Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:32

elnienjo schreef:
Prrrr schreef:
Kennelijk is er gewoon een ID getoond. Als iedereen om zijn kaartje gevraagd wordt en ze krijgen ze allemaal ook gewoon weer terug, dan ben ik vrij vlot niet meer onder de indruk.

Dat 'buitenlands' vind ik dan wel weer grappig. Je wordt geen BOA als je geen Nederlander bent ;) Er zijn ook niet-witte binnenlanders. Kennelijk is dat nog steeds nieuws.

Als het er dan eentje zou zijn ipv 4 tegelijk. Vind het nogal intimiderend en als alleenreizende vrouw zou het mij afschrikken. Ze zouden dan toch beter een gemixt gezelschap op pad sturen met ook minstens 1 vrouw er tussen.

Zowel ik het begreep waren het twee mannen, geen vier. Nummer drie en vier zijn erbij gekomen omdat de dames weigerden hun plaatsbewijs te laten zien. En het waren ook geen 4 mannen van Marokkaanse afkomst. (Zowel, dan nog? Wat maakt dat uit?) Dus het hele verhaal is onzin en gekleurd door de ideeën van Baudet.
LadyMadonna schreef:
Maar: hamvraag: wat is er nu gebeurt? In welke zin zijn ze lastig gevallen?

Ze zijn niet lastig gevallen, de vriendinnetjes van Thierry geloven blijkbaar niet dat een jongeman met een getinte huidskleur voor de NS kan werken ofzo. Dus er is helemaal niets gebeurd, behalve dat Thierry Baudet zijn ware aard weer eens heeft laten zien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:33

Prrrr schreef:
Amy223 schreef:
Ja ik stem oa op hem omdat ik meer reuring wil zien in de politiek.
Ik reageer er zo 'extreem' op omdat het mij irriteert dat hij onder zo'n vergrootglas ligt.

Wil je alsjeblieft iemand uitkiezen die een geheugen heeft? Die, met alle herdenkingen van 75 jaar bevrijding, zich realiseert dat je om geen enkele reden zomaar hele bevolkingsgroepen te kakken zet?

Dit is ver voorbij 'reuring'.

Dit dus, al zou ik op al zijn andere partijpunten met hem overeenkomen, dan zou ik nog steeds nooit op hem stemmen. Alleen al vanwege deze reden.

elnienjo schreef:
Blussem schreef:
Ik snap de NS hier niet in. Je laat toch geen mensen in burger zonder zich te legitimeren om een reis bewijs vragen in de trein. Ik zou dat ook alles behalve prettig vinden. Net of men je ov- kaart probeert te stelen. Helemaal met zo 3 man sterk.

Precies: met zoveel tegelijk in één coupé, blijkbaar allemaal mannelijk, blijkbaar allemaal buitenlands en zonder uniform. Dat zou mij ook afschrikken.

Eén van die controleurs heeft al gereageerd en zegt dat hij een zoon is van een Friese vader en een Drentse moeder. Nou kan je dat als Randstedeling misschien ook wel buitenlands vinden. Maar dat hele verhaal dat ze door allemaal buitenlanders lastiggevallen zijn is in ieder geval onzin. Maar dit is dus precies het gevolg van onder andere dit soort tweets. Niet willen accepteren dat een conducteur van Marokkaanse afkomst, als BOA openbaar vervoer, in de trein iets over jou te zeggen heeft als autochtone vrouw.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:41

Karl66 schreef:
Eén van die controleurs heeft al gereageerd en zegt dat hij een zoon is van een Friese vader en een Drentse moeder. Nou kan je dat als Randstedeling misschien ook wel buitenlands vinden. Maar dat hele verhaal dat ze door allemaal buitenlanders lastiggevallen zijn is in ieder geval onzin. Maar dit is dus precies het gevolg van onder andere dit soort tweets. Niet willen accepteren dat een conducteur van Marokkaanse afkomst, als BOA openbaar vervoer, in de trein iets over jou te zeggen heeft als autochtone vrouw.

Van een willekeurig persoon zonder uniform zou ik niet direct iets aannemen idd. Ook niet als ie blank zou zijn en gewoon in normale kleding zou lopen. Al zou een man in een net pak (weet niet wat deze undercovers droegen) me ook niet snel afschrikken, ook niet als ze een noord afrikaans uiterlijk hadden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:43

Marie_Anne schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar: hamvraag: wat is er nu gebeurt? In welke zin zijn ze lastig gevallen?

Ze zijn niet lastig gevallen, de vriendinnetjes van Thierry geloven blijkbaar niet dat een jongeman met een getinte huidskleur voor de NS kan werken ofzo. Dus er is helemaal niets gebeurd, behalve dat Thierry Baudet zijn ware aard weer eens heeft laten zien.

Is dit jouw mening of van die meiden?
Kennelijk is er iets voorgevallen...

senna21

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:45

Baudet heeft het wel weer voorelkaar... ook al gaat het om niks.
ÄANDACHT....
-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:47

LadyMadonna schreef:
Marie_Anne schreef:
[

Is dit jouw mening of van die meiden?
Kennelijk is er iets voorgevallen...

Dat is bekend gemaakt door zowel de NS als de betreffende medewerkers als getuigen. Baudet heeft excuses aangeboden voor de tweet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:48

Dat is het punt niet. De dames voelden zich kennelijk aangevallen/lastig gevallen/onheus bejegend....
Waarom?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:49

Er is inderdaad iets voorgevallen: vrouwen willen hun vervoersbewijs niet laten zien, er wordt om versterking gevraagd en Baudet grijpt het incident aan om weer de broodnodige aandacht te krijgen. En de dames zelf zeggen niets he, het is Baudet die het woord doet. Dus in hoeverre ze zich daadwerkelijk écht onheus bejegend hebben gevoeld..

Het enge is alleen dat veel, héél veel mensen hem blindelings geloven en ook mee gaan in het 'maar de politie helpt je toch niet' etc wat hij óók de wereld in heeft geslingerd. Dat vind ik zo mogelijk nog enger, dat zijn volgelingen dat gaan geloven en vervolgens maar het recht in eigen hand gaan nemen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:49

Er wordt in burger gecontroleerd om ervoor te zorgen dat zwartrijders niet door hebben dat er een controle gepland staat. Op het moment dat de deuren gesloten zijn wordt er omgeroepen dat er controle is door mensen in burgerkleding.

Daarbij was het niet een alleen reizende vrouw maar waren ze met z’n 2en. De controleurs waren ook niet direct met 4 man tegelijk en hebben zich gelegitimeerd. Ook dat wilden de vrouwen niet geloven waarop er anderen bijkwamen waaronder een agent die toevallig in de trein aanwezig was. Uiteindelijk hebben de vrouwen dus wel hun vervoersbewijs laten zien.

Het is dus níet zo dat er ineens een groep van 4 mannen onaangekondigd voor hun neuzen stonden. En daarbij vind ik het ook zeer knap van die vrouwen dat ze iemand (oorspronkelijke) afkomst kunnen aflezen, alsof alle niet-blanken Marokkaans zijn?!

Dat aangifte doen voor de vrouwen dus onmogelijk/nutteloos was heeft hij dan wel weer gelijk in. Want mensen die hun werk uitvoeren zoals gevraagd doen niks dat strafbaar is.

———

En waarom de vrouwen dit verhaal zo naar/met/via Baudet hebben gedeeld? Omdat ze vast doordat ze dierbare vrienden van elkaar zijn dezelfde denkwijze hebben en het Baudet/hun vriend ook gunnen om een grote/succesvolle partij te zijn. Deze situatie had daarbij kunnen helpen, mits ze niet door de mand waren gevallen omdat mensen het échte verhaal erachter wisten. (Dit is enkel een vermoeden, maar dat is natuurlijk meer in dit topic).
Laatst bijgewerkt door Fennee op 03-02-20 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:50

LadyMadonna schreef:
Dat is het punt niet. De dames voelden zich kennelijk aangevallen/lastig gevallen/onheus bejegend....
Waarom?

Dat is nou net niet de kern van zijn tweet..., en waar men terecht over valt.
Het gaat hem om dat hij blijkbaar van een afstandje kan zien welk paspoort iemand bezit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:53

senna21 schreef:
LadyMadonna schreef:
Waarom?

Dat is nou net niet de kern van zijn tweet..., en waar men terecht over valt.
Het gaat hem om dat hij blijkbaar van een afstandje kan zien welk paspoort iemand bezit.

Je beantwoord mijn vraag niet...
Berdien tnx, dat zocht ik

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:55

elnienjo schreef:
Karl66 schreef:

Van een willekeurig persoon zonder uniform zou ik niet direct iets aannemen idd. Ook niet als ie blank zou zijn en gewoon in normale kleding zou lopen. Al zou een man in een net pak (weet niet wat deze undercovers droegen) me ook niet snel afschrikken, ook niet als ze een noord afrikaans uiterlijk hadden.

Er is door de NS omgeroepen dat er in burger gecontroleerd werd en ze hebben hun legitimatiebewijs laten zien. Dan is het verder niet eens zo relevant hoe ze gekleed zijn en zeker niet relevant wat hun huidskleur is. Dan mogen ze als conducteur gewoon verwachten dat ze meewerken en niet dat die twee vriendinnen hun racistische vooroordelen op je loslaten.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 03-02-20 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:55

LadyMadonna schreef:
Waarom?

Zoals je ook hier kunt lezen voelen sommige vrouwen zich helaas al geïntimideerd als er twee of meer mannen met de getinte of donkere huidskleur een coupé binnen komen en haar aanspreken. Triest dat het zover is gekomen in onze maatschappij.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:57

Wat een vreselijk hooghartige bal is het toch, kijkt neer op de gewone Nederlanders maar of ze maar wel even op hem willen stemmen:

“ Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! ”

Te walgelijk! Een vreselijke populist, daar hebben we er meer van gehad die allen roemloos te onder zijn gegaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:00

Marie_Anne schreef:
LadyMadonna schreef:
Waarom?

Zoals je ook hier kunt lezen voelen sommige vrouwen zich helaas al geïntimideerd als er twee of meer mannen met de getinte of donkere huidskleur een coupé binnen komen en haar aanspreken. Triest dat het zover is gekomen in onze maatschappij.

Ook jij beantwoord de vraag niet... (maar ik heb antwoord van Berdien +:)+ )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:00

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:07

Babootje schreef:
Nou goed... hij heeft bakzeil gehaald.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1585124 ... ig-getweet

Nou, een zeer halfslachtige sorry.
Excuses richting onze landgenoten van Marokkaanse afkomst zou hem geloofwaardiger maken.
Hij lijkt meer spijt te hebben van zijn eigen domheid dan van de impact op mensen met wat wat hij allemaal durft te beweren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:09

Verkeerde topic.
Laatst bijgewerkt door Boras op 03-02-20 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:14

senna21 schreef:
Babootje schreef:

Nou, een zeer halfslachtige sorry.
Excuses richting onze landgenoten van Marokkaanse afkomst zou hem geloofwaardiger maken.
Hij lijkt meer spijt te hebben van zijn eigen domheid dan van de impact op mensen met wat wat hij allemaal durft te beweren.

Nou inderdaad. Dit stukje „Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik inmiddels de NS ook laten weten.” maakt het er ook niet veel beter op. Nog even straatje proberen schoon te vegen door een ‘bredere politieke context’ erbij te betrekken.

——-
Overigens: volgens Baudet’s theorie hadden de vrouwen hier toch enorm van moeten genieten? Hij was toch degene die ervan overtuigd was dat een nee een ja is en dat vrouwen overheerst en overrompeld willen worden? :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:16

Er zijn twee dingen tamelijk bizar aan de hele situatie. Allereerst dat er in de politiek kennelijk (weer) ruimte is voor dergelijk ongefundeerd wegzetten van hele groeperingen op grond van hun afkomst en daarnaast dat er kennelijk ook groepen burgers zijn die dat niet ontzettend zorgwekkend vinden en zelfs dit gedrag goedpraten of bagatelliseren. Op twitter, de parel van onze samenleving, zijn mensen er als de kippen bij om de burger die dit gedrag wél veroordeelt weg te zetten als linksgedraaide 'gutmensch' die als brave 'deuger' nu een beetje verontwaardigd gaat lopen doen. Ik troost me maar met de gedachte dat de werkelijke stemming onder de mensen vermoedelijk een stuk genuanceerder is maar incidenten als dit maken wel weer dat je pijnlijk met je neus op de feiten wordt gedrukt dat er nog vele andere (extreme) bubbels zijn naast de 'bubbel' met de gematigde burger die doorgaans zijn mond houdt in de online discussies.

Met betrekking tot een opmerking over de vrijheid van meningsuiting: Uit je mening vooral. Dat is een groot goed. Maar verwacht niet dat je daar geen tegengas op krijgt als mensen die mening niet delen. Dat is de keerzijde van dezelfde medaille.

edit: eens met Berdien overigens ook over het gedeelte "de politie doet niets". In dit geval moest juist de politie erbij komen omdat de dames in kwestie een autoriteitsprobleem aan het uitvechten waren in plaats van als een fatsoenlijk mens hun kaartje te laten zien tijdens een controle (so what als deze heren overigens niet werkzaam waren geweest en als grap kaarten gingen controleren. Zit je weerstand zo strak aangedraaid dat je dan direct in staking gaat? Waar is een beetje flexibiliteit gebleven?). De politie doet wat ze kan met de minimale middelen die er vanuit de staat worden beschikbaar gesteld. Dat er geen budget is voor het opvolgen van ongefundeerde racistische verwijten lijkt me een zegen en geen vloek maar wordt hier toch gepresenteerd als zwakte.

als ik hier dan lees dat iemand graag reuring in de politiek wil... dan vraag ik me af of het doel van de politiek nog wel helder voor ogen staat. Een land is niet gebaat bij reuring maar bij stabiel bestuur. Het gaat om het landsbestuur, niet om een of andere sensatiebelust televisie programma.
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 03-02-20 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:18

LadyMadonna schreef:
Marie_Anne schreef:

Ook jij beantwoord de vraag niet... (maar ik heb antwoord van Berdien +:)+ )

+:)+
Misschien volgende keer wat duidelijker zijn dan, als meerdere mensen je vraag niet beantwoorden.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:25

Babootje schreef:

Maar dit is toch altijd het geval bij hem? Een controversiële uitspraak doen, iedereen wordt gek, zijn fans vinden het prachtig, de tegenstand gaat los. Daarna eventjes stilte zodat iedereen het er over heeft en vervolgens een halve sorry, en/of zeggen dat de “gewone” Nederlander niet slim genoeg is om hem te begrijpen, en het verkeerd gelezen heeft en dan weer door naar de volgende uitspraak.
Ik vind het oprecht een heel naar mannetje en ik hoop toch echt dat zijn volgelingen snel het vertrouwen in hem verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:45

Fennee schreef:
....
Overigens: volgens Baudet’s theorie hadden de vrouwen hier toch enorm van moeten genieten? Hij was toch degene die ervan overtuigd was dat een nee een ja is en dat vrouwen overheerst en overrompeld willen worden? :)

_/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:58

Wat verzint Baudet toch allemaal...het komt echt nooit voor dat vrouwen lastiggevallen worden.
Wat ik trouwens vreemd vind is dat er twee controleurs en een politie agent in burger in een trein plaatsbewijzen moeten controleren.Maar ik ben waarschijnlijk de enige die dat vreemd vind...ik ben ook best oud,misschien is dat het :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:12

Ik ben ook de jongste niet meer, maar ik vind het echt niet gek dat een politieman in burger de bus neemt, het zijn net mensen.