Normen en waarden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:35

Ik heb je topic ook een tijd gevold Shanna. Hoewel ik zelf dingen misschien wat anders had aangepakt, vond ik het wel heel fijn dat je informatie bleef delen. Dit topic is ook zeker interessant voor mensen die een soortgelijk probleem hebben.
Dat het topic zo uit de hand liep was zeer zeker niet nodig, en de heksenjacht sloeg al helemaal nergens op.

Mensen beseffen niet dat er een gebruiker achter het schermpje zit die ondanks soms beperkte mogelijkheden toch zijn/haar best doet.

Wat betreft bokt en appgroepjes. Ik zit al een 2 jaar in een afval app. Juist heel erg gezellig en wordt gefocust op afvallen en elkaar een hart onder de riem steken. Dat er blijkbaar (?) appgroepen zijn om andere zwart te maken is behoorlijk laag.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:38

capopjekop schreef:
Ik vind het te ver gaan dat iemand de dierenpolitie ingeschakeld had toentertijd. Maar ik snapte wel dat mensen zich zorgen maakten om jouw paard. Mensen hebben met je meegedacht hoe je het geld bij elkaar kon sprokkelen met fotoshoots, er waren bokkers die je geld wilden lenen. Maar je ging liever zelf aan hoeven vijlen die een stuk of 5 (?) smeden eerder al niet goed kregen en de nieuwe foto's achteruitgang lieten zien. En dat omdat je eerder al 300 euro aan foto's had uitgegeven. Dan kun je toch wel bedenken dat mensen ernstig twijfelen of je wel goed bezig bent voor je paard? Je leek zelf de ernst niet in te zien. Ik heb heel vaak op het punt gestaan je een pb te sturen omdat ik na het sluiten van dat topic nog vaak aan je paard heb gedacht. Maar dat bewust ook niet gedaan omdat ik wist dat ik het antwoord waarschijnlijk toch niet wilde horen.

Het is een ethische kwestie hoever je dan als buitenstaander kan gaan. Maar ik denk dat je zelf ook eens kritisch naar jezelf moet kijken wat je post. Op bokt zitten dierenliefhebbers. Dan ga je er ook vanuit dat de mods alles voor hun dieren doen wat in hun macht ligt. En niet erover nadenken om hun katten weg te doen omdat die de nieuwe bank beschadigen bijvoorbeeld. Je hebt in zekere zin toch een voorbeeldfunctie. Uiteraard betekent dat niet dat je vogelvrij verklaard bent en dat wij alles maar mogen roepen en zeggen. Dus ja ik zal zeker ook kritisch naar mezelf kijken. Ik heb ook redelijk pittig in je topic gereageerd op het eind. Al waren het wel reacties die ik ook in het echt gezegd zou hebben. Want dat probeer ik als leidraad te houden. Enkel dingen typen die je ook face to face tegen iemand zou zeggen.

Uiteindelijk denk ik dat iedereen hier lering uit moet trekken. Het was minder geëscaleerd als het topic eerder gesloten was. En ja, we moeten ons beseffen dat we iemand kunnen kwetsen met een reactie.

Sluit mij hierbij aan.

Ik heb het topic vanaf begin af aan gevolgd en waar Shanna het als naslagwerk zag, zagen bokkers het als een vraag. Het topic heeft ook wel heel lang geduurd en het ging steeds een beetje hetzelfde. Ik vond de dierenpolitie inschakelen te ver gaan, maar ik zag het wel aankomen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:48

Ja en aan de andere kant... als de dierenpolitie nou wel dierenleed had aangetroffen dan was degene die gebeld had nu een held. Een dier kan niet voor zichzelf opkomen, dus iemand anders moet dat voor hem doen.

Ik vind het moeilijk... Ik vond het inderdaad een heksenjacht. Maar als ik bovenstaande posten ook weer opnieuw lees over het zelf gaan trimmen van de hoeven dan weet ik ook wel weer dat ik dat toen ook echt niet kon begrijpen. Ik denk dat het topic gewoon eerder had moeten stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:51

Goed dat je het deelt, Shanna.

Ik vind het nog steeds wel lastig. Paard loopt gevoelig en medicatie is aanwezig. Dus Blijke staat nog altijd op medicatie?
Fijn dat de dierenpolitie geen stokkreupel paard aantroffen en dat zij het aanvaardbaar vinden. Maar nog steeds is de casus erg heftig, dat kan niemand ontkennen.
En een paard niet zien en dus niet kunnen oordelen gaat hier niet op want er werden röntgenfoto's gedeeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-20 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:53

Jessix schreef:
Ja en aan de andere kant... als de dierenpolitie nou wel dierenleed had aangetroffen dan was degene die gebeld had nu een held. Een dier kan niet voor zichzelf opkomen, dus iemand anders moet dat voor hem doen.

Ik vind het moeilijk... Ik vond het inderdaad een heksenjacht. Maar als ik bovenstaande posten ook weer opnieuw lees over het zelf gaan trimmen van de hoeven dan weet ik ook wel weer dat ik dat toen ook echt niet kon begrijpen. Ik denk dat het topic gewoon eerder had moeten stoppen.

Maar naar wat ik begrijp was Shanna wel met de dierenarts in contact, recent. En die zag geen reden voor inslapen oid.
Dan kan je inschakelen wie je wilt maar zal een dierenpolitie nooit iets gaan doen.
Die gaan echt niet in discussie met de dierenarts.
Dan kun je als bokker er een mening over hebben, maar dan moet je ook beseffen dat een instantie daar heen sturen op niets uit zal lopen.
Dat zou natuurlijk anders zijn als iemand al lange tijd geen dierenarts meer heet laten komen.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 04-09-20 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:54

Zoveel mensen, zoveel meningen. Zelf vind ik een melding maken bij de dierenpolitie geen probleem. Die zijn daar toch voor? En als de dierenpolitie dan concludeert dat alles ok is, prima toch? Ik til veel zwaarder aan roddelgroepjes, dat is echt achterbaks gedoe.
Verder denk ik wel dat de mods korter op de bal mogen spelen. Het gebeurt wel vaker dat topics van kwaad naar erger gaan. Op een bepaald moment loopt het dan echt uit de hand, alles is al meerdere malen gezegd maar het blijft dan maar doorgaan.

Anoniem

Re: Normen en waarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:01

Als ik het topic zo bekijk, dan vind ik de filmpjes en foto's tenenkrommend. Ik vind het dieronwaardig om het met pijn te laten rondlopen jarenlang. Dan doe je als eigenaar toch iets erg verkeerd. Dat druist tegen mijn normen en waarden in en vast ook van velen met mij.
Een heksenjacht vind ik te ver gaan, maar snap prima dat iemand de dierenpolitie heeft gebeld.
Op deze manier een paard houden en dan een voorbeeldfunctie hebben hier op bokt, vind ik ook niet samen gaan.

sarablack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:05

Shadow0 schreef:
Maar modteam: is het dan niet een idee om weer ietsjes minder allemaal te laten gebeuren, en weer wat meer te sturen? Ik krijg op tems eigenlijk alleen maar terug dat er niks gedaan kan worden/niks gedaan wordt.
Problemen als cyberpesten lossen niet als sneeuw voor de zon op, maar hoe Bokt zich daarin opstelt maakt wel uit. En als je dan gewoon vrij consequent dat soort dingen niet toelaat, kun je ook opkomen voor je teamleden.

In een ander topic word er door een groepje ook erg gehakt op iemand. Als je er wat van zegt doet de mod er niks aan,we houden het in de gaten zegt ze dan.
Mijn moeder had me gewaarschuwd voor ik me registreerde,maar ik dacht het valt wel mee. maar buiten dat topic ,zat ik van de week ook al een topic te lezen dat via bokt of in ieder geval door een bokker valse info over iemands relatie was gestuurd. En als ik dit dan lees over deze ts dan denk ik dat mijn moeder gelijk heb. Ik ben misschien naïf maar zie hier soms dingen voorbij komen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:15

sarablack schreef:
Shadow0 schreef:
Maar modteam: is het dan niet een idee om weer ietsjes minder allemaal te laten gebeuren, en weer wat meer te sturen? Ik krijg op tems eigenlijk alleen maar terug dat er niks gedaan kan worden/niks gedaan wordt.
Problemen als cyberpesten lossen niet als sneeuw voor de zon op, maar hoe Bokt zich daarin opstelt maakt wel uit. En als je dan gewoon vrij consequent dat soort dingen niet toelaat, kun je ook opkomen voor je teamleden.

In een ander topic word er door een groepje ook erg gehakt op iemand. Als je er wat van zegt doet de mod er niks aan,we houden het in de gaten zegt ze dan.
Mijn moeder had me gewaarschuwd voor ik me registreerde,maar ik dacht het valt wel mee. maar buiten dat topic ,zat ik van de week ook al een topic te lezen dat via bokt of in ieder geval door een bokker valse info over iemands relatie was gestuurd. En als ik dit dan lees over deze ts dan denk ik dat mijn moeder gelijk heb. Ik ben misschien naïf maar zie hier soms dingen voorbij komen...

Laten we het alsjeblieft bij dit onderwerp houden en niet afdwalen naar andere topics, andere mensen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:15

Topic heb ik enigzins meegekregen en om eerlijk te zijn verbaasde het mij al dat het zo lang is open gebleven. Ik denk dat hier een meervoud aan factoren een rol hebben gespeeld nl:
- als mod heb je een schietschijf op je voorhoofd. Is dat okee? Nee, maar dat kleurtje werkt als een vergrootglas op álles wat je post. Voor sommigen als rode lap op een stier, voor anderen ben je simpelweg iemand met voorbeeldfunctie die zich ook zo dient te gedragen op bokt
- je post op een forum vol dierenliefhebbers, het is te verwachten dat die meeleven, zich betrokken voelen bij het leed van een dier. Als dat dier jaar in jaar uit kreupel staat en verstoken lijkt van de juiste medische hulp dan gaan gemoederen oplopen. Is dat okee? Misschien niet. Is het te verwachten: imo wel.
- het team is handelingsverlegen geworden juist omdat TS een mod was en heeft haar op dat vlak in de steek gelaten. Imo had het topic stukken beter gestuurd en gemodereerd moeten worden of eerder gesloten, zoals ook bij een zwarte gebruiker zou zijn gebeurd. Hand boven het hoofd houden: niet okee, maar het tegenovergestelde is dat ook niet.
-TS had zelf beter in moeten schatten dat haar topic escaleerde en ervoor kunnen kiezen om te stoppen met updaten.

Tot slot: dat men er actief op uit is gegaan om TS haar adres te achterhalen vind ik te ver gaan. Echter kan ik het inschakelen van de dierenpolitie wel begrijpen. Zeker als je ziet hoe lang de situatie rond TS haar paard zich voortsleepte en hoe de emoties op zijn gelopen. Ik denk dat er door alle partijen wel iets geleerd kan worden uit deze situatie

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:16

Ik heb nu de desbetreffende foto's gezien en schrik daar ook van. Ik zou zeker ook een andere keuze maken.
Maar blijft staan dat een dierenarts er dus geen probleem in zag. Hoe opmerkelijk dan ook.
Is dan een bokker bespreken op app groepen dan wel de juiste weg?
Had het topic wel gesloten moeten worden, is dat een goede keuze? Misschien ook wel niet.
Kun je het beter openbaar houden zodat het daar blijft ipv sudderend op de achtergrond?

Inderdaad in acht nemend het topic 2 dagen terug.

Zijn dat dan steeds dezelfde bokkers?
Of is dat niet bekend?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:18

Mars schreef:
Topic heb ik enigzins meegekregen en om eerlijk te zijn verbaasde het mij al dat het zo lang is open gebleven.

Ik verbaas me er zelfs over dat het nog te vinden is.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:18

Mindim schreef:
Als ik het topic zo bekijk, dan vind ik de filmpjes en foto's tenenkrommend. Ik vind het dieronwaardig om het met pijn te laten rondlopen jarenlang. Dan doe je als eigenaar toch iets erg verkeerd. Dat druist tegen mijn normen en waarden in en vast ook van velen met mij.
Een heksenjacht vind ik te ver gaan, maar snap prima dat iemand de dierenpolitie heeft gebeld.
Op deze manier een paard houden en dan een voorbeeldfunctie hebben hier op bokt, vind ik ook niet samen gaan.

Dit dus! En zo had shanna nog wel wat topics waarbij ik zo mijn twijfels had over diervriendelijkheid.
En ja ik heb dit ook aan shanna.....en andere mods laten blijken. Dat dit gewoon niet past bij de voorbeeld functie die ze had.

Ik ben van mening dat er ook veeeeeel bokkers zijn die hier gewoon niet thuis horen, juist omdat zij aanstootgevend zijn........en dan niet iemand met een lollige avatar......maar juist die mensen verpesten wel de sfeer en lokken de zogenoemde persoonlijke aanvallen uit........ik snap het wel hoor ondanks dat ik het niet goed wil praten. Maar er mag letterlijk niks besproken worden op bokt betrefd mensen want dan word het persoonlijk.......maar elke gebruiker is toch een persoon??? De frustrsties lopen hoog op en omdat mensen toch graag hun kant van het verhaal kwijt willen ontstaan er kliekjes buiten bokt.
En mensen mogen ook wel wat meer ruggengraat kweken, niet elke opmerking die op de persoon word gemaakt is meteen ook mar cyberpesten.
De betreffende zou ook eens achter zijn oren kunnen krabben en bedenken waarom er zo word gereageerd.

sarablack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:20

MarcoBorsato schreef:
sarablack schreef:

Laten we het alsjeblieft bij dit onderwerp houden en niet afdwalen naar andere topics, andere mensen.

Het gaat toch over normen en waarden ? Niet alleen over de ts en over cyberpesten en wat het doet met mensen.Dat heeft wel degelijk met andere topics te maken of Bokt an sich

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:24

sarablack schreef:
Het gaat toch over normen en waarden ? Niet alleen over de ts en over cyberpesten en wat het doet met mensen.Dat heeft wel degelijk met andere topics te maken of Bokt an sich

Volgens mij gaat het over Shanna en waarom de situatie zo geëscaleerd is. Ik denk dat dat onderwerp ingewikkeld genoeg is zonder voorbeelden van andere casussen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:25

sarablack schreef:

:j

Bespreken buiten bokt wat hier wel terecht komt, op een lelijke manier. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:25

Bedankt voor je verhaal, ik denk zeker dat er een kern van waarheid in zit. Internet verhardt. En flink ook.

Dat iemand de dierenpolitie heeft gebeld, zou ik niet over in zitten. Je bent er zelf immers van overtuigd dat je het goede doet voor je paard, toch :).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:28

Kijk, dit is zo een verhaal waar het heel gemakkelijk is om een bepaalde mening te hebben als je zelf niet in het oog van de storm staat. Een mening die misschien ook wel heel snel verandert op het moment dat het jouw adresgegevens zijn die aan wildvreemden worden doorgespeeld en het jouw deur is waar de instanties voor staan.
Ik probeer zo weinig mogelijk te delen, maar goed, op het moment dat men mij kwaad wilt doen zal er vast wel genoeg te vinden zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:31

Gini schreef:
Kijk, dit is zo een verhaal waar het heel gemakkelijk is om een bepaalde mening te hebben als je zelf niet in het oog van de storm staat. Een mening die misschien ook wel heel snel verandert op het moment dat het jouw adresgegevens zijn die aan wildvreemden worden doorgespeeld en de instanties voor je deur staan.
Ik probeer zo weinig mogelijk te delen, maar goed, op het moment dat men mij kwaad wilt doen zal er vast wel genoeg te vinden zijn.

Dat adressen worden doorgespeeld vind ik er ook wel echt over. Zomaar privégevens delen is nasty.

Maar met t bellen van de dierenpolitie an sich, heb ik weer geen probleem :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:41

Jilletje schreef:
Mindim schreef:

Dit dus! En zo had shanna nog wel wat topics waarbij ik zo mijn twijfels had over diervriendelijkheid.
En ja ik heb dit ook aan shanna.....en andere mods laten blijken. Dat dit gewoon niet past bij de voorbeeld functie die ze had.

Ik ben van mening dat er ook veeeeeel bokkers zijn die hier gewoon niet thuis horen, juist omdat zij aanstootgevend zijn........en dan niet iemand met een lollige avatar......maar juist die mensen verpesten wel de sfeer en lokken de zogenoemde persoonlijke aanvallen uit........ik snap het wel hoor ondanks dat ik het niet goed wil praten. Maar er mag letterlijk niks besproken worden op bokt betrefd mensen want dan word het persoonlijk.......maar elke gebruiker is toch een persoon??? De frustrsties lopen hoog op en omdat mensen toch graag hun kant van het verhaal kwijt willen ontstaan er kliekjes buiten bokt.
En mensen mogen ook wel wat meer ruggengraat kweken, niet elke opmerking die op de persoon word gemaakt is meteen ook mar cyberpesten.
De betreffende zou ook eens achter zijn oren kunnen krabben en bedenken waarom er zo word gereageerd.

Had vanmiddag al een heel epistel getikt. Verwijderd, maar als ik zo eens lees delen meer mensen mijn mening. ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:44

Jilletje schreef:

Omdat Bokkers soms ook echt wel een stelletje hyena's zijn en afkomen op de geur van bloed? :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:46

KimD schreef:
Mars schreef:
Topic heb ik enigzins meegekregen en om eerlijk te zijn verbaasde het mij al dat het zo lang is open gebleven.

Ik verbaas me er zelfs over dat het nog te vinden is.

Vind ik ook wel!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:46

Ik heb je topic ook gevolgd. En ja het is te ver gegaan, maar je moet toch ook toegeven dat je daar zelf een groot aandeel in had. Jij zag het als een naslagwerk, maar dan had je dat beter ergens privé gepost. Je zit op een forum, je kan verwachten dat mensen er op gaan reageren en doorgaan. Verder negeerde je zelf een heel deel mensen die wel vriendelijk bleven, die veel tips en hulp aanboden. Zelfs financieel. Als je je daar op had gefocust had dit verhaal helemaal anders afgelopen.

Hoewel ik het dus sneu vind dat het zo ver is gekomen, denk ik dat je ook in je eigen boezem mag kijken. Normen en waarden komen langs 2 kanten, en het is maar net hoe je er zelf mee om gaat..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:47

En waarom die smiley???
Er zijn bepaalde bokkers die bewust bloedzuigen. Maar daar word weinig tot niks tegen gedaan ookal is het overduidelijk. Maar zodra iemand er dan zelf wat van zegt komt er meteen een mod op af

Gini schreef:
Omdat Bokkers soms ook echt wel een stelletje hyena's zijn en afkomen op de geur van bloed? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:50

k_m schreef:
Ik heb je topic ook gevolgd. En ja het is te ver gegaan, maar je moet toch ook toegeven dat je daar zelf een groot aandeel in had. Jij zag het als een naslagwerk, maar dan had je dat beter ergens privé gepost. Je zit op een forum, je kan verwachten dat mensen er op gaan reageren en doorgaan. Verder negeerde je zelf een heel deel mensen die wel vriendelijk bleven, die veel tips en hulp aanboden. Zelfs financieel. Als je je daar op had gefocust had dit verhaal helemaal anders afgelopen.

Hoewel ik het dus sneu vind dat het zo ver is gekomen, denk ik dat je ook in je eigen boezem mag kijken. Normen en waarden komen langs 2 kanten, en het is maar net hoe je er zelf mee om gaat..

Ja ben het hier wel heel erg mee eens.