Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:@Vjestagirl: Dan krijg je dus weer verzuiling. Dat iedereen zich terugtrekt in zijn eigen groep,waar ze zich wel mogen uiten. En het openbare leven wordt dan een grauwe eenheidsmassa.
Avalanche81 schreef:Vjestagirl schreef:Op ieder pand staat tegenwoordig reclame. De naam van het bedrijf, wat ze doen, het liefst in neonletters, met spandoeken vol aanbiedingen. Half naakte vrouwen & mannen metershoog boven de snelweg. De gele M op een paal zodat kleine kinderen gaan zeuren en volwassenen verleid raken.
Dit vind ik wat dat betreft stukken onschuldiger...
Ik kan me hier goed in vinden
LadyMadonna schreef:Morganlefay schreef:https://www.ad.nl/rivierenland/jezus-re ... ~a3aa9df6/
Boerderij staat er al een tijdje hoor.
En ieder zijn meug.
Dat is bij ons aan de overkant en niks nieuws, is zelfs een politieke partij
Vjestagirl schreef:Op ieder pand staat tegenwoordig reclame. De naam van het bedrijf, wat ze doen, het liefst in neonletters, met spandoeken vol aanbiedingen. Half naakte vrouwen & mannen metershoog boven de snelweg. De gele M op een paal zodat kleine kinderen gaan zeuren en volwassenen verleid raken.
sneeuwpop schreef:Vjestagirl schreef:Op ieder pand staat tegenwoordig reclame. De naam van het bedrijf, wat ze doen, het liefst in neonletters, met spandoeken vol aanbiedingen. Half naakte vrouwen & mannen metershoog boven de snelweg. De gele M op een paal zodat kleine kinderen gaan zeuren en volwassenen verleid raken.
Je weet dat er behoorlijk veel oorlogen zijn ontstaan vanwege het geloof of "anders denkenden"?
Zo onschuldig is dit niet.
sneeuwpop schreef:Vjestagirl schreef:Iedere denkwijze kent zijn extremen, maar dat wil niet zeggen dat dat de basis boodschap is. Er zijn net zo goed oorlogen uitgevochten over geld en over macht.
Maar het maakt het bericht niet bij voorbaat onschuldig.
Ik vind het nogal extreem om het op een bedrijfspand te zetten.
Vjestagirl schreef:Aan de andere kant, als je uitingen van religie in het openbare leven zou verbieden, dan zou je dus uitingen die gericht zijn op niets anders dan geld (reclames) wel toestaan, maar uitingen die gebaseerd zijn op liefde niet...
LadyMadonna schreef:Vjestagirl schreef:Aan de andere kant, als je uitingen van religie in het openbare leven zou verbieden, dan zou je dus uitingen die gericht zijn op niets anders dan geld (reclames) wel toestaan, maar uitingen die gebaseerd zijn op liefde niet...
Want geloof is liefde... maar als je niet geloofd kom je in de hel....
Boras schreef:Zou het verschil maken als het om een uiting van een ander dan een christelijk geloof zou gaan?![]()
Van mij hoeven dit soort boodschappen niet. Geloof zou een privézaak moeten zijn. Als het past binnen wet- en regelgeving, dan moet het maar. Er worden zo veel reclameboodschappen opgedrongen.
Wat ik me ook nog afvraag: past zoiets wel binnen de leer en de geboden? Zou God het er eigenlijk wel mee eens zijn?