Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Nee 40 van diezelfde dingen is mooi?
Vind dat ook maar enorm saai eigenlijk.
Dit is veel leuker
[ Afbeelding ]
beatje schreef:Nu vind ik dat groen toevallig helemaal niet lelijk. Maar ik vraag me werkelijk af of een huis er naast minder waard word omdat het buurhuis groen is?Dat zal nu werkelijk mijn reet roesten.
Voor mij zou een ,school,kinderdag verblijf of een cafe een afknapper zijn en zou ik denken laat maar... .Van de kleur van het buurhuis zou ik echt niet wakker liggen.
Maar goed ik woon in Belgie en daar staat het ene gedrocht naast het andere. Feit is wel dat het hier veel makkelijker aan duiden is waar je woont en je ook veel sneller een huis terug vind. In Nl heb ik daar wel eens moeite mee met al die op elkaar lijkende huizen.
beatje schreef:Nu vind ik dat groen toevallig helemaal niet lelijk. Maar ik vraag me werkelijk af of een huis er naast minder waard word omdat het buurhuis groen is?Dat zal nu werkelijk mijn reet roesten.
Voor mij zou een ,school,kinderdag verblijf of een cafe een afknapper zijn en zou ik denken laat maar... .Van de kleur van het buurhuis zou ik echt niet wakker liggen.
Maar goed ik woon in Belgie en daar staat het ene gedrocht naast het andere. Feit is wel dat het hier veel makkelijker aan duiden is waar je woont en je ook veel sneller een huis terug vind. In Nl heb ik daar wel eens moeite mee met al die op elkaar lijkende huizen.
Amber_anne schreef:Heel Nederlands dit...
Vind de eenheidsworst verschrikkelijk. Nieuwbouwwijken waar je nieteens je buitenlamp mag kiezen. Bij ons in de buurt is het verplicht om een hedera heg te hebben achter en voor ook een heg. Je mag niks meer zelf kiezen.
Berdien schreef:Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.
Bij ons in Groningen is dit één van de meest geliefde wijken op het moment:
[ Afbeelding ]
Zoek maar eens op Reitdiep Haven in Groningen.
Berdien schreef:Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.
[ Afbeelding ]
Berdien schreef:Ze hebben i.i.g. minder last van aardbevingenIk vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.
[ Afbeelding ]
Ann schreef:In deze context vind ik het juist heel erg mooi. Een Scandinavisch gevoel geeft het zo mooi liggend aan het water en dan deze heldere, frisse kleuren.
oomens schreef:Wat een verschrikkelijke schreeuwkleuren. Wat is er mis met gewoon neutrale kleuren die niet uit de toon vallen bij de omgeving of omliggende bebouwing?
anjali schreef:Ik vind juist fel wit geschilderde woningen pijn aan de ogen doen omdat het de zon weerkaatst. Van wit wordt nooit iets gezegd. Maar dat zou ik zelf ook niet doen want van mij mag iedereen zijn huis schilderen in de kleur die hij\zij wil.
superpony schreef:Ann schreef:Maar wat jij of 1 iemand vindt mag niet uitmaken. Dat is smaak gebonden en je kan niet voor een ander beslissen wat mooi is.In deze context vind ik het juist heel erg mooi. Een Scandinavisch gevoel geeft het zo mooi liggend aan het water en dan deze heldere, frisse kleuren.
lnvdh schreef:toevallig woon ik in den helder en deze kwestie loopt al jaren.. ik persoonlijk snap ook niet zo goed waar mensen zich druk om maken maar goed... het schijnt dat als je in die wijk een woning koopt je een contract tekent waarin staat dat je je huis enkel in pasteltinten mag schilderen.. en daar valt deze groen niet onder.
in Julianadorp hebben we woningen die ooit voor de klm gebouwd zijn daarin stond in koopcontract dat de boeidelen klm blauw moesten blijven.. inmiddels is dat nu niet meer van toepassing maar jaren lang keken we naar blauwe boeidelen aan.. tja ik stoor me er niet aan....
[ Afbeelding ]