Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:57

Karin

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:06

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:28

Dat zo'n man dan alsnog vrij mag rondlopen. Ja, hij heeft 'ook rechten' maar imo dus te veel rechten als zelfs zijn familie al waarschuwt dat er doden gaan vallen.
Verschrikkelijk dat Julie daar de dupe van is geworden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:43

Wat een verschrikkelijke zaak. Als kind beschadigt en uitgegroeid tot een gevaarlijk, geweldadig persoon waartegen de maatschappij beschermd had moeten worden. Nu is een jonge vrouw op een verscbrikkelijke manier aan haar einde gekomen. De angst die ze moet hebben doorgemaakt... Haar familie.... Niet te bevatten.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:49

wow....bekend....jeetje aan de ene kant denk ik fijn.... (nouja fijn is een verkeerde benaming)...voor de familie dat ze niet weken in onzekerheid hoeven te zitten waar hun dochter is en wat er is gebeurd, ze nu snel antwoorden hebben.

Maar jeetje dat dit kon gebeuren, vooral als je het leest...arm meisje |(

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:56

Wat verschrikkelijk verdrietig ;( Ik hoorde inderdaad ook op de radio dat hij bekend heeft. Als ouders en familie wil je denk ik zo snel mogelijk de dader vinden en geeft het in alle ellende en al het verdriet nog een beetje een opluchting als de dader gevonden wordt, opgepakt wordt, veroordeeld wordt en hopelijk zo lang mogelijk vastgezet wordt in de gevangenis.
Maar in dit geval kan ik me zo goed voorstellen dat na het intense verdriet vooral de boosheid en wanhoop bovendrijft. Hij was in eerste instantie in 2017 al veroordeeld voor een schamele 4 jaar. Hij had gewoon vast moeten zitten in afwachting van zijn proces, hij had nooit rond mogen lopen.
Ik vind dit zo verschrikkelijk voor de ouders, zus, vriend, familie, vrienden en bovenal voor Julie zelf |(

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:00

Ik ben wel "blij" dat hij bekend heeft. Voor de familie zou het nog erger zijn als dit niet het geval was en ze moesten gokken naar wat er was gebeurd en wie het had gedaan.
Zo verschrikkelijk dit.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:01

Ik heb dit gister al gelezen, maar ik had en toen en ook nu geen woorden voor. Wat verschrikkelijk dat dit haar overkomen is en dat zij dus het slachtoffer is geworden van dit monster en een verkeerde inschatting van de rechtbank.

JokeRoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:03

CalipsoLover schreef:
Kaitlyn schreef:
Vreselijk inderdaad, ik hoop dat ze snel gevonden wordt.
De politie heeft inmiddels een foto vrij gegeven van een (mogelijk) belangrijke getuige/verdachte in de zaak.

Veel mensen denken dat het iemand is die ook al een week vermist is uit Schilde. Een kennis van mij die gisteren gaan flayeren was voor Julie heeft hem zien zitten op een bankje, dit is intussen ook gemeld aan de politie.

Kan je je indenken dat ‘veel mensen’ het misschien fout hebben? En dat de persoon die ook vermist is (uit Schoten) ook ouders heeft (net zoals Julie) en dat dit voor hen ook een nachtmerrie is?
En dat het feit dat een hele meute nietswetende mensen ineens hun zoon aan deze verschrikkelijke daad linkt ook gewoon walgelijk is?

Ondertussen blijkt dat de verdachte met de rugzak iemand helemaal anders is. Het zal je maar gebeuren dat je van zoiets vals beschuldigd wordt.

Ik heb de man die jij nu zomaar verdenkt goed gekend. Jij duidelijk niet anders gooi je dergelijke woorddiarree niet in de wereld.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:45

Deze speculaties kwamen van twitter en facebook JokeRox, het spijt me als ik jou gekwetst hebt, dat was niet mijn bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:55

Calipso: Volgens mij snap je het niet... Het maakt niet uit van waar ze komen of wie ze de wereld heeft ingeholpen. Je had er ook voor kunnen kiezen deze niet verder te verspreiden. Je hebt hier nu iemand met zijn volledige naam vernoemd die er niets mee te maken heeft. Zeker omdat er al een belangrijke getuige was (die nu dader is) en er echt al een heel duidelijk spoor was. Daarom wordt er altijd om bronnen gevraagd in dergelijke topics. Politie, gerecht, al dan niet versprijd via de kranten. Iemand die speculeert op twitter is geen bron.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:14

DeMolenhoek schreef:
Calipso: Volgens mij snap je het niet... Het maakt niet uit van waar ze komen of wie ze de wereld heeft ingeholpen. Je had er ook voor kunnen kiezen deze niet verder te verspreiden. Je hebt hier nu iemand met zijn volledige naam vernoemd die er niets mee te maken heeft. Zeker omdat er al een belangrijke getuige was (die nu dader is) en er echt al een heel duidelijk spoor was. Daarom wordt er altijd om bronnen gevraagd in dergelijke topics. Politie, gerecht, al dan niet versprijd via de kranten. Iemand die speculeert op twitter is geen bron.

Neen dat snap ik maar al te goed, dus het is niet nodig om nog te lopen drammen zoals jij nu doet. De politie zelf heeft hier gisteren ook op gereageerd. Zijn naam is intussen ook verwijderd, nogmaals; mijn excuses hiervoor en aan iedereen die ik hiermee gekwetst heb. Ik hoop dat de man in kwestie, naast de vele die nog steeds vermist zijn, snel wordt gevonden.

JokeRoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:11

CalipsoLover schreef:
Ik hoop dat de man in kwestie, naast de vele die nog steeds vermist zijn, snel wordt gevonden.

Ik ook. Het is een ongelofelijk lieve jongen.
Laatst bijgewerkt door JokeRox op 07-05-19 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

JokeRoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:13

CalipsoLover schreef:
Deze speculaties kwamen van twitter en facebook JokeRox, het spijt me als ik jou gekwetst hebt, dat was niet mijn bedoeling.

Bedankt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:45

Het is echt gewoon niet te vatten dat iemand met zoiets op zijn kerfstok nog vrolijk rondliep in afwachting van…ik las in een van de artikelen, dat hij zijn ex zo brutaal had verkracht dat ze er een levenslang trauma aan heeft overgehouden. Zij is moeten vluchten van hem, want hij mocht nog vrolijk op straat komen. Hoe vreselijk moet dat ook zijn, dat je zo brutaal verkracht wordt en het gerecht eigenlijk zegt “ja, we gaan hem wel straffen, maar zooo erg is het ook weer niet hé, tot dan is hij gewoon een vrij man”. Wat een kaakslag moet dat voor die vrouw geweest zijn, en wat een hel is het nu voor de familie van een vrouw die niet had moeten sterven.

Maar waar ik mij ook boos om maak, is dat de naam van de man gelekt is en het lang geduurd heeft voordat zijn facebook is afgesloten geweest. Een facebook waar foto’s open en bloot stonden van zijn zoontje en profielen van familie. Waarop mensen het lef hebben doodsbedreigingen te gaan uiten naar een kind van 7 (!) jaar en diens familie, die nu overstelpt worden met haatberichten en dreigementen. Wat een rotmentaliteit. Als de beweringen waar zijn dat die man al van jongs af aan een probleemgeval was, zal dat arme kind al meer dan genoeg ellende in zijn leven gezien hebben, om nu ook nog eens mee te maken dat mensen een foto van hem gaan verspreiden om te laten zien we “het zoontje is” van die moordenaar. Echt intriest. Dit is dus waarom namen anoniem gehouden moeten worden, mensen hebben blijkbaar de capaciteit niet om de familie van een dader los te kunnen zien.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:52

Daar heb je gelijk in Kwanyin.Ik heb ook gereageerd op de facebook berichten dat het delen van die foto met dat zoontje er op ook echt niet kan.Ten eerste is de moeder van dat kind ook al slachtoffer van die vent en dat kind gaat zo altijd aan hem gelinkt worden,daar heeft dat kind niet omgevraagd. Het lijkt wel of mensen drama's aangrijpen om zelf intressant gevonden te worden of zo.Laat de familie van het overleden meisje met rust,maar laat ook de dader zijn familie met rust.Ook zei zijn slachtoffer van zijn daden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:02

Verschrikkelijk dat mensen zich dan gaan richten op het kind :n maakt hen geen haar beter.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:32

Ik vraag mij trouwens af of hij nu ook al niet terug vrij zou zijn geweest mocht hij destijds niet in beroep zijn gegaan. Hij had dan op dit moment al ruim de helft van zijn straf uitgezeten en mensen komen niet altijd beter uit de gevangenis dan ze er in zijn gegaan. Eigenlijk onvoorstelbaar dat iemand met dergelijke feiten op zijn kerfstok zomaar terug in de maatschappij wordt losgelaten, nog los van het feit dat het door beroep tegen zijn straf is of na het eventueel uitzitten van die straf. Als je leest wat hij allemaal heeft gedaan kan je moeilijk verwachten dat hij plotsklaps het licht ziet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:37

Wij denken in nederland dat we de gedetineerden heel goed weer de wijde wereld in helpen, maar zoals in diverse interviews en artikelen te lezen is, is het vrijkomen na een gevangenisstraf het moeilijkste. Het is dus ook niet vreemd dat doorgewinterde criminelen hun prisontime gebruiken om te netwerken met anderen in hetzelfde wereldje. Achter de schermen draait alles door en bedenken zij plannen voor meer, groter en duurder.
Er zijn ook gedetineerden die alles verliezen door hun gevangenistijd. Familie, geliefden, vrienden, huis, werk etc. Zie dan maar weer eens vanaf nul, legaal op te bouwen.

In Nederland kunnen we het heel mooi op websites en folders plaatsen hoe wij onze gedetineerden terug de maatschappij in helpen, maar feitelijk zit je gewoon je straf uit en daarna krijg je een duimpje omhoog en een 'succes he!' en sta je met je plastic zak op straat. Meestal zonder enig benul where to start.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:57

Ik wou vandaag ook een topic openen. Vooral omdat ik als jonge vrouw (19) weeral enorm geschrokken ben over hoe vreselijk er wordt omgegaan met vrouwen.
Dit is nu een situatie die enorm in beeld is geweest maar er worden dagelijks vrouwen verkracht. Er MOET iets veranderen aan de mindset van (sommige) mannen want ik ben ook al genoeg aangesproken, na geroepen, achtervolgd en zelfs bijna gezoend door mannen die ik niet ken! Geen wonder dat vrouwen zich niet veilig voelen op straat, we ons zo in groep verplaatsen en enorm graag pepperspray bij ons zouden dragen.
Ik woon ook niet in de veiligste stad, aan de stationsbuurt zijn er vaak vreemde figuren aanwezig en dan kan ik niet snel genoeg weg zijn met mijn fiets. Ik heb altijd mijn sleutels bij de hand in zo'n situaties.

Daarbij trekt het rechtsysteem in België ook op niet veel. Deze man had niet op vrije voet mogen rond lopen met 2 (!!!!) verkrachtingen op zijn strafblad (en wie weet wat is er nog gebeurd dat de politie niet weet...) en de waarschuwing van familie dat deze man gevaarlijk is. Ik merk in mijn kennissenkring dat iedereen enorm is aangedaan en er zelfs 'plannen' gemaakt worden voor een betoging tegen dit rechtsysteem.

Ik kan me absoluut niet voorstellen hoe de familie en vrienden van Julie zich moeten voelen nu. Ik zou helemaal gek worden moest dit gebeuren met mijn zusje. :n

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:17

Ik schrik van de veel te lage straffen voor een brute verkrachting (een verkrachting is overigens altijd brut). Een verkrachter maakt het leven van een mens LETTERLIJK KAPOT en krijgt MAAR 4 jaar gevangenisstraf (+ mag nog vervroegd vrijkomen ook???)? Dit kan toch niet? Je moet de samenleving beschermen tegen dergelijke individuen. 4 jaar is veel te weinig voor een dergelijk groot misbruik als een brute verkrachting van een vrouw/man (en het doelbewust kapotmaken van iemand zijn/haar leven). Ik vind het onverantwoord dat ze mensen vrijlaten die andere mensen ZO BEWUST lichamelijke schade willen/kunnen toebrengen. Mensen die geweldsdelicten hebben gepleegd mogen niet zomaar vrijkomen.

GERECHT EN POLITIEKERS, DOE U WERK EN BESCHERM ONS TEGEN DERGELIJKE FIGUREN!!! Stel a.u.b de juiste prioriteiten en zorg dat de echte gevaarlijke mensen (mensen die anderen doelbewust lichamelijke schade toebrengen (en/of die intentie hebben)) VASTZITTEN!!! En never nooit vrijkomen als er enige risico is op herhaaldelijke feiten!

-O- Heel veel sterkte voor alle nabestaanden van Julie! -O-

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:19

De nederlandse justitie is niet beter anders had Anne Faber ook nog rondgewandeld.
Het is gewoon het pamperbeleid van de (beschaafde landen).
Er zou een regel moeten komen dat de rechters of begleiders van deze mensen die ze rond laten lopen zelf verantwoordelijk worden gesteld voor hun klieënten dan denken ze nog wels eens 2x na om ze los te laten.

Posts al die van Hutcherson vind ik ook vreselijk, het licht nog aan de maatschapij en aan iedereen maar nooit aan de daders zelf.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:34

beatje schreef:
Er zou een regel moeten komen dat de rechters of begleiders van deze mensen die ze rond laten lopen zelf verantwoordelijk worden gesteld voor hun klieënten dan denken ze nog wels eens 2x na om ze los te laten.

Echt he! In de tijd dat "men" Dutroux liet ontsnappen, namen meteen heel wat ministers ontslag. Maar rechters? Die zijn untouchable, daar zullen geen ontslagen vallen. Ik snap dat ze geen gemakkelijke taak hebben, maar jeetje, iemand die twee verkrachtingen op zijn naam heeft staan maar even vrij laten in afwachting van het beroepsproces. 8)7

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:53

Bij deze verdwijning had ik een slecht gevoel en moest meteen denken aan Anne Faber. Om eerlijk te zijn klik ik bij de meeste vermissingen gewoon door maar bij haar volgde ik het op de voet.

Het is doodeng dat je op klaarlichte dag op een druk punt van je fiets getrokken kan worden en iets dergelijks moet meemaken. Het feit dat deze man gekend is, de familie instanties inlicht en waarschuwd en dat er dan nog niets wordt ondernomen onder het mom van 'hij heeft ook rechten en zal best wel braaf zijn' is gewoon schandalig. Minister van Justitie wordt waarschijnlijk dringend verzocht om af te treden (met wat nut want het is verkiezingen over 2 weken) maar de rechters die de beslissing namen voelen geen gevolgen. Daar zou eens iemand de verantwoordelijkheid moeten nemen ipv alles op de politiek af te schuiven.

Denk bijvoorbeeld aan de zaak van die radiopresentator die een meisje heeft verkracht tijdens een live-uitzending. Het was niet brutaal genoeg dus kreeg hij opschorting van straf. De minister opperde om het rechters onmogelijk te maken om in zaken van seksueel geweld opschorting te geven. Echter is dit verworden door het Hof. Resultaat: Nog geen twee jaar later kon de man in kwestie 'zijn seksuele impulsen niet bedwingen' en verkrachtte weer een meid na een date. Straf: 20 maanden voorwaardelijk met enkel de voorhechtenis definitief. Hij liep dus meteen weer vrij naar buiten met het advies om even een cursus te volgen voor impulsbeheersing.

Ik wens de familie alle sterkte toe. Tegelijkertijd hoop ik dat dit een serieuze wake up call is voor ons juridisch systeem.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:16

Ik vind dit trouwens ook heel erg voor zijn vorige slachtoffer.

Zij heeft haar ervaring waarschijnlijk tig x opnieuw moeten vertellen om een veroordeling te kunnen krijgen. Het moeten her beleven.
( dit is een speculatie) maar waarschijnlijk ook om er voor te zorgen dat er geen nieuwe slachtoffers vallen. En dan komt zn kerel toch vrij in afwachting van het hoger beroep en gebeurt dit er.