Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:28

LiselotZorro schreef:
Oke, excuus. Trump is slecht, Amerikanen zijn dom en door een waardeloze ondernemer te zijn kom je op een vermogen van ruim 2 miljard.


Nee, hij heeft heel veel geld geërfd en heeft daarmee slechter gepresteerd dan het gemiddelde van de beurs. Hij hoort dus bij de slechtste helft van de ondernemers.

Of hij de verkiezingen gaat winnen valt niet te zeggen. Joe Biden staat voor in de polls, maar door gerrymandering moet hij een voorsprong van 6% hebben om ook werkelijk president te worden. Het voordeel voor Trump is dat tijdens een crisis mensen de neiging hebben om voor de zittende president te kiezen, daarnaast is Biden bijna totaal afwezig door door de sociale isolatie als gevolg van het coronavirus. Het nadeel voor Trump is dat de economie totaal ingestort is en de economie was zijn enige paradepaardje. Als president wordt je daar verantwoordelijk voor gehouden, vandaar dat hij ook zo om zich heen slaat naar China en de afzonderlijke staten. Zo probeert hij de verantwoordelijkheid af te schuiven.

Het hangt er echt van af hoe de coronacrisis zich de komende maanden ontwikkelt, of er bij één van de kandidaten een lijk uit de kast komt, die de campagne echt gaat beïnvloeden. Er valt dus eigenlijk nog niks over te zeggen. Hoogstens dat volgens de polls Biden op dit moment de beste papieren heeft.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:47

LiselotZorro schreef:
Oke, excuus. Trump is slecht, Amerikanen zijn dom en door een waardeloze ondernemer te zijn kom je op een vermogen van ruim 2 miljard.

Dat is idd wel redelijk waar het op neerkomt, al is er wel enige nuance. "Dom" is niet correct. Gehersenspoeld wel. Heel veel Amerikanen geloven in een 'just world theory' wat min of meer een overblijfsel is van puriteinse theologie. Dat houdt een geloof in dat de wereld in de basis rechtvaardig is, en dat alles wat je overkomt, het gevolg is van je eigen daden. Ook het 'prosperity gospel' is er een voorbeeld van.

Als je dus arm bent, komt het omdat je niet hard genoeg gewerkt hebt, en wie niet werkt zal ook niet eten, en dus geen gezondheidszorg, social benefits of een wettelijk minimumloon dat leefbaar is. En Trump is rijk, en dus........
En ja, dat is vrij kort door de bocht, want Trump heeft een vermogen geërfd, is meerdere keren failliet gegaan, en heeft ooit gezegd: als ik failliet ben, word ik president. En dat heeft hij gedaan. Volgens mij ben je dan een vrij waardeloze ondernemer, maar gewiekst is hij.

Trump is idd slecht. Als je Nazi's verdedigt, een deel van je land wordt verwoest door een orkaan (Puerto Rico) en die mensen hebben nog altijd geen stroom en stromend water, na 3 jaar...... Flint, Michigan heeft nog altijd zwaar loodhoudend water. Families die asiel zoeken worden uit elkaar gerukt en zelfs babies worden opgesloten in concentratiekampen. Aan moordzuchtige agenten wordt niets gedaan, en hij spreekt zich er ook niet over uit. De KKK heeft hem gesteund en doet dat nog. Hij liegt, hij bedriegt, hij heeft vrouwen aangerand en verkracht en schept erover op. Ja, dan ben je imo door- en doorslecht.

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:54

Ik had niet verwacht dat Trump überhaupt gekozen zou worden. En ik had niet verwacht dat ie nu nogsteeds president zou zijn, terwijl hij toch heel wat heeft uitgevreten. Dus het zou me niet verbazen als hij nu ook nog eens herkozen wordt.

Maar ik hoop dat hij gaat verliezen, ik vind die man zo ontzettend ongeschikt als leider en diplomatiek visitekaartje van zo'n groot en machtig land. Of van welk land dan ook...

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:15

Oh ik lees net dat Trump de oorlog met Afghanistan heeft beëindigd. In februari schijnt ie een vredesverdrag te hebben ondertekent. Gisteren zijn schijnbaar 900 taliban uit de gevangenis ontslagen en de us troepen gaan weer naar huis. Dat betekent dat de langste oorlog ooit voorbij is. ...

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:17

Joe biddon gaat ons volgens mij niet redden. Die heeft een stomme uitspraak gedaan over dat je niet zwart bent wanneer je Trump kiest. Die ligt er bij de zwarte uit. Ook heeft hij gelogen over een mars die die met de zwarten destijds gelopen zou hebben. En van Hillari hoor je niets meer.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:38

En nu op twitter maakt hij een stomme opmerking over latinos. Is die man dement aan het worden. Hebben ze geen jongere kandidaat.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:55

Dinopino, ik weet niet precies wie je volgt op Twitter, maar volgens mij kun je ze beter ontvolgen want word je daar niks wijzer of gelukkiger van.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:56

Dinopino schreef:
Joe biddon gaat ons volgens mij niet redden. Die heeft een stomme uitspraak gedaan over dat je niet zwart bent wanneer je Trump kiest. Die ligt er bij de zwarte uit. Ook heeft hij gelogen over een mars die die met de zwarten destijds gelopen zou hebben. En van Hillari hoor je niets meer.

Hilary is geen kandidaat. Ze doet nog steeds haar werk.

Die opmerking van Biden heeft hem bij veel zwarte mensen juist populairder gemaakt. Hij heeft gelijk. Waarom zou je als zwart persoon op een racist stemmen? Dat is hetzelfde als als vrouw op een verkrachter stemmen.....

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:58

oh gelukkig. Zag het op twitter. En dacht daar doen ze nu aan factencheck.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:59

Maar kan me iemand dan bevestigen dat Afghanistan nu vrede is. Want dat heb ik nergens anders gelezen?

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:08

Dinopino schreef:
oh gelukkig. Zag het op twitter. En dacht daar doen ze nu aan factencheck.


Dat betekent dat Twitter sommige erg grote leugens of controversiele onderwerpen voorziet van een link naar informatie. Maar het betekent zeker niet dat alles wat gepost wordt op Twitter gecontroleerd wordt of waar is of klopt.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 13:18


Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:41

Dat soort accounts moet je echt niet volgen hoor! Ik tel zonder onderzoek al iets van 50 waarschuwingssignalen dat dit alleen maar een rel/manipulatief account is, niet een constructieve twitteraar. Het is ook zaak jezelf een beetje te beschermen tegen dergelijke onzin.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:08

En als je in de plaats van dat soort accounts ook het gewone nieuws zou volgen, via de msm, dan zou je ook op de hoogte zijn over Afghanistan. Of dat Trump de soldaten helemaal niet uit het Midden Oosten weghaalt, maar ze betaald door Saoedi Arabië op andere plekken in het Midden Oosten inzet. Of dan zou je weten dat de drone-kampioen in acht jaar tijd meer drones heeft ingezet dan Trump in drie jaar. Maar dat Trump relatief gezien veel meer drones inzet.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:19

Trump heeft vele aanhangers, maar het kan ook zijn dat mensen op hem stemmen als 'beste der kwaden'. Zo weet ik dat een aantal op deze manier voor Trump gekozen hebben tijdens de vorige verkiezingen.
Ook ik heb wel eens een tegenstem gegeven om op deze manier in ieder geval niet mijn stem bij de partij terecht te laten komen waar ik absoluut niet achter sta.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:32

germie schreef:
Trump heeft vele aanhangers, maar het kan ook zijn dat mensen op hem stemmen als 'beste der kwaden'. Zo weet ik dat een aantal op deze manier voor Trump gekozen hebben tijdens de vorige verkiezingen.


Dat is echt een gevolg van behoorlijke hersenspoeling. Trump is namelijk nergens en voor niemand 'het beste der kwaden.' Maar dat mensen dat geloven, dat zegt iets over het systeem waarin ze hun informatie krijgen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:35

Ik hoop dat Trump herkozen wordt. Dankzij Trump is het nieuws en de politiek veel minder saai. Heerlijk zo flap uit.

Ook heel handig voor ons gezien we nu goed mee kunnen kijken wat bepaalde dingen met een land doet zonder dat we zelf hoeven uit te proberen.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:40

Blussem schreef:
Ik hoop dat Trump herkozen wordt. Dankzij Trump is het nieuws en de politiek veel minder saai. Heerlijk zo flap uit.

Ook heel handig voor ons gezien we nu goed mee kunnen kijken wat bepaalde dingen met een land doet zonder dat we zelf hoeven uit te proberen.
Het is alleen zo jammer dat de meeste gevolgen van die flapuit niet enkel binnen de Amerikaanse grenzen blijven.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:43

Ailill schreef:
Blussem schreef:
Ik hoop dat Trump herkozen wordt. Dankzij Trump is het nieuws en de politiek veel minder saai. Heerlijk zo flap uit.

Ook heel handig voor ons gezien we nu goed mee kunnen kijken wat bepaalde dingen met een land doet zonder dat we zelf hoeven uit te proberen.
Het is alleen zo jammer dat de meeste gevolgen van die flapuit niet enkel binnen de Amerikaanse grenzen blijven.


Nou precies dat, dit heeft best negatieve gevolgen voor heel veel mensen.

Als hij om de leuk er moet zitten, heb ik liever dat ie bij de Muppet Show gaat.

Vrees met grote vreze voor herverkiezing.
Want nu is de economie ingestort, maar hij was volgens de Trump stemmers voor Covid-19 top, dus dat gebruikt hij als positief middel, hij heeft al bewezen dat hij het kan en kan het dus nog een keer doen.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:49

De VS uit de jaren '50 van de vorige eeuw met een sterke middenklasse bestaat niet meer. Die middenklasse is in hoog tempo aan het verdwijnen en wat overblijft zijn aan de ene kant mensen zonder geld en opleiding en aan de andere kant mensen met geld en opleiding. Het gat is ondertussen zo groot geworden, dat emancipatie bijna niet meer mogelijk is. De VS is gewoon een beschaving in verval. Amerikanen zijn niet gek of dom, die zien prima dat er iets moest gebeuren. Dat was een hele belangrijke reden om niet voor Clinton te kiezen, dan hadden ze namelijk voor status quo gekozen. Door voor Trump te kiezen, kozen ze voor verandering. Het probleem is alleen dat Trump de zaken wel heeft veranderd, maar niet op de manier die je wilt. Hij is het prototype van een maffiabaas, als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij. En hij handelt heel sterk volgens het principe, als jij wat voor mij doet, doe ik wat voor jou. Dat staat natuurlijk haaks op een President voor het hele volk, die boven de partijen staat.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:45

Karl, dat klopt niet helemaal hoor. Allereerst is er een hele grote groep die wel degelijk een opleiding heeft, maar ook een eindeloze studieschuld. Het is dus niet het onderscheid tussen 'opleiding en geld' en 'geen opleiding en geen geld' maar echt alleen maar tussen geld en niet.

Verder heb je het mis met de belangrijkste reden om niet voor Clinton te kiezen, de meeste kozen namelijk *wel* voor Clinton (3 miljoen meer.) Er zijn her en der wel mensen thuisgebleven omdat ze het idee hadden dat Clinton de 'status quo' zou bevestigen (nadat dat een zorgvuldig gespind beeld was dat er is ingehamerd) maar dat aandeel is veel groter voorgesteld dan dat het in werkelijkheid was. En invloeden van bv gerichte voter suppression zijn nauwelijks onder de aandacht gekomen, terwijl dat toch ook een rol speelde.

En aan de andere kant zijn er mensen die normaal niet zouden gaan stemmen (denk aan rechtsradicaal, neonazi's, libertarians,) mensen die de democratie afwijzen maar nu een kans zagen om die via de verkiezingen een gevoelige slag toe te brengen. Wat klopt. Op de juiste plaatsen was dat net genoeg om de balans door te doen slaan.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 16:16


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:40

Dinopino schreef:
heeft er iemand een link dat afganistan niet is bevrijd. Ik ben nu helemaal confused.

Dit is wat ik gevonden heb https://www.msn.com/en-xl/asia/afghanis ... r-BB14DNjr

Het is de Doha Peace Agreement, zie de eerste link voor de tekst. Alle ander linkjes zijn nieuwartikelen over de overeenkomst.

https://www.state.gov/wp-content/upload ... .29.20.pdf
https://www.e-ir.info/2020/04/06/the-af ... -problems/
https://www.bbc.com/news/world-asia-51689443
https://www.auswaertiges-amt.de/en/news ... nt/2315872
https://www.dw.com/en/taliban-accuses-u ... a-53023482
https://www.aljazeera.com/news/2020/02/ ... 12531.html
https://www.washingtonpost.com/world/as ... story.html

IMANDRA

Berichten: 9858
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:52

LiselotZorro schreef:
MarlindeRooz schreef:
Amerikanen kiezen alleen maar op hem omdat in hun opinie er geen betere optie is. En hij ook "goede punten" heeft. Dit zijn letterlijk de woorden van een stuk of 10 mensen die ik gesproken heb die op hem gestemd hebben...

Er was, en voorlopig is, ook geen betere.


Wat betreft met dat corona verhaal, TS; percentueel gezien heeft Nederland 12% (toegeven: dit cijfer is enkele dagen oud) meer corona doden dan de Verenigde staten, dus waarom heb je daar zo'n commentaar op? Of is dat gewoon het standaard riedeltje 'Trump, dus fout'?


Kan je die cijfers zo 1:1 vergelijken? Want er spelen natuurlijk wel omgevingsfactoren mee (niet in het minst de manier van tellen of de grootte/verspreiding van de landen). Verschil is wel dat in Nederland de verspreiding van Corona al veel is ingedamd. In Amerika groeit deze nog. Dat vind ik toch een heel belangrijk verschil.


Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Voor Corona had ik er geld op ingezet dat Trump herkozen zou worden. Biden is qua kandidaat denk ik niet sterk genoeg (Bernie had wel kans gemaakt denk ik). Nu twijfel ik: hij doet het wbt Corona héél slecht en het wordt steeds duidelijker dat hij veel voor eigen gewin doet (oa dat hydroxychloroquine wordt door een bedrijf geproduceerd waar de familie van trump veel belang bij heeft). Dat zou wel eens voordelig kunnen uitpakken voor Biden.. Maar Biden kan nu natuurlijk ook niet echt in het zicht komen, door de sociale isolatie en al het Corona/trump nieuws... Dus het kan nog wel eens spannend gaan worden.

Vind het persoonlijk jammer dat Warren is moeten stoppen, vind haar een hele slimme en verstandige vrouw :j. Mooie tegenhanger voor Trump.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 17:07

Ah wanneer ik de link dus goed begrepen heb is er dus vrede. Dat is mooi. Heb op internet een afghaanse student gevonden ga daar ook even mee keuvelen in het engels:-).