Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:05

blokje schreef:
Bij verkrachting hoort een baby gewoon geboren te worden. Het kind kan er niets aan doen. Die verkrachter wel die moet gestraft worden.

Fijn leven krijgt de 'ongewenste' baby dan! Ik verwacht dat het kind zijn hele leven achtervolgt wordt met het idee dat hij niet gewenst is/was.

Cookies

Tja helaas zie ik hier de realiteit van ongewenste kinderen: mishandeld, misbruikt, ongewenst, allerlei mentale problemen die door deze manier van opgroeien zijn ontstaan. De meesten zijn gedoemd tot een leven lang lijden.

Nu kunnen ze zeggen, we hebben het ongeboren ongewenste kind "gered", wat er verder met zo'n kind gebeurd zal ons een rotzorg zijn.

Anoniem

blokje schreef:
Bij verkrachting hoort een baby gewoon geboren te worden. Het kind kan er niets aan doen. Die verkrachter wel die moet gestraft worden.

En niet elk kind dat uit een verkrachting voortkomt is gedoemd om te mislukken of een ongelukkig leven te lijden. Net als de moeder. O.a. op YouTube zijn er moeders die hun verhaal doen en er heel goed mee om gaan.

En er zijn ook vrouwen die na een verkrachting abortus doen en daarna spijt hebben of een trauma van de abortus.

Ik kan me wel voorstellen dat ongelovigen enzovoort hier heel anders tegen aan kijken en voor abortus zijn.
Maar ik vind sowieso dat abortus veel te makkelijk gedaan wordt.

Ja hallo, een vrouw kan er ook niks aan doen dat ze verkracht is, waarom staan de rechten van een klompje cellen boven dat van het echte slachtoffer??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:06

Het lijkt mij als kind vreselijk om geboren te worden op een plek waar je niet welkom bent.
Dat lijkt mij vele malen erger dan niet geboren worden, immers, tijdens de abortus heb je als foetus nog geen bewustzijn.

Ik vond de VS al een niet al te aantrekkelijk land, maar dat wordt op deze manier zeker niet beter...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:08

Het is afschuwelijk. Ik ben pro choice. Meningen zoals die van anjali en blokje accepteer ik. Ik vind het prima als je zo denkt en dat je zelf nooit een abortus zou plegen. Dat is je goed recht! Ik vind het alleen verschrikkelijk dat andere mensen het recht over jouw(!!!) lichaam hebben, dat is wat mij (en ik denk met mij vele anderen) zo ontzettend tegenstaat.

Ik vraag me ook af waar deze pro-life mensen zijn als het kind later homoseksueel/transgender blijken te zijn?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:10

Blokje, wat willen 'armen en benen' in de ontwikkeling zeggen? Dat het al een echte baby is met gevoelens?
De foetus kan dan nog niet eens buiten de baarmoeder overleven, als het geboren wordt gaat het direct dood. Imo zou abortus gewoon toegestaan mogen zijn tot de foetus levensvatbaar is buiten de baarmoeder. Ook een hartslag wilt niks zeggen, dat is puur een test van het lichaam om te kijken of alles werkt en het wordt nog niet eens aangestuurd door de hersenen, want die hebben ze in het beginstadium nog niet eens.

Uhnee; dan sturen ze hun kind naar therapie want het is een keuze of mentale ziekte volgens hen.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 17-05-19 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

blokje schreef:

En niet elk kind dat uit een verkrachting voortkomt is gedoemd om te mislukken of een ongelukkig leven te lijden. Net als de moeder. O.a. op YouTube zijn er moeders die hun verhaal doen en er heel goed mee om gaan.

En er zijn ook vrouwen die na een verkrachting abortus doen en daarna spijt hebben of een trauma van de abortus.

Ik kan me wel voorstellen dat ongelovigen enzovoort hier heel anders tegen aan kijken en voor abortus zijn.

Hou toch op.
Een kind heb je voor het leven, daar kom je niet meer vanaf.
Je praat wel anders als je zelf op je twaalfde word verkracht en zwanger raakt. Man, dan ben je zelf nog een kind. Ik denk dat ik liever dood zou willen dan dat ik dat had moeten doorstaan op die leeftijd.

Weet je van wie je het leven wegneemt als je het laat zitten? Van de moeder én het kind. (Mits het ongewild is)

Silenna

blokje schreef:

Een verkrachte vrouw een kind laten dragen van een verkrachter is de grootste straf mogelijk.
Ik vind jouw ideeën extremistisch en net zo gevaarlijk als extremistische ideeën die bij andere godsdiensten horen en daarmee een gevaar voor onze samenleving.

Shaggy09

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:12

Dit is een van de redenen dat ik dus echt helemaal niets met godsdiensten heb. Bah.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:13

UhNee schreef:
Het is afschuwelijk. Ik ben pro choice. Meningen zoals die van anjali en blokje accepteer ik. Ik vind het prima als je zo denkt en dat je zelf nooit een abortus zou plegen. Dat is je goed recht! Ik vind het alleen verschrikkelijk dat andere mensen het recht over jouw(!!!) lichaam hebben, dat is wat mij (en ik denk met mij vele anderen) zo ontzettend tegenstaat.

Ik vraag me ook af waar deze pro-life mensen zijn als het kind later homoseksueel/transgender blijken te zijn?

Hele andere discussie ga er dus niet te diep op in.

Dat iemand homoseksueel is of transgender kan die natuurlijk niets aan doen. Geloof niet dat het een ziekte is etc. Wel zijn wij niet voor het praktiseren er van.
Maar het houd me zeker bezig. Mijn man en ik staan er gelukkig het zelfde in kinderen zijn onze kinderen en blijven altijd welkom. En ook bekenden die het zouden zijn zou ik steunen maar er naar leven staan we dan niet achter. Maar zal (in geen enkele situatie) niet iemand zijn die er continu op loopt te hameren. 1x een gesprek over wat ik er van vind (vanuit mijn geloof) is meer dan zat. Verder geloof ik dat kinderen die daar mee worstelen (vooral transgender denk dat zulke kinderen/jongvolwassenen/volwassenen) echt veel steun nodig hebben en waarschijnlijk ook professionele hulp.

Ik zou er geen problemen mee hebben als mijn zoon zich vrouw zou voelen en zich zo zou kleden en gedragen. Maar vind het wel lastig als hij zich wil laten 'verbouwen' sorry weet even geen betere benaming.
Maar daar heb ik nog geen mening over. Kan niet zeggen dat die mensen fout zijn... Daarom zeg ik denk dat die voornamelijk steun en liefde nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door blokje op 17-05-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:13

@Blokje;
Omdat het bij een paar mensen op Youtube goed is gekomen moet abortus plegen maar verboden worden?
Niet iedereen wilt kinderen!!
Ben erg benieuwd wat jouw standpunt over -bijvoorbeeld- het 11- jarige verkrachte meisje is. Zou jij recht in haar gezicht zeggen; ja jammer van je verkrachting maar nu ben je zwanger en alles komt goed, hier kijk maar dit Youtube filmpje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-19 13:00, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast, persoonlijke aanval verwijderd

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:16

Ik accepteer de mening die je deelt, dat is ook een keuze. Maar stel, je dochter raakt zwanger door een verkrachting, zou je dan nog steeds geboren willen hebben? Ik bedoel, in de kerk schijnt het zo nu en dan nog wel een ding te zijn.

Daarnaast eens met UhNee, het moet een keuze blijven van iemand. Mijn lichaam, mijn keuze.

Met psychische hulp kom je er overigens vaak niet, zeker niet als je elke dag geconfronteerd wordt met het resultaat van zo’n daad.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:16

Bahbah wat een rare ideeën hier. Dus in plaats van 1 klomp cellen zonder gedachten weghalen moeten we maar meteen 2 of 3 levens verwoesten. En nee een arm of been maakt het voor mij nog geen mens.

Ik vind het altijd prachtig dat mensen zo pro birth volop kunnen fokken. Maar aan adoptie of pleegkinders doen ze dan weer niet. Maar wel vaak tegen homo seksuele zijn die willen adopteren/pleeg kinders opnemen
Laatst bijgewerkt door speedfiets_2 op 17-05-19 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:17

Lekker doorfokken want we zijn nog niet met genoeg :roll:

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:18

Weet je wat gek is ik kots niemand hier uit of val niemand persoonlijk aan. Ken mensen die abortus gedaan hebben en hoe erg ik het ook vind ben ik gewoon netjes en aardig tegen ze in veel gevallen zeg ik er niets van. Omdat ik die mensen niet wil aanvallen of slecht maken.

Ik deel hier mijn mening net als jullie. Val niemand aan maar toch wordt ik nu letterlijk uitgekotst in dit topic.

Gek eigenlijk jullie mogen wel je mening hebben ik niet dat is meteen ziekelijk.

Jammer zo is het geen discussie maar 1 kamp die zijn woord mag doen en het andere kamp is bij voorbaat walgelijk.

Dit geld niet voor alle Bokkers.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:20

Wie ben jij om te beslissen voor anderen? Dat is de grote vraag hier.
Prima dat het jouw mening is, die mag je ook hebben (Viva Hollandia) maar beslissen voor een ander? En het zelfs verbieden? Dat gaat mij niet 1 stap maar 100 stappen te ver

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:22

Urbiezira schreef:
Het voorstel is geloof ik inderdaad zo dat als je in een andere staat een abortus laat doen, dat je dan ook strafbaar bent voor infanticide. Eigenlijk zijn alle facetten van het niet krijgen van een kind (mogelijk) strafbaar. Zo moet je dan inderdaad ook bewijzen dat als je een miskraam had, het niet stiekem toch een abortus was.

Ziek.

Je gaat dan gewoon krijgen dat vrouwen en meisjes hun zwangerschap verzwijgen en gewoon een dag/midweektripje maken naar een andere staat om daar een abortus te laten doen. Als mensen niet weten dat je zwanger bent, kunnen ze je ook niet aangeven als je terug komt van een abortus.
Is tenslotte niet dat je weken of zelfs maanden weg moet, gewoon net doen alsof je een gezellig uitje gaat maken. Alleen is dit natuurlijk alleen haalbaar voor vrouwen met genoeg financiele middelen.
Dat is dus nog enigszins te omzeilen op die manier...een wat niet weet wat niet deert principe zeg maar.....
.mentaal zal het uiteraard een veel grotere impact hebben op vrouwen die die procedure moeten volgen. Immers moet je toneel spelen, maar in geval van zwangerschap door verkrachting, moet je dus ook dat gaan verzwijgen..althans; dat is waarschijnlijk wel zo veilig dan, want er hoeft er maar 1 te twijfelen en je hebt waarschijnlijk zo een verplicht medisch onderzoek op je dak.

Je fabriceert, als wetgevende macht, een angst en zwijgcultuur voor vrouwen. Dieptriest en idd tig stappen terug in de rechten van de vrouw.

@ blokje; jij hebt echt totaal geen idee wat voor impact dat heeft op een kind en de rest van diens leven als die ongewenst geboren wordt en ongewild blijft vooral ook.
Helaas heb ik dat 'genoegen' wel mogen ervaren...en geloof me; dat wens zelfs ik mijn ergste vijanden niet toe...en die wens ik wat toe, maar dat wens ik niemand toe.

En nee, niet elke vrouw die zo een kind heeft gekregen zal dr kind behandelen als ongewenst en ongewild, maar elk kind die die ervaring wel krijgt is er 1 teveel.

Daarnaast vraag ik me af hoe de wereld eruit had gezien als er geen abortus bestond; hoe megagroot was dan de menselijke diersoort wel niet geweest? Ik denk dat er nog maar weinig plaats was geweest voor andere levende wezens.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-05-19 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

UhNee

blokje schreef:
Weet je wat gek is ik kots niemand hier uit of val niemand persoonlijk aan. Ken mensen die abortus gedaan hebben en hoe erg ik het ook vind ben ik gewoon netjes en aardig tegen ze in veel gevallen zeg ik er niets van. Omdat ik die mensen niet wil aanvallen of slecht maken.

Ik deel hier mijn mening net als jullie. Val niemand aan maar toch wordt ik nu letterlijk uitgekotst in dit topic.

Gek eigenlijk jullie mogen wel je mening hebben ik niet dat is meteen ziekelijk.

Jammer zo is het geen discussie maar 1 kamp die zijn woord mag doen en het andere kamp is bij voorbaat walgelijk.

Volgens mij snappen veel pro-life mensen ook niet dat pro-choice niét pro-abortus betekend. Dat jij nooit een abortus zou laten plegen is prima. Jij hebt volledig de keus aan jezelf, en dat is het mooie van baas over jezelf zijn! Je mag zelf beslissen wat je met je eigen lichaam doet. Máár, dit moet ook andersom kunnen. En dat is wat mij zo tegenstaat betreft deze wet. Kan je daar inkomen? Ik ben benieuwd hoe je hier tegenover staat.

Edit: en denk je ook niet dat deze wet allerlei gevaarlijke praktijken in de hand zal werken? Abortuspillen online bestellen, illegale abortussen etc.
Laatst bijgewerkt door UhNee op 17-05-19 12:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbiezira

Weet je wat mij steekt, Blokje, dat ik het gevoel heb dat je gewoon ver van de realiteit af staat. Als iemand die seksueel geweld heeft meegemaakt, weet ik zeker dat ik abortus zou laten plegen als ik zwanger was geraakt. Zijn gezicht zit mij nu al achterna in mijn dagelijks leven, laat staan dat ik zijn kind zou krijgen. Nee, als ik Alabama had gewoond dan had ik mezelf direct van de trap af geworpen of een kledinghanger gepakt.

Als ik dat kind dan ook verplicht had moeten krijgen, weet ik niet of ik dan nog zou willen leven.

Je praat er heel licht over, traumatische gebeurtenissen, maar je speelt met mensenlevens die daadwerkelijk al bestaan. Je stelt het leven van een foetus!!!! boven die van mij, en dat vind ik ernstig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:23

blokje schreef:

Sorry not sorry maar ik vind jouw denkwijze over abortus maar ook over homoseksueel/LGBTQ+ nogal walgelijk ja.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:23

sanso schreef:
Wie ben jij om te beslissen voor anderen? Dat is de grote vraag hier.
Prima dat het jouw mening is, die mag je ook hebben (Viva Hollandia) maar beslissen voor een ander? En het zelfs verbieden? Dat gaat mij niet 1 stap maar 100 stappen te ver

Ik ben het zo met je eens. Ik vind het gewoon een beetje ziek als mensen zo denken. Handel naar je eigen principes maar veroordeel een ander niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:24

Urbiezira schreef:
Weet je wat mij steekt, Blokje, dat ik het gevoel heb dat je gewoon ver van de realiteit af staat. Als iemand die seksueel geweld heeft meegemaakt, weet ik zeker dat ik abortus zou laten plegen als ik zwanger was geraakt. Zijn gezicht zit mij nu al achterna in mijn dagelijks leven, laat staan dat ik zijn kind zou krijgen. Nee, als ik Alabama had gewoond dan had ik mezelf direct van de trap af geworpen of een kledinghanger gepakt.

Als ik dat kind dan ook verplicht had moeten krijgen, weet ik niet of ik dan nog zou willen leven.

Je praat er heel licht over, traumatische gebeurtenissen, maar je speelt met mensenlevens die daadwerkelijk al bestaan. Je stelt het leven van een foetus!!!! boven die van mij, en dat vind ik ernstig.

Dit.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:24

Nayomie schreef:
Ik accepteer de mening die je deelt, dat is ook een keuze. Maar stel, je dochter raakt zwanger door een verkrachting, zou je dan nog steeds geboren willen hebben? Ik bedoel, in de kerk schijnt het zo nu en dan nog wel een ding te zijn.

Daarnaast eens met UhNee, het moet een keuze blijven van iemand. Mijn lichaam, mijn keuze.

Met psychische hulp kom je er overigens vaak niet, zeker niet als je elke dag geconfronteerd wordt met het resultaat van zo’n daad.

Lastige situatie.
Er zijn gevallen dat je bijvoorbeeld zwanger bent en de moeder dodelijk ziek is en ze bijvoorbeeld het kind laten geboren worden wat dan uiteindelijk overlijd.

Een kind van 11 is lichamelijk niet in staat een kind te baren vind dat toch een andere situatie maar vind het toch erg lastig. Dus zeg je eerlijk ik weet niet hoe ik dan zou handelen.

Na een verkrachting sta je vaak ook niet binnen 24 uur bij een vertrouwenspersoon die je bijvoorbeeld begeleid naar het ziekenhuis om gespoeld te worden of wat 'simpeler' helpt aan een morning afterpil.

Binnen onze familie is verkrachting voor gekomen (verkracht door iemand buiten de familie) die persoon heeft maar heel weinig mensen in vertrouwen genomen. Zelf ben ik aangerand, wat natuurlijk lang niet het zelfde is als verkrachting.
Het is en blijft vreselijk dat mensen zichzelf het recht geven anderen zo iets aan te doen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:25

speedfiets_2 schreef:
Bahbah wat een rare ideeën hier. Dus in plaats van 1 klomp cellen zonder gedachten weghalen moeten we maar meteen 2 of 3 levens verwoesten. En nee een arm of been maakt het voor mij nog geen mens.

Ik vind het altijd prachtig dat mensen zo pro birth volop kunnen fokken. Maar aan adoptie of pleegkinders doen ze dan weer niet. Maar wel vaak tegen homo seksuele zijn die willen adopteren/pleeg kinders opnemen

Wat makkelijk praten hè.
Hoe weet je dat wij niet aan adoptie of pleegzorg doen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:26

blokje schreef:
Nayomie schreef:

Lastige situatie.
Er zijn gevallen dat je bijvoorbeeld zwanger bent en de moeder dodelijk ziek is en ze bijvoorbeeld het kind laten geboren worden wat dan uiteindelijk overlijd.

Een kind van 11 is lichamelijk niet in staat een kind te baren vind dat toch een andere situatie maar vind het toch erg lastig. Dus zeg je eerlijk ik weet niet hoe ik dan zou handelen.

Na een verkrachting sta je vaak ook niet binnen 24 uur bij een vertrouwenspersoon die je bijvoorbeeld begeleid naar het ziekenhuis om gespoeld te worden of wat 'simpeler' helpt aan een morning afterpil.

Binnen onze familie is verkrachting voor gekomen (verkracht door iemand buiten de familie) die persoon heeft maar heel weinig mensen in vertrouwen genomen. Zelf ben ik aangerand, wat natuurlijk lang niet het zelfde is als verkrachting.
Het is en blijft vreselijk dat mensen zichzelf het recht geven anderen zo iets aan te doen.

Maar waarom zou jij dan het recht mogen hebben om over andermans lichaam te beslissen?