Belastingaangifte mogelijk niet meer gratis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:25

Siamsmeesje schreef:
Daar heb je groot gelijk in, dat is zorgelijk. Ik krijg gewoon het gevoel dat hier eigenlijk een aantal zakenvriendjes gesponsord moeten worden. Zodat als ze straks de politiek verlaten er al een leuk baantje of commissariaatje klaar ligt voor ze.

Ik heb sterk de indruk dat een politiek baantje daar inderdaad voor aangenomen wordt. Bedrijfsvertegenwoordigers ipv volksvertegenwoordigers levert dat op -O-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:28

Nirvana_ schreef:
capopjekop schreef:
Als het allemaal goed geregeld was zou ik er overigens minder moeite mee hebben om wat te betalen. Maar het is een grote paasei binnen de belastingdienst, medewerkers die zichzelf verrijken en dan moeten de burgers nog even extra uitgemolken worden. Dat voelt zuur en oneerlijk

Dit inderdaad. Betalen voor een dienst of service heb ik geen problemen mee, maar niet met deze achtergrond....

Ik wel, het is niet alsof deze 'service' vrijwillig is.

Ik betaal belasting via mn inkomen, het dak boven mn hoofd, gas en elektra, boodschappen, auto, benzine, mn telefoon, internetverbinding, medicatie, mn betaalrekening, mn spaarrekening en extraatjes voor mezelf en nu willen ze dat ik nog meer ga betalen omdat ik verplicht ben om jaarlijks hen te vertellen wat ik al betaal aan hun?!!

Dit is dan belasting heffen op belasting van belasting van belasting van belasting.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:29

tamary schreef:
Betalen om aan je verplichtingen te mogen voldoen? WTF?!

Precies dit dus. Vind dit net zoiets als "vrijwillige ouderbijdrage" maar dat je kind vervolgens niet mee mag op schoolreisje als je die niet betaalt. :')

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:30

Voor de burger schijnt het toch mee te vallen ; https://www.telegraaf.nl/nieuws/1115376 ... is-of-niet

Citaat:
Later in het debat zei de CDA-minister nog dat hij dat ’op korte termijn’ niet zag veranderen, maar de geest was op dat moment al uit de fles. In de loop van de avond zag Knops zich genoodzaakt via Twitter de zaken recht te zetten: „Voor de goede orde: mensen betalen nu niet voor het doen van belastingaangifte en gaan dat in de toekomst ook niet doen als het aan mij ligt.”Achter de schermen klinkt dat er vanuit kabinetskringen was aangedrongen op verduidelijking.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:32

koeke schreef:
_San87_ schreef:
De boeren hebben toch alvast een redelijk voorbeeld gegeven.
Die boeren betalen braaf om aangifte te doen :o

Gecombineerde opgave is er ook om te zorgen dat alles goed op papier staat voor evt subsidies.

voormalig werknemer GO hier ;) Wel vind ik het typisch dat de vvd wel voor bedrijven opkomt, maar de e-herkenning er bij de boeren gewoon doorheen is gedouwd.

Mijn oren hebben ook gisteren flink lopen klapperen. Benieuwd wat het dan moet gaan kosten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:47

Echt achterlijk.. Elk jaar als ik een brief krijg moet ik betalen... Ga dan gewoon niet meer aangifte doen

Zoiezo moet aangifte gratis zijn of je een bedrijf bent of niet

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:27

Onali schreef:
Ik betaal belasting via mn inkomen, het dak boven mn hoofd, gas en elektra, boodschappen, auto, benzine, mn telefoon, internetverbinding, medicatie, mn betaalrekening, mn spaarrekening en extraatjes voor mezelf en nu willen ze dat ik nog meer ga betalen omdat ik verplicht ben om jaarlijks hen te vertellen wat ik al betaal aan hun?!!

Dit is dan belasting heffen op belasting van belasting van belasting van belasting.

Dit dus :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 07:27

maralyn schreef:
Maar als je één x aangifte hebt gedaan, ben je toch verplicht om aangifte te blijven doen? Of zit ik nu mis?
Dit heb ik mij laten vertellen namelijk.

Nee, zeker niet. Kun je ook wel terug vinden op de site van de belastingdienst

Aangifte doen hoeft niet altijd. Ik heb jaren geen aangifte gedaan omdat ik één baan had en geen aftrekposten, geen eigen woning. Dan is het toch nihil. Alleen in de jaren dat ik van baan wisselde, overwerkte, iets af kon trekken, of dat er iets anders aan de hand was deed ik aangifte.
Als je een brief krijgt is het wel verplicht. Je bent ook verplicht om het zelf in de gaten te houden, dus als je geen brief krijgt, geen aangifte doet, maar wel bij had moeten betalen, zou je een boete kunnen krijgen.

Maar over het algemeen weten ze je wel te vinden als je moet betalen :') .

germie

Re: Belastingaangifte mogelijk niet meer gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:08

Iedereen met een eigen woning moet aangifte doen, dat is toch wel een heel groot percentage hoor. Dat systemen geld kosten is logisch, vroeger moest het op papier, arbeidsloon was ook niet gratis, alles moest elektronisch worden want dat was goedkoper. En dan moet je nu betalen voor de al gerealiseerde kostenbesparing die nooit helemaal gratis kan worden? Denk dat dan de hel los breekt om te staken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:55

Wirobelgje schreef:
Misschien kan je het te betalen bedrag wel terug inbrengen in de belastingen 8)7

Is het in NL verplicht om belastingen in te dienen?

In belgie ook hoor, vanaf 18 jaar of je nu naar schoolgaat of niet.
Wij hebben een boete moeten betalen omdat ik het papier van mijn studerende dochter niet had teruggestuurd.Ik had daarop moeten zetten geen inkomsten :') .Koste 50 euro