Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Ik heb een hekel aan vuurwerk, ook nog nooit afgestoken. Ook hier dieren die er enorm bang voor zijn. Maar afschaffen? Erg drastisch. Liever zie ik afsteken tussen 00:00 en 02:00 (zo was het in mijn kindertijd ook) en fikse handhaving op alles wat buiten die tijden iets op steekt. Helaas zal dat laatste hem niet gaan worden met de capaciteit die er is.
Simbaa schreef:Ik ben een ontzettende liefhebber van vuurwerk. Daarnaast ben ik gezegend met een wijk met mensen die goed met de verantwoordelijkheid om kunnen gaan en waarbij er genoten wordt van elkaars vuurwerk. En belangrijker, waar de volgende ochtend iedereen braaf met een bezem en schep de rommel weer opruimt.
Helaas zie ik dat dit eerder een uitzondering is dan een regel. De slechten verpesten het hier dus echt voor de goeden en ik ben bang dat we niet meer onder een verbod uit kunnen. Het is echt idioot wat er gebeurt, vuurwerk gooien, vernielingen etc. Wat is er met die mensen aan de hand?
Aleeneh schreef:Tsja, ik verbaas me ook over de regelgeving. Ergens vorige week, 5 basisschooljochies (!!!). Vuurwerk afsteken wat echt vuurballen van 30 cm veroorzaakte. Gooiden ze soms ook richting voorbijgangers met hond of naar auto's.
Wij dus politie gebeld. Worden we later teruggebeld: nee hoor, dit mag gewoon. Jochies van 9 a 10 hè!
Als dat mag, dan schaf wat mij betreft de boel maar af want ik vind het onverantwoord. Wij kunnen hier ook na twaalven de straat niet op, omdat de dampen zo heftig zijn. Geen lol aan. Siervuurwerk door de gemeente, prima. Maar niet door jan en alleman.
Neonlight schreef:Ik heb een hekel aan vuurwerk, ook nog nooit afgestoken. Ook hier dieren die er enorm bang voor zijn. Maar afschaffen? Erg drastisch. Liever zie ik afsteken tussen 00:00 en 02:00 (zo was het in mijn kindertijd ook) en fikse handhaving op alles wat buiten die tijden iets op steekt. Helaas zal dat laatste hem niet gaan worden met de capaciteit die er is.