moonsparkle schreef:Beetje off topic maar zit Marco borsato nou op bokt
Meeste dromen zijn bedrog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:1. Die het via de media doorcommuniceren
2. Die er een groot financieel belang bij hebben dat MJ een smetteloze reputatie heeft
Duidelijk!
Er zijn maar een paar mensen die echt weten wat er is gebeurd: Michael en alle kinderen die in zijn bed sliepen. De rest van de mensheid moet het van giswerk hebben.
pompadour schreef:Nies_ schreef:Nee, maar met goede bedoelingen kun je ook fouten maken.
Ik lees wel een hoop naïeve reacties. "Ik heb gelezen" of "ze hebben gezegd" goh dus dan moet het wel waar zijn? Hou toch op.
Met andere woorden we moeten de Media maar geloven . Het is toch bekend van de Media dat ze altijd fake nieuws vertellen.
Zo dom was MJ niet hoor.
Onali schreef:Maar als je nou zelf misbruikt zou zijn door hem.
Wil je hem dan zien hangen (naar de gevangenis) of zou je tevreden zijn met een cheque met een bedrag erop?
Nies_ schreef:Onali schreef:Maar als je nou zelf misbruikt zou zijn door hem.
Wil je hem dan zien hangen (naar de gevangenis) of zou je tevreden zijn met een cheque met een bedrag erop?
Schikken gebeurt juist heel veel. Het is voor een slachtoffer ook geen feest om keer op keer weer over het misbruik te moeten praten incl alle details waarbij de kans ook nog eens groot is dat het niks uithaalt ivm gebrek aan bewijs. Zeker als daar ook nog eens media-aandacht bij komt kijken.
Ygritte schreef:- Jackson had telkens "vriendjes", achtereenvolgend jongens in de leeftijd van 7-14, die alleen in die leeftijd bij hem sliepen en met hem op tour gingen etc. Jongere kinderen, oudere kinderen en meisjes werden nooit "special friend".
Jildau schreef:Ik denk altijd nog dat hij nooit kind is geweest en dat 'inhaalde' op Neverland. Dat hij echt totaal 0,0 seksuele bedoelingen had met kinderen naar zijn landgoed haalde.
Ik geloof echt dat hij te goedgelovig was en daarbij veel geld had en die combinatie ervoor heeft gezorgd dat mensen graag misbruik van hem maakten.
anjali schreef:Jildau schreef:Ik denk altijd nog dat hij nooit kind is geweest en dat 'inhaalde' op Neverland. Dat hij echt totaal 0,0 seksuele bedoelingen had met kinderen naar zijn landgoed haalde.
Ik geloof echt dat hij te goedgelovig was en daarbij veel geld had en die combinatie ervoor heeft gezorgd dat mensen graag misbruik van hem maakten.
dit denk ik ook. Hij is nu dood en nu willen sommigen nog\weer geld verdienen over zijn lijk heen.Jullie zien wel dat ik een fan van hem ben. ik denk trouwens dat hij zo leuk is dat hij echt niemand hoeft te misbruiken. ik had best bij hem willen logeren. Helaas nooit uitgenodigd.....
anjali schreef:Jildau schreef:Ik denk altijd nog dat hij nooit kind is geweest en dat 'inhaalde' op Neverland. Dat hij echt totaal 0,0 seksuele bedoelingen had met kinderen naar zijn landgoed haalde.
dit denk ik ook. Hij is nu dood en nu willen sommigen nog\weer geld verdienen over zijn lijk heen.Jullie zien wel dat ik een fan van hem ben. ik denk trouwens dat hij zo leuk is dat hij echt niemand hoeft te misbruiken. ik had best bij hem willen logeren. Helaas nooit uitgenodigd.....
8nnemiek schreef:Ik snap best dat mensen zoiets denken, of verwachten.. zeker nu met dat hele me-too gedoe..
Maar ik heb een oud-oom, inmiddels in de 90. Hij heeft een achterstand, en is mentaal vergelijkbaar met een kind van 9. Hij doet me af en toe een beetje aan MJ denken. Vrij naief, hartstikke aardige man maar heel kinderlijk in zijn doen. Speelt dus inderdaad ook met kinderspeelgoed als modelbouw. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand als hij echt geen kwaad erin zou zien om met een kind op een slaapkamer te slapen, dat begrip is er gewoon niet. Die man is ook altijd alleen geweest, en heeft wel eens een ‘vriendinnetje’ gehad (van in de 70 destijds), die dan als een paar pubers giechelend hand in hand liepen. Heel kinderlijk. Ik vind het best jammer dat zo’n mensen dan ook worden aangezien als pedofiel omdat ze toevallig in dat fbi profiel passen, terwijl er echt helemaal niks van zo’n soort gedachten in hun hoofd om gaat.
anjali schreef:Michael Jackson is toch vrijgesproken van misbruikverdacht? Waarom begint men er nu dan weer over? Nu hij dood is kan hij zichzelf ook niet meer verdedigen.Ik denk toch dat men weer geld wil verdienen met zo'n film.
Ygritte schreef:Eén van de zusjes van Brett (één van de jongens die "special friend" waren) verklaarde trouwens tijdens de rechtszaak in 2005 dat hij tijdens een gehele tour door Europa en Azië, maandenlang, dagelijks elke nacht alleen bij Jackson op de hotelkamer sliep. Het aantal nachten (meer dan 400 in totaal) is meer dan enkel "af en toe partijtjes".
Brett ontkent overigens dat Jackson iets anders was dan een "goede vriend", maar dat is dus niet ongewoon voor jongens die misbruikt zijn door een "vriendelijke" pedofiel. Andere "special friends" hebben bijvoorbeeld ook dingen gezegd als "je zult het nooit begrijpen", "het was een speciale band" - dit zijn precies de dingen die "vriendelijke" pedofielen (en de National Boy Lovers Association) ook zeggen. Sommige van die pedofielen geloven ook niet dat ze het kind kwaad doen: vaak is er geen geweld, enkel emotionele chantage ("Anders vind je me vast niet meer lief!") en zelfs verleiding (ze vinden hun abuser gewoon heel leuk en lief).
Dat laatste komt tijdens de film blijkbaar ook terug: Safechuck en Robson geven toe dat ze erg gehecht waren aan Jackson, dat het voelde als een "gewone" relatie, en dat ze hun vriend niet kwaad wilden doen door te zeggen wat hij met ze deed. Dat snappen veel mensen niet, dat een kind zonder dwang, uit liefde en misplaatste trouw, járenlang stil kan blijven over misbruik. Maar dat gebeurt dus vaak wel.
poes schreef:anjali schreef:Michael Jackson is toch vrijgesproken van misbruikverdacht? Waarom begint men er nu dan weer over? Nu hij dood is kan hij zichzelf ook niet meer verdedigen.Ik denk toch dat men weer geld wil verdienen met zo'n film.
Het gaat om jouw uitspraak dat hij jou niet zou moeten misbruiken. Wat bedoel je daarmee? Dat je zelf wel graag met hem in bed was gekropen?
Zoveel vragen.
Edit: je post impliceert dat kinderen seksuele omgang met volwassenen leuk kunnen vinden.