen er op gaan reageren en doorgaan. Verder negeerde je zelf een heel deel mensen die wel vriendelijk bleven, die veel tips en hulp aanboden. Zelfs financieel. Als je je daar op had gefocust had dit verhaal helemaal anders afgelopen.
Hoewel ik het dus sneu vind dat het zo ver is gekomen, denk ik dat je ook in je eigen boezem mag kijken. Normen en waarden komen langs 2 kanten, en het is maar net hoe je er zelf mee om gaat..