Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29295
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:24

Sizzle schreef:
Bij ons kun je snachts vaak ook bij een automaat via je pas in een aparte (verlichte) ruimte met camera bewaking. Vervolgens gaat de deur een bepaald aantal minuten niet meer open of tot je weer naar buiten komt.
In dat geval zou ik het niet erg vinden als de buitenapparaten het snachts niet doen.
Is dat in NL nog niet zo standaard? Dat lijkt me ook aardig rambraak proef.

We hadden er zo eentje, tot dat bankkantoor opgeheven werd aantal jaar terug. Die zijn dus al slachtoffer geworden van een eerdere bezuinigingsronde.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:25

Vind het prima hoor, ik neem nooit contant geld op. Laatste keer dat ik dat heb gedaan was ergens vorig jaar toen het pinapparaat bij de kapper het niet deed. Voor de rest heb ik nooit contant geld nodig, ook niet in het buitenland.

Ibbel

Berichten: 49273
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:57

ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .


Dan moet je het in een eigen kluis stoppen, of onder je matras.
Het is nooit zo geweest dat je 24/7 bij je geld op de bank kon komen. Dat is pas de laatste 30-35 jaar.

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:59

Ibbel schreef:
ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .


Dan moet je het in een eigen kluis stoppen, of onder je matras.
Het is nooit zo geweest dat je 24/7 bij je geld op de bank kon komen. Dat is pas de laatste 30-35 jaar.


Voor sommige mensen is dat wel al hun hele leven lang

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:12

Ibbel schreef:
ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .


Dan moet je het in een eigen kluis stoppen, of onder je matras.
Het is nooit zo geweest dat je 24/7 bij je geld op de bank kon komen. Dat is pas de laatste 30-35 jaar.

En dan nog kun je niet direct (contant) over al je geld beschikken tenzij je een heel beperkt vermogen hebt. Dus het kon al niet, om 3 uur in de nacht bij al je geld komen.

Electra63

Berichten: 17997
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:26

ruitje schreef:
Ik hoor net op de radio dat dit vanaf vandaag niet meer mogelijk is. In een nieuwsbericht lees ik dat er sowieso maar weinig gepind word in de nacht.

Ik merk dat het iets doet met mijn gevoel. Het feit dat ik niet meer bij mijn geld kan zodra ik dit wil. Ik vind het echt een naar gevoel. Niet dat ik nou vaak in de nacht pin, maar gewoon, het is wel mijn geld denk ik dan :+ .

Hoe staan jullie hier in?


Ach "vroeger" voor de pinautomaat, haalde ik op vrijdag met betaalkaarten geld bij het postkantoor of de bank.
Dan moest ik uitrekenen, hoeveel ik het weekeind ging uitgeven aan boodschappen, tanken, roken, uitgaan enz.....

Je kan nu echt bijna in elke winkel, kroeg of restaurant via de pin betalen

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:56

Nu pas?

In België is dit al langer hoor dat je bij banken niet meer binnen kan vanaf 22u30/23u en dus ook niet aan de bankautomaten kon geraken om geld af te halen.
Héél soms is dat idd wel vervelend. Zeker als je na het werk (vriend werkt ene week tot 22u en is dus pas 22u30 thuis) nog naar karaoke wil en erachter komt dat je maar weinig cash bij hebt. Dan is het hopen dat het café bankcontact heeft om te betalen.

verootjoo
Berichten: 35696
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:00

chanicha schreef:
ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .

Nou ruitje dat wordt bij mij dan een pierebadje :')

Wat ik me afvraag, ook al sluiten ze ze af dan zit er toch nog geld in en kunnen ze toch alsnog ploffen:o?


Nee dan gaat ie niet open en ze stoppen dat explosief erin als dat luikje opengaat waar geld uitkomt.

ruitje

Berichten: 12426
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 22:03

Gini schreef:
ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .


Je kan altijd en overal aan je geld. Alleen niet altijd op de manier waarop jij zou willen. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar het is niet dat er een recht ontnomen wordt ofzo. En zo zijn er wel meer restricties in verband met veiligheid: een max. bedrag dat je per dag kan opnemen. En als je zeer grote bedragen wilt opnemen, mag je ook eerst een bankkantoormannetje spreken. Het is een illusie te denken dat je met jouw geld ten allen tijde kan en mag doen wat je wilt. :+


Vind ik ook al irritant ja, dat dat moet :+ .

Ik kan dus overigens al mijn hele leven geld opnemen, heb er niet zoveel aan dat dat vroeger niet was.

Dat is netzoiets als dat je niet mag klagen als de NS vertraging heeft, want vroeger waren er niet eens treinen :+ . Wat heeft dat met nu te maken? De economie en de maatschappij veranderd juist meer naar een 24/7, dus logisch dat je dan ook bij je geld kunt.

Maar ik zie dat ik een van de weinige ben, ik denk dat het voor mij voelt als een ' vrijheid ' , als ' de bank bepaald nu' . Ik weet niet, ik vind dat gewoon niet prettig. Maar misschien kijk ik teveel films :+

mvdende

Berichten: 5760
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:21

Ik ben 25 en ben pas begonnen met contant geld opnemen vanaf mn 10e ongeveer, dus nu zn 15 jaar.

Ik weet ook niet beter dat ik altijd bij mijn geld kon komen.

Ik baal er dan ook best wel van dat je nu gewoon geen geld meer kan pinnen tussen 23:00 en 07:00. Vaak komt een pinautomaat juist van pas tussen die tijden omdat dan alle winkels dicht zijn en je dus ook niet even extra bij kan pinnen in een winkel.

Vroeger op wedstrijd gingen we ook altijd eerst even langs de bank om geld te pinnen, dat was vroeg in de ochtend want Endurance wedstrijd dus vroeg op pad.

Ik vermoed trouwens dat de pinautomaten op Schiphol het wel zullen blijven doen, zeker die aan Airside.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:27

Maar altijd bij al je geld kunnen is dus niet waar; het te pinnen bedrag is gelimiteerd. ;)
Wil je meer of ‘s nachts geld uitgeven, moet dat digitaal of je moet het plannen.
En sta ik plotseling ergens waar ik niet kan pinnen, sturen ze maar een tikkie of ik maak het meteen naar hun nummer over.
Ik heb nog nooit iets moeten laten staan of niet kunnen betalen omdat ik geen cash had.
En ik heb ook een hoefsmid enz ;)

purny

Berichten: 27637
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:45

mvdende schreef:
Ik ben 25 en ben pas begonnen met contant geld opnemen vanaf mn 10e ongeveer, dus nu zn 15 jaar.

Ik weet ook niet beter dat ik altijd bij mijn geld kon komen.

Ik baal er dan ook best wel van dat je nu gewoon geen geld meer kan pinnen tussen 23:00 en 07:00. Vaak komt een pinautomaat juist van pas tussen die tijden omdat dan alle winkels dicht zijn en je dus ook niet even extra bij kan pinnen in een winkel.

Vroeger op wedstrijd gingen we ook altijd eerst even langs de bank om geld te pinnen, dat was vroeg in de ochtend want Endurance wedstrijd dus vroeg op pad.

Ik vermoed trouwens dat de pinautomaten op Schiphol het wel zullen blijven doen, zeker die aan Airside.


Dan moet je gewoon wat extra's in je zak hebben, hoort eigenlijk altijd wel vind ik.
Want als het pin systeem plat ligt en je hebt alleen een pinpas op zak ben je wel de sjaak.

belle_boef

Berichten: 10778
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:46

ik dacht eerst ook whut!! En hoe heeft dan zin. Maar na de uitleg van het nieuws. Vanavond vind ik het wel prima.

Het komt misschien 1 keer per jaar dat ik tussen dat tijdstip ging pinnen. Ik kan het wel prima plannen dus dan haal ik wel eerder Geld in huis.

josewoos

Berichten: 4824
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:09

Bij ons in het dorp zijn hele tijd geleden al alle banken met automaten verdwenen.
Wij hebben alleen nog in de winkels de mogelijkheid om te pinnen, oftewel alleen onder winkeltijd -O-

Of je moet naar de stad verderop toe rijden waar je betaald moet parkeren 8)7

Ergens kan ik de nachtelijke tijden wel begrijpen gezien de plofkraken steeds vaker komen, maar volgens mij gaat het steeds een stapje verder en verdwijnen de pinautomaten uiteindelijk.

Electra63

Berichten: 17997
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:47

Gewoon zorgen dat je altijd wat cash (€100) in huis hebt. Je kan bijna alles pinnen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:47

Dat waren zowiezo al niet de tijden waarop ik ging pinnen. Maar ik snap iets niet. Door het uitzetten van het apparaat kun je geen plofkraak meer plegen?
Het geld zit toch in dat ding in de muur? Dus of dat ding nou aan of uit staat, je kunt dan toch evengoed een plofkraak doen?
Of hoe werkt zoiets?

Bloemetje75
Berichten: 2005
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:48

Scum, ze pinnen een klein bedrag en met het uithalen van het geld leggen ze een explosief in het vakje.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:48

Ik neem eigenlijk nooit contant geld op. Alleen voor een verjaardag of als ik iets moet betalen waar ik niet kan pinnen. Als je bijvoorbeeld uitgaat is het wel vervelend want dan kan je gewoon niet pinnen s´avonds. Dan moet je die middag eigenlijk al pinnen. Als je spontaan gaat kan dat niet. Ik vind het juist fijn als ik een beetje inzage heb met uitgaan. Met een pasje gaat dat toch sneller.

Zonnetje81
Berichten: 18765
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:50

Ik pin ook cash en vaak juist 's avonds laat. Ik ben wel eens spontaan de dag erna naar een pony ben gaan kijken en dat ik de avond ervoor dan het bedrag ga pinnen. Of bijvoorbeeld iets anders duurs. Ik vind het ook geen fijn idee. Ik kan dus ook geen geld meer storten neem ik aan...?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:52

Scum schreef:
Dat waren zowiezo al niet de tijden waarop ik ging pinnen. Maar ik snap iets niet. Door het uitzetten van het apparaat kun je geen plofkraak meer plegen?
Het geld zit toch in dat ding in de muur? Dus of dat ding nou aan of uit staat, je kunt dan toch evengoed een plofkraak doen?
Of hoe werkt zoiets?

Dat snapte ik eerst ook niet maar de ramkraak kan wel als het uitstaat maar de plofkraak niet. Voor de plofkraak moet de automaat het explosief binnen krijgen en dat lukt alleen als de machine aan is en de geldla open doet bij pinnen. Dus machine uit werkt tegen plofkraak.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:53

Zonnetje81 schreef:
Ik pin ook cash en vaak juist 's avonds laat. Ik ben wel eens spontaan de dag erna naar een pony ben gaan kijken en dat ik de avond ervoor dan het bedrag ga pinnen. Of bijvoorbeeld iets anders duurs. Ik vind het ook geen fijn idee. Ik kan dus ook geen geld meer storten neem ik aan...?

Storten? Via een pinautomaat?

Zonnetje81
Berichten: 18765
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:55

Het is makkelijk roepen maar stel dat je inderdaad geld kwijt raakt of de treinen rijden ineens niet en je moet met de taxi, sta je mooi te koekeloeren.

Zonnetje81
Berichten: 18765
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:56

GDG schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik pin ook cash en vaak juist 's avonds laat. Ik ben wel eens spontaan de dag erna naar een pony ben gaan kijken en dat ik de avond ervoor dan het bedrag ga pinnen. Of bijvoorbeeld iets anders duurs. Ik vind het ook geen fijn idee. Ik kan dus ook geen geld meer storten neem ik aan...?

Storten? Via een pinautomaat?


Ja bij ons in het dorp kan je storten bij een pinautomaat. Leg je het geld in het vakje. Dan gaat hij tellen en floep geld weg.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:57

Nou wanneer ik in de buurt van zo'n pinautomaat zou wonen, zou ik me ook niet veilig voelen. Kom ook nog uit de tijd dat ik met zo'n girobetaalkaart naar het postkantoor ging.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:58

Ja dat is zo'n stortautomaat inderdaad. Ja en inderdaad vaak kan je niet pinnen bij een taxii. Heeft toch wel wat meer voeten in aarde. Zou betekenen dat je meer geld op zak moet hebben of juist alles gedigitaliseerd moet gaan worden..