Representatieve afspiegeling van de samenleving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:33

karuna schreef:
Wat is woke? :')
Deze definitie dekt de lading wel aardig: 'The act of being very pretentious about how much you care about a social issue' (bron: Urban Dictionary)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:33

Niobe schreef:
Boras schreef:
Mensen, ik voel geen enkele weerstand tegen en zie geen enkel bezwaar tegen mannetjes en vrouwtjes poppetjes op verkeersborden als dat geleidelijk wordt ingevoerd, omdat borden nu eenmaal met regelmaat moeten worden vervangen.

Blijkbaar is dat een afwijkend standpunt en een standpunt dat weerstand oproept. En minder aardige reacties bij wat lichtgeraakte medebokkers. Dat vind ik opvallend bij een onbenullig onderwerp als dit. Je kunt je inderdaad maar ergens druk over maken.

Mag ik dat opvallend vinden? Ja, dat mag.

Fijne dag nog :)

Nou, dat valt nogal mee hoor, het is meer de toon waarop je het brengt. Die is nogal bombastisch.

Dat is niet verboden. En ik doe er niemand kwaad mee.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:36

Boras schreef:
Niobe schreef:

Nou, dat valt nogal mee hoor, het is meer de toon waarop je het brengt. Die is nogal bombastisch.

Dat is niet verboden. En ik doe er niemand kwaad mee.

Dat zeg ik niet, maar je komt meteen met hele stevige argumenten, iets over mannenoverheersing en dat het mensen "pijn" zou doen om te veranderen, mensen zouden hun "hakken in het zand zetten", terwijl de reacties nog wel meevallen. Niemand die heel erg tegen is, maar het vooral erg overdreven vinden.

Dan kun je reacties verwachten ja.

Boras

Askja schreef:
Boras, mijn opmerking betreft je post en is geen oordeel over jou als persoon.
Dat kun je opmaken uit wat ik eronder schrijf.

Dat is het wel, je schrijft over wat ik zou voelen in een bepaalde situatie. Gevoelens zijn juist heel persoonlijk. Dat is niet aan jou of wie dan ook.

LadyMadonna

Merula123 schreef:
Your ableism/transphobia is showing. Just stop.

We zitten op een Nederlands forum >;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:37

LadyMadonna schreef:
Boras: ik heb geen probleem met een verkeersbord an sich, maar met de gedachte erachte. Waarom voelt “iedereen” zich zo achter gesteld? Waarom moeten er steeds meer hokjes komen?
Aan het eind van de dag zijn we allemaal gewoon mens...

Precies dit!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:43

Merula123 schreef:
Al die mensen hier die dit niet willen omdat ze bang zijn dat gehandicapte of non-binary mensen zich dan niet gerepresenteerd voelen: jullie neppe support om je eigen punt te verstevigen is zeer irritant. Dit laat alleen maar zien dat jullie totaal niet om deze mensen geven en het gewoon grappig vinden. Your ableism/transphobia is showing. Just stop.

Eh wat zeg je precies? :?

Maar voor mij hoeft er geen persoon in rolstoel op een bord te staan :P . Of met krukken. Dus nee ik voel me niet achtergesteld of zo.

Waarom zou je zoveel wirwar van borden willen hebben. Een soort, neutraal maakt verkeersveiligheid een stuk hoger, minder afleiding dus en geen kans op verwarring.

Woke ok, nog nooit van gehoord en zelfs na uitleg kan ik nog niet goed voorstellen wat ermee bedoeld wordt exact. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-01-20 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:44

LadyMadonna schreef:
Merula123 schreef:
Your ableism/transphobia is showing. Just stop.

We zitten op een Nederlands forum >;)
Dat ja.

Gezien iemand (eh Karuna, jij dus ;) )
eerder om uitleg van de door mij gebruikte term woke had gevraagd, zou ik op mijn beurt wel een definitie willen van 'ableism' en 'transphobia'.
Of is dit gewoon interessantdoenerij à Thierry Baudet?
Laatst bijgewerkt door Askja op 22-01-20 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:45

Volkomen koekwaus.... gewoon popje zoals het is laten, geldverpsilling al die onnodige wjizigingen.
Overigens lopen er heel veel vrouwen in een broek,krijg je die weer op je dak :+ :Y) .

Het is gewoon het symbool voor een overstekedn mens, waarom meot er tegenwoordig ahcter alles een diepere betekenis zitten?

Voor de toiletten heb ik universele oplossing.. gewoon "mens" Op de deur timmeren. ( ook hele probleem wachtrij dames toilet ogpelost en heren kunnen dan gewoon Fatseoijk een baby op een commode verschonen.)

Uiteraard melden zich dan weer mensen die zich identificeren met aliens of de kat vd buren, maar het slaat volkomen door.

Niobe

Re: Representatieve afspiegeling van de samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:53

De enige diepere betekenis die je er achter zou kunnen zien is dat het een wandelend poppetje is en geen fietsende

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:01

Toevallig van de week in Genève de bordjes gezien. Het is wel een komisch en sympathiek concept, leuk voor de variatie. Maar meer ook niet. Ik zie er weinig meerwaarde in om dit grootschalig door te voeren, maar als een stad dit als gimmick wil toepassen, om zich te onderscheiden of om aandacht te vragen voor gendergelijkheid of wat dies meer zij, wie ben ik om daar tegen te zijn? Ben het er wel mee eens dat er wellicht betere manieren zijn om geld te besteden. Hoewel... dit maakt toch de tongen los - dan is het doel misschien al behaald :j

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:05

Ableism = validisme
Transphobia = transfobie

Ik heb niet per se iets tegen het veranderen. Nuttig of heel belangrijk, neh. Maar zou het niet heel erg of nutteloos vinden?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:07

Arjen Lubach kan goed uitleggen wat Woke is :Y) https://youtu.be/-qzjR2ZzTec

Ik dacht altijd dat Nederlanders zo'n lekker nuchter volk waren. "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" is dus ook ons motto niet meer.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:11

Het fietspad is ook alleen voor herenfietsen :)* .
Nee ik zou het zonde vinden van gemeenschapsgeld om nu direct alle borden te vervangen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:12

Merula123 schreef:
Al die mensen hier die dit niet willen omdat ze bang zijn dat gehandicapte of non-binary mensen zich dan niet gerepresenteerd voelen: jullie neppe support om je eigen punt te verstevigen is zeer irritant. Dit laat alleen maar zien dat jullie totaal niet om deze mensen geven en het gewoon grappig vinden. Your ableism/transphobia is showing. Just stop.

Hier ben ik het wel mee eens.

Waarom de hele tijd genderneutraal erbij brengen? Je steekt zo de draak met mensen die helemaal niet per se in de schijnwerpers staan. Die discussie is niet 'het voorbeeld waarom Nederland naar de knoppen gaat'.

Leven en laten leven, totdat iemand dus afwijkt van de norm..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:14

miss_lizje schreef:
Het fietspad is ook alleen voor herenfietsen :)* .
Nee ik zou het zonde vinden van gemeenschapsgeld om nu direct alle borden te vervangen.

Och verrek, dat was me nooit opgevallen := op verkeerslichten ook

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:19

Ik zou de borden vervangen zonder er iets van te zeggen.

Wat een geneuzel hier....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:20

Boras schreef:
Wat is er in godsnaam op tegen ook op verkeersborden mannelijke en vrouwelijke poppetjes te gebruiken net als op toiletten? Waar zijn jullie bang voor? Hoezo waar moet dat heen? Waar doet dat pijn? Waarom lig je er wakker van? Waarom tegen zulke zaken die gelijkheid ten goede komen als je er zelf geen last van hebt?

Dat poppetje is een symbool, in dit geval vrij van geslachtskenmerken. Waarom een gender toekennen aan een symbool?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:22

Com-pleet-koe-koek

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:22

Rakkie123 schreef:
Ik zou de borden vervangen zonder er iets van te zeggen.

Wat een geneuzel hier....

Tja, je moet er wel iets van zeggen natuurlijk. Want als een bord niet in de wegcode staat en dit niet duidelijk gecommuniceerd wordt, hoef je je er ook niet aan te houden natuurlijk. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:26

Wat vooral ook grappig is, is dat Sofie al 20 jaar op verschillende plekken in verkeerslichten is gaan wonen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sofie_(verkeerslicht)
Omdat deze discussie niet nieuw is, en het dus her en der allang gedaan wordt. (En de wereld dan ook niet meteen vergaat, blijkt.)

Uiteindelijk vind ik dat soort kleine dingen wel gewoon leuk. We hebben ook een Nijntje-verkeerslicht (bij het regenboogzebrapad.)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:29

werkelijk, dat mens is gestoord.....

men slaat al jaren door met dat politiek correct zijn...onderhand mag je daardoor ook nergens meer kritiek over hebben, want er zouden eens special snowflakes gekwetst kunnen worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:30

In het Wikipedia-artikel dat Shadow aanhaalt:
"Volgens de producent van de vrouw in Duitsland heeft de verschijning niets met emancipatie te maken, maar laat de vrouw gewoonweg meer licht door."

:') :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:32

Gini schreef:
In het Wikipedia-artikel dat Shadow aanhaalt:
"Volgens de producent van de vrouw in Duitsland heeft de verschijning niets met emancipatie te maken, maar laat de vrouw gewoonweg meer licht door."

:') :')

Ik voel me opgelicht :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:33

Wat een onzin, dat poppetje is genderneutraal dus zijn/haar tijd ver vooruit. Lekker zo laten.

Genoeg belangrijker SJW onderwerpen om mee bezig te gaan lijkt me.