Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:19

vigo_is_lief schreef:
Moet wel zeggen, door alle demonstraties, niet alleen in Nederland maar over de hele wereld, heeft het eindelijk wel weer echt goed aandacht gekregen en hopelijk doet het ook wat met de mensen op langer termijn. Ik ben trots op iedereen die daar stond. Kreeg echt kippenvel van alle filmpjes die ik gezien heb.

Me too

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:20

Jessix schreef:
Wat het uithaalt is dat het wel heel goed voelt dat zoveel mensen de ernst van dit onderwerp erkennen en naar buiten dragen. Daar word ik echt heel blij van.

Oh ik ook, maar waar ik minder blij van wordt is de Corona risico's die ze nemen en anderen weer kunnen besmetten...
Dus die ernst zien ze dan weer niet in.

purny

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:25

@mvdende: tuurlijk de mensen raakten ongeoorloofd hun toeslagen kwijt. Maar ze hadden ook gewoon recht op deze toeslag. En het ging vaak over meer dan tienduizenden euro's. Ik raad je aan om dit dossier eens door te lezen... zal je omvallen van verbazing

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:28

Jessix schreef:
Wat het uithaalt is dat het wel heel goed voelt dat zoveel mensen de ernst van dit onderwerp erkennen en naar buiten dragen. Daar word ik echt heel blij van.

Prima, betalen ze dan mijn inkomsten als we door dit geintje weer dicht kunnen?

Demonstreren heb ik geen probleem mee, het onderwerp vind ik nog prima ook (al betwijfel ik of het effect heeft met dit onderwerp) Maar het feit dat ze niet aan de maatregelen houden vind ik een ontzettende doorn in mijn oog. Want inderdaad, deze mensen hebben al bewezen dat ze zich niet aan de maatregelen houden die nu officieel actief zijn, dus waarom zouden ze zichzelf nog 2 weken in zelf isolatie gaan doen? Nee, dat virus komt weer opladen. Hopelijk niet al te heftig, maar als we pech hebben kunnen we door dit geintje dadelijk weer op slot, dag zomervakantie, dag werk, dag sociale contacten...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:32

Wat ik echt schrijnend vind is dat er verschikkelijk veel mensen (financieel) kapot gaan door de corona crisis.

En dit dus eigenlijk een hele dikke middelvinger is naar al die mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:37

Popstra schreef:
Ineke2 schreef:
Die boosheid richting Halsema snap ik niet zo. Zij heeft in samenspraak met de politie de juiste beslissing genomen die er op dat moment gemaakt kon worden.
Er zouden maar een kleine 300 mensen naar de demonstratie komen, dat werden er fors veel meer.

Met geweld / dwang de demonstratie stoppen dan maar?
Dat had zeer waarschijnlijk zwaar uit de hand gelopen.

Ik snap de boosheid wel. Mevrouw wist een dag vantevoren dat er een demonstratie kwam op de Dam. Iedereen weet wat er nu voor chaos is daar over en je kon dus verwachten dat dit druk zou gaan worden. Ze had dit moeten verbieden bij de organisatoren. Net als dat ze deed met de dodenherdenking op de Dam nog geen maand terug en viering 5 mei..
Het was krommer dan krom dit en niet goed te praten.

kan ik zo met je eens zijn, het meten met twee maten linkser kan het bijna niet maar dat is haar insteek van oppositie voeren - uitleg op OP1 gisterenavond
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-20 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:39

Ineke2 schreef:
Citaat:
maar hier in Nederland is het racisme tussen politie en de gekleurde Nederlander niet of nauwelijks een bestaand probleem,

Heb je onder een steen geleefd? Hier is etnisch profileren door de politie én de belastingdienst aan de orde van de dag hoor.

Neemt niet weg dat ik de demonstratie op deze manier echt afkeur momenteel... Echt waar zit je verstand met zijn allen...

Niet of nauwlijks aan de orde + aan de orde van de dag: alletwee overdreven reactie. De waarheid ligt ergens in het midden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:41

Ineke2 schreef:
Popstra schreef:
Ik snap de boosheid wel. Mevrouw wist een dag vantevoren dat er een demonstratie kwam op de Dam. Iedereen weet wat er nu voor chaos is daar over en je kon dus verwachten dat dit druk zou gaan worden. Ze had dit moeten verbieden bij de organisatoren. Net als dat ze deed met de dodenherdenking op de Dam nog geen maand terug en viering 5 mei..
Het was krommer dan krom dit en niet goed te praten.

Het recht om te demonstreren is een grondrecht. Dat zomaar verbieden kan niet zonder gegronde reden.

Eerlijk gezegd denk ik dat met deze demonstratie verbieden er meer problemen hadden ontstaan als nu het geval is.
Wat dit met Corona doet is afwachten.

Tussen helemaal verbieden en dit in goede banen leiden volgens de geldende normen zit nog wel een heel verschil :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:44

Ze wisten van tevoren dat mensen zouden gaan demonstreren. Prima, dan had je daar ook van tevoren naar moeten handelen. Demonstreren is een recht, alleen vind ik dat je daar tijdens corona anders mee moet omgaan. Overigens had het aan Halsema gelegen om de demonstratie te verbieden ihkv corona.

We hebben weken als samenleving een stuk van onze 'vrijheid' moeten inleveren om corona in te dammen. Ik zou het oprecht heel erg vinden als zo'n enorme demonstratie straks weer een broednest is van nieuwe besmettingen en we daardoor weer tien stappen achteruit moeten. Ik hoop oprecht dat dit niet het geval gaat zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:46

Deze kwam ik net tegen en vind hem heel goed.
Zo is het precies, met die vieze lach van haar steekt ze een middelvinger op naar iedereen.

Citaat:
Aan mijn Femke

Daar sta je dan midden in een massa mensen, 5000 om precies te zijn. Je staat er met een glimlach op je gezicht. Beter kan je die lach van je gezicht halen.

Vandaag heb jij een dikke middelvinger opgestoken naar al die hardwerkende mensen in de zorg. De mensen die levens hebben gered, voor zover dat mogelijk was.

Je hebt een dikke middelvinger opgestoken naar alle mensen die, mijn inziens terecht, een bekeuring kregen omdat zij zich niet aan de regels hielden. Waarom zijn al die mensen op de Dam vandaag niet bekeurd? Kan nu iedereen haar bekeuring terug vorderen?

Je steekt een dikke middelvinger op naar onze wetgeving. Deze stelt dat een burgemeester niet mag oordelen over de inhoud van een demonstratie. Dat heb jij vandaag wel gedaan.

Je hebt een middelvinger opgestoken naar iedereen die zich al maanden netjes aan de regels heeft gehouden. Jij had de taak dat die regels ook vandaag nageleefd werden.

Je stak ook een middelvinger op naar al die ondernemers die niet open mogen of dat nu maar beperkt mogen. Waarom moeten zij zich wel aan regels houden en de mensen op de Dam niet?

En of je nog niet genoeg middelvingers hebt opgestoken, steek je er ook nog 1 op naar alle ouderen in onze samenleving die al maanden geen visite mogen ontvangen.

Het is niets voor mij, een middelvinger naar iemand opsteken. Dat zal ik ook nu niet doen. Ik verlaag mij namelijk niet tot uw niveau.

Wel heb ik één advies: treed per direct af zonder vergoeding.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:47

Cayenne schreef:
Jessix schreef:

Oh ik ook, maar waar ik minder blij van wordt is de Corona risico's die ze nemen en anderen weer kunnen besmetten...
Dus die ernst zien ze dan weer niet in.

Daar geef ik je gelijk in. Mijn antwoord ging enkel over het nut van demonstreren.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:51

vigo_is_lief schreef:
Moet wel zeggen, door alle demonstraties, niet alleen in Nederland maar over de hele wereld, heeft het eindelijk wel weer echt goed aandacht gekregen en hopelijk doet het ook wat met de mensen op langer termijn. Ik ben trots op iedereen die daar stond. Kreeg echt kippenvel van alle filmpjes die ik gezien heb.

En ik schaam me juist kapot voor alle nederlanders die daar stonden.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:56

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:57

CharleyT schreef:
Niet of nauwlijks aan de orde + aan de orde van de dag: alletwee overdreven reactie. De waarheid ligt ergens in het midden.

Dat jij er niets mee te maken hebt, wil niet zeggen dat het niet dagelijks gebeurd hier in Nederland.
Het alleen niet zo extreem dat er mensen sterven bij een politie aanhouding.

Overigens gebeuren ook hier aanhoudingen met wapengeweld waarbij wel mensen sterven terwijl dat niet had gemogen / gehoeven. ( tegenstander ongewapend) alleen de politie beslist in een split second en als de verdachte een nepwapen blijkt te hebben bijvb tja...
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 02-06-20 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:00

deksel schreef:
[ [url=m/iWnHm7.png]Afbeelding[/url] ]

Nou, dat moet dus nog blijken..

sureido

deksel schreef:

Nou, dan mag het café hier in het dorp ook z’n dag festival voor 1000 bezoekers door laten gaan toch? Is toch geen super spreading event :7

purny

_Penotti schreef:
Deze kwam ik net tegen en vind hem heel goed.
Zo is het precies, met die vieze lach van haar steekt ze een middelvinger op naar iedereen.

Citaat:
Aan mijn Femke

Daar sta je dan midden in een massa mensen, 5000 om precies te zijn. Je staat er met een glimlach op je gezicht. Beter kan je die lach van je gezicht halen.

Vandaag heb jij een dikke middelvinger opgestoken naar al die hardwerkende mensen in de zorg. De mensen die levens hebben gered, voor zover dat mogelijk was.

Je hebt een dikke middelvinger opgestoken naar alle mensen die, mijn inziens terecht, een bekeuring kregen omdat zij zich niet aan de regels hielden. Waarom zijn al die mensen op de Dam vandaag niet bekeurd? Kan nu iedereen haar bekeuring terug vorderen?

Je steekt een dikke middelvinger op naar onze wetgeving. Deze stelt dat een burgemeester niet mag oordelen over de inhoud van een demonstratie. Dat heb jij vandaag wel gedaan.

Je hebt een middelvinger opgestoken naar iedereen die zich al maanden netjes aan de regels heeft gehouden. Jij had de taak dat die regels ook vandaag nageleefd werden.

Je stak ook een middelvinger op naar al die ondernemers die niet open mogen of dat nu maar beperkt mogen. Waarom moeten zij zich wel aan regels houden en de mensen op de Dam niet?

En of je nog niet genoeg middelvingers hebt opgestoken, steek je er ook nog 1 op naar alle ouderen in onze samenleving die al maanden geen visite mogen ontvangen.

Het is niets voor mij, een middelvinger naar iemand opsteken. Dat zal ik ook nu niet doen. Ik verlaag mij namelijk niet tot uw niveau.

Wel heb ik één advies: treed per direct af zonder vergoeding.

Die is goeeedddd

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:01

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:01

deksel schreef:

Nou dan kunnen we ook alle horeca- en cultuurmensen hun inkomen en werk weer teruggeven.
Als het blijkbaar niet uitmaakt dat je met 5000 mensen opeengepakt samenkomt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:02

verootjoo schreef:
deksel schreef:

Nou dan kunnen we ook alle horeca- en cultuurmensen hun inkomen en werk weer teruggeven.
Als het blijkbaar niet uitmaakt dat je met 5000 mensen opeengepakt samenkomt.

Wel buiten dan hè!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:02

If all lives matters hadden ze beter niet naar de demonstratie kunnen gaan in deze tijd

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:06

Er worden zelfs evenementen voor over maanden al afgelast omdat ze de veiligheid niet kunnen garanderen _-:(

Wat betreft Halsema, ze vind dit totaal geen probleem en dat vind ik raar. Dat kun je niet maken tegenover alle vrijheid die de rest van het land wel heeft moeten inleveren. Ze heeft alles misschien niet kunnen voorzien maar ze had wel moeten gaan handelen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:07

ReadTheRulez schreef:
Er worden zelfs evenementen voor over maanden al afgelast omdat ze de veiligheid niet kunnen garanderen _-:(

Wat betreft Halsema, ze vind dit totaal geen probleem en dat vind ik raar. Dat kun je niet maken tegenover alle vrijheid die de rest van het land wel heeft moeten inleveren. Ze heeft alles misschien niet kunnen voorzien maar ze had wel moeten gaan handelen!

Nou totaal geen probleem, op teletekst lees ik dat ze in een duivelsdillema zat omdat ze volgens mij bang waren voor geweld als ze zouden moeten ontruimen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:08

moonsparkle schreef:
ReadTheRulez schreef:

Nou totaal geen probleem, op teletekst lees ik dat ze in een duivelsdillema zat omdat ze volgens mij bang waren voor geweld als ze zouden moeten ontruimen.

Als ze het van tevoren beter hadden ingeschat, was ontruiming ook niet nodig geweest. Ze hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat het niet bij 300 mensen ging blijven.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:10

Daar heb je de ME voor toch?