Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:04

@Vjestagirl: Dan krijg je dus weer verzuiling. Dat iedereen zich terugtrekt in zijn eigen groep,waar ze zich wel mogen uiten. En het openbare leven wordt dan een grauwe eenheidsmassa.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:08

anjali schreef:
@Vjestagirl: Dan krijg je dus weer verzuiling. Dat iedereen zich terugtrekt in zijn eigen groep,waar ze zich wel mogen uiten. En het openbare leven wordt dan een grauwe eenheidsmassa.

Ik denk dat dat wel meevalt. De mensen die streng in de leer zijn trekken zich nu ook al terug in hun eigen groep. Maar de mensen die 'mild gelovig' zijn zullen zich echt niet hierom terugtrekken. Daarbij is het openbare leven meer dan een aaneenschakeling van uitingen van religieuze opvattingen. Ik denk dat je over het algemeen het verschil niet eens zult merken

Blussem

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:12

Ik vindt wel grappig zo uiting. Voor rest zie ik probleem niet zo. Btw scholen is dood normaal dit soort dingen.
En mocht je niet fijn vinden dan doe je toch gewoon geen zaken met zo bedrijf.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:14

Avalanche81 schreef:
Vjestagirl schreef:
Op ieder pand staat tegenwoordig reclame. De naam van het bedrijf, wat ze doen, het liefst in neonletters, met spandoeken vol aanbiedingen. Half naakte vrouwen & mannen metershoog boven de snelweg. De gele M op een paal zodat kleine kinderen gaan zeuren en volwassenen verleid raken.

Dit vind ik wat dat betreft stukken onschuldiger...

Ik kan me hier goed in vinden :)

Daar zit wel wat in ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:17

LadyMadonna schreef:
Morganlefay schreef:
https://www.ad.nl/rivierenland/jezus-re ... ~a3aa9df6/
Boerderij staat er al een tijdje hoor.
En ieder zijn meug.

Dat is bij ons aan de overkant en niks nieuws, is zelfs een politieke partij

Klopt, verbaas mij er nog steeds over, zijn hele dak is op deze manier van dakpannen voorzien.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:18

Tja. Ik erger me ook weleens aan die mega grote borden waar naakte vrouwen en weet ik veel wat allemaal op staat. En zo ergert iemand anders zich weer hier aan. Leven en laten leven. Blijkbaar doet het je toch wel wat, als je zo reageert op een christelijke reclame. Anders boeit het je niet zo veel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:22

Aan de andere kant, als je uitingen van religie in het openbare leven zou verbieden, dan zou je dus uitingen die gericht zijn op niets anders dan geld (reclames) wel toestaan, maar uitingen die gebaseerd zijn op liefde niet...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:33

Vjestagirl schreef:
Op ieder pand staat tegenwoordig reclame. De naam van het bedrijf, wat ze doen, het liefst in neonletters, met spandoeken vol aanbiedingen. Half naakte vrouwen & mannen metershoog boven de snelweg. De gele M op een paal zodat kleine kinderen gaan zeuren en volwassenen verleid raken.

Je weet dat er behoorlijk veel oorlogen zijn ontstaan vanwege het geloof of "anders denkenden"?
Zo onschuldig is dit niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:35

sneeuwpop schreef:
Vjestagirl schreef:

Je weet dat er behoorlijk veel oorlogen zijn ontstaan vanwege het geloof of "anders denkenden"?
Zo onschuldig is dit niet.

Nee, echt? Nooit geweten, vertel me meer :roll:

Iedere denkwijze kent zijn extremen, maar dat wil niet zeggen dat dat de basis boodschap is. Er zijn net zo goed oorlogen uitgevochten over geld en over macht.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:36

Ik zag de foto, dacht 'oh ok' en dat was het.

We leven in een land waar vrijheid van meningsuiting als iets heel belangrijks wordt gezien, maar het wordt volgens mij nog wel eens verward met meningsplicht.

Je hoeft niet overal wat van te vinden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:39

Vjestagirl schreef:
Iedere denkwijze kent zijn extremen, maar dat wil niet zeggen dat dat de basis boodschap is. Er zijn net zo goed oorlogen uitgevochten over geld en over macht.

Maar het maakt het bericht niet bij voorbaat onschuldig.
Ik vind het nogal extreem om het op een bedrijfspand te zetten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:40

Ik vind het vooral belachelijk dat er Jesus saves in plaats van Jezus redt staat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:43

sneeuwpop schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar het maakt het bericht niet bij voorbaat onschuldig.
Ik vind het nogal extreem om het op een bedrijfspand te zetten.

Waarom? Voor deze mensen is het duidelijk niet iets wat ze bij de kerkdeur achterlaten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:49

Ik ben ook wel benieuwd of dit wel mag als reclame-uiting van een bedrijf. Je moet als bedrijf zo'n claim wel waar kunnen maken. "Dat geloven wij" is voor en commerciëel bedrijf echt niet voldoende.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:52

Ik woon op de Bible belt dus zie om me heen al genoeg wat voor invloed het geloof op mensen heeft.
En dat lang niet altijd positief bedoeld.
Dat zo'n leus op zo'n bedrijf hangt, daar zit ik niet mee.
Maar ik zal het vast niet als eerste kiezen om heen te gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:10

An sich maakt het mij niks uit. Ik ben wél een beetje verbaasd dat dit door de eisen van de welstand is gekomen, meestal zijn de regels voor (het formaat van) reclame en teksten op bedrijfspanden best strikt en dit zijn geen kleine letters :Y)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:31

'Jezus saves FF Chemicals'
Het staat gewoon een beetje vreemd... En ik zou er niets kopen (los daarvan dat ik niet weet wat ik met die chemicals moet) omdat ik me erger aan het zo schreeuwerig uitdragen van een geloof.

Idem voor de winkel hier in het dorp die op zondag z'n gordijnen omlaag heeft zodat je niet naar binnen kunt kijken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:41

"Jesús saves" is meer een tekst om reclame te maken voor een spaarbank die zich richt op immigranten in het zuiden van de VS.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 19:43

Vjestagirl schreef:
Aan de andere kant, als je uitingen van religie in het openbare leven zou verbieden, dan zou je dus uitingen die gericht zijn op niets anders dan geld (reclames) wel toestaan, maar uitingen die gebaseerd zijn op liefde niet...

Want geloof is liefde... maar als je niet geloofd kom je in de hel....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:47

LadyMadonna schreef:
Vjestagirl schreef:

Want geloof is liefde... maar als je niet geloofd kom je in de hel....

Dat dus. Daarbij zijn er ook genoeg niet-religieuze reclameuitingen die liefde te koop aanbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:48

https://www.hetkontakt.nl/regio/alblass ... ssenlanden

Van een paar jaar terug, maar de zoon van dit bedrijf is/was lijsttrekker van de partij 'Jezus leeft', (en zoonlief is/was ook in het bedrijf van paps werkzaam) dus het is niet alleen een christelijke boodschap, maar ook een politieke. Dat maakt het verhaal wel anders

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 19:52

Ah, zelfde familie als die uit giesenburg dys

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:46

Boras schreef:
Zou het verschil maken als het om een uiting van een ander dan een christelijk geloof zou gaan? :+

Van mij hoeven dit soort boodschappen niet. Geloof zou een privézaak moeten zijn. Als het past binnen wet- en regelgeving, dan moet het maar. Er worden zo veel reclameboodschappen opgedrongen.

Wat ik me ook nog afvraag: past zoiets wel binnen de leer en de geboden? Zou God het er eigenlijk wel mee eens zijn?

Pjaaaaa, die zette mij aan het denken, dankjewel.
Ik dacht eerst "dikke boeiend..." , maar als er een islamitische kreet had gestaan had ik dat ongemakkelijk gevonden.... maar of ik dan voorstander van beide wel ben, of van beide niet, dat weet ik niet :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:50

Ik vind het niet aanstootgevend, wel vreemd.
Wat mij betreft mag de kerk echt los staan van alle andere zaken in het leven, politiek, onderwijs enz.
Dus al helemaal los van bedrijfsvoering.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:54

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap het ook gewoon niet.
Wat heeft Jesus van doen met die chemicaliën en waarom zou het (wat dan ook) redden? Of bedoelen ze dat Jesus alles wat kapot gaat door chemicaliën gaat redden? :')