Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Liezel1 schreef:Als je ziet wat de dagelijkse bezigheden van Jerry zijn en hoeveel subsidie hij daarvoor krijgt, vind ik de tekst ergens wel toepasselijk. Die man is beroepsdemonstrant en krijgt bakken subsidie.....
Suzanne F. schreef:Liezel1 schreef:Als je ziet wat de dagelijkse bezigheden van Jerry zijn en hoeveel subsidie hij daarvoor krijgt, vind ik de tekst ergens wel toepasselijk. Die man is beroepsdemonstrant en krijgt bakken subsidie.....
Precies. Maar als je hem niet herkent en je denkt dat het doorsnee zwarte man is kan het plaatje wel erg rascistisch overkomen.
Maar die Jerry maakt het echt niet beter, al denkt hij van wel. Hij is van KOZP toch?
_Penotti schreef:Als jij dat werkelijk vindt, waarom heb je het dan tegelijkertijd in negatieve zin over 'de gekleurde medemens', waarmee je je relativering volkomen ongeloofwaardig maakt?Wel vind ik het echt intens rot voor de mensen met een kleur die hier zo stinkend de best doet
Askja schreef:_Penotti schreef:Als jij dat werkelijk vindt, waarom heb je het dan tegelijkertijd in negatieve zin over 'de gekleurde medemens', waarmee je je relativering volkomen ongeloofwaardig maakt?Wel vind ik het echt intens rot voor de mensen met een kleur die hier zo stinkend de best doet
Dat is exact wat me stoort aan hoe een aantal mensen zich over dit onderwerp uitlaat. Een heel betoog houden waarin overduidelijk een link wordt gelegd tussen criminaliteit en overlast, en huidskleur/afkomst, maar vervolgens wel benadrukken dat men absoluut geen racist is.
Dan vraag ik me af wat racisme voor deze mensen eigenlijk inhoudt.
Ook storend dat het topic op deze manier een andere draai krijgt en de oorspronkelijke vraag genegeerd wordt. Die vraag is blijkbaar helemaal niet relevant voor sommige mensen, want racisme 'bestaat niet', en het is natuurlijk ook véél belangrijker dat mensen als Jerry Affriye eens een toontje lager gaan zingen.
Of ik er zelf mensen op aan zou spreken, hangt van de situatie af.
Gaat het om een gesprek met vrienden, dan zou ik de discussie direct aangaan. Gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen. In andere situaties, bijvoorbeeld in een openbare ruimte en bij onbekenden, zou ik het minder snel doen.
MarlindeRooz schreef:Oh en je kan niet tegen racisme zijn en achter zwarte piet staan. Dan heb je het nog niet allemaal goed begrepen. Geeft niet, een mens kan altijd leren.
Rennie89 schreef:Sjong schreef:Maar volgens mij gaat dit specifiek over die man. Jerry.
Oh ik heb geeeen idee wie die vent is En samen met mij vast meer dus dan zie je al weer dat het bericht heel anders opgevat zal worden
purny schreef:Electra63 schreef:Maar waarom mag Jerry niet zijn mening geven?
Duizenden mensen zijn het met hem eens.
Hij heeft dezelfde rechten als ieder ander.
Hij maakt gebruik van de mogelijkheden en dat mag.
Je kunt je mening geven maar je kunt hem ook opdringen. En dat is wat Jerry doet.
purny schreef:En juist doordat hij zijn mening heeft opgedrongen gaan platforms nu plaatjes van ZP weren van de site. En dat is jammer.