Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:11

Anne. schreef:
Dat is slechts een aanname ;)
Misschien wilde ze wel met haar oudere vriendinnen mee en had ze goede afspraken met haar ouders.

Maar eerlijk? Hebben we niet allemaal wel eens een drankje/slokje gedronken voordat dat van de wet mocht?

Ik ging met de ID van mn 5 jaar oudere zus naar de kroeg (toen moest je 16 zijn) en ik was dus 15 :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:14

Boras schreef:
Het kind is helemaal niet gestraft, mensen.

Ze moesten het agenten verbieden om over hun werk op de sociale media te berichten. Daar zijn ze niet voor opgeleid en dat blijkt maar weer eens. Maar het halve verhaal wordt naar buiten gebracht, een deel van de bevolking voelt zicht ook geroepen om daarover te spuien op de sociale media. En zie daar, het verhaal blijkt weer eens een beetje genuanceerder in elkaar te steken.

Het kind is betrapt, politie erbij. Geprobeerd wordt om het kind over te dragen aan de ouders. Die zijn niet bereikbaar voor de politie, en dus ook niet voor het kind! Politie is langs hun huis gegaan. Niemand thuis. Politie heeft kind gevraagd welke andere volwassenen ze dan voor haar kunnen bellen en aan kunnen overdragen. Kind geeft geen naam. Hoe durf je als moeder dan naar de politie te wijzen? Je bent toch altijd bereikbaar voor je kind, zeker als het uit is?! Het kind zit inmiddels in een familiekamer, maar helaas. Er blijkt geen personeel aanwezig te zijn om als oppas te fungeren en toezicht te houden in die kamer. De enige optie is een paar uur in een aanhoudcel. Met een verwarmde bank. Ideaal is het allemaal niet, maar de politie neemt haar verantwoordelijkheid, de ouders zijn er niet voor hun kind.

Dus dat het kind die nacht onvrijwillig niet thuis is geweest, was geen straf van de politie, was niet het gevolg van laksheid of onverantwoord gedrag van de politie. Dat lag aan de onbereikbare ouders. Die klagende moeder is dringend toe is aan een cursus zelfreflectie. En een cursus verantwoord ouderschap kun je leren.

Lang leve de sociale media :')

Complimenten, perfect omschreven en sluit me er voor 100% bij aan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:01

CharmingS schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik vind dit echt overdreven.
Ik heb zelf ook vaak zat met een vals ID geprobeerd clubs binnen te komen. Niet om me helemaal kapot te zuipen, maar om gewoon lekker lol te maken en te dansen. Al mijn vrienden kwamen immers wel binnen en ik was altijd de jongste van de groep dus ik kwam dan niet binnen als enige.

Ik zou paar uur taakstraf dan nog te overzien vinden maar dit.. :=

Als minderjarige ´verboden middelen´ willen gebruiken zoals ik dat hier vaak zie omschreven kunnen ze dat vaak heel makkelijk in het dagelijks leven. Denk niet dat dat een reden is om naar de kroeg te gaan.

Maar horeca gelegenheden hebben zich ook aan regels en wetten te houden, en aangezien de wet zegt dat iemand van 16 niet een club in mag waar sterke drank word geschonken, moet die club zich daar aan houden ander krijgen ze boetes en kunnen ze de tent sluiten, waar door die 16 jarige het verpest voor mensen die wel oud genoeg zijn om de club in te mogen..

Dus als ze dat thuis doen, dan is de club niet aansprakelijk te stellen als het fout gaat.

Nee klopt. Maar om iemand daarvoor een nacht te laten zitten vind ik enorm overdreven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:05

Waar had ze dan moeten blijven? Op straat? Voor haar huisdeur thuis? Politie is verantwoordelijk voor veilgheid van meisje. Die dumpen op straat in haar eentje is ook niet veilig.

Shaggy09

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:07

Weet ik veel, in een opvanghuis ofzo. Niet in een cel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:18

Ik vind die ontzettend strenge controle naar minderjarigen toe een beetje dubbel.

Ik mocht vroeger werkelijk ALLES. Als we maar wisten wat de gevolgen waren, en die gevolgen waren NOOIT huisarrest. Toen ik 14 was ging ik op stap en kreeg ik ook heus wel eens een drankje.
Maar ik durfde me niet lam te zuipen, want ik wist al wel een beetje wat de gevolgen waren, omdat dit thuis bespreekbaar was.
Ik mocht ook gerust roken hoor, zelf betalen.
Ze wilden natuurlijk liever niet dat ik drugs ging gebruiken, maar dat hoefde van mij ook niet zo nodig. Ik mocht ook altijd op de fiets naar de discotheek als ik maar niet alleen ging. Mijn ouders vertrouwden mij, omdat ze mij kenden. Ook mijn wat ontdeugendere zusje heeft zich nooit bizar misdragen. Zij rookte alleen wel. :+ Maar dat was misschien ook een verschil in mensen waar zij mee om ging versus waar ik mee om ging.

Ik ben regelmatig dronken geweest (zelfs samen met mijn ouders _O- ), maar nooit zo erg dat ik niet meer kon lopen, fietsen of abnormaal functioneerde. Heb nooit gerookt, maar dat was meer omdat ik bang was net zo verslaafd als moeders te raken. En ik ging ook echt nooit alleen in het donker dat lange stuk fietsen. Maar wel in een groepje.

Ik heb nooit een avondklok gehad wat stappen betrof. Al kwam ik om 7 uur 's ochtends thuis. Als ik maar even meldde dat ik thuis was, dan was het voldoende :+

Eigenlijk zou ik dit het allermooiste vinden voor elk kind. Als het maar niet verboden wordt, dan is het allemaal niet zo spannend voor de jeugd. Wat verboden is, dat is spannend.

Maar goed, dan lees ik de reactie van Boras en dan denk ik: Tsjah, niet iedereen heeft zulke betrokken ouders als ik. Is het zo erg gesteld met de ouders van vandaag de dag dat de overheid zich al over die kinderen moet ontfermen? Kennelijk...

En dan denk ik dat de betreffende agent goed heeft gehandeld. Had het op social media gemoeten? Nah... het is misschien zijn doel voorbij geschoten. Het gaat nu om het meisje dat in de cel heeft gezeten. Niet om het meisje dat niets aan haar ouders had op het moment dat ze ze nodig had. Terwijl ik het meeste medelijden heb met dat laatste meisje.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:25

Ik denk dat ik een nachtje in de cel wat overdreven vind. Ik denk dat de politie misschien ten eerste zulke dingen niet op twitter moeten zetten, en ten tweede het meisje hadden kunnen mee nemen naar het politie kantoor om daar haar ouders te bellen.

In België mag je drinken vanaf je 16e, wat ik ook deed maar heb mezelf ook nooit lam gezopen en ben nooit onveilig omgegaan met alcohol. Ik werd ook niet gestraft door mijn ouders als ik een beetje tipsy thuis kwam van een feestje. Zo leer je er ook uit. Tuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij het mis gaat maar ik denk dat het in eerste instantie de opdracht is van de ouders om daarvoor te straffen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:47

Sunrise19 schreef:
Wat een gemiep zeg. Ik ben van mijn 15e tot mijn 18e gewoon 18 geweest. :') ging altijd naar Brothers en dat was 18+.

Overigens dronk ik amper en mocht je vanaf je 16e toen nog legaal drinken. Ze zal vast dr lesje wel geleerd hebben. Daarbij had ze vast en zeker eerder thuis geweest als dr ouders hadden opgenomen.

Snap niet dat daar een heel nieuwsbericht over uitgewijd moet worden. Misschien als waarschuwing. Maar ik gok dat de meesten hier niet van schrikken. Ik heb 3 jaar lang elk weekend kunnen stappen zonder ooit gepakt te worden.

Ja, iedereen deed het. Maar je kan wel gepakt worden en dan moet je even een nachtje bij oom agent slapen.
Mijn zusje ging altijd met mijn ID, en mijn ouders zeiden altijd dat als ze gepakt zou worden, ze haar niet uit de cel kwamen halen :+

Overigens ken ik er meer die toentertijd ee nachtje mochten logeren.
Was altijd leuk op maandagochtend op school even bespreken wie er gepakt was.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:49

Cioccolato schreef:
Terecht.
Al is het in verhouding met andere straffen gezien weer erg streng. Maar ik vind dat meer zeggen over de andere straffen

Helemaal mee eens! Hier in Nederland kun je echt heel veel flikken waar je een waardeloze straf voor krijgt. Dus dat deze meid een nachtje moest zitten, leert haar hopelijk veel!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:51

Witchcraft schreef:
Cioccolato schreef:
Terecht.
Al is het in verhouding met andere straffen gezien weer erg streng. Maar ik vind dat meer zeggen over de andere straffen

Helemaal mee eens! Hier in Nederland kun je echt heel veel flikken waar je een waardeloze straf voor krijgt. Dus dat deze meid een nachtje moest zitten, leert haar hopelijk veel!

Wat is er streng aan een nachtje op t bureau bivakkeren?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:00

CharleyT schreef:
Boras schreef:
Het kind is helemaal niet gestraft, mensen.

Ze moesten het agenten verbieden om over hun werk op de sociale media te berichten. Daar zijn ze niet voor opgeleid en dat blijkt maar weer eens. Maar het halve verhaal wordt naar buiten gebracht, een deel van de bevolking voelt zicht ook geroepen om daarover te spuien op de sociale media. En zie daar, het verhaal blijkt weer eens een beetje genuanceerder in elkaar te steken.

Het kind is betrapt, politie erbij. Geprobeerd wordt om het kind over te dragen aan de ouders. Die zijn niet bereikbaar voor de politie, en dus ook niet voor het kind! Politie is langs hun huis gegaan. Niemand thuis. Politie heeft kind gevraagd welke andere volwassenen ze dan voor haar kunnen bellen en aan kunnen overdragen. Kind geeft geen naam. Hoe durf je als moeder dan naar de politie te wijzen? Je bent toch altijd bereikbaar voor je kind, zeker als het uit is?! Het kind zit inmiddels in een familiekamer, maar helaas. Er blijkt geen personeel aanwezig te zijn om als oppas te fungeren en toezicht te houden in die kamer. De enige optie is een paar uur in een aanhoudcel. Met een verwarmde bank. Ideaal is het allemaal niet, maar de politie neemt haar verantwoordelijkheid, de ouders zijn er niet voor hun kind.

Dus dat het kind die nacht onvrijwillig niet thuis is geweest, was geen straf van de politie, was niet het gevolg van laksheid of onverantwoord gedrag van de politie. Dat lag aan de onbereikbare ouders. Die klagende moeder is dringend toe is aan een cursus zelfreflectie. En een cursus verantwoord ouderschap kun je leren.

Lang leve de sociale media :')

Complimenten, perfect omschreven en sluit me er voor 100% bij aan.

Dank je :)

Maar zo te zien nog niet duidelijk genoeg :+