Veilig deelnemen aan het verkeer begint met kennis van regelgeving.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Ik maakte toch best duidelijk dat het om langzaam inhalen gingvrachtwagens rijden over het algemeen standaard 100km pu
maar aangezien dat nu duidelijk is, snap je mijn punt dan wel?
Sizzle schreef:Astorga, dat valt voor mij niet echt onder gelijkwaardigheid eerlijk gezegd. Er zijn maar weinig vrouwelijke artiesten waar ik graag naar luister, dan ga ik toch niet mezelf dwingen![]()
Dat zou voor mij zoiets zijn als slappe patat uit oud vet eten omdat de winkel eigenaar een vrouw is terwijl er een top frietzaak van een man naast zit.
Nynkster schreef:Ik neem dit soort artikelen nooit echt serieus.
Mijn vriend en ik zijn even lang, en handen zijn even groot.
En ik spendeer ontzettend veel tijd in het verkeer maar nog geen ongeluk gehad. Wel een stuk of wat boetes en ik kan ook echt genieten als ik 190 over de autobahn gainparkeren is een makkie op alle soorten manieren. Ik denk dat dat meer te maken heeft met je aanleg voor dit soort dingen. Zo kunnen sommige mensen Ikea kasten in elkaar zetten en de ander niet, snap je
Sizzle schreef:Dat was dus wat ik probeerde te begrijpen omdat ik dat zo niet las uit de eerste post. Het antwoord was helder
Je kan mij overigens echt niet betichten van in de confort zone blijven kwa muziek en films
Ik blijk meer Turkse films op Netflix te kennen dan een van mijn Turkse ex-collega‘s. Die films maken je nog veel bewuster hoe groot de kloof kan zijn tussen man-vrouw, religies en afkomst.
Veel Zwitserse mannen kunnen ook nog niets met vrouwen met een mening trouwens. Een opiniepeiling liet zelfs zien dat een grote groep mannen in Appenzeller het stemrecht voor vrouwen weer terug zouden willen draaien (vrouwenstemrecht is pas sinds 1992 in dat kanton).
Edit: Appenzeller ipv Graubünden
Astorga schreef:N.a.v. de discussie rondom de top2000 over de kansen van vrouwen in de muziekindustrie ben ik kritisch gaan kijken naar de artiesten die ik luisterde op Spotify. En kwam tot de schokkende ontdekking dat ik al jaren discrimineerde. Had veel meer mannelijke dan vrouwelijke artiesten opgeslagen. Om dat gelijk te trekken luister ik sindsdien alleen maar naar vrouwelijke artiesten op Spotify (en dus nog wel gewoon radio in de auto) ter compensatie van mijn discriminerende gedrag. Natuurlijk doet het soms pijn als ik daardoor albums van favoriete artiesten volledig negeer, maar ik heb er ook veel nieuwe artiesten en muziek door ondekt de afgelopen 4,5 maanden (het begon overigens gewoon als een week volhouden, maar inmiddels is 1 jaar het doel geworden).
En zelfs nu, als Spotify een suggestie doet, is dan nog steeds 8 van de 10 keer een mannelijke artiest. Dus dat algoritme is duidelijk ook meer ingericht op degenen die het meeste geld bieden ipv mijn persoonlijke voorkeuren.
Shadow0 schreef:Sizzle: opmerkelijk dat je vrouwen dan de 'slappe patat uit oud vet' noemt.
Rex_Rolfo schreef:Ik mis linkshandig vs rechtshandig. Het model is dus niet alleen de blanke man, het is de blanke réchtshandige man.
Alles waar een beetje over lijkt nagedacht is gemaakt voor rechtshandigen, tot de labels op kruidenpotjes aan toe (ja, deze man kookt)
Shadow0 schreef:Met die kleine autootjes krijg je trouwens ook een zelfversterkend beeld: vrouwen rijden in kleinere autootjes omdat ze daar beter in passen, maar ze krijgen ook te maken met de nadelen ervan (en het neerkijken op) omdat het kleine autootjes zijn.
enzino schreef:En daarbij krijgen ze ook te maken met de voordelen ervan omdat het kleine autootjes zijn: minder benzineverbruik, milieubewust imago,meer parkeerplekken waar de auto in past.