Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Magrathea schreef:
Heb je misschien de netflix docu "Beyond the curve" gezien? Gaat precies hierover.
Het is echt een heel interessante blik op wat nogal makkelijk weg te zetten is als een stel gekkies. Er zegt ook iemand (een astronoom): dit zijn mensen die de wetenschap in de steek heeft gelaten, en dat is echt zonde. Dit hadden namelijk in veel gevallen echt goede onderzoekers kunnen zijn, ze kunnen goed artikelen lezen, overtuigen etc, maar ze zijn geridiculiseerd en daardoor juist gesterkt in hun overtuiging.
Anyway, zeker kijken, erg verhelderend. Hij duurt 1,5u geloof ik dus dat is ook goed te doen als je vanavond niks te doen hebt
Sorry, maar dat is echt een oversimplificatie van mensen die in samenzweringstheorieën geloven. Ja, er zullen vast hele intelligente, potentiële onderzoekers tussen zitten die daar terecht zijn gekomen doordat ze geridiculiseerd zijn. Maar het is een hele grote en bonte groep van allerlei verschillende types. Van redelijk onschuldig tot keihard kwaadaardig.
_Penotti schreef:Ik heb niet alles gelezen.
Wat een negativiteit zeg!
Ik geloof niet in een platte aarde.
Ik geloof niet in een God in welke soort dan ook. Maar geloof wel dat sommige mensen bepaalde "gave" hebben.
Ik geloof ook niet dat covid een hoax is. Maar vraag me wel af hoe het begonnen is en of we daar ooit de echte waarheid over horen.
Wel denk ik dat 9/11 anders in elkaar zit dan Amerika de wereld wil doen geloven.
En ja dat denk ik wel eens vaker.
De machthebbers van de wereld hebben veel in te brokkelen in wat er gebeurt.
En ik denk dat dit nog altijd voor eigen gewin is en niet niet voor het "domme" volk onder hen.
En dat er echt niet open en bloot word verteld hoe ze dat allemaal doen.
Ben ik nu een niet weldenkend mens?
nynke55 schreef:Voel je je aangesproken, Penotti? Want met wat jij nu zegt ben ik het wel eens, en ik ben geen complotdenker. Wat betreft covid, men is er nu achter dat het niet van de wildmarkt komt en ook niet uit een laboratorium en er word verder gezocht.
Wat bedoel je met 9/11? Hoe ziet Amerika dat gebeuren?