Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:33

Kan iemand dat topic nog vinden? Wat een bizarre uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:34

Ibbel schreef:
Schuld en aansprakelijkheid zijn twee heel verschillende dingen.

Goh :Y) Heb niemand horen zeggen dat dat niet zo is. Je aansprakelijkheid kan worden ingeperkt door eigen schuld van de amazone.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:35

Het is toch wel erg dat je je paard niet rustig ergens op de wei kunt laten staan. Overigens meen ik op de foto wel een hoofdstel of teugels te zien? waarom blijft men niet van andermans dieren af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:36

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:36

Bordje ophangen met ‘let op, cameratoezicht’ op een paar goed zichtbare plekken. Daadwerkelijk een camera ophangen hoeft niet eens. Laat haar maar denken dat ze gefilmd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:41

Mars schreef:
Bordje ophangen met ‘let op, cameratoezicht’ op een paar goed zichtbare plekken. Daadwerkelijk een camera ophangen hoeft niet eens. Laat haar maar denken dat ze gefilmd wordt.

Jammer genoeg worden mensen steeds brutaler en kan dit hun niets meer schelen.

Ik word er zo kwaad van dat de jeugd van tegenwoordig denkt dit zomaar te mogen doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:44

De jeugd van tegenwoordig. :+

Dacht jij dat dit vroeger niet gebeurde soms... toen stond je alleen niet met je gezicht op het internet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:44

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:48

Braaf paard, eigenlijk moet ze dit ook eens proberen bij een niet zo braaf paard..dan leert ze het wel af.

Ik zou hier ook niet blij van worden als eigenaar, er zijn normale normen, waarden en grenzen die hier overschreden worden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:51

SVRL schreef:
[PP] Pony bereden door onbekend meisje.

Dit is het topic waar ik het over had.

Daar had ik meteen zelf aangifte tegen gedaan.
Die zou je toch eigenhandig hun poten breken.

Iemand schreef deze morgen in een ander topic op bokt als mij dat zou overkomen dan stuurde ik daar een knokploeg op af.
Nu, in zo een geval kan ik me voorstellen dat mensen op zulke ideeen komen, echt...waar gaat dat heen in deze wereld.
En er dan nog zo een verhaal bij durven ophangen, die zijn toch ziek in hun kop ;(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:52

In dat andere topic hebben we nooit geweten wat er verder van gekomen is toch? De TS had toe wel aangifte gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:57

poes schreef:
In dat andere topic hebben we nooit geweten wat er verder van gekomen is toch? De TS had toe wel aangifte gedaan.

Een kennis had ergens laten weten dat die TS uiteindelijk veroordeeld is tot betalen van de medische kosten.

Edit: heb het mij verkeerd herinnerd, dit vond ik terug in het topic

"Er is dan eindelijk een uitspraak van de rechter waar het waarschijnlijk ook bij zal blijven. Ts zal niet worden vervolgd en zal ook geen schadevergoeding oid hoeven betalen. Ook de ouders van net meisje hoeven niks te betalen buiten de gemaakte proceskosten. Kosten voor dierenarts ed zal ts zelf moeten betalen. Ts gaat het hier in ieder geval bij laten, uitgeput en blij dat het nu eindelijk zal stoppen. Media oid zal ze dan ook niet opzoeken, wat ik kan begrijpen. Rechter heeft op basis van de feiten een juiste uitspraak gedaan, hij kon er buiten de feiten weinig mee. Het andere meisje zal overigens nadat dit definitief is afgesloten de pony's gaan verzorgen, daar is de rechter ook van op de hoogte gesteld voor het geval de ouders van het gevallen meisje daarmee zouden kunnen gaan gooien."
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-19 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:01

SVRL schreef:
Een paar jaar geleden was er hier toch een topic, waarbij een joy rider van een pony was gevallen en haar been gebroken had. Als ik me goed herinner, is daar een rechtzaak van gekomen en heeft die bokker alle kosten moeten vergoeden.

Ik heb net dat topic gelezen en dat klopt dus niet.

Ieder zijn eigen kosten, geen schuldig bevonden paardeneigenaar en geen schadevergoeding.

Helaas heeft zij wel zelf de kosten van de DA dus moeten betalen, terwijl zij deze niet door haar schuld heeft gemaakt.

madoliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:02

ik zou echt gestoord worden, stel je paard of pony is geblesserd, of nog erger.

levensgevaarlijke situatie vind ik het

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:06

Brutaal maar ik krijg hier ook een beetje sneue gedachte bij.
Wellicht het meisje haar ouders geen paardrijden voor haar kunnen betalen terwijl het echt haar droom is zoals ieder paardenmeisje op jonge leeftijd...ze ook niks durft te vragen uit verlegenheid..

Wil het hiermee niet goed praten wat ze doet natuurlijk maar denk niet dat ze kwaad in de zin heeft

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:07

Dat verlegen zijn zal wel meevallen als ze zo brutaal op de buurvrouw reageert.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:08

[
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 21-08-23 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:08

LBLGypsyCobs schreef:
Dat verlegen zijn zal wel meevallen als ze zo brutaal op de buurvrouw reageert.

Das ook weer zo :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:15

Mijn pony staat met een peesblessure, het zal je maar gebeuren met je pony waar je tijd geld en moeite in steekt en dan zoiets.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:18

Zo las ik ook een keer iets over een jonge Tinker waar zomaar een vreemd iemand op was gaan zitten waardoor het paard een beschadiging aan de rug had gekregen. En wie heeft dan een afgekeurd paard en wie mag het betalen? Juist, de eigenaar. Hier komen wel eens kindertjes om de Shetlandertjes te borstelen, maar dan blijf ik er ook bij en daar word ook niet op gereden en heb ook een hek met verboden toegang. Dat schrikt misschien ook wel een beetje af..
Hoe dan ook hoop ik dat het meisje haar ouders hier van op de hoogte kunnen worden gebracht en haar wat manieren bij leren..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:18

Inderdaad heel brutaal en zoiets kan je niet maken. ik dacht, is ze misschien niet de vorige eigenaar die er geen vrede mee kan hebben dat het paard niet meer van haar is? Neemt niet weg dat ze dit niet hoort te doen. Want het lijkt me niet dat een paard zich zomaar door een vreemde laat berijden zonder enig tuig? Of het moet wel een vreselijke goedzak zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:31

snap dat niet wat je hebt ook te maken met erfvredebreuk dus politie zou op moeten treden volgens de wet

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:31

SVRL schreef:
Een paar jaar geleden was er hier toch een topic, waarbij een joy rider van een pony was gevallen en haar been gebroken had. Als ik me goed herinner, is daar een rechtzaak van gekomen en heeft die bokker alle kosten moeten vergoeden.

Dat verhaal was wel iets anders dan deze. Dat meisje was mee met de vaste verzorgster van die pony en door verzorgster erop gelaten. Eigenaar had dan wel geen toestemming daarvoor gegeven, maar draaide toen idd voor de kosten op.

Dit betreft een geval waarbij een compleet vreemde stiekem op een wildvreemd paard gaat zitten. Dat maakt toch wel verschil. Kan mij niet voorstellen dat je in deze situatie nog steeds als verantwoordelijke wordt aangewezen.

edit; ow zie nu een link naar het topic. Weer een ander geval dus dan die ik dacht dat je bedoelde. Is idd zelfde omstandigheden. Maar daar staat verder niet hoe het uiteindelijk afgelopen is? Tenminste; niet door ts zelf dan. Heb net even alle posts van de ts gelezen in dat topic en dat eindigd alleen met de mededeling dat die moeder van het gevallen meisje alleen nog via een advocaat wil communiceren.

edit 2; aah zie nu de tweede link naar een ander topic en dat is idd de zaak die ik dacht dat je bedoelde. Oke ging dan niet om een gebroken been dan, maar ernstiger letsel lees ik nu weer terug.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:29

Popstra schreef:
Brutaal maar ik krijg hier ook een beetje sneue gedachte bij.
Wellicht het meisje haar ouders geen paardrijden voor haar kunnen betalen terwijl het echt haar droom is zoals ieder paardenmeisje op jonge leeftijd...ze ook niks durft te vragen uit verlegenheid..

Wil het hiermee niet goed praten wat ze doet natuurlijk maar denk niet dat ze kwaad in de zin heeft

Joh, onbeperkt ijsjes eten is de droom van heel veel kinderen van 4, mogen autorijden de droom van kinderen van 10...... dus dan moet je medelijden hebben als kinderen dat niet mogen? Is dat je punt?

Kind moet gewoon nee leren accepteren, en niet op het paard van een ander gaan zitten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:57

Ik zou flink balen als dat hier zou gebeuren.
Je blijft van andermans paard af.