Klimaatmars 10 maart! Wat staat er op jouw spandoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:09

tengeltje11 schreef:
https://www.welingelichtekringen.nl/nat ... ereld.html

bekijk deze link eens.

dan zie je hoe onvervuilend onze landen zijn,wetende dat we zooooo dicht bevolkt zijn,kunnen ze gewoon weinig meer doen hier.

ja,tuurlijk,iedereen zijn auto afnemen,geen vliegtuigen meer,alle fabrieken dicht,.....

maar dat is niet realistisch.

en als de actievoerders al geen dingen willen inleveren,waarom zouden andere mensen dat dan wel moeten doen?

ik ben zeker dat veel mensen geen benul hebben wat ze roepen.

laat belgie en nederland hervallen tot 0 vervuiling,de wereld zal er zelfs niet beter om worden net omdat bv azie een bom van vervuiling is,en hoe graag je ook wil,je kan daar niets aan veranderen zolang zij dat niet willen.

ook al eet je vege,heb je geen auto,....

dan nog draag je kleren die uit azie komen(of de stof)(of een ander continent,maakt niet uit),die komen aan per schip in containers.
enig idee hoe extreem vervuilend die schepen zijn?die stoken liters ruwe olie,die veeeeeeeeeeeeeeeeeel vervuilenders zijn dan al onze fabrieken en wagens samen. die spoelen en lozen de oceanen onder,....

alles hangt vast aan vervuiling en je kan dit ook niet stoppen,want dan ligt de maatschappij stil.

wie hier allemaal gaat,zeg dan eens concreet wat jij denkt dat er veranderd moet worden?
want daarvoor kom je toch op straat?
als je niets wil veranderen,heeft op straat komen geen zin,behalve dat het nog meer vervuiling veroorzaakt(al die betogende mensen waren op een andere dag mss thuis gebleven en komen nu met auto of openbaar vervoer daarheen).

Klopt wat je zegt. Maar over de schepen hoor idd niks over. . In Rotterdam heb je een Milieu Zone en daar mag je met je auto of bedrijfswagen niet komen als de wagens uit een bepaalde jaar komen.
Die auto's en bedrijfswagens worden allemaal APK gekeurd. Maar in het seizoen in het hoog tij dagen voor de cruise schepen in de Rotterdamse haven. Die uitstoot van cruiseschepen is 100x erger dan van oude wagens en vrachtwagens . Maar daar hoor je niks over

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:14

8nnemiek schreef:
Kunnen jullie deze discussie aub in het klimaattopic voeren? Dit topic is bedoeld voor mensen die naar de mars gaan.

Ik quote dit nog maar even. Dit topic gaat over de klimaatmars. Als je daar niet naar toe gaat, of het onzin vindt, dan heb je hier niks te zoeken. Deze discussie hoort thuis in het klimaattopic :evaw:

Amber_anne

Re: Klimaatmars 10 maart! Wat staat er op jouw spandoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:34

Ik snap ook niet waarom je in dit topic komt alleen om te zeuren over hoeveel het klimaat je niet kan schelen. Als het niet interesseert klik dan niet

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:11

Ik ben er ook bij! Voor de gelegenheid eindelijk eens donateur geworden van de Milieudefensie, waar ik een (helemaal eerlijk geproduceerd) T-shirt van heb gekregen met “there is no planet B”.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:29

Klis schreef:
Ik ben er ook bij! Voor de gelegenheid eindelijk eens donateur geworden van de Milieudefensie, waar ik een (helemaal eerlijk geproduceerd) T-shirt van heb gekregen met “there is no planet B”.

Leuk dat je er ook bij bent *\o/*

Verzoek inderdaad aan anderen om elders een discussie te openen die algemener over het klimaat gaat. als daar behoefte aan is. Ik heb dit topic geopend voor mensen die naar de mars gaan en daar dus wel het nut van inzien

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:33

Nou, de treinkaartjes zijn geprint, de tas is gepakt.. morgen vroeg op, 2,5 uur in de trein, en er wordt gewerkt aan het spoor hier dus het eerste stuk moeten we met de bus.. maar we komen er wel :D

Ik hoop dat de voorspellingen niet helemaal kloppen en het iets minder gaat regenen dan voorspeld! Maar we laten ons niet tegenhouden door wat water :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:11

Klinkt goed 8nnemiek! Hier staat de tas ook ingepakt klaar, nog een half uurtje dan verzamelen we op het station *\o/*
En ik duim met je mee voor iets droger weer. Al is het ergens ook wel weer passend :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:31

We zitten al een uurtje in de trein!

Super druk trouwens al de trein (nu tussen groningen en zwolle). Ik zie geen spandoeken trouwens.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:02

In Almere in gestapt. Rete druk! Echt lekker veel mensen!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:04

Hier ook een drukke trein! Veel bordjes!

Ik heb er 2: 'make the world Greta again'
'wij zijn er!!! (nog wel...)'

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:04

Amyyy schreef:

en trein is wel milieu bewust??

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:26

loes-freke schreef:
Amyyy schreef:

Beter dan de auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:58

loes-freke schreef:
Amyyy schreef:

Iedereen veel succes bij de klimaatmars :D
Kan er helaas niet bij zijn maar zou er graag bij zijn.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 10-03-19 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht aangepast

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:04

Ook van deze kant succes gewenst! Laat maar zien hoe jullie over onze toekomst denken. Ik ben er in gedachten bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:18

Tot op mn onderbroek nat en ijskoud maar het was een gave ervaring en super druk! Zoveel mensen, paste van geen kanten op de dam. En dat met deze regen!
Nu in de (overvolle) trein naar huis, en meteen door Mn bed in denk ik. Intensieve dag!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:42

Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat we er niks voor over hebben. :') Ik voelde mn handen en voeten niet meer. Maar wel heel leuk gehad!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:57

Het was weer mooi! Nu na een uur in de trein nog steeds iets te koude handen, maar dat heb ik er voor over!
Nu alleen terug naar België, en ligt de standaard trein er uit door het weer. Maar ca va. Vanavond zal ik een paar foto's hier nog neer zetten.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:14

loes-freke schreef:
klopt omdat ik mega onzin vind, uitspraken kloppen 60 procent niet van.

boeren moeten stoppen maar fabrieken treinen autos plastic jasjes tegen de regen gaan gewoon door.
niet te vergeten de accuvreters

Mijn god doe dit even ergens anders. Dit topic gaat over wie er naar de klimaatmars zijn geweest. Ik neem aan dat jij daar niet bij was. :evaw:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:59

Ik was er niet, met deze storm en mijn angst voor grote mensen massa’s was dat niet zo’n goed idee.
Maar respect voor degene die er waren +:)+

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:38

Hier heb ik een paar foto's van vandaag. Niet de beste die ik ooit gemaakt heb, maar het geeft een idee van hoe het vandaag was.

Op de Dam (op de schermen een interview met Maarten Loonen, onderzoeker en tevens docent van mij tien jaar terug)
Afbeelding

Aankomst bij het Rijksmuseum (het was even droog genoeg om m'n camera tevoorschijn te halen)
Afbeelding

Op het museumplein
Afbeelding

Afbeelding

En de mooiste:
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:51

Moet wel lachen om mensen die meedoen met de klimaatmars en dan een plastic regen afwerend jasding aanhebben. Maar dat ligt dan maar aan mij.

Goed dat het er is.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:53

Nou... Die poncho's zijn gewoon herbruikbaar (tenminste, ik zou ze hergebruiken) en waren echt hard nodig met die regen! Ze waren beter waterdicht dan mijn wat oudere goretex jas denk ik... pas tegen 9 bengon mijn trui wat op te drogen :P