Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luxx schreef:Oef, die zit.Grappig dat wanneer autochtonen en hun dieren ergens last van hebben er ineens wel aan 'tradities' gesleuteld mag worden
Loretta schreef:Wat begint met kattenkwaad uithalen is uitgelopen op een verschrikkelijk drama met 2 doden en 2 gewonden. Kinderen van 12 en 13 horen niet met explosieven te spelen.
https://amp.nos.nl/artikel/2316956-jong ... ssion=true
Die molen in bovenkarspel en alle uitgebrande auto's vallen hierbij volledig in het niet.
luxx schreef:Grappig dat wanneer autochtonen en hun dieren ergens last van hebben er ineens wel aan 'tradities' gesleuteld mag worden
Loretta schreef:Wel interessant hoe vuurwerkliefhebbers reageren op dergelijke berichten.
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthrea ... en-zoon-(4
Zoekend naar argumentatie waarom het mee zou vallen en het niet aan het vuurwerk ligt. Feit blijft wel het ieder jaar opnieuw uit de klauwen loopt. Zelfs wanneer er doden zijn te betreuren wat helaas ook al geen uitzondering meer is blijft men vasthouden dat het allemaal wel mee valt.
Er is een gezin uit elkaar gerukt. Een vader en een zoontje zijn er niet meer terwijl moeder en dochter vechten voor hun leven. En uitzonderlijk is het ook al niet meer. Er gaat geen jaar voorbij zonder doden en zwaar gewonden.maar het pleziertje van 1 keer per jaar met explosieven spelen weegt voor sommigen zwaarder dan de bijna oneindige lijst van doden, gewonden, uitgebrande auto's, uitgebrande gebouwen, exorbitante milieu schade binnen een paar uur, zwermen vogels die in de nacht paniekerend rondvliegen, doodsbange dieren, mensen met astma, COPD en PTSS.
Ik zelf houd er helemaal niet van om mensen hun pleziertje af te pakken. Ik wil best een paar dagen in de herrie zitten daarvoor ook al is het niet mijn pleziertje. Maar met deze gigantische hoeveelheid problemen zal ik er niet rouwig om zijn als hier een eind aan komt.
roxiie schreef:Handhaven op dingen die niet mogen (illegaal vuurwerk, afsteken voor 1800) lijkt mij iig een eerste goed stap.
tiwi1969 schreef:Handhaven is veel makkelijker als al het vuurwerk verboden is. Scheelt een hoop onderzoek naar het soort vuurwerk, dan is het aanhouden, bijschrijven en bekeuring op de mat. Boven X gewicht aanhouden en mee naar het bureau, nachtje logeren.