MarcoBorsato schreef:
Het topic waar je naar linkt is reeds 1,5 jaar oud. Een nieuw topic mag dan ook gewoon, andere gebruikers, andere inzichten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CharleyT schreef:Wat me in deze tekst vooral opvalt is de term ''machtige overheden''. Dit begrip, ook vaak ''de overheid'' ''de elite'' genoemd, wordt door complotdenkers veelvuldig gebruikt als de grote boosdoener.
Er is altijd een element van wij zijn ok, de overheid enz. is de grote boosdoener. Maar dat die grote boosdoener wereldwijd uit miljoenen mensen bestaat en toch alles super geheim weet te houden lijkt mij het zwakke punt in dit verhaal.
Shadow0 schreef:Ik zou dan ook willen vragen om die plaatjes niet te herplaatsen, want bij sommige mensen die hier meelezen krijgt het een heel klein beetje meer aandacht en wordt het iets meer waarschijnlijk.
Anne. schreef:Shadow0 schreef:Ik zou dan ook willen vragen om die plaatjes niet te herplaatsen, want bij sommige mensen die hier meelezen krijgt het een heel klein beetje meer aandacht en wordt het iets meer waarschijnlijk.
Wat?Bedoel je nou dat je bang bent dat bokkers de flat-earth-theorie gaan ondersteunen? Mogen bokkers geen flat-eathers worden?
[***] schreef:Ik vind conspiracy theories echt geweldig om in te duiken. Wat betreft de platte aarde:
Daarnaast:
- Antartica is de rand om de aarde, daarom mag je er wel heen maar alleen onder begeleiding en er mogen geen vliegtuigen overheen vliegen.
Anne. schreef:Wat?Bedoel je nou dat je bang bent dat bokkers de flat-earth-theorie gaan ondersteunen? Mogen bokkers geen flat-eathers worden?
Shadow0 schreef:Anne. schreef:Wat?Bedoel je nou dat je bang bent dat bokkers de flat-earth-theorie gaan ondersteunen? Mogen bokkers geen flat-eathers worden?
Zowel in dit topic als in het vorige bleek dat voor sommigen de lijn al dun is. En het is niet onschuldig of alleen maar grappig: het ondermijnt het idee dat er een waarheid is die relevant is. Van onzinnige conspiracies gaat het vaak al vrij makkelijk naar niet bepaald niet onschuldige conspiracies (antivax, misinformatie over de MH17, politieke invloed.)
Anne. schreef:Maar stél he.. Als Antarctica echt een grote ijsmuur is aan het 'einde van de wereld', zal het dan net zoiets zijn als The Truman Show?
[ Afbeelding ]
Of zou The Truman Show een hint zijn geweest....![]()
![]()
Cookies schreef:Oh ja en het ruimtestation ISS is ook nep denken sommige. Waar die astronauten dan naar toe gaan weet ik niet, misschien zitten die 4 maanden in een studio, ze zenden regelmatig filmpjes uit.
Waarom een fake ruimtestation?
Pipodipo schreef:Cookies schreef:Oh ja en het ruimtestation ISS is ook nep denken sommige. Waar die astronauten dan naar toe gaan weet ik niet, misschien zitten die 4 maanden in een studio, ze zenden regelmatig filmpjes uit.
Daar zitten de vriendjes uit je onderschrift.
Cookies schreef:Oh ja en het ruimtestation ISS is ook nep denken sommige. Waar die astronauten dan naar toe gaan weet ik niet, misschien zitten die 4 maanden in een studio, ze zenden regelmatig filmpjes uit.
Cookies schreef:Pipodipo schreef:
Daar zitten de vriendjes uit je onderschrift.
Ik pas gelijk mijn onderschrift aan!
Sting schreef:In het programma De Outsiders hadden ze een paar weken geleden iemand die dit geloofde. Vond het verbazingwekkend hoe overtuigd de groep is/was.
https://www.npo3.nl/de-outsiders/16-05- ... ON_1298227