Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Matheno schreef:Haha misschien zouden ze juist wat minder focus op de randstad moeten hebben.
Ik woon ontzettend landelijk, buren op anderhalve kilometer afstand en 500 inwoners totaal.
Ruimte genoeg voor extra woningen.
En dat op slechts een uurtje afstand van Amsterdam!
Janneke2 schreef:nikilover schreef:Ook ik denk dat de oplossing meer ligt bij kritisch kijken naar immigranten, dan stimuleren van emigranten.
En momenteel is alles gewoon heel krom in Nederland.
Ik ben samen gaan wonen met mijn vriend, omdat ik, toen ik eenmaal een fulltime baan kreeg, niet meer thuis kon blijven wonen zonder dat mijn moeder al haar toeslagen etc. zou verliezen.
Als zij een 'vluchteling' in huis zou nemen, wordt haar geld toegestopt, maar haar eigen kind in huis houden om zo een buffer op te bouwen voor een huis (die je echt nodig hebt tegenwoordig) is er niet bij.
Wie is hier nou krom...????
Accoord, dat jij je moeder moet onderhouden lijkt mij niet wenselijk.
Maar als jij een economische eenheid met haar bent zit er wel logica in dat jij/jullie niet gaat sparen terwijl de gemeenschap haar/jullie geld toestopt.
Wie iemand in huis neemt en daarbij peperdure voorzieningen uitspaart mag van mij ruim beloond worden.
Of dit gaat om een vluchteling of een kind uit een tehuis etc etc.Citaat:Ik stond zelf al een aantal jaar ingeschreven voor een sociale woning, maar met mijn salaris kwam ik net een paar euro boven de grens uit, waardoor ik niet in aanmerking kwam.
Balen!Citaat:De huurpijzen voor de vrije sector liggen hier rond de 800 euro - Dat was voor mij niet te doen.
Samen lukt het ons wel, maar wij huren nu een huis die, als we het zouden kopen, meer dan de helft goedkoper zou zijn qua hypotheek. Dus nu zijn we flink aan het sparen.
Rechtse kabinetten.
Die hebben de woningbouwverenigingen gedwongen veel goede huizen te verkopen dus is de 'markt' (idioot woord voor huurwoningen) giga krap.
Heeft erg weinig met vluchtelingen van doen.
Matheno schreef:Haha misschien zouden ze juist wat minder focus op de randstad moeten hebben.
Ik woon ontzettend landelijk, buren op anderhalve kilometer afstand en 500 inwoners totaal.
MizzMontana schreef:Matheno schreef:Haha misschien zouden ze juist wat minder focus op de randstad moeten hebben.
Ssssst niet verder vertellen dat er nog zoveel mooie rustige plekjes zijn buiten de randstad
nikilover schreef:Waar in mijn post zeg ik dat er weinig woningen zijn vanwege vluchtelingen? Ik hoor het graag, want ik kan dat toch ècht nergens terug lezen in mijn post. Dankjewel.
Nico12 schreef:Celiien schreef:Met 'woontorens' is in principe niks mis. Als mensen er willen wonen en het kunnen betalen, why not? niet iedereen is gemaakt voor het platteland, om het zo maar even heel zwart/wit te stellen
Dus volgens jou bestaan er mensen in NL die een 'woontoren' prefereren boven laagbouw?
Ik kan nog geen mogelijk voordeel bedenken.
Janneke2 schreef:nikilover schreef:Waar in mijn post zeg ik dat er weinig woningen zijn vanwege vluchtelingen? Ik hoor het graag, want ik kan dat toch ècht nergens terug lezen in mijn post. Dankjewel.
Heeej...!
Je laat deze keer de aanhalingstekens weg...!
Gosh, waarom stonden die er de eerste keer?
(Dat iemand geld krijgt als er 'vluchtelingen' in huis komen.)
Nico12 schreef:Celiien schreef:Met 'woontorens' is in principe niks mis. Als mensen er willen wonen en het kunnen betalen, why not? niet iedereen is gemaakt voor het platteland, om het zo maar even heel zwart/wit te stellen
Dus volgens jou bestaan er mensen in NL die een 'woontoren' prefereren boven laagbouw?
Ik kan nog geen mogelijk voordeel bedenken.